Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   PatJack mot sub 8% (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=169938)

PatJack 2011-08-10 22:24

PatJack mot sub 8%
 
Här kan du läsa om min träning och mina mål. Jag kommer skriva om min kost och mina mått/vikt. Bilder och även filmer kommer läggas upp också. Kommer vara ärlig och skriva upp alla misstag jag gör med både i kost och träning. Målet att ha en träningsjournal är att pusha mig själv hårdare och så klart kunna blicka bakåt efter en tid. Sen är det ju inte fel att få tips och folk som pushar mig när man tvekar över deff eller nått annat.

Bakgrund:

Patrick heter jag och är 38 år (känner mig som 25 dock! *flex*). Har tränat sen jag var 18 till och från men har först på senare år börjat satsa lite hårdare på min träning och verkligen ansträngt mig med kosten. Man blir ju inte yngre heller så det gäller ju att vårda sin kropp och hålla den i trim. Haft både diskbråck samt en axelskada på vägen men har kämpat bort de besvären men det gäller ju att lyssna på sin kropp så man inte pajjar sig igen. Kört IF (Periodisk fasta) i några månader vilket kändes riktigt bra men stannade av med det vid Juli månad vilket var då jag tänkte börja gaina istället. Gjorde det klassiska (iaf hos mig) misstaget att gå från -1k till +1k över en dag mer eller mindre så jag drog på mig mycket onödigt fett snabbt. Har därför bestämt mig för att sakta påbörja en deff igen och tänkte ligga runt 10% året runt. Kommer köra igång med IF snart igen.

Träning:

Har haft egna scheman under alla år jag tränat men har testat SL nu under 1 månads tid vilket funkat bra. Skall dock blanda olika sätt och träna och bryta av när jag känner att jag fastnar eller tröttnar. Då jag tänker satsa på F5 i framtiden (kanske nästa år redan) så måste jag börja lägga upp ett schema för det med. Sen är ju aldrig klassisk bodybuilding fel heller med idiot pump i hela kroppen. Just nu kör jag:

Måndag: Knäböj, Chins, Bänkpress, Dips
Tisdag: Mage/löpning, rehabträning
Onsd: Marklyft, Knäböj, Militärpress
Torsd: Mage/löpning, rehab alt vila
Fredag: Knäböj, Chins, Bänkpress, Dips
Lördag: Mage/löpning, rehab alt vila
Söndag: Total vila

Sen ändras detta veckan därpå så Marklyft, knäböj, Militärpress körs 3ggr och Bänk etc körs då 1 gång. Jag kommer snart ta en paus med detta schema och gå över till ett F5 schema för att öva upp reps på de olika grenarna.

Moi

38 år som sagt. 183 cm lång och 84 kg tung. Mått: (innan träning, avslappnat), Midja: 93 (ökat 10cm på 1 mån..ugha), Bröst: 108, Nacke: 41, Lår: 59, Vader: 40, Biceps: (ingen pump, spänd) 40

Mål:

Kortsiktiga: Komma över 100 reps i F5, mindre än 10% kroppsfett, Dubbla kroppsvikt i Dips (10 rep är målet sen), Dubbla kroppsvikt i Bänk, Trippel kroppsvikt i Mark, Dubbla kroppsvikt i Knäböj (10 rep)

Långsiktiga: Kunna göra Human Flag, 5-6% kroppsfett, 120+ reps i F5

Personliga rekord:

Dips: 3 reps med 70kg+kv(84), 30 reps med kv, 18 reps med 25kg+kv(84)
Chins: 20 strikta rep med kv, 6 rep med 40kg+kv
Bänk: 127.5kg RAW, 17 reps med kv
Mark: 150kg (Kommer öka snabbt här. Gått sakta fram pga ryggslut)
Knäböj: Inte testat nått max än. 8x90kg so far.

Bilder kommer senare! :)

/Patrick

Clabben 2011-08-10 23:24

Kul med en där man kan känna igen sig lite i målen, lycka till! :) F5 är riktigt roligt, jag själv gjorde debut iår!

Niwah 2011-08-10 23:31

Härligt! Kommer följas :)

PatJack 2011-08-11 00:08

Citat:

Ursprungligen postat av Clabben (Inlägg 5214508)
Kul med en där man kan känna igen sig lite i målen, lycka till! :) F5 är riktigt roligt, jag själv gjorde debut iår!

Ahh skoj! Ja verkar vara riktigt trevligt med F5! :cool: Tackar!

PatJack 2011-08-11 00:08

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5214513)
Härligt! Kommer följas :)

Kul! *flex*

PatJack 2011-08-11 13:02

Började ladda med en dubbel espresso och sen 1 skopa Vitargo CRX och 1 skopa Nitroxpand. Sen 10gr BCAA. Väl nere på gym så fick jag en chock.. stället var packat med 20 Pts som gick nån kurs. Ingen maskin eller vikter var lediga mer eller mindre förrutom Dip racket... så vad göra? Blev att köra Dips! =)

Började med att värma upp så klart innan dipsen!

Set 1: 25kg+kv (83.5) x 13 (Orkade mer men stannade)
Set 2: 50kg+kv (83.5) x 7
Set 3: 60kg+kv (83.5) x 5
Set 4: 75kg+kv (83.5) x 2 PB!!
Set 5: 25kg+kv (83.5) x 13 (nu började det bli segt)
Set 6: Kroppsvikt (83.5) x 13 (vilade för kort och total dog på 13 kassa reps)

Sen fick jag för mig att träna mage då jag hittade en liten bit av gymmet som det inte stod folk på! Började med Plankan där jag drog ut armarna längre ifrån huvudet under tiden jag körde. Blev några set med detta. Sen körde jag "Liggande Stålmannen".. vete tusan om den kallas så men du ligger på magen med bara tårna i och armar/händer utsträckta rakt fram så långt du kan. Sen här ifrån lyfter du din kropp med händerna i golvet och tårna. Gjorde 15 reps totalt och är UBER nöjd då jag bara klarat 2-3 riktiga reps innan och ibland inte kunnat lyfta mig från golvet ens. Efter detta så blev det lite crunches innan jag drog hem.

Tror att de snygga pt tjejerna (var några gaaaalet vältränade tjejer där) gjorde att jag fick nån extra kraft! haha

Blev 30gr vassle efter träning och 1 tim senare ca 120gr protein från blandade källor. Filmade när jag gjorde "Liggande stålmannen" men vete tusan hur de blev då jag använde en action kamera utan skärm (GoPro HD). Om den blev ok så testar jag att lägga upp den senare.

Nu blir det mer kaffe och sen jobb i 8 timmar (om det inte blir övertid) på ett lager där vi lyfter några ton! ugha

/Patrick

tigerofsweden 2011-08-11 13:22

Riktigt fina dips där :thumbup:

Ska följa dina framsteg!

ThisIsTheOne 2011-08-11 13:34

Jävligt spännande journal. Kul med nån annan som är lite äldre och har samma målsättning.

Kör hårt!

Landström 2011-08-11 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 5215253)
Jävligt spännande journal. Kul med nån annan som är lite äldre och har samma målsättning.

Kör hårt!

Håller med! Intressant att läsa om "grabbar" i ens egen ålder. :) Alldeles för få såna journaler.

Jag önskar dig lycka till PatJack och ska försöka följa din resa..! :thumbup:

Joanna 2011-08-11 13:48

Instämmer! Verkar blir en bra journal.. kör hårt :)

PatJack 2011-08-11 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av tigerofsweden (Inlägg 5215220)
Riktigt fina dips där :thumbup:

Ska följa dina framsteg!

Tackar! Kul :)

PatJack 2011-08-11 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av ThisIsTheOne (Inlägg 5215253)
Jävligt spännande journal. Kul med nån annan som är lite äldre och har samma målsättning.

Kör hårt!

Roligt att du tycker det! Får se till att både journalen och min träning blir intressant då =)

PatJack 2011-08-11 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Landström (Inlägg 5215262)
Håller med! Intressant att läsa om "grabbar" i ens egen ålder. :) Alldeles för få såna journaler.

Jag önskar dig lycka till PatJack och ska försöka följa din resa..! :thumbup:

Jo sant! Sett att många här är klart yngre än en själv :cool: Tackar!

PatJack 2011-08-11 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Joanna (Inlägg 5215277)
Instämmer! Verkar blir en bra journal.. kör hårt :)

Will do! =)

PatJack 2011-08-11 23:54

Hmm inte de bästa bilderna men ni får en liten ide hur det ser ut. Skall fixa bilder på rygg och ben sen med. Kommer att komma bilder här under tiden jag tränar samt lite filmer dock =)

http://1.bp.blogspot.com/-doGLFcfedO...0/IMG_0689.JPG
http://1.bp.blogspot.com/-5zCGdFKiLT...0/_DSC8936.JPG
http://2.bp.blogspot.com/-63zqTnW7W3...0/IMG_0548.JPG

Ingen vidare kvalite på dem och "tjockis" mage. Ser fram emot extrem deffen som jag sakta kommer gå emot!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)