Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

palme 2008-08-30 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3172518)
Jag har absolut inget mot Lesnar. Han imponerade stort senast och om jag ska vara ärlig så ser jag få som kan stoppa honom om han utvecklar sitt bufflande tillsammans med lite mer funktionell submissionteknik.

Killen är STARK


Så jävla impad blev man inte, visst han dominera han på mattan men han måste lära sig GnP, isfall blir han riktigt farlig, att bara ligga på sin motståndare funkar inte i längden. Efterlyser mycket mer aktivitet. Med de dasslocken till händer och styrkan kommer han KO vem som helst.

Hank 2008-09-01 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3172730)
Så jävla impad blev man inte, visst han dominera han på mattan men han måste lära sig GnP, isfall blir han riktigt farlig, att bara ligga på sin motståndare funkar inte i längden. Efterlyser mycket mer aktivitet. Med de dasslocken till händer och styrkan kommer han KO vem som helst.

Ehm.. såg du herring efter figthen? Killen kunde fan inte öppna något av sina ögon och det såg ut som om han hade satt huvudet i ett getingbo. Sen knäna mot levern lär ju ha orsakat några dagars blodig urinering.
Han var nog jävligt nära att slänga in handuken mer än en gång under tortyrens gång.

Jag tyckte Lesnar skötte sig exemplariskt mot en av ufc:s mest meriterade tungviktare.

dared 2008-09-01 23:18

Jag blev faktiskt riktigt förvånad över hur lite Herring gjorde (kunde göra?) mot Lesnar. Herring är ju både lång, tung, stark och meriterad. Han är bra helt enkelt och kom precis från en bra vinst mot Kongo.

Lesnar är en beast, synd att jag GnP-fighters oftast inte blir mina favoriter. Förhoppningsvis vågar han göra mer och mer när han får acklimatisera sig till mma:n mer och mer.

palme 2008-09-02 00:24

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3176903)
Ehm.. såg du herring efter figthen? Killen kunde fan inte öppna något av sina ögon och det såg ut som om han hade satt huvudet i ett getingbo. Sen knäna mot levern lär ju ha orsakat några dagars blodig urinering.
Han var nog jävligt nära att slänga in handuken mer än en gång under tortyrens gång.

Jag tyckte Lesnar skötte sig exemplariskt mot en av ufc:s mest meriterade tungviktare.

Klart jag såg den, var bara första smällen där han for i golvet som var bra, resten av fighten var rent ut sagt tråkig. Hände inte ett jota.

Nitrometan 2008-09-02 07:47

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3176960)
Klart jag såg den, var bara första smällen där han for i golvet som var bra, resten av fighten var rent ut sagt tråkig. Hände inte ett jota.

Lesnar ville inte bli varnad för slag mot bakhuvudet. Eftersom Herring tryckte ner huvudet i marken var det inte så mycket annat att göra. Synd. Fighten blev lite tråkig. Men Lesnar gjorde vad han kunde. Grymt rörlig för sin storlek.

Kräket 2008-09-02 09:06

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3176903)
Ehm.. såg du herring efter figthen? Killen kunde fan inte öppna något av sina ögon och det såg ut som om han hade satt huvudet i ett getingbo. Sen knäna mot levern lär ju ha orsakat några dagars blodig urinering.
Han var nog jävligt nära att slänga in handuken mer än en gång under tortyrens gång.

Jag tyckte Lesnar skötte sig exemplariskt mot en av ufc:s mest meriterade tungviktare.

Mitt intryck är också att Lesnar var bra överlägsen i den matchen. Själv jublar jag inte över det. Gillar när teknik och skicklighet vinner över storlek och styrka. Dessutom tyckte jag hans "ridning" var riktigt ful i slutet av matchen.

Det jag dock undrar över är vilken "gameplan" man kan spekulera i att Herring hade inför matchen? Vad kan man göra mot en motståndare som är såpass överlägsen i styrka och storlek? Får för mig att han hade förväntat sig att Lesnar snabbt skulle ta ner honom på mattan, och därför höll handskarna lågt när första smällen tog honom.

Har Herring kommenterar matchen efteråt? Finns det några länkar? Vad är era spekulationer?

TheSpider 2008-09-02 09:13

Anderson "The Spider" Silva, utan tvekan BÄST! Kan inte vänta tills hans nästa match, oktober tror jag.
Så synd att de inte fightas oftare...

hangatyr 2008-09-02 09:20

ang. herring så tycker jag ofta att det ser ut som han inte riktigt vet vad han ska hitta på. han känns mycket mindre rutinerad än vad han rimligtvis borde vara med ett 40tal matcher bakom sig. han brukar klara sig för att han är stor och stark, itne för att han är en mästerlig MMA-utövare och då kan det ju bli knepigt när man möter en snubbe som farbror brock.

Otto P 2008-09-02 09:54

Citat:

Ursprungligen postat av hangatyr (Inlägg 3177141)
ang. herring så tycker jag ofta att det ser ut som han inte riktigt vet vad han ska hitta på. han känns mycket mindre rutinerad än vad han rimligtvis borde vara med ett 40tal matcher bakom sig. han brukar klara sig för att han är stor och stark, itne för att han är en mästerlig MMA-utövare och då kan det ju bli knepigt när man möter en snubbe som farbror brock.

+1

Det känns som att de flesta redan glömt bort hur Mir behandlade Lesnar.. Visst han blev också överkörd i början av ronden men han visste hur han skulle hantera Lesnar på marken.. Men visst det var en helt annan Lesnar i buren denna match.. Tror han kan bli farlig om han lär sig lite fler tekniker..

KlopFer 2008-09-02 09:58

Okey, ni som har lite koll på detta. Om man vill se de senaste matcherna vart/när ska man kolla då?

Brukar kolla på tv4sport men känns som det bara är gamla repriser på allting.

Otto P 2008-09-02 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av KlopFer (Inlägg 3177187)
Okey, ni som har lite koll på detta. Om man vill se de senaste matcherna vart/när ska man kolla då?

Brukar kolla på tv4sport men känns som det bara är gamla repriser på allting.

Nya UFC events brukar sänds live på TV4Sport typ vid 4 tiden på natten. Kolla på UFC.com samt denna tråd så får du reda på när de sänds.. Jag brukar aldrig palla att sitta uppe så jag väntar till dagen efter och "lånar" hem dem.

Men det finns ju mer än UFC, du har ju tex. WEC, EliteXC, IFL mm mm.

KlopFer 2008-09-02 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 3177202)
Nya UFC events brukar sänds live på TV4Sport typ vid 4 tiden på natten. Kolla på UFC.com samt denna tråd så får du reda på när de sänds.. Jag brukar aldrig palla att sitta uppe så jag väntar till dagen efter och "lånar" hem dem.

Men det finns ju mer än UFC, du har ju tex. WEC, EliteXC, IFL mm mm.

Okej, får väl hålla utkik då :)

Kwon 2008-09-02 10:46

Lesnar blev ju varnad för att han råkade slå Herring i bakhuvudet med sina stora labbar, så efter det var han lite mer försiktig att slå på Herring med sina dasslock. :D

Man såg hur han tvekade flera gånger men struntade i att slå.

Med en sådan tyngd och brottning som Fabbro Brock har så är ju benlås bästa melodin mot honom. :)

Skall bli kul att se honom mot Kongo!

Blir Takedown snabbt.

Kräket 2008-09-02 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3177257)
Skall bli kul att se honom mot Kongo!

Blir Takedown snabbt.

Kommer han gå mot Kongo då? Ryktet säger väl att han ska få en chans mot Randy Cotour?

Jädra trist isåfall. Randy är ju en storstjärna och Lesnar har ju inte många matcher bakom sig. Han borde tvingas gå igenom lite "vanligt" motstånd innan han får chansen att mäta sig mot de stora namnen.

(Sen tror jag Randy Cotour får svårt mot Lesnar, och det vore en sorg ifall han åkte på stryk :( )

Mago 2008-09-02 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av KlopFer (Inlägg 3177220)
Okej, får väl hålla utkik då :)

Galorna brukar också sändas dagen efter (?) på kvällen och sen på kvällen helgen efter de har gått, utöver att de sänds live 04:00 då. Brukar väl gå ungefär 1 gala i månaden.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)