Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

svenbanan 2017-11-07 07:06

Citat:

Ursprungligen postat av High1ander (Inlägg 7846883)
Du säger det själv, byter viktklass, han körde ju senast boxning... han har t.ex. haft bältet nu i ca 11 månader utan att slåss i den viktklassen. Om han ger upp bältet genom att t.ex. ta en till boxningmatch, eller slåss i en annan viktklass så är det ju bra om andra får bältet (man kanske inte hinner ordna en bra fight annars för dom som förtjänar en titelfight)...

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7846888)
Interim champion betyder i korta drag att den nuvarande mästaren inte har möjlighet att försvara sitt bälte mot nr1-contendern under en lång tid, men man är inte beredd att ta bältet ifrån honom/henne. Då skapar man ett interim-bälte så att divisionen kan fortskrida, och när den "riktiga" mästaren är tillbaka kan man unifiera bältena i en champion-mot-champion-fight, alternativ om mästaren är borta för länge (som Dominick Cruz tex) kan interim-mästaren bli promotad till undisputed champion.

Interim-bälte beror oftast på skador, men på senare tid har dom blivit lite... "billigare". Exempelvis kan det bero på att mästaren inte riktigt känner för att försvara bältet snart för att denne har bättre saker för sig (såsom Conor McGregor), eller att man försöker rädda ett kort som annars inte har någon dragkraft (såsom Holloway).

Då tror jag att jag är med i matchen. :thumbup:

xan 2017-11-07 22:51

Lämnar den här bara. :D

svenbanan 2017-11-08 11:17

Roligaste var då han sade detta:

"George is a great wrestler, but you know what the best takedown in this game is? A left hook."

Det slog ju in i alla fall. Fast kanske inte som Bisping tänkt sig på förhand... :)

Bailah 2017-11-08 11:29

Darren till mot Thompson I England. Kan bli riktigt bra.

Cooks 2017-11-08 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7847388)
Lämnar den här bara. :D

Försökte han göra narr av GSP genom att säga att han är fattig och inte har råd med en ny kostym?

https://image.prntscr.com/image/bW2X...QiKuyo_HFQ.png
https://image.prntscr.com/image/V6Br...9v61tBFyeA.png

xan 2017-11-08 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7847527)
Darren till mot Thompson I England. Kan bli riktigt bra.

Dana som varit för snabb igen? :D

https://www.mmafighting.com/2017/11/...l-at-this-time

xan 2017-11-09 09:49

Edgar och Dominick (bruten arm) skadade för deras respektive matcher 218/219, injury bug strikes again.

Bailah 2017-11-09 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7847913)
Edgar och Dominick (bruten arm) skadade för deras respektive matcher 218/219, injury bug strikes again.

Mm så jävla kaos.
Hoppas att aldo får matchen och på något mirakulöst sätt slår max och vinner bältet igen.

Mental 2017-11-09 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7847560)
Försökte han göra narr av GSP genom att säga att han är fattig och inte har råd med en ny kostym?

Nej, han försökte göra narr av honom för att han inte hade köpt en ny kostym.

You got money, you can afford it osv.

Dvs kallade honom snål :D

eternallord 2017-11-09 11:39

Nästa veckas kort har bland annat Matt Brown, Diego Sanchez, Nate Marquardt, Andrei Arlovski och Clay Guida pa main cardet. Vilket artionde var det nu igen? :D

xan 2017-11-09 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7847958)
Nästa veckas kort har bland annat Matt Brown, Diego Sanchez, Nate Marquardt, Andrei Arlovski och Clay Guida pa main cardet. Vilket artionde var det nu igen? :D

Feel old yet? :laugh:

xan 2017-11-09 20:55

Florian ger en liten inblick i vad det är som gör GSP så framgångsrik:

Citat:

"I'll never forget the first time Georges St. Pierre called me. It was right around 2009. It was after we had already trained with each other for 10 days. I missed his call and his voicemail with his unmistakable accent was the following: "Hi Kenny, this is Georges. Georges St. Pierre. GSP. From the UFC. I am in New York so let's train!" He wasn't saying it in a funny or cocky way; he was saying it just in case I had forgotten who he was. I still laugh about that voicemail.

Growing up a karateka in St. Isidore, Quebec, Canada, Georges was always a true professional in and out of the cage. In the UFC, just one slight mistake can be the difference between winning and losing and GSP was able to keep an amazing consistency in what is most likely the UFC's most difficult division. Georges was the new breed back when he started competing in the UFC and he remained a step ahead of the competition to the very end. In combat, if you are not evolving and improving, you are getting worse. Not only did GSP keep up with the times, he really led the pack with his unique and brutal training regiment. Whether it was his training with the Olympic wrestling team, his sports psychology training, his gymnastics or unique strength and conditioning program, GSP was probably doing it before you.

He has fears, problems and insecurities just like everyone else. He ignores them and just works at it, fanatically. He doesn't pick things up like jiu-jitsu or wrestling and just dominates on day one. GSP truly isn't this freak athlete that everyone turns him out to be. He is however, a freak with his work ethic. Having him as a former training partner I have had a chance to really see what he is about over the years. The volume of training that GSP can withstand is mind-boggling. What got me to improve and fight at a high level was my work ethic and Georges always outdid me and everyone else in training. GSP's work ethic was at a higher level than any athlete I've ever seen, period. If you asked me to describe GSP in one word, it would be 'MORE'. He always did more.

GSP was also smart enough to surround himself with a world class coaching staff and the best sparring partners he could find. From coaches like Firas Zahabi, Greg Jackson, John Danaher, Gia Sissaouri, or Freddie Roach, Georges always had great eyes watching him and helping him through the complex maze of mixed martial arts combat. He sparred with excellent pro boxers, elite muay-thai champions and world class BJJers and wrestlers. If he couldn't fly them in, he would go and train with them. If George went on vacation after a fight, it really wasn't a vacation because he would always bring a coach or training partner so he could train on his 'time off'.

After his last fight with Thiago Alves, he told me that his main goal throughout his fight career was to be able to give back to his parents. After one of his fights, he had planned a trip to Brazil. Just before his trip, he paid off his parent's house, cars and any other payment that they owed. Knowing his dad would be strongly opposed; he never told them and took off to Brazil for a week. He said his mother called him crying. His father was on another phone and asked him why he did that? Georges said he laughed and told them "he did it for them." Georges didn't tell me that to show off. He told me that because he said he had accomplished everything he had ever wanted to do in his life at that time. He was the champion in the welterweight division and his parents were taken care of financially. So after that point, GSP was just competing to compete. I knew his retirement was only a matter of time."

Bailah 2017-11-09 23:02

http://mmajunkie.com/2017/11/congres...on-act-hearing

:o

Cooks 2017-11-10 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7848218)

Jääklar, han höll verkligen inte tillbaka! Fair point though, GSP har ingenting där att göra när det är så många som kämpat sig upp i rankingen för att få en chans att möta the champ

Agitator 2017-11-10 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7848218)

Trams.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.