Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

mxh 2010-05-23 18:05

Skönt att Sylvia vann, tycker ändå att det är ett enormt underbetyg till hela mma cirkusen att en snubbe som kört mma 7 månader står en rond mot en tvåfaldig mästare. Ungefär som att grannen skulle ta set på Rafael Nadal i franska öppna om han bara tränade några månader.

krellik 2010-05-23 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av mxh (Inlägg 4381737)
Skönt att Sylvia vann, tycker ändå att det är ett enormt underbetyg till hela mma cirkusen att en snubbe som kört mma 7 månader står en rond mot en tvåfaldig mästare. Ungefär som att grannen skulle ta set på Rafael Nadal i franska öppna om han bara tränade några månader.

Skitsnack, ska det inte totalt jävla övervärderas (Pudde kommer ta titeln från Brock snart!!1!) så ska det tok undervärderas. En sån stor stark tjur är inte "lätt" för någon att hantera, det här är just inte tennis. Och tack gode gud för det.

Kaew 2010-05-23 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4381809)
Skitsnack, ska det inte totalt jävla övervärderas (Pudde kommer ta titeln från Brock snart!!1!) så ska det tok undervärderas. En sån stor stark tjur är inte "lätt" för någon att hantera, det här är just inte tennis. Och tack gode gud för det.

Pudde har ingenting att tillföra mma. Han kommer att få stryk i varje match för att sedan kastas ut som den soppa han är. :)

krellik 2010-05-23 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av Kaew (Inlägg 4381841)
Pudde har ingenting att tillföra mma. Han kommer att få stryk i varje match för att sedan kastas ut som den soppa han är. :)

Precis, ungefär som han då besegrade en annan fighter som är 11-2 i sin -andra- mma match. Att man då får lite råpisk av en -ex mästare- i sin tredje match innebär ju naturligtvis att man är en talanglös nolla som inte "förtjänar" att få utöva sporten.


...snälla nu för fan...

Kross 2010-05-23 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Kaew (Inlägg 4381841)
Pudde har ingenting att tillföra mma. Han kommer att få stryk i varje match för att sedan kastas ut som den soppa han är. :)

Hur tänkte du nu? Du menar alltså att du på något sätt skulle ha presterat bättre mot ex-mästare efter 7 månaders träning? Kan du på något magiskt sätt se att han inte kommer att utvecklas efter att ha dedikerat ett par år till MMA?

Citat:

Ursprungligen postat av Trance (Inlägg 3147644)
Är det extrapris på LSD eller vad händer med denna tråden egentligen?


cero 2010-05-23 19:30

Löjligt.

En random fråga här, hur kommer det sig att det dunkar så mycket när folk hoppar runt i ringen? Trodde golvet var relativt mjukt. Låter som dom springer runt på ett ihåligt betonggolv.

Doctor Snuggles 2010-05-23 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4381961)
Löjligt.

En random fråga här, hur kommer det sig att det dunkar så mycket när folk hoppar runt i ringen? Trodde golvet var relativt mjukt. Låter som dom springer runt på ett ihåligt betonggolv.

Golvet är väl uppbyggd av trä eller ngt dylikt med ett ihåligt innandöme.

eternallord 2010-05-23 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4381961)
Löjligt.

En random fråga här, hur kommer det sig att det dunkar så mycket när folk hoppar runt i ringen? Trodde golvet var relativt mjukt. Låter som dom springer runt på ett ihåligt betonggolv.

Jag antar att du tänker på framförallt ringar (Pride, Dream) och inte burar som brukar vara ganska tysta?

Jag har fått intrycket av att golvytan är gjort av något i stil med flera paneler som ligger ovanpå varandra med någon sorts dämpning mellan för att ha lite "give" vid slams och nertagningar, och att dessa paneler låter när dom stöter ihop av trycket från kombatanterna.

Men egentligen har jag ingen aning :D google vet säkert

cero 2010-05-23 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4381992)
Jag antar att du tänker på framförallt ringar (Pride, Dream) och inte burar som brukar vara ganska tysta?

Jag har fått intrycket av att golvytan är gjort av något i stil med flera paneler som ligger ovanpå varandra med någon sorts dämpning mellan för att ha lite "give" vid slams och nertagningar, och att dessa paneler låter när dom stöter ihop av trycket från kombatanterna.

Men egentligen har jag ingen aning :D google vet säkert

Precis, låter som att det gör förjävligt ont att landa på det underlaget. :D

Doctor Snuggles 2010-05-23 21:15



Det var som jag misstänkte, Pudde tapade pga den lila färgen. Slagen var nog bara pricken över i:t.
Tim är tydligen lite av en legend inom mma. :D

Kwon 2010-05-24 00:02

Capoeira

Tigerkotten 2010-05-24 00:08

Jon Fitch vs Thiago Alves 2 by NickTheFace


Vem tar det? Jag tror Thiago tar hem det, Fitch gameplan borde ju vara att ta ner fighten på mattan. Men klarar han göra det?

Salus 2010-05-24 00:31

man hejar på thiago iaf. Fitch är båååååååååååååring :D

RoppadeJag 2010-05-24 01:04

Fitch är mer allround än Alves iallafall. Kan nog gå åt båda hållen.

Kross 2010-05-24 07:29

Fitch lär väl satsa på en tolfte decision i sitt register, so trust alvez att göra matchen intressant. Tror och hoppas på alvez.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)