Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ni som ligger i deff hur går det för er? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144290)

toomas 2014-06-21 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av Bryggare (Inlägg 7042152)
Ser grymt ut toomas.

Citat:

Ursprungligen postat av Animalisk (Inlägg 7042154)
toomas, snyggt som fan.

Tack tack! :)

Dennis93 2014-06-21 17:03

+3kg vid vägning idag av midsommar maten, ölen, tårtan ;) Men vafan är säkert mest vatten och kände mig lite starkare på gymmet idag så jag ser det bara som en "liten" refeed ^^

EnergiÖverskott 2014-06-21 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av Beemel (Inlägg 7042693)
Nästan två veckors platå....
Jag har senaste dagarna, förutom gymmet, promenerat över 30km sprungit 17 och cyklat 27...
Har intagit 2000kcal (200g protein ungefär) per dag.
Så nu ska det väl vara fan om jag inte får slut på den här jävla platån....

Fingers crossed.

Jag läser ofta din journal (som för övrigt är jävligt intressant) och det där är garanterat ett rätt så saftigt underskott.

Mycket konditionsträning samt många och långa promenader som du sedan adderar styrketräning och ett energiunderskott på stressar kroppen rätt rejält vilket mycket väl kan vara en bov i dramat. Min kropp funkar likadant men, jag skiter i vikten (i princip) och går till 90% efter spegeln.

Kör hårt och fortsätt kämpa!

Beemel 2014-06-21 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av EnergiÖverskott (Inlägg 7042773)
Jag läser ofta din journal (som för övrigt är jävligt intressant) och det där är garanterat ett rätt så saftigt underskott.

Mycket konditionsträning samt många och långa promenader som du sedan adderar styrketräning och ett energiunderskott på stressar kroppen rätt rejält vilket mycket väl kan vara en bov i dramat. Min kropp funkar likadant men, jag skiter i vikten (i princip) och går till 90% efter spegeln.

Kör hårt och fortsätt kämpa!

Platån har varat ett tag och ja det är ett kraftigt underskott. Men det är bara ett par dagar (midsommarhelgen) för att bryta platån. När det väl är fixat är det tillbaka till vanliga schemat.

Kul att du gillar min journal :-)

jontexer 2014-06-21 22:15

Någon mer än jag som fått hysterisk munchies i slutet av deff? Har det senaste två veckorna varit sjukt sötsugen eller allmänt sugen på mat och hungrig på kvällarna. har oftast kunnat hålla mig och inte käkat. Har haft problem med att somna pga detta. Har även haft 3 fyllor under denna tid och uppskattar att jag ligger på ca 10% fett. Någon med nån tanke om hur jag blir av med detta?

Simpor 2014-06-22 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av toomas (Inlägg 7042145)
Snart 14 veckors deff avklarad, vet inte hur länge till jag ska fortsätta men ska ner nått kilo mer tror jag. Lite fuskljus på bilden till höger, men det funkar :d



Vikt innan: ca 81,5 kg

Vikt efter: ca 71,5 kg



http://oi59.tinypic.com/2rqcb2p.jpg


Grymt, jävligt bra jobbat! Ser bra ut ;) 14 veckor - fan, hur stort underskott har du legat på? Jag är klar med 7 veckor, en kvar, men hade nog inte fixat mkt mer. Jag känner mig trött, orkeslös och lättirriterad, även om träningen gått bra.

toomas 2014-06-22 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av Simpor (Inlägg 7043431)
Grymt, jävligt bra jobbat! Ser bra ut ;) 14 veckor - fan, hur stort underskott har du legat på? Jag är klar med 7 veckor, en kvar, men hade nog inte fixat mkt mer. Jag känner mig trött, orkeslös och lättirriterad, även om träningen gått bra.

Tack så mycket! :) Jag hade räknat med ett underskott på 500 kcal men om man slår ut 10 kg på 14 veckor så verkar det som att jag legat på ca 700 kcal underskott, om jag räknat rätt? Jag har i alla fall siktat på att äta 2300 kcal om dagen och då är jag 171 cm lång.
För att orka med deffen så brukar jag ibland spara in på kalorierna under dagen för att sedan äta nått gött på kvällen, typ pizza, godis osv. Eller så kör jag helt enkelt en dag då jag bara äter som jag vill, en dag hit eller dit spelar inte så stor roll i det långa loppet ändå :)

Armed Dingo 2014-06-22 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av toomas (Inlägg 7042145)
Snart 14 veckors deff avklarad, vet inte hur länge till jag ska fortsätta men ska ner nått kilo mer tror jag. Lite fuskljus på bilden till höger, men det funkar :d

Vikt innan: ca 81,5 kg
Vikt efter: ca 71,5 kg

http://oi59.tinypic.com/2rqcb2p.jpg

Ser grymt bra ut redan men håller med dig, ta bort 2-3 kg till när du ändå håller på. Längd?

Jag har ätit balans eller strax under i 5 dagar nu men vikten har inte rört sig uppåt, snarare krypit neråt. Så har väl legat på underskott ändå trots allt..

Så sjukt svårt att veta var som är balans läget..

Löpsko 2014-06-23 19:09

89,2 kg 12 veckor in. - 11,2kg tot.

Känns halvtungt att bara gjort en tredjedel men är huvudet dumt så får kroppen lida.. Fortsätter och har som mål att skala 0,7kg i veckan. Har satt 83,4 som mål till 17/8 och om ja märker i slutet av juli att jag är förlångt ifrån så blir det 1 vecka Ola wallengren VLCD för att komma i fas. Träningen fungerar bra och ja ökar i styrka vilket förmodligen beror på att jag är jävligt svag, men är nöjd ändå.

Målvikt är 75 och satsar på att vara där i slutet av december.

DieErste 2014-06-27 23:18

Hur pass mkt variation brukar ni ha på eran kost under deff?
Tänkte man kanske borde göra ett vecko schema som man kan följa och käka samma saker varje vecka(inte samma varje dag)

EnergiÖverskott 2014-06-28 05:41

Citat:

Ursprungligen postat av DieErste (Inlägg 7048910)
Hur pass mkt variation brukar ni ha på eran kost under deff?
Tänkte man kanske borde göra ett vecko schema som man kan följa och käka samma saker varje vecka(inte samma varje dag)

Äter bara två gånger/dag så jag varierar rätt rejält bara det passar mina makros som är tänkta för dagen. Är inte mycket för att äta gourmémåltider dock så bir ofta samma grund. Ibland lyxar jag till det om jag verkligen är sugen. Vissa funkar så att de behöver ett exakt schema för att kunna hålla sig till planen. Jag fungerar lite tvärt om. Jag behöver veta att jag får äta precis vad jag vill, då jag upplever en total utebliven mental motighet då, jämfört med att sitta med förutbestämda lådor.

2 Rejäla måltider på eftermiddag/kväll innehållandes optismakandes optimakros är min melodi. ;)


TOPIC: är nere på 82,1 nu. Ett dropp från 89 på X antal veckor. Kommer nog köra någon vecka till ner mot 78-79. Sedan är jag nöjd och stannar.

Sheogorath 2014-06-28 08:46

Citat:

Ursprungligen postat av DieErste (Inlägg 7048910)
Hur pass mkt variation brukar ni ha på eran kost under deff?
Tänkte man kanske borde göra ett vecko schema som man kan följa och käka samma saker varje vecka(inte samma varje dag)

Har en lunchlåda per vecka men för övrigt är det samma grund: gröt med smör, ägg, mjölk och lingonsylt, banan, bröd, pasta med ketchup och riven ost, ev mer smör. Detta kompletterat med aminosyror, vassleprotein, helmjölksprotein och oftast omega-3-kapslar. Sen blir det små skillnader ändå beroende på dag: kör jag kardio lägger jag till energidryck och godis t.ex. Pre-workout-kolhydrater på fredagen där jag brukar vara väldigt trött. Lördagen är helt annorlunda (ätardag på balans där jag får ha den makrofördelning som råkar bli).

I praktiken blir det nästan ett individuellt "schema" per dag även om basen är den samma.

tomn 2014-06-28 08:50

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7049032)
Har en lunchlåda per vecka men för övrigt är det samma grund: gröt med smör, ägg, mjölk och lingonsylt, banan, bröd, pasta med ketchup och riven ost, ev mer smör. Detta kompletterat med aminosyror, vassleprotein, helmjölksprotein och oftast omega-3-kapslar. Sen blir det små skillnader ändå beroende på dag: kör jag kardio lägger jag till energidryck och godis t.ex. Pre-workout-kolhydrater på fredagen där jag brukar vara väldigt trött. Lördagen är helt annorlunda (ätardag på balans där jag får ha den makrofördelning som råkar bli).

I praktiken blir det nästan ett individuellt "schema" per dag även om basen är den samma.

Är du vegetarian eller vad är anledningen till att du inte äter kött/fisk/kyckling etc?

Sheogorath 2014-06-28 09:00

Citat:

Ursprungligen postat av tomn (Inlägg 7049035)
Är du vegetarian eller vad är anledningen till att du inte äter kött/fisk/kyckling etc?

Lunchlådorna är alltid kött/fisk/kyckling under deff.

tomn 2014-06-28 09:05

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7049039)
Lunchlådorna är alltid kött/fisk/kyckling under deff.

Ah, jag missade lunchlådan! *facepalm*


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)