Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Krampus 2010-02-10 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av sKedbladh (Inlägg 4163037)
Ja, och framförallt - Han fightas i tights.

och ännu mer - GULA! :D

sKedbladh 2010-02-10 00:09

En till ganska spektakulär match han gjort. Känsliga tittare varnas dock

Spoiler:
"When I had his arm behind his back, I could feel it popping, I thought, 'Well, this guy's pride just won't let him tap, will it?' So without hesitation, I broke it. I heard it break, and I thought, 'Ah, there, I just broke it.' I was stopped afterward, but even if I hadn't been, continuing to break it more would have been fine by me."[

eternallord 2010-02-10 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av Kross (Inlägg 4163011)
Känns lite som att Chael Sonnen tar sig vatten över huvudet när han tror sig ska "köra över" Anderson Silva. Hmmm....

Han sa i en intervju tidigare att han hoppas att Silva vinner matchen mot Belfort då han tror att Belfort är tuffar motstånd. Blir helt mållös till ett sånt påstående. Vitor är en grym fighter, men jag kan inte se hur han ska kunna hota Silva.

Lite andra guldklimpar från The Spider:

Uppercut elbow knockout: http://www.youtube.com/watch?v=3s6rF0gId4E
Första matchen i lätt tungvikt: http://www.mma-core.com/videos/_Ande...000896&tid=100
En clinic i thai-clinch. Ska poängteras att Franklin var 21-1 inför den här matchen med 3 titelmatcher i bagaget: http://www.mma-core.com/videos/_Ande...000866&tid=100

As far as I'm concerned så är Anderson Silva världens bästa striker. Han är en av få förunnade som tycks födda att fightas. Jag kan spendera hela matcher med att bara analysera hans fotarbete tex. Underbara övergångar, är bekväm i båda traditionell och south paw, vansinnigt kvick. Ovanpå detta rör han överkroppen som en boxare, blockerar mycket lite utan rör istället huvudet med enastående mjukhet. Slutligen är hans striking bortom denna värld, han har en precision som inte kan tränas att uppnå, den måste på något plan vara given. Löjligt avslappnad dessutom.

Han är inte nog med detta också svartbältare i BJJ under Nogueira så han klarar sig bra på mattan också. Skulla jag försöka hitta någon svaghet är det nog att hans brottning inte är så bra som allt annat. Han blir nertagen lite enkelt ibland, vilket troligtvis är en konsekvens av hans långsmala lätta kroppshydda.

Kwon 2010-02-10 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4163039)
och ännu mer - GULA! :D

Vi brukade ofta kalla han Bananbrallan när han var ny! (han körde ofta gula bysser) :D

Krampus 2010-02-10 00:23

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4163066)
Vi brukade ofta kalla han Bananbrallan när han var ny! (han körde ofta gula bysser) :D

Åsså neon benvärmare i fighten här ovan. Men ond fighting stil, bannemig jag säger det sant!

Snafu 2010-02-10 00:28

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 4159532)
Tycker synd om Coleman, hans reflexer är ju helt borta, fått för mkt slag i huvudet?
Han borde lagt av för ett tag sen, han har väl sagt att han måste försörja familjen å sånt, så jag antar att han inte kan sluta fightas pga ekonomiska skäl.

Randy verkar fightas för att han tycker det är kul, för pengar har han ju redan.


Yepp, Coleman såg inte bra ut.

Kwon 2010-02-10 00:30

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4163073)
Åsså neon benvärmare i fighten här ovan. Men ond fighting stil, bannemig jag säger det sant!


Eddie Bravo och Shinya Aoki demonstrerar Gogoplata



Aoki är duktig, en annan duktig är Imanari (rakad skalle)

krellik 2010-02-10 00:31

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4163065)
Slutligen är hans striking bortom denna värld, han har en precision som inte kan tränas att uppnå, den måste på något plan vara given..

Naturligtvis är hans precision på någon nivå given eftersom han uppenbarligen är en talang...

Samtidigt kommer jag ihåg någon mycket gammal intervju på chuteboxe, det här var många år sedan då Anderson Silva precis blivit shooto mästare och i princip var okänd, hursomhelst kommer alltid ihåg beskrivningen av hur efter en lång dags proffsträning på gammla oldschool chuteboxe med Vanderlei, Pele, Rua bröderna, etc så skulle alla ut och äta.
Förutom Anderson Silva, han skulle stanna kvar vid boxningsäcken och stå och nöta kombinationer en halvtimme extra. Artikeln handlade inte ens om honom och han var inte stjärnan i artikeln, men på något sätt summerar det på ett bra sätt vilket slit som krävs för att en "talang" på ett konsekvent sätt ska framstå som en talang på hög nivå...

Krampus 2010-02-10 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4163079)
[B]

Grabbar med judobakgrund (på hägre nivå) uppskattas extra mycket vid videoklipps postande Kwon. :)
Finns det ngn mer är Yoshida som är framstående i gamet?

krellik 2010-02-10 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4163085)
Grabbar med judobakgrund (på hägre nivå) uppskattas extra mycket vid videoklipps postande Kwon. :)
Finns det ngn mer är Yoshida som är framstående i gamet?

Karo Parisyan är väll den som varit duktigast på att överföra judo till mma och faktiskt kasta, om han har varit uppe på högre nivå i judo tänker jag inte utalla mig om men vill man se mma judo så är nog någon Karo "the heat" highlight att rekomendera...

Saitoshi Ishi såg inte fantastisk ut i sin mma debut, ge honom några matcher så kanske det blir annorlunda... Annars finns det nog en mängd Japaner i de lättare viktklasserna som har en del judo bakgrund, osäker på hur många av dem som faktiskt använder judon i mma ringen. Finns väll en massa från Yoshidas camp som har varit på högre nivå och gått några matcher i pride, men kan inte minnas att någon av dem imponerade särskilt mycket eller kastade särskilt mycket heller...

Krampus 2010-02-10 00:48

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4163090)
Karo Parisyan är väll den som varit duktigast på att överföra judo till mma och faktiskt kasta, om han har varit uppe på högre nivå i judo tänker jag inte utalla mig om men vill man se mma judo så är nog någon Karo "the heat" highlight att rekomendera...

Saitoshi Ishi såg inte fantastisk ut i sin mma debut, ge honom några matcher så kanske det blir annorlunda... Annars finns det nog en mängd Japaner i de lättare viktklasserna som har en del judo bakgrund, osäker på hur många av dem som faktiskt använder judon i mma ringen. Finns väll en massa från Yoshidas camp som har varit på högre nivå och gått några matcher i pride, men kan inte minnas att någon av dem imponerade särskilt mycket eller kastade särskilt mycket heller...

Aoki i klippen här ovan hade väldigt fina marktekniker.

krellik 2010-02-10 00:53

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4163095)
Aoki i klippen här ovan hade väldigt fina marktekniker.

Aoki har bakgrund från judon först, sen skolade han om och fokuserade till BJJ och tävlade på högre nivå i det, sen efter det så satsade han på mma i först shooto och sen pride/dream... (eller tävlade han i pride kommer fan knappt ihåg börjar bli senil)

Hursomhelst man ser nästan aldrig någon judo i hans still, han är väll om någon av alla mma fighters på högre nivå den som ser ut mest som en ren BJJ fighter i mma, väldigt oortodox BJJ men ändå det ser nästan ut som sport BJJ fighting när han får fighten dit han vill ha den.

Verkar ju dessutom vara ett original av stora mått...

http://cdn.cagepotato.com/www/sites/...//AokiIma1.jpg

Kwon 2010-02-10 01:04

Inte bara Aoki på bilden, Imanari på vänster sida! :D

krellik 2010-02-10 01:15

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4163109)
Inte bara Aoki på bilden, Imanari på vänster sida! :D

http://cdn.cagepotato.com/www/sites/...s/AokiIma4.jpg

Whooos your daddy....

Whoooooosyour leglocking wizzard daddy Aoki...?!

Kwon 2010-02-10 01:20

Så sjuuuuka bilder! :D

Bakgrund Krellik?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)