Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Fotboll (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   global fussball ok (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231027)

StarkaUlf 2017-06-09 19:29

Jag tror aldrig på Sverige :D tror jag på dom så jinxar jag dom alltid. Så jag tror på 0-3.

shadowfire 2017-06-09 19:33

Jag tror på det här landslaget som inte bygger allt på Zlatan. Jag tror de är hungriga på att visa att vi inte behöver Z utan tvärtom kan skrälla mer utan.

upperkatt 2017-06-09 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 7776976)
Så kass trådtitel så jag hittade den knappt.
Nå, nu är det snart avspark. Frankrike 1-2 Sverige?

Nä, tror tvärtom: 1-2 i matchen.

StarkaUlf 2017-06-09 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 7776995)
Jag tror på det här landslaget som inte bygger allt på Zlatan. Jag tror de är hungriga på att visa att vi inte behöver Z utan tvärtom kan skrälla mer utan.

Dom spelar helt klart bättre utan Zlatan, tycker jag. Sen att vi inte har någon anfallare som gör mål på chanserna är ju en annan sak. Tänk om Berg skulle kunna få målskyttet att lossna någon gång i landslaget. Bränner ju 8 av 10 klara målchanser medans han i klubblaget sätter 8 av 10.
Dom andra anfallarna behöver vi nog inte ens prata om...

Hövdingen 2017-06-09 21:40

:hbang::hbang::hbang::hbang::hbang:

svenbanan 2017-06-09 21:50

Snällt av Lloris att bjuda på tre poäng. :)

Hur blir det nu framöver? Har sverige råd att torska mot Holland? Dvs om man vinner övriga matcher, och Holland och Frankrike gör detsamma. Eller kommer man då hamna på delad andraplats med Frankrike, med Holland som gruppsegrare?

Hövdingen 2017-06-09 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7777086)
Snällt av Lloris att bjuda på tre poäng. :)

Hur blir det nu framöver? Har sverige råd att torska mot Holland? Dvs om man vinner övriga matcher, och Holland och Frankrike gör detsamma. Eller kommer man då hamna på delad andraplats med Frankrike, med Holland som gruppsegrare?

Det är en omöjlighet eftersom de ska möta varandra.

StarkaUlf 2017-06-09 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7777086)
Snällt av Lloris att bjuda på tre poäng. :)

Hur blir det nu framöver? Har sverige råd att torska mot Holland? Dvs om man vinner övriga matcher, och Holland och Frankrike gör detsamma. Eller kommer man då hamna på delad andraplats med Frankrike, med Holland som gruppsegrare?

Jag vet inte vad som går först i kvalet, målskillnad eller inbördes möten. Men vinner Frankrike + Holland sina och vi torskar mot Holland så hamnar vi på samma poäng som Holland fast med sämre inbördes möten. Så antingen åker vi på det eller så avgörs det på målskillnad mot Holland.

Edit: Se där, omöjligt :D

Hövdingen 2017-06-09 21:58

Undrar om man är fotbollskadad när man spenderar 2 minuter med att leta efter t-shirten efter ett mål?

Tomas W 2017-06-09 21:59

Tyckte Sverige spelade riktigt bra och såg ut att ha en bra tanke bakom sitt spel. Sen lyckan att de fick in bollen när det var par sekunder kvar :D.

shadowfire 2017-06-09 22:02

Jag tycker inte Ola är speciellt bra överlag, så jag blev galet förvånad över att han ens prickade mål. Från det avståndet och med den lobben så är det faktiskt riktigt bra gjort. Hatten av.

svenbanan 2017-06-09 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Tomas W (Inlägg 7777093)
Tyckte Sverige spelade riktigt bra och såg ut att ha en bra tanke bakom sitt spel. Sen lyckan att de fick in bollen när det var par sekunder kvar :D.

Håller med, tyckte Sverige såg vassa ut de gånger man lyckades etablera anfallsspel runt offensivt straffområde. Tyckte även man hade bra koll runt eget straffområde. Det som kanske saknas är förmågan att kunna spela upp bollen på nåt annat sätt än genom långbollar, eller på kanten. Men det har väl kanske lite med balansen i laget att göra. Men laget ser ju ut att fungera så otroligt mycket bättre än under Hamrén, särskilt i försvaret. Sen att Forsberg blommat ut och blivit hysteriskt bra hjälper ju till ordentligt.

Med det sagt så tycker jag att Frankrike nog borde gjort det bättre under i princip hela matchen. Det såg ut som att man bara gick och väntade på att de automatiskt skulle få ett ledningsmål och vinna matchen.

svenbanan 2017-06-09 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 7776976)
Så kass trådtitel så jag hittade den knappt.
Nå, nu är det snart avspark. Frankrike 1-2 Sverige?

Tsss. Du är bara avundsjuk...

Citat:

Ursprungligen postat av Hövdingen (Inlägg 7777089)
Det är en omöjlighet eftersom de ska möta varandra.

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7777090)
Jag vet inte vad som går först i kvalet, målskillnad eller inbördes möten. Men vinner Frankrike + Holland sina och vi torskar mot Holland så hamnar vi på samma poäng som Holland fast med sämre inbördes möten. Så antingen åker vi på det eller så avgörs det på målskillnad mot Holland.

Edit: Se där, omöjligt :D

Aha.

shadowfire 2017-06-09 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7777105)
Tsss. Du är bara avundsjuk...

haha vad svarade du på nu egentligen? jag fick ju rätt, frankrike sverige 1-2 :)

svenbanan 2017-06-09 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av shadowfire (Inlägg 7777107)
haha vad svarade du på nu egentligen? jag fick ju rätt, frankrike sverige 1-2 :)

Att trådtiteln skulle vara kass... ;)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)