Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-03-16 19:09

Classy.

Så, vem förtjänar nästa titelchans?
Lombard imo. Woodley har visserligen också en two fight winning streak mot bra motstånd, men Lombard slog precis de enda två som slagit Woodley.

Vilson 2014-03-16 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6915289)
Classy.

Så, vem förtjänar nästa titelchans?
Lombard imo. Woodley har visserligen också en two fight winning streak mot bra motstånd, men Lombard slog precis de enda två som slagit Woodley.

Tycker också Lombard. Oavsett så blir det riktigt kul att se Bigg Rigg hantera nån av dessa kraftpaket, om det nu inte blir Diaz eller nåt, det hade jag dock älskat :)

Grazzafukkinrazzi 2014-03-16 19:18

Nick Diaz.

Doctor Snuggles 2014-03-16 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 6915314)
Nick Diaz.

Är du säker på att du förstår innebörden av ordet "förtjänar"? ;)

cero 2014-03-16 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6915129)
Fast det är det som är grejen, de har lärt sig att vara konservativa. Det kräver mindre energi, om man är skicklig, att kontrollera någon på marken än motsatsen.
GSP är ett bra exempel på någon som är explosiv, men också lärt sig att hushålla med energin, vilket var en stor del av anledningen till varför han var så framgångsrik.
Men visst är det en balansgång. Nu talar jag mer om principen.

Jo jag förstår vad du menar. Min poäng är att både Shields och Condit är lätta att spara energi mot pga två anledningar: 1: medioker brottning, så varken Woodley eller Lombard behövde kämpa för nedtagningar och 2: Shields har så otroligt lam stand-up att Lombard kunde hoppa på cykeln en stund varje gång han blev trött. Mao dikterar de tempot.

Mot Hendricks tror jag det hade varit tvärt om, och då blir det intressant att se vad som händer med gastankarna. Lombard kommer inte bara kunna kasta ned honom på marken och lägga sig och ta en tupplur på bröstet utan han kommer själv bli nedtagen och få äta slag när han egentligen vill spara energi osv osv.

Tl;dr: kan mer om MMA än dig. ;)

spoon 2014-03-16 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6915526)

Tl;dr: kan mer om MMA än dig. ;)

:d

spoon 2014-03-16 20:56

Kollade bara igenom galan lite snabbt. Synd att Robbie Lawler inte klarade att vinna. Hade varit coolt om han hade klarat att vinna bältet så sent i karriären. Ganska galet att det blev en no gloves boxningsmatch om titeln.

Doctor Snuggles 2014-03-16 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6915526)
Jo jag förstår vad du menar. Min poäng är att både Shields och Condit är lätta att spara energi mot pga två anledningar: 1: medioker brottning, så varken Woodley eller Lombard behövde kämpa för nedtagningar och 2: Shields har så otroligt lam stand-up att Lombard kunde hoppa på cykeln en stund varje gång han blev trött. Mao dikterar de tempot.

Mot Hendricks tror jag det hade varit tvärt om, och då blir det intressant att se vad som händer med gastankarna. Lombard kommer inte bara kunna kasta ned honom på marken och lägga sig och ta en tupplur på bröstet utan han kommer själv bli nedtagen och få äta slag när han egentligen vill spara energi osv osv.

Tl;dr: kan mer om MMA än dig. ;)

Mot 70% Hendricks menar du? Han är inte direkt känd för sin cardio själv. Tvivlar på att han är bättre från ryggen än Shields dessutom, och Lombards judo kan nog få ner Hendricks och tror inte motsatsen är lika sannolik som du.
Hendricks brottning har i princip bara varit bra mot någon som är svagare eller en dålig brottare.
Lombard sade iof att Shields var rätt stark på marken, vilket iof inte vore så förvånande, han är ju en bra grappler och kan trötta ut folk.


Du vore glad om du kunde 70% av vad jag kan om mma. :D

cero 2014-03-16 21:18

Citat:

Mot 70% Hendricks menar du? Han är inte direkt känd för sin cardio själv.
Efter att ha matchat Georges cardio och efter gårdagens match kan vi väl konstantera att han har en grym gastank. Och i denna matchen blev han dessutom ganska vobblig men lyckades i alla fall vinna den sista ronden.

Citat:

Hendricks brottning har i princip bara varit bra mot någon som är svagare eller en dålig brottare.
GSP?

Och den sista brottaren sedan dess var ju 2 år sedan mot Koscheck. Han ser ut att ha utvecklats väldigt mycket under den tiden.

Citat:

Tvivlar på att han är bättre från ryggen än Shields dessutom
Frågan är vem som är bättre på att ta sig upp. Shields gjorde inte ett skit från ryggen.

cero 2014-03-16 21:27

http://i57.tinypic.com/2q3rsxx.gif

Känslan av att bli torrjuckad till en förlust. :D

Doctor Snuggles 2014-03-16 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6915598)
Efter att ha matchat Georges cardio och efter gårdagens match kan vi väl konstantera att han har en grym gastank. Och i denna matchen blev han dessutom ganska vobblig men lyckades i alla fall vinna den sista ronden.



GSP?

Och den sista brottaren sedan dess var ju 2 år sedan mot Koscheck. Han ser ut att ha utvecklats väldigt mycket under den tiden.



Frågan är vem som är bättre på att ta sig upp. Shields gjorde inte ett skit från ryggen.

GSP är svagare, skulle jag vilja säg. Tror dessutom GSP har halkat lite, och sett sämre och sämre ut de senaste åren.
Både matchen mot GSP och Robbie var hyffsat konservativ. Finns en anledning till varför de var mycket paddy cake i den sista, och varför hela 70% grejen blev en meme.
Knappast motsvarande de explosioner som Lombard och Woodley är kända för.
Att ta sig upp tar en del energi, särskilt om man har en hulk som Lombard på sig.
Med det sagt så tror jag nog Lombards chanser minskar ju längre fighten går. Även om han har vunnit ett 5 ronders beslut förut.

Doctor Snuggles 2014-03-16 21:40

Joe Hogan svarar på kritik:
http://www.mixedmartialarts.com/mma....5&page=1&pc=48

Grazzafukkinrazzi 2014-03-16 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6915501)
Är du säker på att du förstår innebörden av ordet "förtjänar"? ;)

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...92961166_n.jpg

70%, Snuggan! The peoples champ!

Nej, men jag måste nog säga Woodley ändå. En vinst över Condit och så pass bra som han såg ut i matchen måste jag säga väger tungt. Dock så var det ju inte alls länge sedan han förlorade mot Shields som Lombard enkelt kunde besegra nu, plus att han är obesegrad i WW. Svårt, svårt!

Doctor Snuggles 2014-03-16 23:51

Mycket 70% nu. ;)

Förstår dock inte varför Rogan tycker Rory förtjänar chansen. Visst, kanske fighten mot Lawler var ett undantag och Lawler var en hårsmån från att vinna titeln, men det är ändå en förlust. Rory borde få åtminstone en fight till för att visa att han kommer hålla formen.

cero 2014-03-17 12:12

Kan någon beskriva hur Shields/Woodley såg ut lite snabbt? Läste någonstans att Woodley stoppade alla nedtagningar, så Shields vann ståendes...?

Citat:

Förstår dock inte varför Rogan tycker Rory förtjänar chansen. Visst, kanske fighten mot Lawler var ett undantag och Lawler var en hårsmån från att vinna titeln, men det är ändå en förlust. Rory borde få åtminstone en fight till för att visa att han kommer hålla formen
Helt obegripligt. Hur förtjänar man en titelchans efter att enbart ha vunnit en match efter senaste förlusten? Minst 1-2 bra vinster till.

Men om vi ska vara sådana så förtjänar nog inte Alex en rematch mot Jones ännu heller. ;)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)