Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2010-07-17 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4482628)
Frågan är om det inte är läge för Anderson Silva att gå upp till lätt tungvikt snart? Känns som resterande matcher i mellanvikt kommer vara sömnpiller, i lätt tungvikt skulle vi kunna snacka dynamit.

Han borde gått upp permanent för länge sen. Fördelen nu är att dörren är öppen för Silva - GSP.

nmanradnävna 2010-07-17 23:53

Det går för jävla långsamt bara. Varken Fedor eller Anderson blir ju yngre. Inte heller GSP som jag inte tycker om att han ska vara TUF coach nu och blir utan fight på ett bra tag för att sedan slåss mot äckliga kosheck

eternallord 2010-07-18 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4482635)
Det går för jävla långsamt bara. Varken Fedor eller Anderson blir ju yngre. Inte heller GSP som jag inte tycker om att han ska vara TUF coach nu och blir utan fight på ett bra tag för att sedan slåss mot äckliga kosheck

Problemet för GSP är att det inte finns någon som har en suck i Welterweight-divisonen. Han kan grinda ut koscheck, fitch, hughes och penn i regelbundna intervaller 2 gånger per år, men vad är poängen? Vem ska rå på honom och behöver vi verkligen se Hardy-grind-decisions oftare? Nej tack...

Inte heller kan GSP gå upp en viktklass då han har för liten frame för middleweight. GSP - Silva är den enda intressanta matchupen jag kan se.

cero 2010-07-18 01:18

GSP - Silva
Fedor - Silva
Shogun - Silva

Detta skulle vara något. Förstår inte varför GSP ska möta koscheck och Silva ska möta Chael? Kan förstå att Silva kanske lämnar dörren uppe för Machida, men vafan..

Citat:

Inte heller kan GSP gå upp en viktklass då han har för liten frame för middleweight.
Tror du inte det skulle kunna gå endå?

olwe 2010-07-18 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4482698)
GSP - Silva
Fedor - Silva
Shogun - Silva

Detta skulle vara något. Förstår inte varför GSP ska möta koscheck och Silva ska möta Chael? Kan förstå att Silva kanske lämnar dörren uppe för Machida, men vafan..



Tror du inte det skulle kunna gå endå?

Jag tycker absolut att GSP har plats för några extra kilo muskler. Men däremot tror jag inte att han är lika opti i den viktklassen. Men vem vet, brottar-grind-krigandet brukar ju kunna fungera för endel bitiga dudes. Det kanske är precis vad som behövs för att ge GSP lite knock out-power? Att få se en GSP som avslutar sina fighter är ju väldigt mångas våta dröm. Oavsett var han är opti så skulle det vara roligare att se honopm försöka klättra uppåt igen istället för att försöka försvara sig. En hungrigare fighter= en roligare fighter.

cero 2010-07-18 14:07

GSP har ju verkligen ingen utmaning kvar i welter så jag ser ingen anledning för att inte försöka klättra uppåt. Dana säger att han inte vill att GSP ska gå upp eftersom att han redan är så framgångsrik där han är nu, och risken finns ju att han inte alls blir lika dominant i middle. Nu vet jag inte om han menar det men han sa iallafall det i debatten mellan han och Ariel Hawani tror jag.

olwe 2010-07-18 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4483215)
GSP har ju verkligen ingen utmaning kvar i welter så jag ser ingen anledning för att inte försöka klättra uppåt. Dana säger att han inte vill att GSP ska gå upp eftersom att han redan är så framgångsrik där han är nu, och risken finns ju att han inte alls blir lika dominant i middle. Nu vet jag inte om han menar det men han sa iallafall det i debatten mellan han och Ariel Hawani tror jag.

Framför allt så har UFC inget lika stort namn som kan fylla luckan efter GSP i WW. De tänker ju på att kunna smälla upp så många supersäljande galor som möjligt vilket troligtvis är lättare med en poppis kille som GSP i bältesfighterna. Varje viktklass behöver så att säga en superstar, och jag ser itne vem som kan axla GSPs roll efter honom.

Tigerkotten 2010-07-18 16:39

Jake Shields vs GSP blir absolut intressant. KOS vs GSP igen ser jag fram emot, tror GSP tar hem det. Men KOS lär fokusera på sin brottarbakgrund som är bra.

Kwon 2010-07-18 18:01

Pride Referee Cam-Hightlight by GY

Tigerkotten 2010-07-19 13:31

Kanske inte direkt MMA men iaf! hot hot hot
Video: Hot Russian Girls in Bikinis Invade M-1 Ring Girl Casting Shoot
http://www.cagepotato.com/video-hot-...-casting-shoot

Kwon 2010-07-19 16:10

Best commentator in Impact FC

Kwon 2010-07-19 16:30

En av Fedors bästa matcher

Doctor Snuggles 2010-07-19 16:36

Så här gör man när ens favvofighter inte finns med i ett spel:



Apropå spel, när ska EA sports bli klara?

GLC 2010-07-19 18:09

Gotto love that ref cam

Kwon 2010-07-19 19:30

Brock med ett revolutionerande avslöjande! 0:15


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)