Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Osukaru 2019-02-11 08:18

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8017508)


:D

Gastelum har all rätt att vara besviken, men bitterheten gentemot Whittaker är obefogad med tanke på att läkarna inte ens kunde fastslå att detta bråck berodde på vätsketömningen. Märklig timing givetvis, men det finns andra saker som kan ha orsakat det.

Försöker han bli en "heel" nu eller? Han gör ett ganska bra jobb i så fall. Irriterande beteende. Klasslöst. Whittaker åker på en freak accident och Gastelum menar att han därför har förtjänat bältet? :smash:
Hade han inte fått tävla pga sina stafylokocker vore det intressant att höra om han tycker att han borde gå lottlös, som Whittaker gör nu. Gastelum får ju betalt för sitt trainingcamp av UFC, det är kompensationen han får. Att han tror att han är bälteshållare är rest utsagt skrattretande. Oj, vad jag vill se honom förlora nu. :Virro

baggard 2019-02-11 11:17

Jag tror bara han försöker göra något för att skapa rubriker. För risken är nu att hans titelchans passeras om Dana White är tillräckligt kåt på Israel, sjukare saker har hänt tidigare. Så jag tror han bara försöker skapa någon form av uppståndelse och eftersom det inte direkt ligger i hans natur överhuvudtaget så kommer det fram lite taffligt, ingen McGregor direkt.

Osukaru 2019-02-11 16:24

Jo, jag tror som du. Jag tycker synd om honom på ett sätt; han jobbar onekligen mycket hårt, har talang i det han gör och är framgångsrik rent resultatsmässigt. Trots allt detta tjänar han inte mycket pengar på det för ingen vill se honom slåss ändå. Det är lite sorgligt. Om jag var honom skulle jag mixa in lite oortodoxa tekniker för att bli mer pulikvänlig, även om teknikerna i sig inte är särskilt effektiva (de kan ju vara det men you get my point).

xan 2019-02-11 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av baggard (Inlägg 8017717)
Jag tror bara han försöker göra något för att skapa rubriker. För risken är nu att hans titelchans passeras om Dana White är tillräckligt kåt på Israel, sjukare saker har hänt tidigare. Så jag tror han bara försöker skapa någon form av uppståndelse och eftersom det inte direkt ligger i hans natur överhuvudtaget så kommer det fram lite taffligt, ingen McGregor direkt.

Så lågt tror jag inte ens Dana sjunker. Matchen kommer troligtvis ombokas så snart Whittaker är bra igen.

Gastelums utspel är ganska roligt med tanke på att han kom in väldigt överviktig mot Woodley, och:

"Gastelum was expected to face Anderson Silva at UFC 212.[43] However, he was pulled from the event after USADA learned he tested positive for high levels of marijuana"

*slap*

An Iron Soul 2019-02-16 22:01

Daniel Cormier vs Cain Velasquez hade varit en intressant match.
Hoppas att han vinner på k.o mot Francis Ngannou. Sen börjar hypen.. :hbang:

eternallord 2019-02-16 22:06

DC och Cain kommer aldrig möta varandra.

xan 2019-02-17 11:22

Och DC kommer sluta tävla när som helst. Får han matchen mot Lesnar så är det hejdå direkt efter det.

Bailah 2019-02-17 13:22

Vilken tid är det idag? Hittar inte men gissar vanlig (main card 4?)

wesaft 2019-02-17 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 8019569)
Vilken tid är det idag? Hittar inte men gissar vanlig (main card 4?)

0300 börjar viasats sändning

xan 2019-02-17 20:40

En hel forumdel för bara kampsport? Lol

An Iron Soul 2019-02-18 06:31

Chains knä flög åt helvete.
Jag är tveksam till att UFC kallar det en dominant insats och en ko.
Men kul för ngannou. Chain visar klass och kan ta en förlust. Det är respekt.

Jag var hyffsat stressad till jobbet och hann inte se någon repris så ni får gärna fylla i hur ni såg på matchen.

Bailah 2019-02-18 08:46

Såg exakt som dig. Hade cain bara varit hel hade han varit ett riktigt monster. Tror för övrigt inte att cain blev träffad ren en enda gång. Men ufc måste hypa upp Francis. Nu lär stipe tyvärr inte få rematch heller, de kommer säkert bygga någon historia om Francis slog dcs big brother bla bla bla..

Stackars stipe och jävligt trisst för cain.

Dock bra Co main event och kron gracie var kul att se i buren.

delta_mats 2019-02-18 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 8019677)
En hel forumdel för bara kampsport? Lol

Hah! Höll inte på att hitta tråden ju. Vad är det här för uppgradering egentligen?

xan 2019-02-18 15:20

Tror Cain blev golvad av uppercuten, sedan slets knät sönder.

https://media.giphy.com/media/9J7iw8...Inqr/giphy.gif

Tricklew 2019-02-19 00:21

Jepp, ser ut som att han föll konstigt pga slaget och skadade knät, aja får se hur hans nästa match 2024 ser ut.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)