Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Styrkesport (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Allt inom strongman! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209067)

maattee10 2015-01-09 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av ceejay (Inlägg 7240077)
-

helt sinnes*drool*

MackeJuve 2015-01-09 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av ceejay (Inlägg 7240077)

Den nye Savickas? Det där är sinnes. Hans 207/208 eller vad det är i stockPRESS är rätt jävla brutalt det med...

ccm 2015-01-23 14:33

Är det någon som ska upp till Norge nästa helg och se när David Nyström fightas mot Hafthor och Radzikowski?

http://maxstyrka.se/2015/01/nystrom-...e-viking-2015/

maattee10 2015-01-27 15:59

Zydrunas Savickas 'Heart of a Champion'


Bjorneman 2015-01-31 18:38

Såg på Facebook att Eddie Hall gjorde 457 kg i marklyft med bara remmar i dag. Hittar dock inte videon på Youtube och vet inte hur man länkar videon annars.

What the hell! Han lär gå om Savickas styrkemässigt, han är redan starkare i marklyft.

maattee10 2015-01-31 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7262420)
Såg på Facebook att Eddie Hall gjorde 457 kg i marklyft med bara remmar i dag. Hittar dock inte videon på Youtube och vet inte hur man länkar videon annars.

What the hell! Han lär gå om Savickas styrkemässigt, han är redan starkare i marklyft.

ja Eddie är grymt stark i gymövningar, men tyvärr sämre i grenarena:/ men ja tror han kommer vara topp 3 snart:) men har lär aldrig gå om savickas under hans karriär. savickas är stark i allt!

Agitator 2015-01-31 19:55

https://www.facebook.com/eddiehallws...17?pnref=story

Citat:

Here's a 450kg / 992lbs RAW deadlift. No suit, no belt. Straps only!!

Wanted to check the true weight as felt so unreal, so weighed all the weights to be 100% sure and it came out at 457.2kg / 1008lbs total, Not including collars (All the rubber weights weighed more); that's 3.8kg off the World Record...

Not wearing a belt isn't an ego thing, it's how I train to strengthen my back, so when I pop a belt on in competition it's even easier. For those that say a belt / suit doesn't make a difference.... try pulling 457.2kg or even half of what I've just done, 228.6kg, without either... and tell me that again.

Genuinely feeling stronger than ever. Every week I keep getting stronger.... I know I'm no where near my peak, I know this is only the start of my career... Only just turned pro and the results from doing so are phenomenal.

I'm doing everything in my power to make myself stronger every single day. Training, diet, sleep, rehab!
Everything is 100% spot on and leaving no stone unturned...

Big shout out to sponsors Xplosiveape, Strength Asylum & Protalean.

Don't forget to come and watch myself and Laurence Shahlaei LIVE on May 30th at Britannia Stadium for the Words Strongest Team Championship. "Team Saxons" are aiming to pull over 900kg for a new WR deadlift!
Tickets & Information can be found at:
www.ultimatewst.co.uk

Please support the strongman community and share this post. P.S. Sorry about the language, adrenaline takes over the vocal cords at times!

Thanks guys,
Ed H

Bjorneman 2015-01-31 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av maattee10 (Inlägg 7262444)
ja Eddie är grymt stark i gymövningar, men tyvärr sämre i grenarena:/ men ja tror han kommer vara topp 3 snart:) men har lär aldrig gå om savickas under hans karriär. savickas är stark i allt!

Ja, han är sämre på grenarna men han ligger nog fan i mig 2:a i världseliten när det kommer till ren råstyrka. Savickas lär väl gå i pension inom några år.

Jag är tveksam till om han kan slå Hafthor och Brian Shaw, i så fall måste han förbättra sig markant i grenarna. Statiskt ligger han före båda skulle jag vilja påstå.

bighulken 2015-02-01 06:55

Jepp, börjar att dra ihop sig för Big Z!!!.....

Men ändå, vilka prestationer han gjort under sina (långa) karriärer inom styrkelyft-strongman. Många år, har han kört nu.(inom världs eliten).

Men nu märker man litet utav detta, typ, när man ser Hafthor köra sina tok-reps på olika saker.........lol.
Han har verkligen åldern för sig(Hafthor).......

Jag menar 38 bast, kontra 25 år, det är stor skillnad det, inom elit sport!!
I Sverige blir man veteran vid 39 års ålder. Eller året då man fyller 40.

Han ska verkligen ha heder(Big Z), även för sitt ansvarsfulla sätt att hantera press/media och liknande!!

Han springer inte runt och snackar en massa osv, som han Eddie Hall!!

Utan har låtit prestationen tala för sig själv.

Hepp.........Med vänlig hälsning/

maattee10 2015-02-01 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorneman (Inlägg 7262678)
Ja, han är sämre på grenarna men han ligger nog fan i mig 2:a i världseliten när det kommer till ren råstyrka. Savickas lär väl gå i pension inom några år.

Jag är tveksam till om han kan slå Hafthor och Brian Shaw, i så fall måste han förbättra sig markant i grenarna. Statiskt ligger han före båda skulle jag vilja påstå.

beror på vad man ser som råstyrka. han är sämre i bla Yoke, farmers mm. det tycker ja är råstyrka. men som du menar. han är starkare i gymövniningar, skulle vara shaw som kan ta han i mark.
men han borde träna mer på grenträningarna som just, Yoker, farmer, stenar mm. då skulle han vara en grym stronhman

Bjorneman 2015-02-01 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av maattee10 (Inlägg 7262821)
beror på vad man ser som råstyrka. han är sämre i bla Yoke, farmers mm. det tycker ja är råstyrka. men som du menar. han är starkare i gymövniningar, skulle vara shaw som kan ta han i mark.
men han borde träna mer på grenträningarna som just, Yoker, farmer, stenar mm. då skulle han vara en grym stronhman

Klumpigt uttryckt, jag menade statisk styrka. Gymövningar.

maattee10 2015-02-02 15:30

helt galna vikter Hafthor Bjornsson leker runt med:D



640kg!!!


maattee10 2015-02-07 22:14

Världens Starkaste Man 2015
 
Världens Starkaste Man 2015 kommer att hållas i Putrajaya, Malaysia. Kvaltävlingarna börjar den 19 april, medan finalen håller på den 25 och 26 april. Från SVERIGE kommer Johannes Årsjö, Martin Forsmark och David Nyström!!! :hbang:

Bjorneman 2015-02-14 20:34

https://www.youtube.com/watch?v=YhKDbiotn5o

https://www.youtube.com/watch?v=NkiC4X-uuPk

Synd på missarna. Helt sinnessjukt av Eddie Hall att nästan råpressa 220 kg. Det såg lite otäckt ut när han fick stocken på huvudet.

Någon får gärna uppdatera med resultaten. Jag såg det inte själv, men jag antar att Savickas vann.

maattee10 2015-02-14 21:50

RESULTAT:
No lift
Adam Bishop

160kg
Michael Blumstien
Nick Best
Brian Irwin
Luke Stoltman

180kg
Rob Frampton
Robert Oberst
Krzysztof Radzikowski
Benedikt Magnusson

200kg
Dimitar Savatinov

211kg
Zydrunas Savickas
Graham Hicks
Eddie Hall

Hall och Hicks failade på 220 kg och Savickas gick direkt på 228 kg och failade.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)