Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Åsberg 2012-03-19 09:44

Citat:

Ursprungligen postat av Intellektuell (Inlägg 5666358)
Du snackar om teori nu. Har du mött någon som är ruggig i närkamp?

Hur ska man kunna diskutera en match mellan två av världens bästa fighters om inte teoretiskt?

Intellektuell 2012-03-19 09:45

Citat:

Ursprungligen postat av Åsberg (Inlägg 5666362)
Hur ska man kunna diskutera en match mellan två av världens bästa fighters om inte teoretiskt?

För att det skulle underlätta om man besitter praktiskt erfarenhet?

Bailah 2012-03-19 09:46

klart det är en teori, jag kan väl inte veta hur fighten kommer bli. Allt kan hända. Jag har tränat mma inte på topnivå utan mer vid sidan om thaiboxningen. Och ja, jag har sparrats med folk som är bra grapplers. Jag baserar min teori på vad jag sett från båda fighters.

Tittade precis på Pro's Picks. De verkar hålla med mig iaf.

Intellektuell 2012-03-19 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 5666365)
klart det är en teori, jag kan väl inte veta hur fighten kommer bli. Allt kan hända. Jag har tränat mma inte på topnivå utan mer vid sidan om thaiboxningen. Och ja, jag har sparrats med folk som är bra grapplers. Jag baserar min teori på vad jag sett från båda fighters.

Tittade precis på Pro's Picks. De verkar hålla med mig iaf.

Har Rashad blivit nedtagen?

Intellektuell 2012-03-19 11:39

Min poäng är att JJ är lika vass i närkamp som på distans, men många verkar tro att det är skillnad då han har så lång räckvidd. Betänk att hans grund är brottning.

eternallord 2012-03-19 12:01

Citat:

Ursprungligen postat av Intellektuell (Inlägg 5666534)
Min poäng är att JJ är lika vass i närkamp som på distans, men många verkar tro att det är skillnad då han har så lång räckvidd. Betänk att hans grund är brottning.

Det är en fysikalisk omöjlighet att landa slag på någon om man inte är tillräckligt nära, att komma innanför rangen av en längre fighter är en grundprincip i standup som är fullständigt självklar. Man håller sig på utsidan och utnyttjar luckor för att ta sig in, slå och sen ut igen. Att stå på medeldistans och tradea är självmord. JJ har en exceptionellt bra grekisk-romersk bas men det är definitivt värt att poängtera att han aldrig mött en brottare så bra som Evans. Evans timing är exceptionell och det kan realistiskt sätt avgöra brottningen.

JJ är rättvist favorit i den här fighten, men det är utan någon som helst tvekan hans tuffaste test hittills. Vilket är varför det ska bli så förbannat kul att se!

Intellektuell 2012-03-19 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5666591)
Det är en fysikalisk omöjlighet att landa slag på någon om man inte är tillräckligt nära, att komma innanför rangen av en längre fighter är pen grundprincip i standup som är fullständigt självklar. Man håller sig på utsidan och utnyttjar luckor för att ta sig in, slå och sen ut igen. Att stå på medeldistans och tradea är självmord. JJ har en exceptionellt bra grekisk-romersk bas men det är definitivt värt att poängtera att han aldrig mött en brottare så bra som Evans. Evans timing är exceptionell och det kan realistiskt sätt avgöra brottningen.

JJ är rättvist favorit i den här fighten, men det är utan någon som helst tvekan hans tuffaste test hittills. Vilket är varför det ska bli så förbannat kul att se!

Det tänket funkar på de flesta andra men enligt mig går det inte att köra så mot JJ då han är så oförutsägbar.

eternallord 2012-03-19 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av Intellektuell (Inlägg 5666629)
Det tänket funkar på de flesta andra men enligt mig går det inte att köra så mot JJ då han är så oförutsägbar.

Hur föreslår herren då att man slåss mot JJ? Lemförlängning som Dalsim i Street fighter? Jedi-krafter kanske?

Intellektuell 2012-03-19 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5666743)
Hur föreslår herren då att man slåss mot JJ? Lemförlängning som Dalsim i Street fighter? Jedi-krafter kanske?

Tror du att du överhuvudtaget kan fullfölja en taktik mot honom? Har du inte sett hans tidigare fighter? Hörde du inte vad Rampage sa?

eternallord 2012-03-19 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Intellektuell (Inlägg 5666754)
Tror du att du överhuvudtaget kan fullfölja en taktik mot honom? Har du inte sett hans tidigare fighter? Hörde du inte vad Rampage sa?

Aha, man ska ge upp?



Du kan ingenting om MMA.

Intellektuell 2012-03-19 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5666770)
Aha, man ska ge upp?



Du kan ingenting om MMA.

Haha, du kan jättemycket om MDMA, som är så urbota korkad att du inte fattar att du har så jävla fel. Skulle vilja se dig äta en skön knogmacka signerad JJ.

Petoria 2012-03-19 13:49

Verkar som MMA-tråden har fått sitt nya stjärnskott/troll

Intellektuell 2012-03-19 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5666806)
Verkar som MMA-tråden har fått sitt nya stjärnskott/troll

Och du besitter kunskapen för att yttra dig, va?

Intellektuell 2012-03-19 13:54

Oerhört roligt att folk på brädan tror sig se andra saker än det Rampage såg.

Vilson 2012-03-19 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av Intellektuell (Inlägg 5666822)
Oerhört roligt att folk på brädan tror sig se andra saker än det Rampage såg.

Du trollar va? Eller är du bara lite efter?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)