Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Nitrometan 2010-05-31 07:42

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4397981)
IGOR "ICE COLD" VOV HIGHLIGHT (En av mina gamla favoriter!)

Kwonster gillar också gamle Igor! *cupid*



Igor!


http://i50.tinypic.com/2wcr34i.jpg
MartyFeldmanIgor...

Pdaddy 2010-05-31 07:49

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4397981)
IGOR "ICE COLD" VOV HIGHLIGHT (En av mina gamla favoriter!)

Bättre fighter runt 173 cm i den viktklassen får man leta efter!

duuuuuuudeeee !!!

Han va stabil, hur kan jag ha missat en sådan klippa som han :smash:

Pd

delta_mats 2010-05-31 08:22

Igor hade bra nyp i nävarna, påminner en del om Fedors slagväxlingar, många snabba hårda slag.

Sparven från Minsk 2010-05-31 08:34

Någon som kan rekommendera en bra ufc gala med spännande bra matcher? Sugen att glutta lite men har dålig koll :em:

Buken 2010-05-31 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av Sparven från Minsk (Inlägg 4398031)
Någon som kan rekommendera en bra ufc gala med spännande bra matcher? Sugen att glutta lite men har dålig koll :em:

UFC 1&2 haha, dom runt 70 har jag för mig att jag diggade, men jag ska inte säga för mycket nu då jag aldrig gillat burjäveln och därmed UFC. =)

Bailah 2010-05-31 11:10

UFC 100-101 e bra tycker jag !

David R 2010-05-31 11:43

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4397981)
IGOR "ICE COLD" VOV HIGHLIGHT (En av mina gamla favoriter!)

Bättre fighter runt 173 cm i den viktklassen får man leta efter!

+1

Han tappade mycket av sina fördelar, att vara snabb och ha kondition, när han gick ner till lätt tungvikt och mötte liknande motståndare. När vissa slår gör det ont bara att titta på och Igor tillhör den kategorin. Tycker dock att han lade ner karriären alldeles för tidigt.

Fel gest att göra mot en taggad Igor, titta på 8.24 i highlightrullen :D

David R 2010-05-31 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av Kross (Inlägg 4397869)
Eller WEC. Dötrist main even men resten av galan var riktigt bra. Diego Yesman Sanchez var ju iofs också en besvikelse, han höll verkligen inte måttet. Kanske borde överväga att droppa ner till 155 igen. Har fan fortfarande ont i käken efter Russows one hit wonder.... woooow. Det var, som Rogaine sa, som någonting ur en film. Herregud.

Jag håller inte med att main eventet var tråkigt. Jag tyckte att det var en riktigt underhållande match på hög teknisk nivå, tar hellre det än två som springer in och vevar utan en tanke.

Sparven från Minsk 2010-05-31 12:02

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 4398281)
UFC 100-101 e bra tycker jag !

Ska spana in dem, tack för tipset ;)
Tänkte bjuda över like folk o kolla!

Salus 2010-05-31 12:29

Den som var i helgen var bra (114) dvs :)

olwe 2010-05-31 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 4398452)
Den som var i helgen var bra (114) dvs :)

Måste säga emot. Tyckte det var ett riktigt kasst event.

Eventet innan (113) var dock rätt bra. Fortfarande aktuellt också, vilket ju är trevligt om man har tänkt sig att fortsätta titta på sporten och vara lite a jour.

cero 2010-05-31 14:17

Denna Igor påminner väldigt mycket om Fedor.

krellik 2010-05-31 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4398019)
Igor hade bra nyp i nävarna, påminner en del om Fedors slagväxlingar, många snabba hårda slag.

Väldigt speciell rysk stil som båda har, jag har hört teorier om att det har med sambo att göra och jag har hört teorier om att det speciella i den kommer från den ryska skolan av amatörboxning, hur det än må vara med det tycker jag den ryska stilen av stående fighting är intressant.

Doctor Snuggles 2010-05-31 15:39

Jävlar, kände till den där kända knocken när snubben förlorar medvetandet stående, men att han slagits så jävla mycket. 120+ matcher, varav kickboxningsrecordet är mest imponerande: 61 av 63 matcher vunna.

krellik 2010-05-31 15:52

I en intervju Fighter gjorde med honom för några år sen så hävdade han att i hans lilla by när han var tonåring så hade de någon form av klocka de ringde i när Igor var arg så sprang alla i byn in och gömde sig... ... ...fråga mig inte hur mycket sanning det var i det...

Han fick tydligen råd att öppna en liten krog under Pride tiden, inte helt omöjligt att han kunde leva hyfsat på den gjorde att han tappade hungern på fighting lite.

Efter matchen mot Enson så låg Enson rätt länge på sjukhus efter med ganska allvarliga intrakraniella tryckökningar efter det rejäla jävla kok stryk han fått av Igors ground n pound. Enson var en sjuk typ, han kunde inte ens stå på benen men han grät som ett barn för att han inte kunde fortsätta matchen...

Få saker har gjort mig så besvikna som när Igor hade rippat ner sig i slutet av Pride tiden, han såg återigen rippad och hungrig ut, redo att kicka ass potentiellt, tror det var runt ett GP och jag tänkte nog att det hade varit grymt att han kunde fått gå i pension som en äkta legend och knipa en Pride GP (till skillnad från titelbälten kan aldrig någon ta en Pride GP vinst ifrån dig...). Tyvärr såg han synnerligen blek ut.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)