Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Silencer 2012-01-01 13:35

Fedor vs big nog!
Make it happen dana!

killenigrillen 2012-01-01 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5504304)
Det var ett töntigt svar på ett töntigt påhopp. Självklart har jag inget i buren att göra, men jag kan ändå kritisera Lesnar som en fjant som panikskyddar sig själv så fort han blir pressad.
Men hade jag fått de pengar som Lesnar fick för den matchen hade jag lätt gått matchen med vetskapen om att få dyngspö, vem hade inte gjort det???

Ok och vad vill du förmedla med det? Det är nämligen ett scenario som aldrig kommer att utspelas, dvs att en fullständig novis i mma (du verkar iofs ha tränat boxning men i sammanhanget spelar det noll roll) ställer sig i en ring mot den förmodade nästa tungviktsmästaren i UFC. När/var skulle detta hända? Och framförallt VARFÖR? Overeem skulle aldrig gå med på det och det finns nog ingen seriös fightpromotor som skulle gå med på det heller.

Kanske om det var en sparringmatch men då är det ju fullständigt värdelöst helt plötsligt.

Säg dock att det hände, Overeem skulle sänka dig med det första slaget/sparken/knäet han landade och du skulle ligga i en hög och gråta eller skrika eller kanske rentav vara medvetslös och akut skadad. Kanske skulle du till och med få uppkela lite mysig grpund and pound från The Reem innan domaren hinner bryta. Grattis, du har nu några miljoner på banken och då du är i USA har du säkerligen lite fina sjukhusräkningar osv att betala, eller tror du att du skulle klara dig undan men några skrapsår och ett blåöga?

Nu kanske jag verkar sur och småsint, och det är jag också.

delta_mats 2012-01-01 13:38

Är han inte skadad sen fighten mot Mir? Nä, ser nog hellre en match på någon annan ändå, big nog känns inte särskilt spännande nu för tiden.

Trouble 2012-01-01 13:44

Overeem mot JDS då? Vad tror ni?

delta_mats 2012-01-01 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av killenigrillen (Inlägg 5504370)
Ok och vad vill du förmedla med det? Det är nämligen ett scenario som aldrig kommer att utspelas, dvs att en fullständig novis i mma (du verkar iofs ha tränat boxning men i sammanhanget spelar det noll roll) ställer sig i en ring mot den förmodade nästa tungviktsmästaren i UFC. När/var skulle detta hända? Och framförallt VARFÖR? Overeem skulle aldrig gå med på det och det finns nog ingen seriös fightpromotor som skulle gå med på det heller.

Kanske om det var en sparringmatch men då är det ju fullständigt värdelöst helt plötsligt.

Säg dock att det hände, Overeem skulle sänka dig med det första slaget/sparken/knäet han landade och du skulle ligga i en hög och gråta eller skrika eller kanske rentav vara medvetslös och akut skadad. Kanske skulle du till och med få uppkela lite mysig grpund and pound från The Reem innan domaren hinner bryta. Grattis, du har nu några miljoner på banken och då du är i USA har du säkerligen lite fina sjukhusräkningar osv att betala, eller tror du att du skulle klara dig undan men några skrapsår och ett blåöga?

Nu kanske jag verkar sur och småsint, och det är jag också.

Ja det hade varit en upplevelse jag sent skulle glömma, men fortfarande lätt värt pengarna. Att få stryk är inte så farligt om man vant sig, det gör ont och är obehagligt. Att bli knockad av Overeem eller bli knockad av någon annan är sak samma, du är fortfarande knockad liksom.

delta_mats 2012-01-01 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av Trouble (Inlägg 5504379)
Overeem mot JDS då? Vad tror ni?

En stående match. Tror JDS kommer få det tungt, men han har ju kapaciteten att knocka Overeem förmodligen. Tror egentligen det hänger mest på om Overeem kan ta några smällar från JDS eller ej. Klarar han det så kommer han nog vinna på TKO by ground and pound är min gissning.

killenigrillen 2012-01-01 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5504382)
Ja det hade varit en upplevelse jag sent skulle glömma, men fortfarande lätt värt pengarna. Att få stryk är inte så farligt om man vant sig, det gör ont och är obehagligt. Att bli knockad av Overeem eller bli knockad av någon annan är sak samma, du är fortfarande knockad liksom.

Jag förstår.

Det är alltså samma sak att få stryk/bli knockad av den här killen:
Nästan 2m, 125kg Overeem
http://cdn1.sbnation.com/imported_as...ereem_k1_1.jpg

som den här killen:
175cm, 62kg Torres.
http://images.fightmagazine.com/figh...UEL_TORRES.jpg


Då har vi rätt ut det i alla fall.

Trouble 2012-01-01 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5504385)
En stående match. Tror JDS kommer få det tungt, men han har ju kapaciteten att knocka Overeem förmodligen. Tror egentligen det hänger mest på om Overeem kan ta några smällar från JDS eller ej. Klarar han det så kommer han nog vinna på TKO by ground and pound är min gissning.

Jag vet inte om jag är ute och cyklar men jag tror mest på JDS faktiskt. Har på känn att teknisk snabbhet, precisionsboxning och bättre kondis kan komma att väga upp för det ganska kraftiga handikappet han har vad gäller vikt. Å andra sidan är Overeem ett freak och har därtill bra med erfarenhet...

Satsar nog hur som helst en femhundring på dos Santos bara för att göra det spännande :D

Doctor Snuggles 2012-01-01 14:11

JDS har inte så bra defensiv boxning, och Overeem gillar inte att bli pressad. Båda kan knocka med ett slag. Blir intressant.
Nate slog förresten rekordet med most significant strikes, enligt Compustrike.
http://www.mmamania.com/2011/12/31/2...ne-ufc-141-mma
Fightmetric räknade lite lägre, undrar vem man ska lita på.
http://hosteddb.fightmetric.com/fights/index/3703

delta_mats 2012-01-01 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av killenigrillen (Inlägg 5504394)
Jag förstår.

Det är alltså samma sak att få stryk/bli knockad av den här killen:
Nästan 2m, 125kg Overeem
http://cdn1.sbnation.com/imported_as...ereem_k1_1.jpg

som den här killen:
175cm, 62kg Torres.
http://images.fightmagazine.com/figh...UEL_TORRES.jpg


Då har vi rätt ut det i alla fall.

Vad vet du om saken om jag får fråga, utöver vanlig internetexpertis, vad har du själv för erfarenhet från kampsport?

Sviterna efteråt kan såklart skilja, men somnar du in av ett slag från Overeem eller någon annan är du inte medveten om, du känner ingen direkt smärta just för tillfället heller, i alla fall inte om du blir knockad i skallen. Och när adrenalinet börjar lämna kroppen, när jag börjar känna hur ont det gör, ja då skulle jag bara tänka på de dollars som förts in på mitt konto, och mitt smärtande ansikte skulle snabbt bytas ut mot ett stort flin!
Nu lämnar vi den här töntiga diskussionen, finns roligare saker att prata om.

delta_mats 2012-01-01 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Trouble (Inlägg 5504395)
Jag vet inte om jag är ute och cyklar men jag tror mest på JDS faktiskt. Har på känn att teknisk snabbhet, precisionsboxning och bättre kondis kan komma att väga upp för det ganska kraftiga handikappet han har vad gäller vikt. Å andra sidan är Overeem ett freak och har därtill bra med erfarenhet...

Satsar nog hur som helst en femhundring på dos Santos bara för att göra det spännande :D

Visserligen skiljer sig mma mycket från K1, men Overeem har vunnit över riktigt duktiga strikers tidigare. Han kommer kunna gå in med en mer stående fightingbetonad stil jämfört med mot Brock där han hade rätt låg tyngdpunkt tex. Overeem har bättre knän och sparkar än JDS som mest förlitar sig på händerna.

Silencer 2012-01-01 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5504372)
Är han inte skadad sen fighten mot Mir? Nä, ser nog hellre en match på någon annan ändå, big nog känns inte särskilt spännande nu för tiden.

Man måste kunna motivera fighten. Jag vill mest ha gamla fedor tillbaka och se honom i ufc.

Doctor Snuggles 2012-01-01 15:09

Ja, frågan är om JDS kan hålla sig på utsidan, undvika Overeems counters, och om AO kommer nära; hur väl han hanterar clinchen. Men hur väl kommer remmen hantera JDS jabb och pricksäkerhet? Det skulle faktiskt inte förvåna mig om det blir en del nedtagningar i matchen.

Doctor Snuggles 2012-01-01 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av Silencer (Inlägg 5504503)
Man måste kunna motivera fighten. Jag vill mest ha gamla fedor tillbaka och se honom i ufc.

Så länge som M-1 är med så kommer det inte ske. Dana måste kunna spinna all sin kritik på något sätt.

delta_mats 2012-01-01 15:15

Ja Overeem är ruggig i clinchen också, även där har han fördel. JDS chans som jag också ser det är att stick and move, dock så ger ju inte Overeem så mycket gratis på den fronten utan han är ju duktig på att kontra.

Hade gärna sett en match mellan Carwin och Overeem, det hade varit nice. Även Velaszues är en intressant matchup.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)