Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Jense 2010-04-13 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 4298118)
Nu känns det som att det är dags för åderbrock att få ordentligt med pisk och försvinna från UFC så att man slipper dom här diskussionerna.

Kommer nog dröja eftersom han är bättre än vad de fleska verkar uppfatta, bevisligen

spoon 2010-04-13 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4298125)
Kommer nog dröja eftersom han är bättre än vad de fleska verkar uppfatta, bevisligen

Nåja får hoppas att han blir frisk och tar sig upp i ringen snart så att det kan backas upp i varje fall.

Jense 2010-04-13 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 4298129)
Nåja får hoppas att han blir frisk och tar sig upp i ringen snart så att det kan backas upp i varje fall.

tycker han har backat upp allt han sagt än sålänge. tillskillnad från ex frank mir som skulle bryta ben och mörda folk i oktagonen.

Doctor Snuggles 2010-04-13 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4298122)
Jag håller med.

Men om vi tar någon annan hw som inte är lika extremt stark, typ dos santos

Fortfarande extremt svårt att svara på, eftersom det har väl aldrig hänt att ngn gått upp från mellanvikt till tungvikt. Den enda som jag hört om var han thaiboxarässet pruk luuk tuk smuk fuk eller vad han heter i k-1. Han vägde väl inte mycket mer än 70 något när han slogs, och vann, mot nån slö gorilla på 110+.
Jag vart å andra sidan förvånad med vilken lätthet Silva knockade i LHW så...

Jense 2010-04-13 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4298165)
Fortfarande extremt svårt att svara på, eftersom det har väl aldrig hänt att ngn gått upp från mellanvikt till tungvikt. Den enda som jag hört om var han thaiboxarässet pruk luuk tuk smuk fuk eller vad han heter i k-1. Han vägde väl inte mycket mer än 70 något när han slogs, och vann, mot nån slö gorilla på 110+.
Jag vart å andra sidan förvånad med vilken lätthet Silva knockade i LHW så...

jo, men jag tycker inte forrest eller james irvin tillhör gräddan av lhw.

Vill se silva mot tank abbot

Doctor Snuggles 2010-04-13 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4298178)
jo, men jag tycker inte forrest eller james irvin tillhör gräddan av lhw.

Vill se silva mot tank abbot

Haha, ja de vore ett spektakel värt en massa yen.

Krampus 2010-04-13 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4298089)
Historiskt sett har det väl visat sig att Dana surar i minst 18 månader?

Jag var sur när jag sett matchen. Nu är jag mer som, "nöt impressed with his perförmance"...

Jense 2010-04-13 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4298205)
Haha, ja de vore ett spektakel värt en massa yen.

Rampage vs silva
Machida vs silva
David tua vs silva
shogun vs silva
Jeff monson vs silva

På samma gala.

Krampus 2010-04-13 18:22

Jense vs Krampus
Snacka om freak show.

Jense 2010-04-13 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4298228)
Jense vs Krampus
Snacka om freak show.

som silva vs tank abbot ungifär

Tank bänkar 272kg!

Doctor Snuggles 2010-04-13 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4298217)
Jag var sur när jag sett matchen. Nu är jag mer som, "nöt impressed with his perförmance"...

Ja, man var nog mest upprörd pga att det blev ett sådant antiklimax. När han hade showat så jävla mycket så förväntade jag mig en episk avslutning i bästa ställa skåpet stil.

Krampus 2010-04-13 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4298249)
som silva vs tank abbot ungifär

Tank bänkar 272kg!

Jag vill inte va Tank. Han ser ut som den där korta killen som var fackombud på ditt jobb..

Krampus 2010-04-13 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4298261)
Ja, man var nog mest upprörd pga att det blev ett sådant antiklimax. När han hade showat så jävla mycket så förväntade jag mig en episk avslutning i bästa ställa skåpet stil.

Jag tror ärligt talat att han blev trött.

Bonnie 2010-04-13 19:00

Gladius MMA i Göteborg är Alexander Gustafsson hemmaklubb.

http://www.gladiusmma.com/

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 4297335)
+1

Kan bara hålla med. Får hoppas att Silva får möta bättre motstånd i nästa match . Om inte att han i såna fall vinner matchen dominant i andra ronden istället för att clowna i tre ronder till. Nån som har någon koll på Gustavson var han tränar osv. Länk?


spoon 2010-04-13 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av Bonnie (Inlägg 4298343)
Gladius MMA i Göteborg är Alexander Gustafsson hemmaklubb.

Spanx

Jense 2010-04-13 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4298263)
Jag vill inte va Tank. Han ser ut som den där korta killen som var fackombud på ditt jobb..

Haha, skillnaden är väl ungifär 200kg i bänken. men annars har du rätt, de är väldigt lika. Vem är krampus lik är frågan. Emmanuel Yarborough? Nate Diaz?

Doctor Snuggles 2010-04-13 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4298282)
Jag tror ärligt talat att han blev trött.

Ja, typ dumpat allt adrenalin och vart loj.

cero 2010-04-13 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4298088)
knappast, brock är ljusår starkare, och skulle de mötas som de väger nu skulle brock kasta runt honom som en trasdocka. det är för stor skillnad och storlek..

Håller med. Även om Silva är sjukt teknisk och well-rounded så känns det som att Brock skulle kasta ner honom på marken utan vidare bekymmer, kontrollera honom där och bara fortsätta ground-n-pound tills matchen är slut. Frank Mir är ju också bra på marken, men han hade inte en chans! För övrigt så är det ju en jävla skillnad på tex Griffin som är LHW och Brock när det gäller styrka och storlek.

Nitrometan 2010-04-14 09:26

Jahapp.

http://i39.tinypic.com/16aazye.jpg

Anderson Silva sa tydligen elaka saker till Demian Maia under matchen.

http://www.mixedmartialarts.com/mma....ail&blog=23210

cero 2010-04-14 16:15

Citat:

Silva also yelled “Cade o jiu jitsu?” to Maia, which literally would translate to “Where is your jiu jitsu?”
HAHA tyckte detta var ganska roligt faktist!

Doctor Snuggles 2010-04-14 16:20

Jag förstår inte riktigt vad Silva tyckte maia sa som var så respektlöst.. Att han skulle ta en arm eller ett ben? Trodde Silva att han menade allvar och ville amputera Silva? Är det upprörande för en brasse för att många därnere är fattiga och har amputerade extremiteter? De kanske säljs på svarta marknaden? Silva kanske har en släkting utan armar?

Jagärsvag 2010-04-14 16:20

Vilken skit.
Hoppas han åker på däng snart, vill inte se den långa mannen förstöra fler matcher.

eternallord 2010-04-14 16:26

Det sorgliga är ju att Dana fattade för en stund och drog upp Silva i LHW och slängde in Griffin som han vet skulle fortsätta ånga på framåt. Men varför ge upp den strategin och slänga ner honom i middleweight igen mot en på förhand given förlorare som Maia? Bortom mitt förstånd. Skit i bältet, ge Anderson riktiga utmaningar. Vill han ha Frank Mir? Släng in honom mot Mir!

Doctor Snuggles 2010-04-14 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Jagärsvag (Inlägg 4300330)
Vilken skit.
Hoppas han åker på däng snart, vill inte se den långa mannen förstöra fler matcher.

Förstör? Du förstår att detta inte är WWF, va? Han är en fighter, och det står honom fritt att slåss hur han vill. Titta dessutom på hur Maias ansikte såg ut efter matchen. Visst förväntade man sig mer, men det är ändå en sport man kollar på, inte teater. Skyll istället på Dana som inte ger honom ordentligt motstånd, om du nu vill se bättre matcher.

Dana har också nu fått en hel del kritik för sitt agerande som jämfördes med en wrestlingpromotors. Jag kan faktiskt hålla med om att han agerade ej särskilt professionellt när han i princip spydde galla över sin egen gala.

Jagärsvag 2010-04-14 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300360)
Förstör? Du förstår att detta inte är WWF, va? Han är en fighter, och det står honom fritt att slåss hur han vill. Titta dessutom på hur Maias ansikte såg ut efter matchen. Visst förväntade man sig mer, men det är ändå en sport man kollar på, inte teater. Skyll istället på Dana som inte ger honom ordentligt motstånd, om du nu vill se bättre matcher.

Dana har också nu fått en hel del kritik för sitt agerande som jämfördes med en wrestlingpromotors. Jag kan faktiskt hålla med om att han agerade ej särskilt professionellt när han i princip spydde galla över sin egen gala.

Har jag påstått att det är WWF eller?
Jag tycker han är tråkig och förstör matchen, hans senaste matcher har varit katastrofalt tråkiga.
Han slåss ju knappt något.

Jag tycker självklart att det ska vara tillåtet att reta sin motståndare och leva rövare i ringen men inte springa iväg, gömma sig bakom domaren och sedan efter fighten inte stå för vad man gjort utan att lova publiken en bättre fight nästa gång. Hur många gånger ska vi höra det?

cero 2010-04-14 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300329)
Jag förstår inte riktigt vad Silva tyckte maia sa som var så respektlöst.. Att han skulle ta en arm eller ett ben? Trodde Silva att han menade allvar och ville amputera Silva? Är det upprörande för en brasse för att många därnere är fattiga och har amputerade extremiteter? De kanske säljs på svarta marknaden? Silva kanske har en släkting utan armar?

Lät som något in-övat tal han hade skapat för att komma med någon någorlunda okej ursäkt.

Breadboy 2010-04-14 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300360)
Förstör? Du förstår att detta inte är WWF, va? Han är en fighter, och det står honom fritt att slåss hur han vill. Titta dessutom på hur Maias ansikte såg ut efter matchen. Visst förväntade man sig mer, men det är ändå en sport man kollar på, inte teater. Skyll istället på Dana som inte ger honom ordentligt motstånd, om du nu vill se bättre matcher.

Dana har också nu fått en hel del kritik för sitt agerande som jämfördes med en wrestlingpromotors. Jag kan faktiskt hålla med om att han agerade ej särskilt professionellt när han i princip spydde galla över sin egen gala.

+ 1

Dana är minst lika weird/dum som Silva. Silva är dessutom bara en fighter och förväntas inte vara särskilt intelligent. Jag tycker att han är grym ändå eftersom han är bra på det han gör när han vill till skillnad från ... ja.

Doctor Snuggles 2010-04-14 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av Jagärsvag (Inlägg 4300377)
Har jag påstått att det är WWF eller?
Jag tycker han är tråkig och förstör matchen, hans senaste matcher har varit katastrofalt tråkiga.
Han slåss ju knappt något.

Jag tycker självklart att det ska vara tillåtet att reta sin motståndare och leva rövare i ringen men inte springa iväg, gömma sig bakom domaren och sedan efter fighten inte stå för vad man gjort utan att lova publiken en bättre fight nästa gång. Hur många gånger ska vi höra det?

Men varför skulle han gå in och byta slag eller kramas på marken om han känner att det skulle innebära en risk? Han vinner ju som han gör, även om det kan vara tråkigt att se. Det är fortfarande en sport, även om det finns ett underhållningsmoment. Personligen så tycker jag det är för mycket boxningspromotion över det hela, där organisationen bestämmer vem som skall fightas. Då är K-1 bättre där man kör turneringar.

Senaste matcher förresten - matchen mot Griffin var tråkig?

davve 2010-04-14 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300360)
Han är en fighter, och det står honom fritt att slåss hur han vill.

Tycker inte det är riktigt så enkelt.

Snarare att; det står honom fritt att slåss hur han vill så länge han gör sitt bästa för att vinna.

Doctor Snuggles 2010-04-14 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 4300492)
Tycker inte det är riktigt så enkelt.

Snarare att; det står honom fritt att slåss hur han vill så länge han gör sitt bästa för att vinna.

Nej, det står honom fritt att slåss precis hur han vill så länge det inte finns klausuler mot något slags förfarande i ringen. Primärt handlar det endast om att vinna, inte om man gör det med sitt "bästa" eller inte. Sekundärt handlar det om att vinna med underhållningsvärde. Det skulle dock inte förvåna mig om Dana inför sina egna klausuler som bötar fighters för "osportsmannamässigt beteende" i ringen.

davve 2010-04-14 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300591)
Nej, det står honom fritt att slåss precis hur han vill så länge det inte finns klausuler mot något slags förfarande i ringen. Primärt handlar det endast om att vinna, inte om man gör det med sitt "bästa" eller inte. Sekundärt handlar det om att vinna med underhållningsvärde. Det skulle dock inte förvåna mig om Dana inför sina egna klausuler som bötar fighters för "osportsmannamässigt beteende" i ringen.

Rent juridiskt kanske det är så enkelt - det vet jag inte.
Vad du väljer att kalla primärt och sekundärt är din personliga åsikt och lika lite en sanning som det jag skrev.

Dessutom känns det som att ifall en fighter inte är "tvungen" att göra sitt bästa skulle det kunna inbjuda till en hel del "oseriösa beteenden", i bästa fall i nivå med Silva och i värsta fall läggmatcher.

Jagärsvag 2010-04-14 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300417)
Men varför skulle han gå in och byta slag eller kramas på marken om han känner att det skulle innebära en risk? Han vinner ju som han gör, även om det kan vara tråkigt att se. Det är fortfarande en sport, även om det finns ett underhållningsmoment. Personligen så tycker jag det är för mycket boxningspromotion över det hela, där organisationen bestämmer vem som skall fightas. Då är K-1 bättre där man kör turneringar.

Senaste matcher förresten - matchen mot Griffin var tråkig?

Men lilla vännen vad är det du inte förstår?
Jag tycker han är tråkig att se på när han springer iväg och gömmer sig bakom och domaren och sedan skriker fula saker under matchen.
Jag skriver ju t.om att jag inte tycker att det ska vara otillåtet att spela allan i ringen men jag tycker matchen kan bli tråkig, som vi såg sist. Och då ser jag hellre att han åker på däng.

Jag håller med dig att varför ska han gå in i närkamp när han vinner men det ändrar inte min åsikt om att matchen kan bli tråkig.

Bailah 2010-04-14 19:43

Silva for king.

Orkar inte skriva en lång uppsats varför, men hans beteende har med Dana å Silvas motsåndare å göra. Han får skräp hela tiden, ge han en riktig challenge. Han har själv sagt att han kan tillåmed ge upp bältet för å gå upp osv. Men no!
Hade klart velat se ett avslut i matchen men aja.. Återkommet med bättre svar när jag inte är semi full. Tjo !

davve 2010-04-14 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 4300787)
Orkar inte skriva en lång uppsats varför, men hans beteende har med Dana å Silvas motsåndare å göra. Han får skräp hela tiden, ge han en riktig challenge. Han har själv sagt att han kan tillåmed ge upp bältet för å gå upp osv. Men no!
Hade klart velat se ett avslut i matchen men aja.. Återkommet med bättre svar när jag inte är semi full. Tjo !

Fast den förklaringen är väldigt väldigt tunn alltså. ;)

Ut och drick bärs med dej nu. :)

Doctor Snuggles 2010-04-14 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Jagärsvag (Inlägg 4300764)
Men lilla vännen vad är det du inte förstår?
Jag tycker han är tråkig att se på när han springer iväg och gömmer sig bakom och domaren och sedan skriker fula saker under matchen.
Jag skriver ju t.om att jag inte tycker att det ska vara otillåtet att spela allan i ringen men jag tycker matchen kan bli tråkig, som vi såg sist. Och då ser jag hellre att han åker på däng.

Jag håller med dig att varför ska han gå in i närkamp när han vinner men det ändrar inte min åsikt om att matchen kan bli tråkig.

Vaknat på fel sida av hanteln?

cero 2010-04-15 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300591)
Nej, det står honom fritt att slåss precis hur han vill så länge det inte finns klausuler mot något slags förfarande i ringen. Primärt handlar det endast om att vinna, inte om man gör det med sitt "bästa" eller inte. Sekundärt handlar det om att vinna med underhållningsvärde. Det skulle dock inte förvåna mig om Dana inför sina egna klausuler som bötar fighters för "osportsmannamässigt beteende" i ringen.

Även om det är en sport som är till för att vinnas, så måste du komma ihåg att folk betalar ganska stora summor igentligen för att se detta (PPV). Underhållningsvärdet blir alltså ganska viktigt. Och visst, ingen kan klaga över någon som utför en taktisk fight där prio kanske inte är underhållning, och vinner - men du måste ju se skillnaden på detta och springa runt som en idiot i fem ronder.

Ge Silva riktigt motstånd = problem solved. Vad förväntade sig Dana när han lät honom möta Maia?

Verbatim 2010-04-15 14:28

Gamla ufc är ju helt underbara, hur kommer det sig att varenda latinsk kille har 200-0 i Bare knuckle fights och ändå sänks hälften av dom på det första slaget som träffar dom?

Vågar jag ana att UFC inte var helt kritiska emot de påstådda bedrifterna ibörjan.

Doctor Snuggles 2010-04-15 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4301814)
Även om det är en sport som är till för att vinnas, så måste du komma ihåg att folk betalar ganska stora summor igentligen för att se detta (PPV). Underhållningsvärdet blir alltså ganska viktigt. Och visst, ingen kan klaga över någon som utför en taktisk fight där prio kanske inte är underhållning, och vinner - men du måste ju se skillnaden på detta och springa runt som en idiot i fem ronder.

Ge Silva riktigt motstånd = problem solved. Vad förväntade sig Dana när han lät honom möta Maia?

Jo, jag vet, men det är väl den risken man tar när folk verkligen slåss på riktigt. Det är också därför det blir lätt problematiskt när man inte har något ordentligt rankingssystem alternativt turneringar där man istället matchar och haussar upp fighter som publiken vill se. Lever då fighten inte upp till folks förväntningar så blir det lätt en backlash istället - folk vill bli underhållna a la WWE.

Det verkar onekligen som Silva måste bli pressad för att göra sitt bästa, som sagt.

Kabuto 2010-04-15 15:02

Nästa fight för A. Silva verkar bli Chael Sonnen i alla fall..

krellik 2010-04-15 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4302207)
Gamla ufc är ju helt underbara, hur kommer det sig att varenda latinsk kille har 200-0 i Bare knuckle fights och ändå sänks hälften av dom på det första slaget som träffar dom?

Vågar jag ana att UFC inte var helt kritiska emot de påstådda bedrifterna ibörjan.

De hittade på mycket själva... Tank som väll visserligen är en av de som faktiskt har en jävla massa streetfight knockar (rövhål med järnävar som han är) fick namnet "tank" från UFC gänget taget från nu fightas vi filmen med Clintan (han fightades mot nån tjock elaking som hette Tank) och att han utövade stilen "pitfighting" hämtade de från ett tv spel... För att ta ett exempel som jag har i huvudet...;)

Nitrometan 2010-04-16 09:04

"The Zone FC" ikväll kl. 21:30 på TV4 Sport.

http://www.fightermag.se/images/nyhe..._7538_maxi.gif

Matcher:
Citat:

MATCH 1 (-84 kg)
Dennis Rau (Tyskland) – Tommy Blom

MATCH 2 (-77 kg)
Sean Farrell (Spanien) - Christoffer Svensson

MATCH 3 (-84 kg)
Andrei Kaeshov (Lettland) - Victor Cheng

MATCH 4 (-77 kg)
Joao Neves (Portugal) - Besam Yousef

MATCH 5 (-66 kg)
Fernando Vieira (Brasilien) - Martin Svensson

MATCH 6 (-69 kg)
Ali Ameziane - Christopher Wassberg

MATCH 7 (-70 kg)
Sebastian Cepeda - Peter Engdahl

ahl- 2010-04-16 09:42

Alistair har slutat kura..

































































Jag bara skojja
http://i41.tinypic.com/2v0bau1.jpghttp://i42.tinypic.com/vpug3q.jpg

ManuelIT 2010-04-16 10:22

vilket monster

Hank 2010-04-16 10:51

Han äter sjukt mycket biff. Då bygger man muskler.

Pdaddy 2010-04-16 11:06

woow, såg precis första avsnittet av TUF 11, hehe de gav verkligen allt i utagningen ;)

Shit vilken mosad näsa en snubbe fick !!!

Pd

Tigerkotten 2010-04-16 11:12

mjo näsan var nog den värsta man sett.

Salus 2010-04-16 18:32

fan va gott förstaavsnitt!

Doctor Snuggles 2010-04-16 18:44



Haha, han ser alltid så skönt ointresserad ut.
Intressant att han alltså har lagt av med strongman helt för tillfället.

David R 2010-04-16 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 4303880)
Alistair har slutat kura..

Jag kan av egen erfarenhet säga att han är sjukt stark men samtidigt mycket följsam. Han är mer en prickskytt än en kulspruteskytt i sin fightingstil. Om inte annat så har han effektivt tagit död på myten att man blir långsam och stel av styrketräning*flex*. Man borde presentera honom för den gamla skolans boxningstränare, de hade inte trott sina ögon :D. Det ska bli kul att se hur det går för honom mot toppmotstånd.































































Jag bara skojja
http://i41.tinypic.com/2v0bau1.jpghttp://i42.tinypic.com/vpug3q.jpg[/QUOTE]

Doctor Snuggles 2010-04-16 19:01

Sluta trolla om någon roidar eller inte, snaaaark.

Nu till mer intressant:


David R 2010-04-16 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4304786)
Sluta trolla om någon roidar eller inte, snaaaark.

Nu till mer intressant:


Go Pudzianowski!

nmanradnävna 2010-04-16 20:16

Finns det någon trevlig sida med massvis med mma klipp (vill se mest ufc och pride), typ om youtube - fast inte youtube.. så jävla rörigt på youtube och mycket skit och om jag omedvetet klickar in mig på ett enda ufc undisputed klipp till så går något sönder här. Försökte se om det skulle vara någon skillnad på video.google även om det är same shit, brukar ju vara lite skillnad trots allt men nja

Några tips??

jag vill se massvis med gnp hammerfists och gamla hederliga raining down punches / bombs :D

Christyle 2010-04-16 20:49

Skön vinst med Tommy Blom

Salus 2010-04-17 05:28

Strikeforce light heavyweight champion Gegard Mousasi has signed a four-fight minimum, two-year contract renewal, the promotion’s CEO Scott Coker confirmed on Friday.

The 24-year-old Armenian-Dutch fighter expressed his intention to re-sign with Strikeforce on Sirius satellite radio’s “The Fight Show” on Thursday. Mousasi, who left M-1 Global’s management last February, has declined to identify his new representation at this time.

Mousasi defends his title against undefeated Muhammed “King Mo” Lawal at Strikeforce “Nashville” at the Bridgestone Arena in Nashville, Tenn. The bout, and two others, will air live on CBS starting at 9:00 p.m. EST.

Mousasi won the Strikeforce light heavyweight title last August with a speedy one-minute technical knockout against Renato Sobral. Mousasi earned a second-round TKO over Cameroon judoka Rameau Thierry Sokoudjou in a non-title bout last November, which was also broadcasted live on CBS. He is undefeated in 15 fights.

MilkmaN 2010-04-17 08:51

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4304947)
Finns det någon trevlig sida med massvis med mma klipp (vill se mest ufc och pride), typ om youtube - fast inte youtube.. så jävla rörigt på youtube och mycket skit och om jag omedvetet klickar in mig på ett enda ufc undisputed klipp till så går något sönder här. Försökte se om det skulle vara någon skillnad på video.google även om det är same shit, brukar ju vara lite skillnad trots allt men nja

Några tips??

jag vill se massvis med gnp hammerfists och gamla hederliga raining down punches / bombs :D

mma-core har en hel del massa som streamas ifrån diverse olika mer eller mindre sajter, typ rutube. Dailymotion har de flesta av fedors fighter, samtliga tidiga iaf. UFC 1 och uppåt finns väl som torrent också?

cero 2010-04-17 14:17

mma-core är väldigt bra, där kan man se allt och du slipper massa skit.

BJ Penn vs Frank Edgard 2, när kan detta bli tror ni? :D

Joggarn 2010-04-17 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4306028)
mma-core är väldigt bra, där kan man se allt och du slipper massa skit.

BJ Penn vs Frank Edgard 2, när kan detta bli tror ni? :D


UFC 118, 28 Augusti (Wikipedia) Om det nu blir så återstår ju att se :P

Tigerkotten 2010-04-17 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4306028)
mma-core är väldigt bra, där kan man se allt och du slipper massa skit.

BJ Penn vs Frank Edgard 2, när kan detta bli tror ni? :D

tror Penn tar hem det denna gång på avslut, man såg att Penn ej var riktigt iform senast.

cero 2010-04-17 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4306085)
tror Penn tar hem det denna gång på avslut, man såg att Penn ej var riktigt iform senast.

Är jag helt säker på. Frankie får se till att njuta av tiden som champ medans han fortfarande har bältet. :D

Doctor Snuggles 2010-04-17 15:03


Alla Silva gnällare borde kolla på denna.

cero 2010-04-17 17:30

En del klockrena argument där. Men att jämföra en MMA match med en fotbollsmatch där hemmalaget kanske inte kämpar så mycket som det "ska" är lite konstigt.

cero 2010-04-17 18:13

Jag den enda som tycker UFC dommare har en tendens att komma med vissa beslut som är helt ologiska ibland?

Doctor Snuggles 2010-04-17 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4306342)
En del klockrena argument där. Men att jämföra en MMA match med en fotbollsmatch där hemmalaget kanske inte kämpar så mycket som det "ska" är lite konstigt.

Utveckla.

cero 2010-04-17 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4306430)
Utveckla.

Han tog upp ett exempel där han sa att ingen skulle kräva pengar tillbaks om dom gick på en match där laget dom hejade på inte "kämpade tillräckligt nog för att vinna" - och sedan jämförde han detta med Anderson Silva. Att försöka men inte riktigt kanske ha just den "glöden" för att prestera på topp är ju en helt annan sak än att springa runt, vift händer och skrika svordommar på portugisiska och sedan komma med någon billig ursäkt till det. Men aja, jag hakar inte upp mig för mycket på det och tyckte faktist det var lite småroligt att kolla på hur Silva försökte förödmjuka Maia, men jag kan verkligen förstå folk som rest över halva världen eller köpt dyra PPV för att se detta.

Sagzy 2010-04-17 20:03

http://pici.se/pictures/thTIabxtO.jpg
Tänkte lägga upp en bakgrunds bild som brosan gjorde. Killen på bilden är Dan the outlaw Hardy, lite kass upplösning, men tyckte den blev riktigt bra

Doctor Snuggles 2010-04-17 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4306447)
Han tog upp ett exempel där han sa att ingen skulle kräva pengar tillbaks om dom gick på en match där laget dom hejade på inte "kämpade tillräckligt nog för att vinna" - och sedan jämförde han detta med Anderson Silva. Att försöka men inte riktigt kanske ha just den "glöden" för att prestera på topp är ju en helt annan sak än att springa runt, vift händer och skrika svordommar på portugisiska och sedan komma med någon billig ursäkt till det. Men aja, jag hakar inte upp mig för mycket på det och tyckte faktist det var lite småroligt att kolla på hur Silva försökte förödmjuka Maia, men jag kan verkligen förstå folk som rest över halva världen eller köpt dyra PPV för att se detta.

Hur är det annorlunda? Det är tillåtet i sporten att spexa. Vill man inte ha sådant så får man väl införa regler mot det. Sedan är ju faktum att han faktiskt vann, stort, vilket är en stor skillnad mot en mupp som springer omkring och spexar utan att vinna. Vinner ens lag så är folk i allmänhet överlyckliga, oavsett hur lelösa spelarna såg ut, eller oavsett om de skrek glåpord till motståndarna hela matchen eller whatever.

Salus 2010-04-17 20:56

Skillnaden mellan UFC och merparten andra idrotter är att de är en uttalat vinstdrivande företag.

Om de anser att en fighter är "bad for business" så är det bara att plocka bort honom, förhoppningsvis sätts Silva i karantän tills han lärt sig uppföra sig som man bör.

Doctor Snuggles 2010-04-17 21:12

UFC är inte en idrott. Fotbollsklubbar är också vinstdrivande företag om du inte märkt det, t.ex. Där handlar det om rent utav löjliga summor dessutom.
Äh, jag tycker han får showa hur mycket han vill. Om något så är det grymt imponerande att han ens kommer undan med det (i ringen, d.v.s). Det var som Rogan sa; sånt han gör ser man bara i filmer. Vad jag inte gillar är att han är för mycket av en counterstriker som leder till att det kan bli tråkigt om motståndaren är för defensiv. Jag tror dock att hans showande ledde till att han blev trött och därför loj, vilket är den enda anledningen till varför jag skulle vilja se att han höll igen lite på den fronten.

davve 2010-04-17 21:38

Tycker denna blog-post från sherdog säger det rätt bra;
Citat:

1. The Best Fighter in the World will not engage a one-point-five-dimensional jiu-jitsu stylist on the feet but will instead express anger and frustration at the grappler not making it easier to assault him with fists and knees. This will remain true even when the jiu-jitsu stylist has one eye swollen shut and the desert air is so oppressive that managing a clinch or latching a submission would be nearly impossible.

2. The Best Fighter in the World has such contempt for his opponent, the spectators, and his employers that he will spend time seizing and convulsing as though he were being exorcised of an evil spirit. His fans will call this “showmanship.” Objective viewers will call it “annoying.”

3. The Best Fighter in the World will commit the most disturbing infraction in the rules -- written or not -- in combat sports next to an outright fix: he will not fight to the best of his ability and attempt to win the fight at all times. Instead, he will coerce the crowd into chanting the name of a fighter sitting ringside who may or may not be his next opponent.

Doctor Snuggles 2010-04-17 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 4306757)
Tycker denna blog-post från sherdog säger det rätt bra;

Han säger också
"This is audience-killing stuff, the kind of thing that sours attitudes and prompts apologies from the host of suburban pay-per-view fight parties. "

Återigen; WWE? Visst finns det ett showelement till sporten (om inte så ser Dana till att det blir så), men det är fortfarande frågan om att vinna, rent och slätt. Blogginlägget är lite som allt gnäll man har hört innan - hur VÅGAR Silva inte underhålla oss som vi vill bli underhållna? Vem tror han att han är att slåss som han själv vill? Visst, det var lite överdrivet med show från hans sida, men märk att publiken var med på noterna de 2 första ronderna - hur mycket han än spelade pajas. Vad det handlar om är att han "coastade" de 3 sista. Japp, trist, jag vart riktigt besviken, men faktum är att han vann. Återigen så skulle ingen supporter av något annat lag eller sport bli sur över att laget eller spelaren "coastade" - de skulle bli överlyckliga över vinsten.

davve 2010-04-17 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4306783)
Han säger också
"This is audience-killing stuff, the kind of thing that sours attitudes and prompts apologies from the host of suburban pay-per-view fight parties. "

Återigen; WWE? Visst finns det ett showelement till sporten (om inte så ser Dana till att det blir så), men det är fortfarande frågan om att vinna, rent och slätt. Blogginlägget är lite som allt gnäll man har hört innan - hur VÅGAR Silva inte underhålla oss som vi vill bli underhållna? Vem tror han att han är att slåss som han själv vill? Visst, det var lite överdrivet med show från hans sida, men märk att publiken var med på noterna de 2 första ronderna - hur mycket han än spelade pajas. Vad det handlar om är att han "coastade" de 3 sista. Japp, trist, jag vart riktigt besviken, men faktum är att han vann. Återigen så skulle ingen supporter av något annat lag eller sport bli sur över att laget eller spelaren "coastade" - de skulle bli överlyckliga över vinsten.

Jo, jag håller med om att det handlar om att vinna och inte underhållning.
Där jag inte håller med dej är att jag tycker Silva borde gjort sitt bästa för att vinna matchen. Att han sen kan vinna matchen ändå, på 50%(eller dyl.) kapacitet tycker jag inte rättfärdigar det hela i slutänden.

Tigerkotten 2010-04-17 22:17

sagzy var stilig, men som du säger de 2 stora bilder ser inte bra ut dock pga kvalitén.

Doctor Snuggles 2010-04-17 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 4306794)
Jo, jag håller med om att det handlar om att vinna och inte underhållning.
Där jag inte håller med dej är att jag tycker Silva borde gjort sitt bästa för att vinna matchen. Att han sen kan vinna matchen ändå, på 50%(eller dyl.) kapacitet tycker jag inte rättfärdigar det hela i slutänden.

Problemet är att det är helt omöjligt att bedöma vad någons "bästa" är, även om man skulle ha en sådan regel. Han kanske vart helt slut efter sitt pajasande? Han kanske inte ville riskera förlust och kalkylerade att det bästa sättet att vinna på är att softa läget. Rent tekniskt sett så gjorde han isf sitt "bästa", efter sin egen bedömning.

davve 2010-04-17 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4306832)
Problemet är att det är helt omöjligt att bedöma vad någons "bästa" är, även om man skulle ha en sådan regel. Han kanske vart helt slut efter sitt pajasande? Han kanske inte ville riskera förlust och kalkylerade att det bästa sättet att vinna på är att softa läget. Rent tekniskt sett så gjorde han isf sitt "bästa", efter sin egen bedömning.


Jo, det är svårt men vet inte om jag tycker det är omöjligt, har dock inget förslag på hur dylik regel ska utformas. Mer en förhoppning om att det ska åtgärdas kanske.;)

Angående det sista där, att om han nu var så trött - så visst då gjorde han rätt i de sista ronderna.

cero 2010-04-17 22:34

Han kanske hade slappat med cardion, vem vet? :D

Doctor Snuggles 2010-04-17 22:36

Om något så bör man isf införa en regel om för mycket pajaseri, typ förbud mot osportsmannamässigt beteende. Fast grejen är att det är typ bara Silva eller ngn dylikt överlägsen fighter som skulle kunna komma undan med sådant. Vem som helst annars skulle ju åka på en takedown eller bli knockad. ;)

cero 2010-04-17 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4306866)
Om något så bör man isf införa en regel om för mycket pajaseri, typ förbud mot osportsmannamässigt beteende. Fast grejen är att det är typ bara Silva eller ngn dylikt överlägsen fighter som skulle kunna komma undan med sådant. Vem som helst annars skulle ju åka på en takedown eller bli knockad. ;)

Kanske behöver lite regler för den enda Anderson Silva!

olwe 2010-04-18 00:58

Riktigt bra gala inatt! Vilka ska vara uppe och titta?

selmir 2010-04-18 01:25

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4306984)
Riktigt bra gala inatt! Vilka ska vara uppe och titta?

vilken gala? när börjar den ?

Kabuto 2010-04-18 02:30

Strikeforce: Nashville , börjar 04:00.. Blir att skaffa hem det imorgon istället :)

JuzupWilkosz 2010-04-18 02:54

Ett riktigt sömnpiller!

Juzup ser ännu en överskattad fighter falla. Mousassi har långt kvar till eliten.

Tigerkotten 2010-04-18 03:24

blir så less på Mario Yamasaki som ställer fighten upp så fort, inse AOKI är ground nisse. Ge han lite tid ffs.

Tigerkotten 2010-04-18 04:37

trodde aldrig shields skulle dominera som han gjorde i slutet. Synd att han ej gör så mycket skada när han har topp position, men sjukt vilken kontroll han har.
Aoki blev ägd, Mousasi vart jag inte imponerad alls av.

Omfg vilken jävla brawl det blev där, vet ej hur hettade till. Mayham gjorde väl inget vad jag såg förutom att snacka, sen hoppade väl Diaz bröderna säkert in(såg ej) men de har ju sitt tempramente. Sparkar på liggande var det där också :/

Tigerkotten 2010-04-18 04:46

Ja var inte direkt bra att det blev som det blev, på live tv :/ Men men sådant som händer. Vad jag såg på reprisen kom mayhem lite väl på. Sen kom melendez där och Mayhem ser ut att knuffa han, vara på Jake Shields knuffar Mayhem in i bannern där. Sen hettade det till, jävligt fegt att de var typ 5st på han varav en sparkad när han ligger ner...

Tigerkotten 2010-04-18 05:03


Bonnie 2010-04-18 09:40

Jag kan inte fatta varför de inte visade Elinas match, det kanske inte var världens bästa match (såg den live i lisebergshallen), men det hade varit riktigt roligt om tjejmma också hade fått lite tv-tid.


Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4303813)
"The Zone FC" ikväll kl. 21:30 på TV4 Sport.

http://www.fightermag.se/images/nyhe..._7538_maxi.gif

Matcher:


Erik__ 2010-04-18 11:01

mayhem är en jävla tomte, han har ju seriöst något problem med sig själv.

För att inte tala om diazbröderna

Christyle 2010-04-18 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av Bonnie (Inlägg 4307182)
Jag kan inte fatta varför de inte visade Elinas match, det kanske inte var världens bästa match (såg den live i lisebergshallen), men det hade varit riktigt roligt om tjejmma också hade fått lite tv-tid.

Håller med till 100% Jag snackade med Elina o frågade varför inte hennes match sändes hon sa att Tiden på TV kanske inte skulle räcka

hahavaffan 2010-04-18 11:06

Men lol vilket kaos. Där skulle Big John varit och styrt upp :D

Erik__ 2010-04-18 11:06

På tal om zone, såg en bit av en match men grillade och drack öl medans så jag nappade inte riktigt på namnen. En rätt tatuerad kille med Alexander Gustafsson i hörnan vann sin match på tko i rond 2 eller 3. Vem var mannen?

Christyle 2010-04-18 11:28

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 4307295)
På tal om zone, såg en bit av en match men grillade och drack öl medans så jag nappade inte riktigt på namnen. En rätt tatuerad kille med Alexander Gustafsson i hörnan vann sin match på tko i rond 2 eller 3. Vem var mannen?

Ahh Tommy Blom från min klubb sjuk i krav maga

Tigerkotten 2010-04-18 12:32

mera
Om man ser på reprisen på det som händer (dvs ej när de har zoomat ut och man missat början) så kan man skylla lite på Shields som trots allt startar allt när han knuffar iväg Mayhem. Sen att mayhem går "tebax" efter knuffning är en annan sak.
Fult att Nick Diaz att slå på ryggraden och Nate Diaz som sparkar när han ligger ner.

Hank 2010-04-18 12:38

Ja Diaz bröderna är ett par jävla nötter alltså. Det borde bli rättsliga påföljder av det där.

För övrigt var galan, som hade stor potential, kort och gott ett sömnpiller.

Jagärsvag 2010-04-18 12:56

Haha vilka husvagnsmänniskor. Dessa herrar kan ju knappast få komma tillbaka?
Mayhem gjorde väl förövrigt inget fel, eller?

Erik__ 2010-04-18 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av Christyle (Inlägg 4307325)
Ahh Tommy Blom från min klubb sjuk i krav maga

Jasså det var faktiskt lite annorlunda bakgrund, kul med fler Svenskar =)

Tränar du på gladius? Du får säga åt Alexander Gustafsson att uppdatera bloggen lite oftare =)

JuzupWilkosz 2010-04-18 13:03

En riktig skitgala!

Dana White skrattar nog enda väg till banken!

Han kommer kunna signa Jake Shields och det finns många potentiella matcher för denna framöver i UFC.

Det är också bekräftat att Moussasi och och Shinya Aoki är överskattade vilket ger UFC:s lättviktsdivision ytterligare legitimitet.

Christyle 2010-04-18 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 4307443)
Jasså det var faktiskt lite annorlunda bakgrund, kul med fler Svenskar =)

Tränar du på gladius? Du får säga åt Alexander Gustafsson att uppdatera bloggen lite oftare =)

Har inte träffat Alex sen han åkte till Abu Dhabi men han har väl allt updaterat på den där Kimura.se eller va den heter

Tigerkotten 2010-04-18 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Jagärsvag (Inlägg 4307442)
Haha vilka husvagnsmänniskor. Dessa herrar kan ju knappast få komma tillbaka?
Mayhem gjorde väl förövrigt inget fel, eller?

inte så mycket iaf, visst visade han inte respekt och kunde varit mera "classy" mot Shields. Väntat vid sidan och inte vara så nära direkt.

Jagärsvag 2010-04-18 13:24


Kross 2010-04-18 15:52

Otroligt att jag har kunnat missa senaste UFC Fight Night. Hyfsad gala ändå men Roy Nelson motbevisade mig när jag trodde att han inte kunde bli mer obnoxious. Vill för övrigt se mer av Ross Pearson snarast. Rätt snubbe vann TUF 9 åtminstone.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)