Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-04-27 16:09

Vad som var intressant är att Jones inte lyckades kontrollera Taxeira på marken. Börjar han bli sämre på brottning, eller är Taxeira bara såpass bra?

Doctor Snuggles 2014-04-27 16:11

Men fan om inte friends arena för Jones-Gus vore grymt. Även om den kommer ske kl 4 på morgonen.

cero 2014-04-27 16:20

Lol på Taxeira.

http://media1.cajsasblogg.se/2013/09/tax.jpg

Men jag tänkte också på det. Hans brottning har blivit nästan helt neutraliserad av både Alex och Teixeira. Tror det har att göra med att de har bra TDD helt enkelt. Och Jones har aldrig haft någon kvävande toppkontroll a lá Sonnen/GSP/Mendes, utan motståndarna tar sig ofta upp men tar en hel del stryk på vägen. Machida tog sig upp väldigt snabbt, samma med Rashad, Sonnen till viss del, osv.

Hoppas han inte blir allt för kär i sin striking och överger brottningen bara.

Doctor Snuggles 2014-04-27 16:21

Roligt hur Jon är den minsta av sina bröder (och enligt honom själv den med minst talang).
Galen familj.


cero 2014-04-27 16:21

Citat:

Men fan om inte friends arena för Jones-Gus vore grymt. Även om den kommer ske kl 4 på morgonen.
Så de kommer ha matchen kl 4 AM svensk tid, i Sverige? Dafuq. Låter ju helt efterblivet.

Doctor Snuggles 2014-04-27 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6972697)

Ungefär samma reach. :D

Doctor Snuggles 2014-04-27 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6972699)
Så de kommer ha matchen kl 4 AM svensk tid, i Sverige? Dafuq. Låter ju helt efterblivet.

Dem need dat PPV-money.
Tror du de kan fylla friends även om main eventet går på kl 04?

cero 2014-04-27 16:31

Väldigt tveksamt. Friend's Arena rymmer 2-3x så många åskådare som Globen, så det kan nog bli en utmaning. Om huvudmatchen startar 4 så lär ju hela kalaset börja vid 2-tiden, så det kanske inte riktigt är så farligt som det låter. Men casuals som inte dregglar av tanken att se returmötet kanske inte direkt blir så lockade av en sådan konstig tid.

Doctor Snuggles 2014-04-27 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6972714)
Väldigt tveksamt. Friend's Arena rymmer 2-3x så många åskådare som Globen, så det kan nog bli en utmaning. Om huvudmatchen startar 4 så lär ju hela kalaset börja vid 2-tiden, så det kanske inte riktigt är så farligt som det låter. Men casuals som inte dregglar av tanken att se returmötet kanske inte direkt blir så lockade av en sådan konstig tid.

Friends är större än så. 4-5 ggr.
Det är lite det jag undrar över. Jag får känslan av att de flesta fans som finns i de nordliga länderna är hardcores. Finns det tillräckligt många hardcore fans i norden och närliggande europeiska länder att fylla friends, dock?

Petoria 2014-04-27 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6972683)
Vad som var intressant är att Jones inte lyckades kontrollera Taxeira på marken. Börjar han bli sämre på brottning, eller är Taxeira bara såpass bra?

Teixeira är troligtvis bästa grapplern i UFCs LHW division så ja, han är så bra.

Grazzafukkinrazzi 2014-04-27 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6971457)
Egentligen förtjänar inte Alex det ännu, men det kommer bli ett gigantiskt returmöte så det blir nog så i alla fall. Bra för oss.

Vem förtjänar det mer än honom då menar du?

cero 2014-04-27 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 6972939)
Vem förtjänar det mer än honom då menar du?

Johnsons vinst mot Phil > Alex vinst mot Manuwa haha. Så på så sätt "förtjänar" han den mer.

Men visst är det brist på contenders.

Brunfel 2014-04-27 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6972658)
lol, folk gråter t.o.m. om Jones arm-crank, att den var ful för Glover inte fick en chans att klappa.

Typ Mir-lock. Jäkla bra sätt att kontra djupa underhooks. Jag brukar också använda den, utan att "slå" in den förstås. I svenska grapplingligan till exempel så är det mot reglerna att utföra lås på det där viset för att undvika skador.
Inga regler i UFC mot det såvitt jag vet så det är ju ett smart kryphål, om än en smula fult spel.

Grazzafukkinrazzi 2014-04-27 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6972959)
Johnsons vinst mot Phil > Alex vinst mot Manuwa haha. Så på så sätt "förtjänar" han den mer.

Men visst är det brist på contenders.

Haha, mjaaa. Du skrev dock det där före Phil vs. Rumble, så det argumentet kan jag inte godkänna ;)

Den enda jag skulle säga förtjänar det mer är i såna fall Cormier baserat på hans prestationer i HW.

Efter Jon Jones senaste två matcher så är jag inte alls övertygad om att han skulle lyckas speciellt bra mot Top 5 i HW. Medan Cormier kört över Mir, Nelson, Bigfoot & Barnett så tycker jag att han borde gjort sig förtjänt av ett titleshot, men jag tror att han tjänar på några fler matcher i LHW innan han tar den matchen så jag klagar inte. ;)

Doctor Snuggles 2014-04-27 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Brunfel (Inlägg 6972977)
Typ Mir-lock. Jäkla bra sätt att kontra djupa underhooks. Jag brukar också använda den, utan att "slå" in den förstås. I svenska grapplingligan till exempel så är det mot reglerna att utföra lås på det där viset för att undvika skador.
Inga regler i UFC mot det såvitt jag vet så det är ju ett smart kryphål, om än en smula fult spel.

Knappast fulare än att ge någon hjärnskada.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)