Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

High1ander 2018-07-08 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 7951331)
Shit! Kul för Cormier men det gör hw-divisionen märklig :)
Ska DC ner till LHW nu? Nästa match för honom i lw/hw?

DC kommer nog inte köra mer LHW, nu ska han ju casha in på Brock i HW, och han behöver ju massa vikt för att funka i HW, så kommer inte kunna droppa snabbt nog för LHW närmsta 4-6 månaderna (om nu Brock körs om t.ex. 2 månader).

svenbanan 2018-07-08 11:51

Coolt att DC knockade Stipe. Jag trodde att han möjligen skulle kunna knocka honom från gnp.

Men helvete vad patetiskt det blev när Brock kom in i oktagonen och hela skiten förvandlades till WWE. *facepalm*

DC lär väl inte fightas mer i lätt tungvikt öht skulle jag tro. Ifall han skulle råka torska mot Alex eller nån så tappar ju fighten mot Brock rätt mycket i värde. Det tror jag ingen är intresserad av. Så det lär väl bli nån bullshit interimlösning.

Men vad höll Ngannou på med? Mycket konstig match. :confused:

svenbanan 2018-07-08 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7951388)
DC kommer nog inte köra mer LHW, nu ska han ju casha in på Brock i HW, och han behöver ju massa vikt för att funka i HW, så kommer inte kunna droppa snabbt nog för LHW närmsta 4-6 månaderna (om nu Brock körs om t.ex. 2 månader).

Det lär dröja längre innan matchen mot Brock. Jag gissar på runt jul/nyår.

delta_mats 2018-07-08 11:59

Men varför ska han möta sopan Brock? För det är Lesnar vi pratar om? Cormier är ju bättre på allt så Brock lär bli dominerad. Kunde inte Brock ta ned Cain Velasquez kommer han inte ta ned Daniel Cormier heller. Ser gärna att lilleputten spöar Brock däremot, så kommer nog bli underhållande.

svenbanan 2018-07-08 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 7951392)
Men varför ska han möta sopan Brock?

För att han är den som det är mest hype kring. Genererar mest dollars etc. DC är ju snart 40 så han lär inte ha många fighter kvar i sig och vill väl casha ut ordentligt.

UFC har väl visat tydligt att man är mer intresserade av att annordna cirkusspektakel än att få fram så bra idrottare som möjligt.

Fathlete 2018-07-08 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7951389)
Men vad höll Ngannou på med? Mycket konstig match. :confused:

Undrar samma sak, han gick verkligen inte in i oktagonen för att vinna.

DC/Stipe *unpopular opinion* måste ha varit riggat. De hade Brock där redo för hela skiten efteråt, något underhållande men får mig att tvivla på huvudkortet. Bad dom honom komma dit *just incase* Cormier vinner? Tveksamt.

Gillar Cormier så är givetvis glad över att han får två bälten :D

High1ander 2018-07-08 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av Fathlete (Inlägg 7951445)
Undrar samma sak, han gick verkligen inte in i oktagonen för att vinna.

DC/Stipe *unpopular opinion* måste ha varit riggat. De hade Brock där redo för hela skiten efteråt, något underhållande men får mig att tvivla på huvudkortet. Bad dom honom komma dit *just incase* Cormier vinner? Tveksamt.

Gillar Cormier så är givetvis glad över att han får två bälten :D

Helt klart uppgjort, men Dana har nog snackat med både DC och Stipe att snacka upp Brock efter vinst. Stipe har inga kvar i divisionen att slå, DC ska bara casha ut nu, inte som att han tänker vara kvar i HW nu 39 år gammal och dra på sig massa onödiga skador mot topp 3-5 HWs, utan det är bara dags att casha.

Samtidigt känner jag ett stort, why not? Jag vill inte se DC försvara HW eller LHW något mer, jag vill se "roliga" matcher nu när divisionerna varit avklarade av honom och Stipe.

svenbanan 2018-07-08 15:53

Vad är det ni tror är uppgjort/riggat?

De ville väl helt enkelt ha Brock till att möta vinnaren och tyckte det vore lämpligt att ta dit honom. Det visste såklart både Stipe och DC. Mer scriptat än så behövde det inte vara.

High1ander 2018-07-08 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7951460)
Vad är det ni tror är uppgjort/riggat?

De ville väl helt enkelt ha Brock till att möta vinnaren och tyckte det vore lämpligt att ta dit honom. Det visste såklart både Stipe och DC. Mer scriptat än så behövde det inte vara.

Uppgjort att vinnaren ska göra en "call out" på Brock, dvs. inge speciellt agg mot Brock från DC eller Stipe, bara simpel PR.

Tricklew 2018-07-08 21:30

DC GOAT, men en match mot Lesnar är helt ointressant. Kommer väl ta ett bra tag för den matchen att hända, Lesnar ska ju ju in i testpoolen igen, och han lämnade tester när han sist åkte fast, så den avstängningen står väl stilla?

panzerpig 2018-07-08 21:42

Såg precis lesnar-dc grejen på youtube. Åh vad pinsamt..

An Iron Soul 2018-07-08 22:02

Jag hoppas att Brian Ortega besegrar Max Holloway när den matchen blir av. Den och tj vs cody ser jag väldigt mycket fram emot.

Dom som är aktuella och som jag gillar är
TJ
Till
Ortega
khabib


Jag unnar verkligen DC det här. King of grind.
Stora grattis till DC. Välförtjänt. Bra kille och bra kämpe. Bra på att hantera sitt varumärke.
Han borde kasta runt Lesnar i buren och gå ut i solnedgången med en tjock plånbok och två bälten.

Han har absolut inget kvar att bevisa. Det blir perfekt.

Agitator 2018-07-09 00:15

Jag tyckte det var löjligt när de Joe och Co gnällde i slutet av första och under andra halvlek mellan Lewis och Francis.

Det var ju uppenbart att båda hade en gameplan som gick ut på vad den andre skulle göra. Dock trodde jag helt ärligt att Francis skulle gå lös i tredje för då behöver han inte noja över flåset. Men det såg ju lite tafatt ut när inget ens började hända vid 1-2 minuter kvar på klockan. Satt och väntade på att det skulle explodera och smälla som fan.

Men så jvla illa var det inte. Två fighters som körde samma gameplan. Misstänker Lewis valde att hålla igen för han märkte att Francis höll igen och ingen ville gasa ur sig.

Kändes som att Francis var väldigt taktisk och vill få Lewis trött. Det tar rätt mycket kraft att hålla varandra i schack sådär i väntan på vad som ska hända konstant.

svenbanan 2018-07-09 01:38

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7951629)
Jag tyckte det var löjligt när de Joe och Co gnällde i slutet av första och under andra halvlek mellan Lewis och Francis.

Det var ju uppenbart att båda hade en gameplan som gick ut på vad den andre skulle göra. Dock trodde jag helt ärligt att Francis skulle gå lös i tredje för då behöver han inte noja över flåset. Men det såg ju lite tafatt ut när inget ens började hända vid 1-2 minuter kvar på klockan. Satt och väntade på att det skulle explodera och smälla som fan.

Men så jvla illa var det inte. Två fighters som körde samma gameplan. Misstänker Lewis valde att hålla igen för han märkte att Francis höll igen och ingen ville gasa ur sig.

Kändes som att Francis var väldigt taktisk och vill få Lewis trött. Det tar rätt mycket kraft att hålla varandra i schack sådär i väntan på vad som ska hända konstant.

Säkerligen var det nåt sådant. Men det blir ju liksom så övertydligt konstigt när man sett vad de kan göra ifall de släpper på handbromsen lite.

Förvisso att Ngannou blev trött senast, men han kan ju kanske hitta ett läge där han inte riskerar att bli knockad men ändå slår några slag. Nu såg det ju ut som att det viktigaste för honom var att se till att inte förlora snarare än att han försökte vinna.

Agitator 2018-07-09 02:23

Ja, håller med. Joe plockade upp det också i sin kommentering. Pratade om att Francis typ slår samtidigt som han håller igen eller backar samtidigt osv.

Hur som helst så var det två heavy weights som typ kan mörda varandra i fel exchange och ingen av dem verkade sugen på att ge den andre tillfället att mörda en.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)