Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

JuzupWilkosz 2010-07-20 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4487144)
Din logik är märklig. Varför skulle sport historia vara ointressant? Det kräver ju att det kommer en ny tid som är så spännande att man inte ens vill tänka på gamla tiders prestationer, så är inte fallet idag, väldigt få vackra prestationer i tungvikten, väldigt få matcher som klarat att hypas (och leva upp till den).

Jag tror helt enkelt du trollar nu så redan slösat lite för mycket energi på det...;)

Det är ett välkänt faktum att atleter inte lägger av när det vore bäst för dem (av ett stort antal skäll), så nej att atleter på sin ålders höst ser dåliga ut gör ingenting för att solka om man varit tveklöst bäst i världen under en lång tid, det kallar man för legend oavsett sport, sen kan de riktiga nördarna 10-100 år efter deras aktiva tid roa sig med att jämföra dessa legender.

Kommer dessa nördar (däribland jag själv) sitta och diskutera dagens UFC fighters bland dessa "stora", det vet jag faktiskt inte än, man kan säga att de är ungefär där Fedor var i Rings eller tidigt i Pride innan han mötte Nogueira första gången. Ingen har tagit steget fram och bevisat att de är en legend.

Sporthistoria är inte ointressant. Men det känns tämligen ointressant att hela tiden matas med det där klippet. Det är 2010 nu och inte 2005! Pride är long gone!

Juzup blir bara trött på ditt eviga gnagande. Inse att tiden gått vidare och det är UFC som har de bästa kombattanterna.

Kwon 2010-07-20 17:26

Haha Jözzez Björling, det är ju DU som tar upp Pride VS UFC-debatten, inte vi!

Vi har inte sagt att något är bättre/sämre.

Enjoy the Highlights for what it's worth! En tribut till gamla tider!

Doctor Snuggles 2010-07-20 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4487131)
Precis, problemet är dock att både Fedor och Mirko är aktiva och gamla matcher överskuggas av deras senaste bedrifter i buren respektive octagonen.

Lika otestad som Fedor är mot dagens bästa tungviktare!

Juzup förstår mycket väl, men inser att du tyvärr har stannat upp i en fas som sedan länge är ointressant.

Jag tror dock Juzup har betalat sin biljett och reser med UFC/sherdog hypetåget. Faktum är att det finns en predisposition hos alla hobbymmatittare att överdrivet lägga vikten vid den absolut senaste fighten, och på eventuell "potential" som är ofta baserad på mycket tveksamma kriterier.
"Fedor förlorar mot Werdum? Ser lite maläten ut sina två figher innan? Då är han helt passé."
Visst är dagsformen väldigt viktig, men mycket är slump, och det krävs ett visst antal fighter för att kunna bättre statistiskt sett bedöma någon fighters kvalitet. De flesta som anses var i toppen av HW idag har för få fights, och för lite rankade fights (även om själva bedömningen vem som är en sk rankad fighter också är lite suspekt) för att man egentligen kan säga bu eller bä.
Overeem t.ex. ser enligt mig ut som den bästa fighter i HW just nu, men det i princip mest baserat på just potential, vilket gör det omöjligt att säga om det verkligen stämmer.

Kwon 2010-07-20 17:29

Ibland tror jag nästan att Juzup är en MMA-fan av Roy Nelson > Fedor-kaliber!

Vi kan hålla med om så mycket, men ändå ha så olika åsikter om så mycket.

Doctor Snuggles 2010-07-20 17:31

Skulle man bara gå efter senaste framträdanden så skulle både Brock och Carwin glida en hel del neråt på listan, titel eller inte. Brock har typ Bob Sapp liknande standup och försvar, och Carwin blir lätt övertänd, har för dålig mjölksyratålighet och cardio och är rätt oteknisk i sitt gnp.

krellik 2010-07-20 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4487151)
Sporthistoria är inte ointressant. Men det känns tämligen ointressant att hela tiden matas med det där klippet. Det är 2010 nu och inte 2005! Pride är long gone!

Juzup blir bara trött på ditt eviga gnagande. Inse att tiden gått vidare och det är UFC som har de bästa kombattanterna.

http://img155.imageshack.us/img155/1118/juzuptroll.jpg

JuzupWilkosz 2010-07-20 17:38

Oj......ett Sherdog-svar!

JuzupWilkosz 2010-07-20 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4487155)
Jag tror dock Juzup har betalat sin biljett och reser med UFC/sherdog hypetåget. Faktum är att det finns en predisposition hos alla hobbymmatittare att överdrivet lägga vikten vid den absolut senaste fighten, och på eventuell "potential" som är ofta baserad på mycket tveksamma kriterier.
"Fedor förlorar mot Werdum? Ser lite maläten ut sina två figher innan? Då är han helt passé."
Visst är dagsformen väldigt viktig, men mycket är slump, och det krävs ett visst antal fighter för att kunna bättre statistiskt sett bedöma någon fighters kvalitet. De flesta som anses var i toppen av HW idag har för få fights, och för lite rankade fights (även om själva bedömningen vem som är en sk rankad fighter också är lite suspekt) för att man egentligen kan säga bu eller bä.
Overeem t.ex. ser enligt mig ut som den bästa fighter i HW just nu, men det i princip mest baserat på just potential, vilket gör det omöjligt att säga om det verkligen stämmer.

Nej. Juzup är Juzup, inse faktum!
Juzup är dock MYCKET trött på att fighters utanför UFC övervärderas och höjs till skyarna!

Stackars Overeem får ju inte ens möta Strikeforce allra bästa, då de inte vill möta honom. Det är ganska komiskt.

krellik 2010-07-20 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4487180)
Oj......ett Sherdog-svar!

Så blir det när man trollar och sprider en massa osämja i denna kärlekens tråd.

Gnällspik.

JuzupWilkosz 2010-07-20 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4487185)
Så blir det när man trollar och sprider en massa osämja i denna kärlekens tråd.

Gnällspik.

Jag trollar inte. Tröttnar bara på gnagandet!
http://www.schwarzenegger.it/mro/wilkosz/w254.jpg

Nu ska Juzup och spela basket in the hoods..SE YA ALL!

krellik 2010-07-20 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4487189)
Jag trollar inte. Tröttnar bara på gnagandet!
http://www.schwarzenegger.it/mro/wilkosz/w254.jpg

Nu ska Juzup och spela basket in the hoods..SE YA ALL!

Se ya bro, hit tha double chest for me Juzp.

Viktigt att avsluta i kärlekens tecken. Detta är trots allt kärlekens tråd.

ManuelIT 2010-07-20 17:53

jake shields till UFC, vet inte om någon redan nämnt det

krellik 2010-07-20 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 4487225)
jake shields till UFC, vet inte om någon redan nämnt det

Yep det har nämnts, hörde snack om att han skulle gå mot Kampman, stämmer det borde det placera vinnaren rimligt nära titelchans.

Doctor Snuggles 2010-07-20 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4487184)
Nej. Juzup är Juzup, inse faktum!
Juzup är dock MYCKET trött på att fighters utanför UFC övervärderas och höjs till skyarna!

Stackars Overeem får ju inte ens möta Strikeforce allra bästa, då de inte vill möta honom. Det är ganska komiskt.

A=A är inte ett faktum, det är en truism.
Jag tror Juzup läser lite selektivt. Generellt sett så är det UFC-fighters som hypas till skyarna av förklarliga skäl, d.v.s. UFC har mer pengar att promota fights, och är störst.

davve 2010-07-20 17:55

Bra post(s) Krellik, kul med lite Pride-legender oavsett dagsformen tycker jag.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)