Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

krellik 2010-05-09 16:48

Tog vettet till fånga mitt i natten och insåg att jag var för trött för att få ut något av fighterna och att jag bara skulle somna när det blev intressant.

Sett det nu med en pizza istället. Belcher börjar alltså med att vinna en fight i princip med HULK SLAM! Tycker Mitrione är skön, han påminer lite om en gammal mma träningskompis till mig, Koscheck Dailey var VM i fulhet (först filmning sen wtf) och slutligen BOOOOYAHH Shogun fick vad han skulle få. Nu är lätta tungvikten öppnad igen, Shogun matchar upp bra som fan mot Machida, Rashad eller Rampage skulle teoretiskt kunna matcha upp bra mot Shogun (om de är på sitt A game) och Anderson Silva skulle kunna gå upp och fightas mot Shogun. Good shit.

panzerpig 2010-05-09 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4352312)
Skämtar du eller? Ta bara sista matchen mot långben Straub. Vad är det exakt som är ointressant med en knock? Dana hatar väl honom knappast, han var bara ej imponerad i TUF. Det är väl för övrigt skitsamma om man gillar en fighter eller inte, det är inte nån jävla personlighetstävling om du har missat det.

+1 Jag gillar nelson. duktig på marken, farliga nävar, bra på att eliminera motståndarens strykor.

Doctor Snuggles 2010-05-09 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 4352325)
+1 Jag gillar nelson. duktig på marken, farliga nävar, bra på att eliminera motståndarens strykor.

Japp, det är också alltid lite roligt när en fighter verkligen inte ser ut som en.
Sen att dana inte är/var imponerad säger inte särskilt mycket; hans åsikter om fighters leder inte alltför sällan till funderingar på om allt verkligen står rätt till uppe på loftet.

Tonto 2010-05-09 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4352312)
Skämtar du eller? Ta bara sista matchen mot långben Straub. Vad är det exakt som är ointressant med en knock? Dana hatar väl honom knappast, han var bara ej imponerad i TUF. Det är väl för övrigt skitsamma om man gillar en fighter eller inte, det är inte nån jävla personlighetstävling om du har missat det.

Jag vinner inget på att diskutera med dig men vi får se om Roy är med på något maincard. Ever.

Doctor Snuggles 2010-05-09 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4352364)
Jag vinner inget på att diskutera med dig men vi får se om Roy är med på något maincard. Ever.

Jag förstår inte riktigt relevansen.

JockeKillen 2010-05-09 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4352317)
Koscheck Dailey var VM i fulhet (först filmning sen wtf) och slutligen

Kos blödde inte ur pannan innan knät men gjorde det efter, fast han kryddade nog ordentligt med att han inte mindes vad som hände osv.

Pdaddy 2010-05-09 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av JockeKillen (Inlägg 4352738)
Kos blödde inte ur pannan innan knät men gjorde det efter, fast han kryddade nog ordentligt med att han inte mindes vad som hände osv.

Jofaan, har för mig att han blödde innan, de såg man när de låg å kramades och komentatorn sa nåt i stil, ja tror han blöder !!

krellik 2010-05-09 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av JockeKillen (Inlägg 4352738)
Kos blödde inte ur pannan innan knät men gjorde det efter, fast han kryddade nog ordentligt med att han inte mindes vad som hände osv.

Jävligt skumt, får inte det att gå ihop med slow mo reprisen men whatever, allt det glömmer man efter Daleys pärla efter matchen...

JockeKillen 2010-05-09 19:45

jo han blödde lite i ansiktet innan knät, men under tiden han vilade så torkade han blod högt uppe i pannan som inte varit där tidigare. Det var en av de få sakerna som de svenska kommentatorerna uppmärksammade under galan.

Jag håller med om att han var överdrivet dramatisk, men att säga att det inte träffade över huvud taget stämmer inte riktigt.

Salus 2010-05-09 19:58

Nog för att Paul Daley är en kratta, och aldrig mer borde få fightas inom MMA.

Men Koscheck (som jag tidigare inte haft något emot) sjönk som fan i mina ögon igår, vilken pussy han var angående det där knäet, hade det träffat hade hans huvud slungats tillbaka, tittar man på slow-mo så rör sig knappt huvudet alls av "smällen".

Jag har stora problem med drama-queens!

Han hade fått en minut att återhämta sig UTAN att han hade spelat charader ^^

davve 2010-05-09 19:59

Så jäkla gött att Shogun vann! Bra avslut också.

Kross 2010-05-09 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 4352780)
Nog för att Paul Daley är en kratta, och aldrig mer borde få fightas inom MMA.

Men Koscheck (som jag tidigare inte haft något emot) sjönk som fan i mina ögon igår, vilken pussy han var angående det där knäet, hade det träffat hade hans huvud slungats tillbaka, tittar man på slow-mo så rör sig knappt huvudet alls av "smällen".

Jag har stora problem med drama-queens!

Han hade fått en minut att återhämta sig UTAN att han hade spelat charader ^^

Kolla hans match mot Anthony Johnson. Lite utav en repris.

tano 2010-05-09 20:16

Kan det förutom frustrationen över förlusten varit något Kosheck sa till Dailey? Tyckte det såg ut som Kosheck pratade när dem låg där sista tio sekunderna, kanske hånade han Dailey på något sätt. Det rättfärdigar inte handlingen, men vem minns inte Zidane i VM. Skallningen av Materazzi där är antalet snäpp värre, och det är ändå på en fotbollsplan och inte i en fightingring där det går ut på att knocka motståndaren. Sätter kanske saker i perspektiv.

Förövrigt kunde inte bli bättre än att Shogun vann. Silva vs Shogun vore riktigt grym match. Då skulle inte Silva kunna apa sig för att han dissar motståndet. Tror även Shogun skulle kunna göra det jobbigt för Silva, men skulle också vara kul att se Silvas a-game.

eternallord 2010-05-09 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av tano (Inlägg 4352825)
Kan det förutom frustrationen över förlusten varit något Kosheck sa till Dailey? Tyckte det såg ut som Kosheck pratade när dem låg där sista tio sekunderna, kanske hånade han Dailey på något sätt. Det rättfärdigar inte handlingen, men vem minns inte Zidane i VM. Skallningen av Materazzi där är antalet snäpp värre, och det är ändå på en fotbollsplan och inte i en fightingring där det går ut på att knocka motståndaren. Sätter kanske saker i perspektiv.

Jag tycker Daleys agerande var värre än Zidane. Zidane reagerade direkt på en extremt grov, personlig och oprovocerad attack.
I fallet mellan Daley hade han varit extremt nedlåtande och snackat skit i flera månader innan fighten, att han får höra något i ringen sen borde vara väntat om något. Det är bara pinsamt att "sucker puncha" någon sådär efter man fått stryk i femton minuter när man hade sin chansa att slå honom

Det är definitivt inte "mildare" att man slår någon i kampsportssammanhang än i fotbollssammanhang. Det är samma sak, kampsport skiljer sig inte från någon annan sport efter klockan ljuder.

krellik 2010-05-09 20:39

Jag tycker i princip det är värre att man slår någon efter gongongen i en fighting ring än om man gör det på en fotbollsplan. MMA kan potentialt ha så stora risker så det är jävligt viktigt att det sker under ordnande former, om inte annat för att det ska få vara tillåtet.

Jo Koscheck sa själv på konferensen efter galan att han hade sagt några otrevliga saker till Daley i slutet, ändrar inte ett skit.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)