Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2010-04-21 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av Kross (Inlägg 4315397)
Ja helt klart imponerande men både Griffin, och framförallt Irvin, är ljusår ifrån Machida och Shogun. Men som sagt lär man väl inte se Machida vs Silva hända inom en snar framtid så man kan givetvis bara spekulera, låter i min mening som en grymt tråkig match hursomhelst. Ultra-counterstriker mot ultra-counterstriker låter nog bara lockande i Silva-hype-fanboys öron.

Du inser väl att Griffin slagit Shogun? Shogun har varit extremt okonsekvent, det är mitt största problem med honom. Han såg kanon ut i matchen mot Machida, men kolla honom mot Griffin eller Coleman, inte mycket att hänga i julgranen.

Samma här, jag vill INTE se Machida - Silva. Silva - Shogun hade kunnat bli schysst med lite tur.

Doctor Snuggles 2010-04-21 23:35

Då får vi hoppas att Shogun slår Machida så kanske Silva kan smyga in sig på en titelshot. Men misstänker att han inte ens vill det, så länge Machida fortfarande är i viktklassen o leker. Antagligen därför han vill upp till HW och leka istället.
Kanske man ska hoppas på att Shogun förlorar så kanske han får en match mot Silva ändå, eller kanske just därför?

cero 2010-04-22 06:40

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4315335)
Machida är nog den tråkigaste ufc mästaren på länge, att vara en counterstriker är en sak men den här killlen springer ju ifrån sin motståndare till sista ronden då ingen orkar att jaga han

han har dåliga slag vilket nog beror på han idiotiska stance,shogun spöade skiten ur han o endå ansåg han att han själv var den värdiga vinnaren

ne jag är varken fan av machida eller silva

i silvas sista fight dominerade han knappast, han fick det att se ut som han dominerade fighten men i själva verket kunde han inte avsluta matchen, så det slutade med att han clownade runt resten av fighten. jag menar folk tyckte han dominerade fighten för han gick fram o fick in sina lowkicks? ja det gjorde shogun också men då var det alldeles för lite för att vinna men när silva gör det så "dominerar" han sina motståndare

Dåliga slag? Idiotiska stance? Ja du, det funkar ju tydligen för honom med sitt 16-0 record varav 5 är knockout (bl. Rashad och Thiago).

Och det med Silva måste vara det löjligaste jag hört någonsin! :MrT:

Ashenshugar777 2010-04-22 07:54

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4315414)
Du inser väl att Griffin slagit Shogun? Shogun har varit extremt okonsekvent, det är mitt största problem med honom. Han såg kanon ut i matchen mot Machida, men kolla honom mot Griffin eller Coleman, inte mycket att hänga i julgranen.

Samma här, jag vill INTE se Machida - Silva. Silva - Shogun hade kunnat bli schysst med lite tur.

Du kan så lite om shogun det skrämmer mig. Dom säger det i varje countdown.. Han har haft 2 knä-omstruktureringar.. först är det 6 månaders rehab efter en sån operation och SEN kan man träna.

Erik__ 2010-04-22 08:08

Shogun har ju bara kommit i form ju fler matcher han gått i ufc
forrest griffin - såg förjävligt ut, soppatorks mer eller mindre
mark coleman - typ samma sak även om han vann på tko ( ? )
chuck lidell - helt ok
machida - betydligt mycket bättre !

gammal favorit från pride =D

hahavaffan 2010-04-22 08:28

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4315335)
han har dåliga slag vilket nog beror på han idiotiska stance,shogun spöade skiten ur han o endå ansåg han att han själv var den värdiga vinnaren

Haha, fan vilken koll du har.

Kabuto 2010-04-22 09:21

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4315335)
Machida är nog den tråkigaste ufc mästaren på länge, att vara en counterstriker är en sak men den här killlen springer ju ifrån sin motståndare till sista ronden då ingen orkar att jaga han

han har dåliga slag vilket nog beror på han idiotiska stance,shogun spöade skiten ur han o endå ansåg han att han själv var den värdiga vinnaren

ne jag är varken fan av machida eller silva

i silvas sista fight dominerade han knappast, han fick det att se ut som han dominerade fighten men i själva verket kunde han inte avsluta matchen, så det slutade med att han clownade runt resten av fighten. jag menar folk tyckte han dominerade fighten för han gick fram o fick in sina lowkicks? ja det gjorde shogun också men då var det alldeles för lite för att vinna men när silva gör det så "dominerar" han sina motståndare

Skrev CpÅke....

eternallord 2010-04-22 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4315595)
Du kan så lite om shogun det skrämmer mig. Dom säger det i varje countdown.. Han har haft 2 knä-omstruktureringar.. först är det 6 månaders rehab efter en sån operation och SEN kan man träna.

Jaså, det skrämmer dig? Du blir alltså uppriktigt rädd över min okunskap om Shogun? Sluta skriva som en drama queen, du skämmer bara ut dig själv. Speciellt när du glömmer poängtera att han opererade knäet EFTER matchen mot Forrest.

Coleman hade inte heller fightats på två år inför deras match och var dessutom 44 år vid deras möte och har knappats åldrats lika graciöst som Couture exempelvis.

Ashenshugar777 2010-04-22 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4315881)
Jaså, det skrämmer dig? Du blir alltså uppriktigt rädd över min okunskap om Shogun? Sluta skriva som en drama queen, du skämmer bara ut dig själv. Speciellt när du glömmer poängtera att han opererade knäet EFTER matchen mot Forrest.

Coleman hade inte heller fightats på två år inför deras match och var dessutom 44 år vid deras möte och har knappats åldrats lika graciöst som Couture exempelvis.

Snacka om att ha attitydsproblem, måste du verkligen hävda dig på internet så illa..

clinteastwood 2010-04-22 15:21

Tuf episode 4.

Bästa avsnittet hittills i år! Första matchen dominerade rich helt och hållet, sedan får han ett knä i huvudet när han sitter ner och den andra killen blir så otrolig kaxig, hatar sånt!! Yager mot lilla killen känndes ju bara som en otrolig dålig matchning av chuck. Chucks min när Yager och blanchard står och stirra på varandra är så kul! Extra plus för årets dörrar!

Tigerkotten 2010-04-22 15:46

På reprisen undrar man verkligen om knäet träffade skallen. Första möjligen som blev blockad, men nr 2 vettifan.

eternallord 2010-04-22 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4316470)
På reprisen undrar man verkligen om knäet träffade skallen. Första möjligen som blev blockad, men nr 2 vettifan.

Det är svårt för oss att säga såhär, han såg inte ut som den typen av kille som bara slutar sådär, speciellt inte när han dominerade så hårt. Det hade ju inte varit något problem från första början om Kaycey (eller vad han hette) bara följt reglerna.. (eller ja, bäst hade ju varit om det inte var ett regelbrott överhuvudtaget)

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4315889)
Snacka om att ha attitydsproblem, måste du verkligen hävda dig på internet så illa..

Jag har inga problem, det var du som kommenterade min kunskapsnivå på tramsigt vis.

Doctor Snuggles 2010-04-22 21:12

Frågan är hur sporten skulle må av att som Rogan tycker; förbjuda armbågar (minska antalet cuts) och tillåta knän mot liggande/hukande motståndare. Skulle det åter göra att fler matcher går till marken?

eternallord 2010-04-22 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4317485)
Frågan är hur sporten skulle må av att som Rogan tycker; förbjuda armbågar (minska antalet cuts) och tillåta knän mot liggande/hukande motståndare. Skulle det åter göra att fler matcher går till marken?

Jag har aldrig hört Rogan vilja förbjuda armbågar, har du någon länk? Tvärtom verkar han vilja att det ska vara tillåtet att göra 6-12an också.

Jag tror tvärtom att knän mot huvudet hade varit positivt för standupfighters som har bra sprawl, just nu kan många slarviga brottare dyka efter en dubbel-leg och när defendern sprawlar kan han inte göra annat än att bara resa sig. Hade han istället kunnat knäa mot huvudet i det läget hade det varit guld värt.

Även clinch-arbetet vid buren hade blivit mer dynamiskt, då brottare oftare hade blivit straffade när de gör level-changes.

davve 2010-04-22 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4317497)
Jag tror tvärtom att knän mot huvudet hade varit positivt för standupfighters som har bra sprawl, just nu kan många slarviga brottare dyka efter en dubbel-leg och när defendern sprawlar kan han inte göra annat än att bara resa sig. Hade han istället kunnat knäa mot huvudet i det läget hade det varit guld värt.

Även clinch-arbetet vid buren hade blivit mer dynamiskt, då brottare oftare hade blivit straffade när de gör level-changes.

Jag tycker det hade varit en intressant förändring och framförallt hade det känts mer "rättvist" - i just de sammanhangen.

Förutsatt att det inte är allt för stora skaderisker, vilket jag inte tror.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)