Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Jense 2010-04-11 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 4293931)
Så är det ju, men han har fightats i MW för inte så länge sen och kan säkerligen gå ner dit lätt igen.

Absolut kan han det. Känns lite långt borta att signa med ufc när han är strikeforces absoluta toppnamn efter Fedor. Kanske när, eller om, han vunnit över king mo nu den 17 april

Doctor Snuggles 2010-04-11 18:53

Silva kanske vill bli fri från sitt kontrakt (han har väl bara en match kvar iof?) så han kan gå till strikeforce och slåss med Fedor och/eller få sin uppvisningsmatch mot Jones.

cero 2010-04-11 18:54

Citat:

uppvisningsmatch mot Jones.
Uppvisnings match mot Jones?

Tigerkotten 2010-04-11 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4293924)
Jag menar alltså främst vem som skulle kunna ta mellanviktsbältet från honom

Inte så att Dan Hendersson mot A.Silva var dålig. För mig att jag tyckte D.Hendersson vann rond 1, sen blev han träffad o rond 2 och gick ner och Silva fick in en submission.

Tror att en bra brottare kan ge A.Silva problem, GSP, Chael Sonnan(stavning), Nate (även fast han förlorade rätt klart första ggn)

cero 2010-04-11 18:58

GSP skulle helt klart va något!

Jense 2010-04-11 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4293962)
Inte så att Dan Hendersson mot A.Silva var dålig. För mig att jag tyckte D.Hendersson vann rond 1, sen blev han träffad o rond 2 och gick ner och Silva fick in en submission.

Tror att en bra brottare kan ge A.Silva problem, GSP, Chael Sonnan(stavning), Nate (även fast han förlorade rätt klart första ggn)

Chael sonnen skulle va intressant, hyffsat stark och explosiv och kan tänka lite innan han agerar

Doctor Snuggles 2010-04-11 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4293958)
Uppvisnings match mot Jones?

Let me NOT google that for you.

Kross 2010-04-11 19:22

Tycker synd om Maia som fick möta en så osportslig och barnslig Silva. Ska det fortsätta såhär kanske det vore lika om det vore det sista man såg av Silva i UFC. Må så vara att han var dominant men han jobbade hårt för att sjunka i mina, och antagligen många andras, ögon. Pinsamt.

ManuelIT 2010-04-11 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4293949)
Silva kanske vill bli fri från sitt kontrakt (han har väl bara en match kvar iof?) så han kan gå till strikeforce och slåss med Fedor och/eller få sin uppvisningsmatch mot Jones.

Inte en chans att UFC släpper Silva. He's just too good.

Verbatim 2010-04-11 19:39

Tyckte inte galan var så dålig, första matcherna tyckte jag var väldigt underhållande. Titelmatcherna var inte mycket att hänga i granen dock.

Frankie vs BJ är ett tydligt tecken på hur godtyckligt domarbesluten är i mma, det behövs betydligt fler oavgjort, ingen lyckades ju göra någon skada på den andra, därmed oavgjort, ingen vinner. Något dom borde införa om det är för få poäng mellan fighterna, eller iaf hitta någon lösning. MMA lämpar sig inte bra som en bedömningsport.

Christyle 2010-04-11 19:58

Gött att Blow Job Penn förlorade bältet Skit gala Henzo Gracie muahaha

krellik 2010-04-11 20:23

Alexander Gustavson gjorde trots allt en jävligt stabil match och gjorde ett misstag och fastnade, tråkigt men inte så dramatiskt. Killen har hur mycket talang som helst, att han redan nu har så pass bra takedown försvar som han har redan nu kan han bli -mycket- farlig om några år om han fortsätter utvecklas i samma takt. Jag är fortfarande mycket optimistisk om hans framtid.

Just nu är jag mest nyfiken på hur han tar sin första professionella förlust, ifall det knäcker hans självförtroende eller om han blir starkare av det.

Doctor Snuggles 2010-04-11 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4294113)
Tyckte inte galan var så dålig, första matcherna tyckte jag var väldigt underhållande. Titelmatcherna var inte mycket att hänga i granen dock.

Frankie vs BJ är ett tydligt tecken på hur godtyckligt domarbesluten är i mma, det behövs betydligt fler oavgjort, ingen lyckades ju göra någon skada på den andra, därmed oavgjort, ingen vinner. Något dom borde införa om det är för få poäng mellan fighterna, eller iaf hitta någon lösning. MMA lämpar sig inte bra som en bedömningsport.

Det borde bara vara en lång rond tills någon avslutar, samtidigt som de gör oktagonen mindre och mindre ju längre tiden går. :D

grakka 2010-04-11 21:31

Tycker att galan var SKIT. Hughes och Gracie sparrade lite lätt. BJ var så jävla seg så att det inte ens finns ord för hur dåligt han presterade i förhållande till hur han brukar vara. BJ var så seg att jag i princip hade kunnat flyga till matchen och avslutat den själv. Maia var så seg att det såg ut som att han snubblade när han försökte sig på takedowns. Silvas beteende var sjukt patetiskt. Hade räckt med att showa/teasa i 2 min och sedan avslutat det på valfritt sätt.

tano 2010-04-11 22:58

Tänk mardrömmen Lyoto vs Silva... *spy*....

Den ena står bara i karate stans och väntar på anfall medan den andra dansar omkring som en apa och gör grimaser i fem ronder...


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)