Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Vilson 2014-03-08 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6904166)
Har du en komplett brist på förmåga att dra rationella slutsatser eller att läsa vad som skrivs , eller vad är detta egentligen? Känns som jag talar med en vägg. Bara så många gånger som jag orkar att upprepa mig själv.

Nej, tvärtom. Men jag märker att du har så jag förstår att det känns så för dig.

Doctor Snuggles 2014-03-08 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6904171)
Nej, tvärtom. Men jag märker att du har så jag förstår att det känns så för dig.

Bra jobbat. Bara godwins lag som fattas nu.

Vilson 2014-03-08 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6904176)
Bra jobbat. Bara godwins lag som fattas nu.

Japp, för du gör ju ett så mycket bättre jobb. Du hänvisar till Hall och Parisyan som bevisar hur bra Ronda faktiskt är, jag förklarar för dig att om de ens velat det minsta så hade det sett ut som det gjorde mot Gegard. Detta är nåt jag tror de flesta inser, dock inte du då du förkastar detta med att "han är ju en av de bästa som finns och 25kg tyngre!!". Du tror att det är därför det såg ut som det gjorde och inte för att Hall och Parisyan "lät" henne hålla på. Detta med mera gör dig lite lol..

Bailah 2014-03-08 16:13

http://mmajunkie.com/2014/03/video-r...illegal-elbow/

Aj, såg rätt läskigt ut.

Tricklew 2014-03-08 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6904243)

Hur fan kan den vara accidental?

Griip 2014-03-08 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 6904262)
Hur fan kan den vara accidental?

Bra j-vla illegal iaf :D

Doctor Snuggles 2014-03-08 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6904188)
Japp, för du gör ju ett så mycket bättre jobb.

Tack, ja det gör jag.
T.ex så säger jag inte emot mig själv.
Men du har rätt. Du är väldigt manlig och är bättre än alla kvinnor.
Är vi klara nu?

eternallord 2014-03-08 16:53

Kan ni lägga ner tramset nu? Sandlådenivå...

tp_88 2014-03-08 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6904155)
Här är förresten klippet på Ronda som tränar med Karo i bakgrunden. Att hon ens hänger med honom, och t.o.m. lyckas ta ner honom två gånger (uchimata och fotsvep), säger en hel del om hennes förmågor.

Är den här Ronda en förhållandevis bedrövlig boxare, även med MMA-mått mätt?

Såg nämligen en sparring session med henne och en ganska medioker (och det enda han är bra på, gjorde han inget av) 122lbs boxare för ett tag sedan, som kanske gick på... 10% av hans kapacitet.

Vilson 2014-03-08 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6904281)
Tack, ja det gör jag.
T.ex så säger jag inte emot mig själv.
Men du har rätt. Du är väldigt manlig och är bättre än alla kvinnor.
Är vi klara nu?

Nej, det gör du inte.
Jo du säger emot dig själv, jag gör det inte.
Fan va löjlig du är, jag tycker inte jag är bättre än alla kvinnor.
Nu är vi klara, sålänge du inte fortsätter larva dig.

Doctor Snuggles 2014-03-08 16:56

Ja, jag vet inte varför jag drogs in i den menlösa diskussionen. Sorry.

Doctor Snuggles 2014-03-08 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av tp_88 (Inlägg 6904287)
Är den här Ronda en förhållandevis bedrövlig boxare, även med MMA-mått mätt?

Såg nämligen en sparring session med henne och en ganska medioker (och det enda han är hyfsad på, gjorde han inget av) 122lbs boxare för ett tag sedan, som kanske gick på... 10% av hans kapacitet.

Vic är väl knappast medioker, han har väl haft några bälten som iaf betyder ngt.
Jämfört med andra kvinnor i mma är hon hyffsad numer, iaf i avseende på vad hon använder boxningen till; nämligen att komma nära, clincha, och slänga sin motståndare till marken. Sedan så sade också Darchynian att hon slängde honom på huvudet och subbade honom då han utmanade henne på grappling (han sade ngt i stil med att ingen kvinna kan ta ner honom). Och då var hans farsa wrestlingcoach tydligen. Han är förstås några kilo lättare än henne.

http://www.mixedmartialarts.com/thre...HINYAN/?page=1

Tricklew 2014-03-08 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av tp_88 (Inlägg 6904287)
Är den här Ronda en förhållandevis bedrövlig boxare, även med MMA-mått mätt?

Såg nämligen en sparring session med henne och en ganska medioker (och det enda han är bra på, gjorde han inget av) 122lbs boxare för ett tag sedan, som kanske gick på... 10% av hans kapacitet.

Hon är en bedrövlig boxare, och brukar käka ett halvt dussin slag på väg in i clinchen varenda gång.

Doctor Snuggles 2014-03-08 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 6904301)
Hon är en bedrövlig boxare, och brukar käka ett halvt dussin slag på väg in i clinchen varenda gång.

Nej, det gör hon inte längre. Iaf inte när hon faktiskt försöker få till clinchen och inte bara boxas. Sedan så kräver ett av hennes sätt att få till clinchen ("the hanger") att hon riskerar att få ngt slag på sig, men oftast inte särskilt hårda.

Lance Uppercut 2014-03-08 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6904306)
Nej, det gör hon inte längre. Iaf inte när hon faktiskt försöker få till clinchen och inte bara boxas. Sedan så kräver ett av hennes sätt att få till clinchen ("the hanger") att hon riskerar att få ngt slag på sig, men oftast inte särskilt hårda.

Det var väl exakt det hände mot McMann i början av matchen? Att hon åt flera slag för att få clinchen alltså.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)