Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träning - Vikter & Kondition (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Min drömfysik – tipsa mig för att nå dit (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=242071)

Macmomentum 2020-12-29 01:08

Min drömfysik – tipsa mig för att nå dit
 
4 bifogad(e) fil(er)
Bifogat lite bilder på min drömfysik jag har i sikte. Mina mål i sin helhet: ökad muskelmassa, bubble butt, låg fettprocent, abs och synliga ådror på magen. Vilken styrka och kondition lämpar sig bäst för mina ändamål i proportion med bilderna? *drool* *cupid*

frippe86 2020-12-29 08:23

Hej,

Om du inte vill ha ett generellt svar och istället ett mer anpassat efter dig så
Krävs lite mer info om dig.

Ålder
Tidigare erfarenhet av träning
Formen idag? Vikt, längd?
Bild etc

Ju mer info om dig desto lättare att komma med råd.

Frustrator 2020-12-29 10:23

Av bilderna att döma antar jag att du är en tjej.
Några tankar om dina mål, inga tips.

1. För att magmusklerna ska synas behöver du ha en relativt låg fettprocent. Samma gäller för att ådror ska bli synliga.
2. En låg fettprocent för att du som tjej rubbar hela hormonsystemet, mensen kan bli wajsig och din fertilitet sjunker (åtminstone under tiden du ligger på låga %).
3. Beroende på hur din genetiska fettfördelning så kan det vara så att brösten och rumpan tappar fettet och blir kantiga innan du får bort fettet från buken. Det kan också vara tvärtom, eller en mix, vi är alla unika.

Macmomentum 2020-12-29 10:42

5 bifogad(e) fil(er)
Ville ladda upp filmklipp egentligen på min dagsform men vet inte ifall det går, så skärmdump får duga tills vidare :)

Anders The Peak 2020-12-29 11:03

Allt tar sin tid för och det blir flera års tränande på diet. De ser väldigt snygg ut i mina ögon som du gör så jag föreslår att att du även jobbar på din självkänsla så att du inte hamnar i en situation med ätstörning och anorexi som ofta händer med många som har din ambition.

Precis som Frustrator säger så påverkar det din kropp väldigt negativt och över tid behöver många av de här tjejerna professionell hjälp att ta sig ur det .

Citat:

En låg fettprocent för att du som tjej rubbar hela hormonsystemet, mensen kan bli wajsig och din fertilitet sjunker (åtminstone under tiden du ligger på låga %).

Men du kan komma rätt nära fettprocenten med bra kosthållning och lagom träning om du tar det förståndigt...

trädgårdsmöbel 2020-12-29 11:05

Hård styrketräning är en förutsättning. Till din fördel har du en riktigt schysst fysik redan nu.

Med en rejäl viktökning mestadels bestående av muskler kommer du även se hårdare ut även om kroppen bär på samma mängd fett.

Leta upp ett bra program med fokus på basövningar med fria vikter, och ät mer, med fokus på mer protein. Du får även vara beredd på att "bo på gymmet", träna de allra flesta dagar i veckan och försaka kanske litegrann vad du eventuellt gör utanför gymmet.

Om du vill kan jag knåpa ihop ett ok program du kan testa att följa som start, gratis, men isf. vill jag ha lite mer info. träningsvikter i dagsläget osv. Men kan ta det om du vill.

Macmomentum 2020-12-29 11:40

Bilder på min dagsform har jag laddat upp nu :)

Macmomentum 2020-12-29 17:08

Har nu skapat mig min träningsjournal här på forumet i kategorin Träningsjournaler & Bilder med rubriceringen: "FitPrinsessan Macmomentum skulpteras 2021". Där kommer ni kunna följa den här feminina, lilla flickaktiga skönhet :)

trädgårdsmöbel 2020-12-29 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av Macmomentum (Inlägg 8187181)
Har nu skapat mig min träningsjournal här på forumet i kategorin Träningsjournaler & Bilder med rubriceringen: "FitPrinsessan Macmomentum skulpteras 2021". Där kommer ni kunna följa den här feminina, lilla flickaktiga skönhet :)

Skall följas. Välkommen till Kolozzeum!

Macmomentum 2020-12-29 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel (Inlägg 8187194)
Skall följas. Välkommen till Kolozzeum!

En får tacke ^^,

Jay-Z 2020-12-29 21:31

Ett riktigt generellt svar är CrossFit.

Du får alla de saker du är ute efter kroppslig, styrke- och konditionsmässigt och på köpet ett jävligt bra pannben. Ute att fastna i Instagram-träsket av BF-brudar som bara vill sälja PT-timmar, program och PWO-drycker.

Fokus är på prestation inte hur man ser ut, inga speglar nånstans. Sedan blir man per automatik jävligt snygg i kroppen. Och du skrev ju även styrka och kondition.

frippe86 2020-12-29 21:43

Varför vill du uppnå den kroppen? Vad är det som driver dig till det?

Jay-Z 2020-12-29 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av frippe86 (Inlägg 8187241)
Varför vill du uppnå den kroppen? Vad är det som driver dig till det?

För, som tråden säger, att det är hennes drömfysik? :d

frippe86 2020-12-29 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av Jay-Z (Inlägg 8187242)
För, som tråden säger, att det är hennes drömfysik? :d

Finns säkert andra drivkrafter som är intressant att ta i beaktning.

Diomedea exulans 2020-12-29 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av frippe86 (Inlägg 8187245)
Finns säkert andra drivkrafter som är intressant att ta i beaktning.

Vilka tänker du på?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)