Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eiri 2010-05-23 00:50

+ KSW Som han fightas i vanligtvis har "nästan" skräddarsydda regler för honom, 2st 5min ronder bara + att han får sparkas med skor på sig.. Och så är han lika stor som Zlatan är för oss fast för Polen.. Polen har flera MMA snubbar som är mycket bättre än pudzian men ändå inte tjänar lika bra eller får en chans mot någon som Tim Sylvia. Bara för att man är känd betyder inte att man kan gå in i en sport och mjölka den på pengar det är väldigt respektlöst i mina ögon.. Se bara på alla boxare som blir gamla och vet att de är urusla och skiter i att träna för matcher osv, men ändå söker nya matcher bara för pengarnas skull.

Doctor Snuggles 2010-05-23 01:00

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 4380760)
+ KSW Som han fightas i vanligtvis har "nästan" skräddarsydda regler för honom, 2st 5min ronder bara + att han får sparkas med skor på sig.. Och så är han lika stor som Zlatan är för oss fast för Polen.. Polen har flera MMA snubbar som är mycket bättre än pudzian men ändå inte tjänar lika bra eller får en chans mot någon som Tim Sylvia. Bara för att man är känd betyder inte att man kan gå in i en sport och mjölka den på pengar det är väldigt respektlöst i mina ögon.. Se bara på alla boxare som blir gamla och vet att de är urusla och skiter i att träna för matcher osv, men ändå söker nya matcher bara för pengarnas skull.

Att man får ha sko på sig är inget nytt eller exklusivt för KSW, vad jag vet. Man riskerar dessutom t.ex. kneebars mycket mer med skor. 2 minuters ronderna är deras regler för alla, kanske pga något inom Polen. Mästerskapsmatcher är 3 ronder.
Han försöker inte mjölka pengar, han lever gott på de pengar han redan har - han har själv sagt att han inte behöver jobba en enda dag mer i sitt liv om han inte vill. Han gör mma som en utmaning på samma sätt som han gjorde strongman. Visst får han en nätt summa, men so? Livet är orättvist? Vem har sagt att det ska vara rättvist?

eiri 2010-05-23 01:09

Hörde du ens vad han själv sade innan matchen? Han sa att amerikanerna trodde att han skulle ge upp och att de skrattade åt honom precis som de gjorde när han kom till strongman i början, och att han inte var helt 100 på att han var beredd för Tim samt att det kommer bli en väldigt tuff match, men han skulle ändå klappa på honom. Och angående att ge upp, det skulle aldrig kunna hända... JO TJENA!

eiri 2010-05-23 01:10

+ Så är han med på väldigt massa program och skit på tv som han drar in stålar på så tro inte att han fått nog av pengar ^^

Doctor Snuggles 2010-05-23 01:33

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 4380771)
Hörde du ens vad han själv sade innan matchen? Han sa att amerikanerna trodde att han skulle ge upp och att de skrattade åt honom precis som de gjorde när han kom till strongman i början, och att han inte var helt 100 på att han var beredd för Tim samt att det kommer bli en väldigt tuff match, men han skulle ändå klappa på honom. Och angående att ge upp, det skulle aldrig kunna hända... JO TJENA!

Dags att lära sig att läsa. Han sade att han inte skulle forfitta pga ngn skada, INNAN matchen (vilket var det som föreslogs). Och det gjorde han inte heller. Han bröt ngt ben i foten med en av första sparkarna. Gnällde han över det under matchen eller? Det är bara macho-fjantar som tycker att man inte ska tappa till strikes eller dyl, även om man är helt utklassad. Ja, vilken jävla fjant som tar 2 fighter med 2 HW mästare med 2 veckors mellanrum, medvetend om att har inga som helst skills. Det är ju sådant som du äter till frukost.

Doctor Snuggles 2010-05-23 01:40

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 4380775)
+ Så är han med på väldigt massa program och skit på tv som han drar in stålar på så tro inte att han fått nog av pengar ^^

Att inte behöva tjäna några mer pengar, och inte vilja det, är två helt skilda saker.

krellik 2010-05-23 10:06

Jag säger det en gång till, alla som gnäller om att man klappar ut för slag är f-ittor. Skulle det varit mer ärofyllt att han legat och få potentiella hjärnskador i en match han var helt totalt övermatchad i. Exakt hur är det mer "okej" att klappa ut för att ens arm bryts än för att ens hjärna blir mosad? Testa att låt en riktigt dominant grek rom brottar hålla mount på er och låt honom mosa er med slag med 4 ounce handskar i ansiktet och se om ni kommer nånstans...

Är det något jag stör mig på så är det detta eviga jävla gnällande om "oh nooooes he tapped to strikes" som varit populärt ett litet tag. Det är just att det är okej att klappa ut som gör att vi inte har så mycket punch sluggiga gamla mma proffs än i sporten och det är något jävligt positivt.

Det enda man kan gnälla på i fallet med Pudz match är att det var -totalt jävla vansinne- att matcha upp honom med Sylvia, hybris helt enkelt. Kolla på alla riktigt bra mma fighters så har de fått mogna -långsamt- innan de slängdes upp i toppen, det är den rätta vägen att gå om man är seriös, mma är så komplext det går inte att stressa fram. Anderson Silva har en lååååååång karriär där det tog länge innan han blommade upp i UFC, Fedor matchades fram genom först combat sambo, mma med begränsade regler i rings innan han gick upp i pride, GSP matchades upp i TKO i Kanada innan han slängdes in i topp mma. Även något som på ytan ser ut att vara annorlunda i situationen med Brock Lesnar så har vi en situation där det var tydligt för honom långt innan han slutade med proffsbrottning att det var mma som skulle gälla med honom, man hörde rykten om att han körde hårdträning med Miletich gänget långt innan han oficiellt satsade på mma. Sensmoralen är tydlig, försök inte stressa till toppen om du är seriös, det går inte i dagens mma även om du pissar guld och skiter diamanter.

davve 2010-05-23 10:16

Bra post krellik, +1 på allt. :)

krellik 2010-05-23 10:30

Jag har vart med några år och det brukade alltid anses att det var en del av sporten mmas ära att det faktiskt var helt accepterat att ge upp om man var övermatchad så att man fick chans att gå tillbaka till ritbordet, träna och komma tillbaka som en bättre fighter nästa gång, detta behövs i en så dynamisk sport som mma där det är mycket som kan kuka ut, man vrider sönder sitt knä på en nedtagning eller whatever, då ska man inte behöva få hjärnan mosad för det.

Sen retar Chuck med Tito och säger "oh you tapped to strikes" som det skulle vara den yppersta förnedringen ungefär och så ska helt plötsligt varenda jävla tangetbordsryttare sitta och böla om att någon klappar för slag så fort det händer. Jävligt negativ utveckling måste jag säga.

Sen kan man ju även säga vad man vill om Chuck och Tito men jag tror att Tito kommer att gå ur sporten med ungefär samma hjärnkapacitet som han kom in i den, medan Chuck är väl tyvärr den första genuint punchslugiga topp fighter vi har i mma, sen kan man ju argumentera att det även har att göra med diverse missbruk, hursomhelst fel person att lyssna på när det gäller att ha respekt för sin egen hjärnkapacitet.

delta_mats 2010-05-23 11:00

krellik skriver bra i tråden nu.

Charleston 2010-05-23 11:56

Krellik håller med dig angående Chuck. Gillar inte alls hans macho-stil. Och han verkar ganska punchdrunk. Huruvida det är så att han alltid varit korkad och seg eller om hans träning/matchning gjort han sådan kan man ju fundera över. Dock kan man ju ha i åtanke att Dana White, vän/kollega sedan långt tillbaka, ville att han skulle pensionera sig efter matchen mot shogun.

eiri 2010-05-23 12:07

Doctor e du polsk? Vad då inte det jag hörde honom säga med egna ord precis innan matchen..

cero 2010-05-23 13:12

Klockrent inlägg av Krellik.

Citat:

Haha, nu har jag börjat kolla igenom hans repertoar ordentligt. Det roliga är att han har fan bättre kondis än Pudde.
Såg riktigt bra ut där! :D

Doctor Snuggles 2010-05-23 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4381011)
Jag har vart med några år och det brukade alltid anses att det var en del av sporten mmas ära att det faktiskt var helt accepterat att ge upp om man var övermatchad så att man fick chans att gå tillbaka till ritbordet, träna och komma tillbaka som en bättre fighter nästa gång, detta behövs i en så dynamisk sport som mma där det är mycket som kan kuka ut, man vrider sönder sitt knä på en nedtagning eller whatever, då ska man inte behöva få hjärnan mosad för det.

Sen retar Chuck med Tito och säger "oh you tapped to strikes" som det skulle vara den yppersta förnedringen ungefär och så ska helt plötsligt varenda jävla tangetbordsryttare sitta och böla om att någon klappar för slag så fort det händer. Jävligt negativ utveckling måste jag säga.

Sen kan man ju även säga vad man vill om Chuck och Tito men jag tror att Tito kommer att gå ur sporten med ungefär samma hjärnkapacitet som han kom in i den, medan Chuck är väl tyvärr den första genuint punchslugiga topp fighter vi har i mma, sen kan man ju argumentera att det även har att göra med diverse missbruk, hursomhelst fel person att lyssna på när det gäller att ha respekt för sin egen hjärnkapacitet.

Har du sett en förändring hos Chuck menar du? Jag tycker den som verkar den mest punchdrunknande är Forrest. Tycker han ser ut och pratar som han skulle gå på benzo hela tiden.

Doctor Snuggles 2010-05-23 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 4381182)
Doctor e du polsk? Vad då inte det jag hörde honom säga med egna ord precis innan matchen..

Var precis innan matchen? Han sa väl inget, de gick ut och började fightas.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)