Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt - Styrkelyft (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Eddie Hall i styrkelyft (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=230610)

PKtarzan 2017-03-10 16:51

Eddie Hall i styrkelyft
 
Hur tror ni eddie hall hade matchat sig mot topplyftarna (i plussen) i otestade styrkelyftsförbund runt om i världen, raw och utrustat? Han är ju van vid att dra mark med remmar, men 450 kg borde väl inte vara omöjligt för honom att dra upp utan remmar?

Vad han är kapabel till i bänken har jag inte riktigt koll på, men i länken nedan kan man se honom böja 340x5 utan bälte och knälindor

https://www.youtube.com/watch?v=36OXR4GPx68:)

FilipLindstr 2017-03-11 18:40

Antagligen ganska dåligt.

Vet ingenting om cirkusförbunden men jag ser inte ens att han hade gjort så bra ifrån sig i IPF, även med sina sprutor och piller.

345.5 i bänk 2017-03-11 19:52

Jag tror han skulle gjort väldigt bra ifrån sig i dom otestade förbunden raw. Han skulle plocka WR direkt i totalen utan lindor. 400-420 i böj utan lindor 280-290 i bänk 420-460 i mark. Marken är svår att gissa då man inte riktigt vet vad hans grepp går för. Men tror inte det kommer ske inom närmaste åren. Han gör nog riktigt bra med pengar på strongman.

Bjorneman 2017-03-11 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av FilipLindstr (Inlägg 7735121)
Antagligen ganska dåligt.

Vet ingenting om cirkusförbunden men jag ser inte ens att han hade gjort så bra ifrån sig i IPF, även med sina sprutor och piller.

Vad snackar du om? Han skulle slå WR som uppvärmningslyft.

Jag tror att han skulle kunna göra 1200 RAW. Har någon annan gjort det?

Cohle 2017-03-11 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av FilipLindstr (Inlägg 7735121)
Antagligen ganska dåligt.

Vet ingenting om cirkusförbunden men jag ser inte ens att han hade gjort så bra ifrån sig i IPF, även med sina sprutor och piller.

Pfffffft.

345.5 i bänk 2017-03-11 22:21

Det är lite svårt att gissa nåt exakt när han inte lyft max i böj och bänk. Han la ut 345kg i böj utan bälte 7 rätt lätta reps. Över 400 gör han garanterat men hur mycket är omöjligt att veta. I bänk 265 en 6a med en rätt lång och mjuk stång. I mark 463 med remmar.

PKtarzan 2017-03-14 14:42

Men varför tror ni inte fler strongmans i USA tävlar i styrkelyft där? Dom hade ju säkerligen skrapat i ihop totaler i toppklass och på så vis kunna kamma hem några extra tusen dollar utan större ansträngning.

Tristan1 2017-03-14 14:49

Förmodligen är väl dom flesta dopade så är nog därför annars hade dem säkert kört styrkelyft

alcatrazz 2017-03-14 15:20

Gissar på att de flesta som kör styrkelyft är dopade också. Tror det mer handlar om att man måste prioritera en sak i taget. Svårt att bli bäst på båda två. Eddie Hall sa i en video att han är rätt säker på att han skulle slå världsrekord i raw bänk om han la några månader på att träna bara bänk, men han vill ju bli världens starkaste man istället.

345.5 i bänk 2017-03-14 16:20

På dom i yttersta eliten är det ju helt andra pengar i strongman. Dom bästa tjänar nog miljon belopp per år.

PKtarzan 2017-03-15 08:41

Citat:

Ursprungligen postat av Tristan1 (Inlägg 7736227)
Förmodligen är väl dom flesta dopade så är nog därför annars hade dem säkert kört styrkelyft

Jo det är klart att dom är, men det är ju även alla topplyftare i alla cirkusförbund i USA

Laksen 2017-03-15 23:54

Är ganska säker på att Eddie Hall skulle vara bland top3 starkaste styrkelyftarna i världen om han satsade på det 100% i ett par år. Antagligen kunde han bli starkast av alla.

Lite offtopic:

Fattar inte vad folk har emot doping. Vi snackar om en av de starkaste människorna som nånsin gått på denna jord. Då jag kollar på WSM och styrkelyft vill jag se de absolut starkaste människorna i världen, skiter i hur de blivit så starka. Sen att inte reglerna följs i "cirkusförbunden i USA" är ju en annan sak.

r3mpuh 2017-03-16 06:06

Citat:

Ursprungligen postat av Laksen (Inlägg 7737030)
Fattar inte vad folk har emot doping. Vi snackar om en av de starkaste människorna som nånsin gått på denna jord. Då jag kollar på WSM och styrkelyft vill jag se de absolut starkaste människorna i världen, skiter i hur de blivit så starka. Sen att inte reglerna följs i "cirkusförbunden i USA" är ju en annan sak.


Bjorneman 2017-03-16 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Laksen (Inlägg 7737030)
Är ganska säker på att Eddie Hall skulle vara bland top3 starkaste styrkelyftarna i världen om han satsade på det 100% i ett par år. Antagligen kunde han bli starkast av alla.

Lite offtopic:

Fattar inte vad folk har emot doping. Vi snackar om en av de starkaste människorna som nånsin gått på denna jord. Då jag kollar på WSM och styrkelyft vill jag se de absolut starkaste människorna i världen, skiter i hur de blivit så starka. Sen att inte reglerna följs i "cirkusförbunden i USA" är ju en annan sak.

Det är så löjligt och det är ju knappast så att det finns några få syndare som en del vill ge sken av. Det är ett absolut villkor för att tävla på den nivån oavsett allt annat och jag kunde inte bry mig mindre. Givetvis hade väl de flesta sett att doping inte fanns, men det kommer aldrig försvinna.

Det är allvarligt talat mycket roligare att se Eddie Hall lyfta än någon pound for pound -66 kg eller vad det finns för klasser.

Däremot tycker jag att det är förjävligt när världens starkaste man går ut självmant och säger att han är den första som skulle genomföra ett dopingtest om det infördes på tävlingarna. Man behöver givetvis inte skylta med att man är dopad, men håll lite låg profil offentligt för fan.

Luca Brasi 2017-03-16 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av Laksen (Inlägg 7737030)
Är ganska säker på att Eddie Hall skulle vara bland top3 starkaste styrkelyftarna i världen om han satsade på det 100% i ett par år. Antagligen kunde han bli starkast av alla.

Lite offtopic:

Fattar inte vad folk har emot doping. Vi snackar om en av de starkaste människorna som nånsin gått på denna jord. Då jag kollar på WSM och styrkelyft vill jag se de absolut starkaste människorna i världen, skiter i hur de blivit så starka. Sen att inte reglerna följs i "cirkusförbunden i USA" är ju en annan sak.

En del kanske inte är lika intresserade av VM i dopning.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)