Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

tano 2010-05-09 21:07

Jag förstod att vissa skulle tänka så men jag har ändå större förståelse att det kan hända i en fightingbur än på en fotbollsplan. Det är en djurisk sport...

krellik 2010-05-09 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av tano (Inlägg 4352997)
Jag förstod att vissa skulle tänka så men jag har ändå större förståelse att det kan hända i en fightingbur än på en fotbollsplan. Det är en djurisk sport...

Fotboll är en mycket djurisk sport. Främst bevisat av fansen på läktaren.

MMA är gudarnas nobla sport. Enkelt, primalt och äkta. Enkelhet funnen i komplexitet. Med en dos av zen.

Now lets change subject.

panzerpig 2010-05-09 21:41

Koscheck sa i en intervju efter matchen nått i stil med "jag sa nått om allt skitsnack Daley sa innan matchen".
Var väl nån pik om att Daley var kaxig innan och inte kunde backa upp det i buren.

Tigerkotten 2010-05-09 21:45

så glad att Shogun vann, sett fighten typ 5ggr idag xD

Verbatim 2010-05-10 12:43

Bra gala 113, undra hur mycket Paul Daley ångrar sitt val i efterhand.

krellik 2010-05-10 12:58

Handlade nog mindre om val och mer om dålig impulskontrol tror jag...

Ashenshugar777 2010-05-10 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4351949)
Varför? Jag ser inget som säger att han inte skulle kunna ta vilken HW som helst.

Jag ser inte nelson vinna mot Cain velasquez, Shane carwin eller Brock lesnar.

Machidas första förlust, hur kommer han ta det? Oj oj det ska bli intressant. "hatet" mot machida tror jag är baserat mycket på det här counterstriking. Folk vill inte se duktiga counterstrikers, dom vill se folk som shogun som Zerkar in och KTFO folk.

Verbatim 2010-05-10 14:25

Gillar verkligen Roy Nelson, en favorit bland de senaste ufc-killarna, även om jag inte skulle sätta pengar på han mot varken Brock Lesnar eller Carwin.

cero 2010-05-10 15:35

Blev lite besviken att Shogun mot Machida tog slut så snabbt, skulle vilja se en längre match. Men det såg ju inte ut som Machida hade lyckats att undvika de low-kick's som nästan kostade han matchen förra gången. Josh mot Paul va en ganska tråkig match, Josh har mycket bättre ground-game och tog det till sin fördel mot Paul som låg som en sköldpadda på rygg. Det enda man kan tänka på nu är ju A. silva mot shogun - vilken sjukt bra match det skulle bli. Vad tror ni om den? Skulle laggt mina pengar på Silva. Josh kommer nog också få pisk av GSP..

Josh: "What happend?"

Dan: "You tell me, it barley touched you.."

Pinsamt. En minut återhämtning, visst. Låtsas att han blev så illa skadad att han inte ens kommer ihåg vad som hände? Nej.

Citat:

Varför? Jag ser inget som säger att han inte skulle kunna ta vilken HW som helst.
Tror rättare sagt att han skulle bli total-förstörd av Carwin, Brock & Cain. Roy är bra och har bra wrestling, men knappast såpass bra att kunna ta ett bälte just nu.

Christyle 2010-05-10 16:34

Josh är en jättebra skådis han borde spela bad boyn i "Never Back Down 2" & Paul Daley är en discobyggare & dålig förlorare som borde möta & få sina ben avsparkade av Thiago "Pitbull" Alves

Doctor Snuggles 2010-05-10 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4354167)
Jag ser inte nelson vinna mot Cain velasquez, Shane carwin eller Brock lesnar.

Machidas första förlust, hur kommer han ta det? Oj oj det ska bli intressant. "hatet" mot machida tror jag är baserat mycket på det här counterstriking. Folk vill inte se duktiga counterstrikers, dom vill se folk som shogun som Zerkar in och KTFO folk.

Det och buandet på matcher bekräftar att de flesta UFC fansen är lätt efterblivna rednecks.

Jag ser Roy kunna vinna mot alla dem, vet inte vad jag skulle tippa men han är med i leken. Han har mycket erfarenhet är riktigt bra på marken så potentiellt kan han nullifiera deras styrka, och är bra stående. Jag tror han skulle få mest problem med Carwin dock, men sen tror jag att Carwin vinner mot Brock också. Skulle vara intressant att få se en Brock-Knock. :D

cero 2010-05-10 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4354413)
Det och buandet på matcher bekräftar att de flesta UFC fansen är lätt efterblivna rednecks.

Jag ser Roy kunna vinna mot alla dem, vet inte vad jag skulle tippa men han är med i leken. Han har mycket erfarenhet är riktigt bra på marken så potentiellt kan han nullifiera deras styrka, och är bra stående. Jag tror han skulle få mest problem med Carwin dock, men sen tror jag att Carwin vinner mot Brock också. Skulle vara intressant att få se en Brock-Knock. :D

Känns som att många underskattar Brock grovt bara för att han endast gått ett par matcher. Men ska i vilket fall som helst bli jävligt roligt att se Brock möt Carwin och Cain.

Doctor Snuggles 2010-05-10 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4354426)
Känns som att många underskattar Brock grovt bara för att han endast gått ett par matcher. Men ska i vilket fall som helst bli jävligt roligt att se Brock möt Carwin och Cain.

Hur vet du om man underskattar (eller överskattar) honom om premissen är att han har gått för få matcher? Med den logiken så kan ingen uppskatta hans förmåga, vilket innebär att du heller inte kan bedöma om någons uppskattning av honom är korrekt.

cero 2010-05-10 17:34

Baserar bara det på vad jag har sett av honom hittills, man såg ju vilken sjuk potential han har när han mötte Frank Mir och krossade honom totalt, även fast han hade otur och åkte på en knee-bar i första mötet. Och detta var ju typ hans andra match eller något. Men man borde kanske vänta och se hur det går mot de andra tungviktarna, just nu ser jag inte Brock tappa bältet på ett bra tag om han fortsätter som han har gjort. Men som sagt, vi får se, UFC 116 blir intressant.

Doctor Snuggles 2010-05-10 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4354508)
Baserar bara det på vad jag har sett av honom hittills, man såg ju vilken sjuk potential han har när han mötte Frank Mir och krossade honom totalt, även fast han hade otur och åkte på en knee-bar i första mötet. Och detta var ju typ hans andra match eller något. Men man borde kanske vänta och se hur det går mot de andra tungviktarna, just nu ser jag inte Brock tappa bältet på ett bra tag om han fortsätter som han har gjort. Men som sagt, vi får se, UFC 116 blir intressant.

Om du baserar din åsikt på antalet matcher du sett så kan du inte säga att andras åsikt kanske är fel pga antalet matcher de sett. Förstår du varför det är ologiskt?
Att du däremot tycker att andra underskattar honom överlag för att de missat ngt du sett eller något annat, ja det är en annan sak.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)