Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Vilson 2013-04-19 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6408432)
Tråkigt att Sonnen inte blir krediterad för den prestationen. Speciellt med fanboyursäkter som GI, vad han sa till Nogueira innan, dokumentären osv. T om skadan är tveksam, men den har jag inga problem med att man tar upp.

Var inte Chaels mest dominerande rond i andra matchen förresten? Om jag inte minns helt fel så fick han ned Anderson på 20 sekunder, passerade, fick mount och höll ned honom totalt i nästan 5 minuter.

Håller inte med där. Visst, han var på toppen och vann solklart ronden men känns som han slet ut sigsjälv mer än han slet ut Anderson. Uträttade inte minsta skada den minut han hade mount. Anderson chillade mest.

Doctor Snuggles 2013-04-19 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6408432)
Tråkigt att Sonnen inte blir krediterad för den prestationen. Speciellt med fanboyursäkter som GI, vad han sa till Nogueira innan, dokumentären osv. T om skadan är tveksam, men den har jag inga problem med att man tar upp.

Var inte Chaels mest dominerande rond i andra matchen förresten? Om jag inte minns helt fel så fick han ned Anderson på 20 sekunder, passerade, fick mount och höll ned honom totalt i nästan 5 minuter.

Va? Har aldrig sett någon som sagt att Chael inte gjorde bra ifrån sig. Tvärtom, han gjorde kanske sin bästa match någonsin. Men faktum kvarstår att Anderson gjorde kanske sin sämsta, och vann ändå.

Folk som vet vad de kollar på, t.ex. Gracie bröderna, lovordar Andersons bottom game och hur han låser upp motståndarn utan att använda särskilt mycket energi och låta motståndarn trötta ut sig. Han verkar vara nöjd med att ligga på backen iaf, man ser inte honom ens försöka ta sig upp. Så "höll nere honom", och "dominerade" är kanske lite myopiska beskrivningar.

cero 2013-04-19 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6408466)
Håller inte med där. Visst, han var på toppen och vann solklart ronden men känns som han slet ut sigsjälv mer än han slet ut Anderson. Uträttade inte minsta skada den minut han hade mount. Anderson chillade mest.

Du tror att han ville förlora ännu en rond, efter att ha förlorat 4 i förra matchen?

Sen vet jag inte om det är särskilt slitsamt att vara på marken med någon som varken hotar med submissions, eller försöker ta sig upp.

Den ronden tyder ju på att första matchen inte var någon "fluke".

cero 2013-04-19 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6408485)
Va? Har aldrig sett någon som sagt att Chael inte gjorde bra ifrån sig. Tvärtom, han gjorde kanske sin bästa match någonsin. Men faktum kvarstår att Anderson gjorde kanske sin sämsta, och vann ändå.

Nej, men ofta blir det ett "Bra match av Chael" följt av 10 (där merparten är skrattretande) ursäkter om varför Anderson förlorade. Lite tråkigt kan man tycka.

Citat:

Folk som vet vad de kollar på, t.ex. Gracie bröderna, lovordar Andersons bottom game och hur han låser upp motståndarn utan att använda särskilt mycket energi och låta motståndarn trötta ut sig. Han verkar vara nöjd med att ligga på backen iaf, man ser inte honom ens försöka ta sig upp. Så "höll nere honom", och "dominerade" är kanske lite myopiska beskrivningar.
Hur trött blir man egentligen av att sitta i Andersons guard? Han arbetar ju konstant för att försvara sig själv, men han tvingar ju inte motståndaren att arbeta särskilt mycket. Otippat att Graciebröderna hyllar sin brasilianska superstjärna.

Att han är "nöjd" med att ligga på sin rygg har väl snarare att göra med att han troligtvis inte KAN komma upp mot någon med riktigt bra toppkontroll? Det är ju hans absolut största svaghet, inte TDD.

Doctor Snuggles 2013-04-19 23:23

Anderson förlorade inte. ;)
Graciebröderna är kära i juju, mer än i nationalitet. De har prisat många icke-brassar också, serru.
Det är helt omöjligt att svara på hur väl han kan komma upp, om man inte ser honom försöka och misslyckas ett antal gånger.
Minns att han studsade upp mot Vitor, men annars kan jag inte dra mig till minnes några försök.


Här har vi någon som pratar bättre engelska än Anderson förresten:

Skuggvargen 2013-04-20 00:33

Helt offtopic och är väldigt "vinad"

Men fan vad Snuggles växer på en..

Tyckte du var en dryg jävel förrut, men du har överbevisat mig och nu är det <3 som gäller =)

Doctor Snuggles 2013-04-20 00:46

Haha, jag är dryg med värme.

Såg ni förresten Starks vs Romero weigh in (första som gick ut). De är fan lika som bär. ;)

Yes 2013-04-20 01:16

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6407431)
Alltså, jag erkänner AS som en grym fighter, en av de största till och med.

Felet är dock att motståndarna har låtit AS nästan alltid köra sitt race. Varför? Ptja, det kan man ju fråga sig. Men Sonnen visa ju att det tydligt finns en lucka i hans artelleri. Visserligen är Sonnen en grym brottare, men att analysera AS matcher borde ju alla fighters som mött honom gjort. Men ändå slutar det med att 95% av matcherna är efter AS pipa.

Vem går in mot AS och tror sig vinna i standup och via poäng? Gå in och kör det han uppenbarligen inte kan hantera lika bra, BULLRUSH, rakt på, pressa killen konstant. Gör man inte detta förlorar man, och detta borde alla fighters kunnat analysera sig fram till. Men av för stor respekt så har de blivit för rädda och dansar efter AS pipa när de väl är i ringen, vilket är fel.

AS är en av de största om inte största namnet inom UFC. Att tro att han skulle ställa upp på en match om titelbältet ifall skadan var så allvarlig känns ju inte troligt.

Som sagt, har vi sett plåtar eller läkares uttalande innan matchen gick t.ex? Nope, hur ska man då ställa sig till hans uttalande om skador och vilken nivå det rörde sig om? Kritiskt skulle jag vilja säga.

Inte en chans att man väljer att ställa upp att fightas om bältet ifall skadan är ett tillräckligt hinder.

Bas Rutten btw valde att inte avbryta en fight när han åkte på en grym skada och fortsatte och vann i Pancrase. Bara för att påtala att det finns grymma fighters :)

Ja, Silvas svaghet tycks vara en roidad Sonnen som var bra på snabba nedtagningar och kunde bulta som en maskin utan att bli trött. Ändå stoppade Silva mer än hälften av nedtagningarna. Det blir en svår gameplan för fighters som inte har lika snabba nedtagningar och inte har en lika dominant gnp. Speciellt när Silva kan knocka motståndare medan han trippar baklänges.

Att Silva får köra sitt race visar väl om något hur bra han är.

cero 2013-04-20 01:57

Citat:

Anderson förlorade inte. ;)
Hahaha, my bad!

cero 2013-04-20 03:20

Citat:

Här har vi någon som pratar bättre engelska än Anderson förresten
Haha, underbar dialekt.

Men nog går det framåt för Anderson också!


Vandraren 2013-04-20 04:00

Har han en bones knows nike-tröja på sig?

cero 2013-04-20 12:50

http://www.fighterstyle.com/wp-conte...nows-shirt.jpg

Silva var först. ;)

eternallord 2013-04-20 13:24

Vad är tanken med "knows"-konceptet?

Doctor Snuggles 2013-04-20 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6410071)
Vad är tanken med "knows"-konceptet?

http://en.wikipedia.org/wiki/Bo_Knows

"In fact, his entire public persona was built upon a perception of omnipotence, upon a polyglottal athletic knowledge that became the basis for the most overused sports marketing catchphrase in history: Bo Knows."

Så jag antar att Nike inte har så mycket fantasi.

FoolsGold 2013-04-20 13:44

Säkert gammal skåpmat för många men jag hade inte sett den.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)