Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

JohnVoid 2012-11-12 23:23

Vad tror folk om Gustafsson vs Shogun då? Kan Alex göra det Hendo inte kunde och knocka honom i 2a, som lovat? :)

Är sjukt taggad på den fighten!

Trouble 2012-11-12 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av JohnVoid (Inlägg 6091773)
Vad tror folk om Gustafsson vs Shogun då? Kan Alex göra det Hendo inte kunde och knocka honom i 2a, som lovat? :)

Är sjukt taggad på den fighten!

Tror faktiskt att om någon blir knockad så blir det Alex. Detta till trots att shogun börjar bli lite för gammal för gamet...

Doctor Snuggles 2012-11-12 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av Timme (Inlägg 6091762)
Snuggles: kör du mma själv förresten? Du är ju onekligen insatt i alla fall :D

Nope. Det enda jag har gjort är aikido som barn. :D
Har paj rygg, antagligen kroniskt, så jag kan inte grapplas - vilket jag gärna skulle vilja börja med.
Skulle eventuellt kunna träna boxning, men av ngn anledning så känns inte det så intressant fn.
Det är den enda sporten jag följer däremot, och den enda som jag tycker är intressant egentligen. All trivia-kunskap har kommit med åren. Jag kommer dock inte nära de riktiga nördarna, ens på denna brädan. ;)

JohnVoid 2012-11-12 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av Trouble (Inlägg 6091787)
Tror faktiskt att om någon blir knockad så blir det Alex. Detta till trots att shogun börjar bli lite för gammal för gamet...

Hm. Jag tror personligen inte att Alex kommer lyckas knocka Shogun, han har för mycket vilja. Jag tror att chansen finns, men lär inte hända. Man kan ju hoppas.

Dock tror jag inte Alex blir knockad, han har en bra haka. Tyckte jag han visade en bit av när Thiago satte uppercutten senast! *popcorn*

Men tror det kan bli en sjukt jämn och kul fight, absolut!:hbang:

Mvh
John

nitz 2012-11-13 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av Timme (Inlägg 6091756)
Ha så flummit! Skapar en turnering för att flasha sin snubbe ^^

Jo jag har tittat in lite här i tråden tidigare ^^ hade jag inte varit byggare/SLare så hade jag vart fighter :D

Join the dark side! We have cookies! :D

nitz 2012-11-13 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6091788)
Nope. Det enda jag har gjort är aikido som barn. :D
Har paj rygg, antagligen kroniskt, så jag kan inte grapplas - vilket jag gärna skulle vilja börja med.
Skulle eventuellt kunna träna boxning, men av ngn anledning så känns inte det så intressant fn.
Det är den enda sporten jag följer däremot, och den enda som jag tycker är intressant egentligen. All trivia-kunskap har kommit med åren. Jag kommer dock inte nära de riktiga nördarna, ens på denna brädan. ;)

Boxning kan jag annars personligen rekommendera, det är riktigt roligt faktiskt!

Doctor Snuggles 2012-11-13 00:33

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6091850)
Boxning kan jag annars personligen rekommendera, det är riktigt roligt faktiskt!

Jag hade en prov-träning, men av olika anledningar så klickade det inte. Halva grejen är ju att kunna sparras så småningom också, men jag har ingen särskild lust att ta emot slag i huvudet, skydd eller ej. Har haft tillräckligt många hjärnskakningar redan. ;)

nitz 2012-11-13 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6091862)
Jag hade en prov-träning, men av olika anledningar så klickade det inte. Halva grejen är ju att kunna sparras så småningom också, men jag har ingen särskild lust att ta emot slag i huvudet, skydd eller ej. Har haft tillräckligt många hjärnskakningar redan. ;)

Nej utan sparring finns ju risken att det blir ordentligt tråkigt faktiskt :P.

Timme 2012-11-13 01:26

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6091837)
Join the dark side! We have cookies! :D

Mmm cookies *cupid*

Kinbote 2012-11-13 02:28

Citat:

Ursprungligen postat av JohnVoid (Inlägg 6091773)
Vad tror folk om Gustafsson vs Shogun då? Kan Alex göra det Hendo inte kunde och knocka honom i 2a, som lovat? :)

Är sjukt taggad på den fighten!

Spontant så känns Gustavsson vassare och borde kunna ta en klar seger, knock eller ej. Jag tycker Shogun har sett lam ut ända sedan matchen mot Jones, och kommer han inte in i bra form måste han göra en Cung Lee för att vinna.
Men när det väl kommer till kritan skulle det inte förvåna mig om det faktiskt blir en riktigt tuff match, det var inte så länge sedan Shogun fick Machida att se ut som en b-figther i en tid då The Dragon fick vissa att proklamera "welcome to the Machida era". Jag underskattade Shogun den gången.
Shogun har så mycket rutin och så mycket hjärta att Alex kommer att behöva bekänna färg, med sagt hoppas och tror jag på en seger för Alex.

Doctor Snuggles 2012-11-13 15:25

155 kortet verkar lovande.

Main card:
Junior Dos Santos vs. Cain Velasquez [HW Title]
Phil Davis vs. Forrest Griffin
Tim Boetsch vs. Chris Weidman
Joe Lauzon vs. Gray Maynard
Alan Belcher vs. Yushin Okami

Preliminary card:
Chris Leben vs. Karlos Vemola
Brad Pickett vs. Eddie Wineland
Phil De Fries vs. Matt Mitrione
Michael Johnson vs. Myles Jury
Leonard Garcia vs. Cody McKenzie
Byron Bloodworth vs. Erik Perez

Trouble 2012-11-13 16:00

Ser sjukt mycket fram emot det cardet!

Och sen undrar jag; vad har egentligen Alex för segrar att tala om? Han lyckades avsluta the Janitor och sedan Thiago på decision och vad är de - top 20? Tyvärr väldigt mycket hype utan så mycket konkret bakom (än?).

Doctor Snuggles 2012-11-13 16:55

Det är ju hur lovande man sett ut som just är hype.
Plus att det är ont om nya contenders i LHW.

nitz 2012-11-13 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av Trouble (Inlägg 6092749)
Ser sjukt mycket fram emot det cardet!

Och sen undrar jag; vad har egentligen Alex för segrar att tala om? Han lyckades avsluta the Janitor och sedan Thiago på decision och vad är de - top 20? Tyvärr väldigt mycket hype utan så mycket konkret bakom (än?).

Även Te Huna är en bra vinst faktiskt.
Sen att spöa Diabate stående är ju inte heller dåligt, totalägde Hamill.
Det är en hel del bra vinster han sitter inne på.

cero 2012-11-13 17:44

Sen får man inte glömma att Shogun har sett riktigt kass ut på sistonde. Skulle verkligen kunna se Alexander vinna om man bytte ut Vera mot honom i förra matchen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)