Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2015-07-19 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7391615)
Ärligt talat, hur ska dom veta ifall han använt IV eller inte? McGregor kommer ju GAS:a i första ronden ifall han inte får IV:a men antar att när det kommer till pengakossor á la Jones, McGregor etc så ser UFC ingenting.

Spårämnen från plasten kan upptäckas i blodet.

Sedan är det USADA som har hand om testningen, och de är en oberoende organisation som också är ansvariga för den olympiska testningen i USA. Man måste vara riktigt foliehattig om man tror att UFC kan påverka dem på något sätt. Och isf skulle det ändå vara som Aldo säger; då skulle de se till att Aldo kunde slåss i vilket fall.

Dessutom går det enligt iaf en expert i ämnet att rehydrera utan IV, och IV är bara nödvändigt om man gör klippet på ett felaktigt sätt (vilket inte iof skulle förvåna mig om många atleter gör). Det är förstås bekvämare och säkrare med IV.

Doctor Snuggles 2015-07-19 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7391596)
Vad stoppar någon från att använda glas-IVs istället för plast?

Tror inte det finns IV som är helt i glas, inklusive slang osv. Det vore extremt opraktiskt. Däremot så tycker man det borde finnas plast som är mindre reaktiv och inte lämnar rester i blodet.

cero 2015-07-19 19:39

Bara jag som tycker att Rebookuniformen ser mindre professionell och "mainstream" ut än det som alla brukade ha på sig förut? Vafan, alla är svarta eller vita med sneda bokstäver av namnet som ser ut att vara inklistrade direkt från Paint. Smärtsamt generiskt att titta på. Kunde ju åtminstonde ha anlitat någon som kan designa saker.

Doctor Snuggles 2015-07-19 19:40

Designen lämnar en del att önska ja, men den ser inte oproffsigare ut. En mer enhetlig uniform ser alltid proffsigare ut än helt individuella kläder. Vet dock inte om de verkligen kommer få dem sålda. De är som sagt för generiska och dyra; folk är oftast främst fans av fighters och inte UFC.

cero 2015-07-19 19:50

Citat:

Sen så fattar jag inte varför Leites med ett så sjukt ground game inte ens försökte få ner honom, tror han hade 3 takedown försök på HELA matchen. Wtf?
Han är väldigt tung för viktklassen, och att brottas i 25 minuter är brutalt jobbigt. Han skadade Bisping flera gånger ståendes så han tyckte väl att det var ett vinnande koncept.

Citat:

En mer enhetlig uniform ser alltid proffsigare ut än helt individuella kläder.
Vettefan, generellt ja men det första jag tänker på när jag ser dessa uniformer är Bush League. Alltså de hade inte kunnat skapa en tråkigare och mer generisk design om deras liv så berodde på det.

An Iron Soul 2015-07-19 20:09

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 7391638)
Var inte Ilir på maincard?

Nej, prelims. (Om jag inte minns helt fel).

cero 2015-07-19 20:11

Freakigt stark är han, Latifi.

Booooom

Det vart kycklingdans för Brimages del:

http://gfycat.com/AcrobaticAgonizing...at#?format=gif

mottat 2015-07-19 20:16

Tycker det är skumt att Dillashaw är så stor favorit mot Barao. Tycker själv att fighten är 50/50 eller en liten edge till Barao.

eternallord 2015-07-19 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7391653)
Tror inte det finns IV som är helt i glas, inklusive slang osv. Det vore extremt opraktiskt. Däremot så tycker man det borde finnas plast som är mindre reaktiv och inte lämnar rester i blodet.

Man tillåts en viss mängd IV, så om man tar bort påsarna från mixen så borde det inte vara något problem att hamna under gränsen.

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7391656)
Bara jag som tycker att Rebookuniformen ser mindre professionell och "mainstream" ut än det som alla brukade ha på sig förut? Vafan, alla är svarta eller vita med sneda bokstäver av namnet som ser ut att vara inklistrade direkt från Paint. Smärtsamt generiskt att titta på. Kunde ju åtminstonde ha anlitat någon som kan designa saker.

Tycker dom ser alldeles gräsliga ut.

cero 2015-07-19 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7391682)
Tycker det är skumt att Dillashaw är så stor favorit mot Barao. Tycker själv att fighten är 50/50 eller en liten edge till Barao.

Var också väldigt förvånad. Är inte säker, men det kan ha något att göra med detta:


mottat 2015-07-19 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7391685)
Var också väldigt förvånad. Är inte säker, men det kan ha något att göra med detta:


Jo men om fighten blivit stoppad i första ronden hade man kunnat sagt att de var en "lucky KO" med tanke på vilken favorit Barao var inför första matchen. Men eftersom Barao har en ganska bra haka stog han upp 4 ronder till men rätt så påverkad av det där slaget. Jag är inte jätte såld på Dillashaw än och tyckte han blev träffad rätt så mycket i matchen mot Soto och även förlora någon rond mot han.

Grazzafukkinrazzi 2015-07-19 20:44

Och Barao såg inte alls bra ut mot Gagnon, så att Barao skulle vara favorit känns inte rimligt överhuvudtaget.

mottat 2015-07-19 20:58

Vi får väl se. Jag har Barao KO/TKO

cero 2015-07-19 21:14

Jag gissar på Dillashaw via dombeslut, men många har glömt vilket monster Baráo är. Från P4P #1-hype till dussinfighter över en natt. Även om han förlorar denna match så tror jag vi kommer få se honom knocka folk till höger och vänster i divisionen igen.

Doctor Snuggles 2015-07-19 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7391682)
Tycker det är skumt att Dillashaw är så stor favorit mot Barao. Tycker själv att fighten är 50/50 eller en liten edge till Barao.

Inte alls skumt. Barao hade typ inget för TJ förra matchen. En mycket dålig stilistisk matchup för honom, såg inte fantastisk ut sin förra match, hela grejen med att svimma i badkaret, och den ytterst lilla chansen att han förändrats tillräckligt mycket till denna match gör sitt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)