Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2015-10-04 20:13

Han kommer inte göra det, men han borde byta striking coach.

Doctor Snuggles 2015-10-04 20:31

Och huvudcoach.

An Iron Soul 2015-10-04 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av Derbel McDillet (Inlägg 7435698)
Googla bara namn vs namn så hittar du nåt

En jäkla massa tv spelsmatcher och spam. cofffee
Får väl vänta tills UFC själva släppt fighten på sin YouTube-kanal.

-squat- 2015-10-04 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7435720)
Han kommer inte göra det, men han borde byta striking coach.

Nej, det känns som att han är väldigt lojal mot sin coach och sitt team. Men ett byte känns nästan som ett måste om han ska ta bältet.

Doctor Snuggles 2015-10-04 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7435754)
En jäkla massa tv spelsmatcher och spam. cofffee
Får väl vänta tills UFC själva släppt fighten på sin YouTube-kanal.

Va? Den är jättelätt att hitta. Gå in på torrentz.eu t.ex. och leta efter UFC så ligger den högst upp.

Doctor Snuggles 2015-10-05 02:10

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7435688)
:D

Nej då, kul! Ska bli spännande att se honom framöver!


qozmox 2015-10-05 05:44

Citat:

Ursprungligen postat av juckeyy (Inlägg 7435305)
Vad tror ni, blev det hans sista match? Hur ser själva UFC på att man har 4 förluster i bagaget?

tycker alex har visat sig en bättre fighter via sina fyra förluster,
än vad bader har gjort med sina fem vinster (raka dvs).

willis 2015-10-05 07:40

Hur ser ni på att två domare dömer rond 3 till DC när han nästan blev avslutad med 40 sekunder kvar, jämfört med att tre domare dömer rond 4 till Jones i hans möte med Alex där Alex styrde ronden i fyra minuter innan han blev träffad av armbågen?

Bailah 2015-10-05 07:42

Citat:

Ursprungligen postat av qozmox (Inlägg 7435906)
tycker alex har visat sig en bättre fighter via sina fyra förluster,
än vad bader har gjort med sina fem vinster (raka dvs).

Helt klart. Tycker inte bader är något speciellt. Nu halvtittade jag matchen mot Evans på mobilen men tyckte det var en rätt usel fight. Och sen gjorde Evans typ inget. Cormier, Johnson eller gus hade mördat bader.

spoonchest 2015-10-05 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7435934)
Helt klart. Tycker inte bader är något speciellt. Nu halvtittade jag matchen mot Evans på mobilen men tyckte det var en rätt usel fight. Och sen gjorde Evans typ inget. Cormier, Johnson eller gus hade mördat bader.

Det är kanske det Alex behöver få göra mot nån/några nu? ;)

Bailah 2015-10-05 08:27

http://www.twitch.tv/rampageishuman

Rampages twitch, streamar live nu haha.

cero 2015-10-05 10:19

Angående Alex som gång på gång vände ryggen och sprang iväg, så är det en av de få gångerna jag tycker man faktist ska ge poäng för "octagon control".

cero 2015-10-05 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av willis (Inlägg 7435933)
Hur ser ni på att två domare dömer rond 3 till DC när han nästan blev avslutad med 40 sekunder kvar, jämfört med att tre domare dömer rond 4 till Jones i hans möte med Alex där Alex styrde ronden i fyra minuter innan han blev träffad av armbågen?

Vobblar man sin motståndare vinner man ronden imo, såvida man inte blivit/-r totalt dominerad innan/efter.

Sedan blev DC golvad också (till skillnad från Alex mot Jones), så det är märkligt att två domare gav honom ronden trots det. Men DC förtjänade vinsten ändå så ingen skada skedd.

Doctor Snuggles 2015-10-05 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av willis (Inlägg 7435933)
Hur ser ni på att två domare dömer rond 3 till DC när han nästan blev avslutad med 40 sekunder kvar, jämfört med att tre domare dömer rond 4 till Jones i hans möte med Alex där Alex styrde ronden i fyra minuter innan han blev träffad av armbågen?

Det beror förstås på vad som händer i resten av ronden, men jag tycker Alex vann den ronden ja. MMA är inte boxning, men att skada någon såpass att de faller till marken borde premieras.

eternallord 2015-10-05 12:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7436016)
Det beror förstås på vad som händer i resten av ronden, men jag tycker Alex vann den ronden ja. MMA är inte boxning, men att skada någon såpass att de faller till marken borde premieras.

Jag håller med, huvudkriteriet i min mening när man kollar på "effektiv striking" och "effektiv grappling" bör vara hur nära man kommer till att avsluta en fight. En knockdown som har motståndaren wobblad eller ett triangle choke som var extremt nära att avsluta bör således premieras kraftigt.

Alla verkar överens om att Gustafsson vann andra ronden, och många även tredje. Enligt fightmetric så landade han fler significant strikes i fjärde ronden också (37 mot 31). Som sagt, det finns ett legitimt argument för att Gustafsson vann rond 2, 3, 4 och därmed fighten.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)