Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2010-07-04 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4460610)
En sak måste man säga dock.

Alla vet ju Carwins power och han avslutar ju oftast i första, men props till Brocks stryktålighet och att han inte kunde bli utslagen, vilket vanligtvis går fort efter Carwin landar några fina.

Och att Brock sen i andra såg ut å må finfint, där har vi stryktålighet och recuperation.

Hur avslutar man Brock (utöver heelhooks) om inte ens Carwin kan slå ut honom?

Nja, Carwin fick inte några hårda rena träffar ens stående, så... Visst verkar Brock tåla en del (nack-teorin?), men träffar man honom rent på knappen så går han nog ner för räkning också. Han verkar iaf vara väldigt rädd för slag, och om han inte lyckas ändra på den Bob Sapp-instinkten så kommer han nog få problem med mer tekniska och smarta strikers som inte är så lätta att ta ner som t.ex. Cain.

Kwon 2010-07-04 17:11

Här var slaget som skakade Åderbrock så han blev rädd och fick springa, en redig klockare!
http://i49.tinypic.com/332m536.gif

Carwin snackar:

I really appreciate all the support and messages. I am honored to have had the chance to fight for the belt and will be working my ass off to get another shot.

There are a lot of deserving fighters out there and now it is Cain's turn to see what he can do. I will be back in the mix soon enough.

As for my health, I am good. My body began to seize up towards the end of the 1st and it was totally locked up in between rounds. I told my Coaches I could not move my legs. I have never felt like that before in my life. I had to answer the bell so I did what I could do and went out like any warrior would do and tried to fight through it.

Being a Champion is about living and fighting through adversity. Brock Lesnar has done jsut that, not only in coming back to submit me but throughout his medical struggles too. I hope I can earn another shot someday.

For me I am going to do a signing today and then head home to be with my family and spend a little quality time on the lakes in my Malibu Boat. It has been a long camp and a even longer set of camps waiting for this fight. I need a rest.

Thank you to my coaches, sponsors and manager for everything you have done and continue to do for me. You guys have made this a fun journey and one I would travel anytime.

My goal is to win the UFC Heavyweight Title, I want to be the best fighter on the planet. I will be working hard and doing everything I need to do to earn that title.

For now I will settle for loving father, husband and loyal friend...

-Carwin

--

Cliffnotes:

* Brock's chin is granite

* Brock's heart is Champion-level

* Brock's will to win overcame his ring rust

* Carwin was completely exposed as having zero cardio

jesse 2010-07-04 17:13

Jag blir lite trött när fighters som Carwin och Sexyjama kommer in med så dålig kondis. En Carwin som orkar 3 ronder vinner mot brock, att Brock vann genom en submisson säger inte mycket eftersom Carwin var helt död när han gick in i andra ronden; killen hade noll chans att vinna i det läget.

Doctor Snuggles 2010-07-04 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 4460664)
Jadu, det ska väl vara en riktig klocka stående då. Men grejen är att när Brock får någon på rygg, vem som helst, så är det i princip kört. Han har både storleken och tekniken för att kunna kontrollera vem som helst, och med nedtagningar i absoluta världsklass ser jag ingen som kan hota honom i UFC just nu. Det finns helt enkelt ingen som har storleken...

:cool:

Nja, hans nedtagningsförsök i första ronden var relativt lätt avvärjt av ngn som ansetts ha ordentligt sämre brottning, så jag tror hans nedtaggningsförmåga är aningens överdriven. Men väl på marken verkar han vara riktigt bra som sagt. Skulle Carwin sparat på krutet och inte försökt avsluta med faktiskt ganska dåliga slag på marken (korta och spända, de flesta blockade, som använder mycket kraft men gör mindre skada) så skulle det antagligen sett annorlunda ut. Carwin vart övertänd och ovan vid att behöva hålla sig och brände ut sig. Brock tog ju ner honom i andra ronden lätt pga att Carwin var helt slut. Det problemet kommer knappast Cain att ha t.ex.

Kwon 2010-07-04 17:17

Sexyama var fin i första ronden, sen dog gastanken.

Doctor Snuggles 2010-07-04 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4460680)
Här var slaget som skakade Åderbrock så han blev rädd och fick springa, en redig klockare!
http://i49.tinypic.com/332m536.gif

Jag såg ingen klocka. Slaget tog mer i hans händer och Brock hade hakan nedtryckt. Tittar man noga så ser man att han rycker tillbaka huvudet, inte att det är en rekyl från slaget. Det var mer att han kände kraften och blev rädd tror jag. Brock kommer som sagt att få problem med en mer teknisk boxare som kommer plocka sönder honom om han inte förbättrar sin standup ordentligt.

jesse 2010-07-04 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4460688)
Sexyama var fin i första ronden, sen dog gastanken.

Ja och det var tråkigt, jag vill ha lite mer asien i UFC. Framförallt vill jag ha mer Sexyama, men med lite bättre kondis nästa gång :D

Stefan J 2010-07-04 17:21

Ja, Carwin gjorde med undantag från uppercuten i början inte någon direkt skada. Han spillde mycket energi på att försöka slå ut Brock på marken och det syntes tydligt hur orken bara rann av honom efter nån minut.

dared 2010-07-04 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4460679)
Nja, Carwin fick inte några hårda rena träffar ens stående, så... Visst verkar Brock tåla en del (nack-teorin?), men träffar man honom rent på knappen så går han nog ner för räkning också. Han verkar iaf vara väldigt rädd för slag, och om han inte lyckas ändra på den Bob Sapp-instinkten så kommer han nog få problem med mer tekniska och smarta strikers som inte är så lätta att ta ner som t.ex. Cain.

+1


Tror också Cain har en fin chans, Lesnar såg som sagt lite skotträdd ut och Cain hade haft kraft kvar att explodera ur submissionen tror jag. Men det är en helt annan fight, man vet aldrig :)

Det är lite kul att en man med Lesnars stående färdigheter kan göra en till undisputed HW Champ. Imponerande att hålla bältet med så få fighter.

En fight jag verkligen skulle vilja se är Overeem mot Lesnar. Overeem är ju verkligen MIL bättre stående, men Lesnar borde ju få ned han några gånger. Dock har Overeem skön vikt och kraft i clinch, knän, chokes och sprawls.

Skulle Overeem bli dasslockad av Lesnar på marken, eller ger ni han en chans i denna hypotetiska match-up?

jesse 2010-07-04 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4460691)
Jag såg ingen klocka. Slaget tog mer i hans händer och Brock hade hakan nedtryckt. Tittar man noga så ser man att han rycker tillbaka huvudet, inte att det är en rekyl från slaget. Det var mer att han kände kraften och blev rädd tror jag.

Jo han såg verkligen rädd ut när han gick ner i första, han gav ju nästan upp såg det ut som.

Kwon 2010-07-04 17:21

UFC 116 Post fight Press Conference

Hur ofta säger Dana "One of the BEST Nights ever in my entire UFC career"

Dana lite stolt över Brock, Brock took shots from Carwin that 12 other dudes couldn't"

http://www.mmamania.com/2010/7/3/155...st-fight-press

cero 2010-07-04 17:23

Citat:

Nja, hans nedtagningsförsök i första ronden var relativt lätt avvärjt av ngn.......
Tycker inte att man kan bedömma hans nedtagningsförmåga på ett enda försök han gjorde. Som såg lite halvhjärtat ut. Brock har ju helt klart en del att jobba på, men för någon som har tränat MMA i tre år är det inte dåligt! Lite väl enformig kanske han är, kan ju helt klart bli stora problem om han möter någon i hans egna storlek som kan försvara sig mot dom nedtagningarna. När han väl är på marken har han nog övertaget mot i princip alla.

En annan sak, borde inte Lytle ha fått submission of the night?!

Doctor Snuggles 2010-07-04 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av jesse (Inlägg 4460682)
Jag blir lite trött när fighters som Carwin och Sexyjama kommer in med så dålig kondis. En Carwin som orkar 3 ronder vinner mot brock, att Brock vann genom en submisson säger inte mycket eftersom Carwin var helt död när han gick in i andra ronden; killen hade noll chans att vinna i det läget.

Med Carwin så är det förståeligt, han är stor med explosiva muskler, det kräver syre. Han gjorde ett misstag helt enkelt, vittrade blod och trodde Brock var påväg ut. Skulle han sparat på slagen, och haft lite mer teknik och mindre stelhet i dem, så skulle han förblivit fräschare kanske lyckats klocka Brock.

Bantningen kanske gjorde sitt också - han sa ju själv att benen låste sig.

Hank 2010-07-04 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4460687)
Nja, hans nedtagningsförsök i första ronden var relativt lätt avvärjt av ngn som ansetts ha ordentligt sämre brottning, så jag tror hans nedtaggningsförmåga är aningens överdriven. Men väl på marken verkar han vara riktigt bra som sagt. Skulle Carwin sparat på krutet och inte försökt avsluta med faktiskt ganska dåliga slag på marken (korta och spända, de flesta blockade, som använder mycket kraft men gör mindre skada) så skulle det antagligen sett annorlunda ut. Carwin vart övertänd och ovan vid att behöva hålla sig och brände ut sig. Brock tog ju ner honom i andra ronden lätt pga att Carwin var helt slut. Det problemet kommer knappast Cain att ha t.ex.

Nej, Cain kommer ha betydligt värre problem. Problem som 10 - 12 kg viktunderläge och 6 - 7 cm längunderläge.

Tonto 2010-07-04 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4460610)
Hur avslutar man Brock (utöver heelhooks) om inte ens Carwin kan slå ut honom?


Domslut. Det kommer vara Cains plan. Stanna på föttarna ta dig upp om du åker ner. Ta poäng med din boxning och håll ut. För varje runda som går så har Cain mer och mer övertag p.g.a hans superior kondition.


Kul att jag redan börjar spejza på match som inte ens fått ett datum än :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)