Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ni som ligger i deff hur går det för er? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144290)

Armed Dingo 2014-06-13 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av Snubben (Inlägg 7034798)
3.6.kg kvar. Slutspurten nu, heja! *flex*

Nu har man gått ner i vikt så länge att det blivit lite "nya normala". Börjar bli fundersam på hur det kommer bli när man vill börja lägga på sig kvalitativ massa igen..

Har lika många kg kvar och känner likadant. Vidrig känsla. Har glömt hur det är att inte vara trött, att inte behöva bry sig om vad man äter.

Denna gången tänker jag dock sikta in mig på att ligga på balans när jag är klar och hellre äta för lite någon dag än ligga på 500 kcal plus för att försäkra mig om ett överskott. Hellre fit och att det går jädra långsamt framåt än att bli fet igen. Aldrig mer. Hatar att vara fet. Det är en sån konstig spiral också, man ligger på överskott för att bli starkare och därmed "mer vältränad potential" men man blir ju alltid fet av det ändå till slut och då är man inte speciellt vältränad. Att vara lean och kunna ha kläder som INTE drar åt dina ben så längden på dina steg blir kortare, som inte gör att din mage är plufsig hela tiden, som inte gör att ditt ansikte är moonface, som inte gör att du får en bautaröv och fin kula, som inte gör att du ständigt är obekväm.... det är värt något. Att bli lite starkare är inte värt ett skit i jämförelse.

Men så har jag ju gått igenom all den där skiten för många gånger och blivit relativt stark också så det är lätt att vara någorlunda nöjd..

Mags 2014-06-14 23:04

Vägde 95 kg innan, kunde göra sidådär 15 pullups.

Väger 83 nu, ungefär, och gjorde 20 st igår (ganska fula på slutet)...

Hur kan man se på det, är styrkeförlusten stor?

Sheogorath 2014-06-15 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av Mags (Inlägg 7035853)
Vägde 95 kg innan, kunde göra sidådär 15 pullups.

Väger 83 nu, ungefär, och gjorde 20 st igår (ganska fula på slutet)...

Hur kan man se på det, är styrkeförlusten stor?

Välj någon vettig jämförelseparameter istället, typ sex-reppare i hantelpress, fem-reppare i böj eller vad som helst annat, typ. Du frågar om styrkeförlust och anger en teknisk uthållighetsövning som är kroppsviktsberoende när du tappat kroppsvikt. Ingen kan svara på din fråga baserat på den informationen.

Sheogorath 2014-06-15 00:41

Efter en vecka på en Grekisk ö med väldigt mycket och god mat, väldigt mycket och god öl och väldigt tjocka våfflor med Nutella, banan och glass varje kväll känner jag att jag för själs- och leverfriden bör ta en kortare underskottsperiod med högprotein och kreatin för att driva in vätskan på rätt ställen igen och tighta till midjan. Kommer ju bli lagom kul att ställa sig på vågen och måtta midjan imorgon men det här var en insats jag gjorde för att leva gott en vecka.

Worth it. :thumbup:

cAase 2014-06-15 08:36

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7035895)
Efter en vecka på en Grekisk ö med väldigt mycket och god mat, väldigt mycket och god öl och väldigt tjocka våfflor med Nutella, banan och glass varje kväll känner jag att jag för själs- och leverfriden bör ta en kortare underskottsperiod med högprotein och kreatin för att driva in vätskan på rätt ställen igen och tighta till midjan. Kommer ju bli lagom kul att ställa sig på vågen och måtta midjan imorgon men det här var en insats jag gjorde för att leva gott en vecka.

Worth it. :thumbup:

Man måste få släppa på tyglarna ibland och låta psyket ha sin del av kakan. :)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Depzon 2014-06-15 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av Megustaa (Inlägg 7032611)
Haha vad sjukt, det var ju nästan exakt så som det blev för mig med! (minus supandet kanske :D)

Ja, det verkar nästan funka så här:

Allt bra man gör sätts in på deffkontot. Men medan man är duktig och sätter in och tar ut med sitt kort händer det inte så mycket. Det måste nästan till ett bankrån för att få ut allt.

Tobbey 2014-06-15 12:52

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7035895)
Efter en vecka på en Grekisk ö med väldigt mycket och god mat, väldigt mycket och god öl och väldigt tjocka våfflor med Nutella, banan och glass varje kväll känner jag att jag för själs- och leverfriden bör ta en kortare underskottsperiod med högprotein och kreatin för att driva in vätskan på rätt ställen igen och tighta till midjan. Kommer ju bli lagom kul att ställa sig på vågen och måtta midjan imorgon men det här var en insats jag gjorde för att leva gott en vecka.

Worth it. :thumbup:

Låter fruktansvärt gott med våfflor och Nutella. #cravingsofgods #nosixpackthisyear #thoughtyoucoulddeffayoufatpieceofshit :(

Bluzze 2014-06-15 12:59

http://i57.tinypic.com/vqnpqd.jpg

såhär är det just nu, på 10 veckor hittils
mätning med ultraljud 9.7% bf, 82.3kg
20.2kg raw mucle mass 54.1kg vatten, 8.0kg fett +/- me liten marginal

Depzon 2014-06-15 13:03

"Muskelfri massa" :)

Bluzze 2014-06-15 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Depzon (Inlägg 7036146)
"Muskelfri massa" :)

tack ändrade det ;)

ska vara iaf rena muskler, alltså om man torkar ut mig från allt vatten o fett.

tack för det

Rockinrebel 2014-06-15 13:49

Skulle behöva lite goda råd. Min aptit har gått ner väldigt mycket och igår hade jag svårt att få i mig mitt basala intag.
Är det vettigt av mig att göra någon form av "refeed" och lägga mig på balans idag?

Sheogorath 2014-06-15 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av Rockinrebel (Inlägg 7036193)
Skulle behöva lite goda råd. Min aptit har gått ner väldigt mycket och igår hade jag svårt att få i mig mitt basala intag.
Är det vettigt av mig att göra någon form av "refeed" och lägga mig på balans idag?

Sämre aptit under deff alltså? Varför inte slänga in lite mer lättätna grejor då, som typ godis, flingor, glass etc? Går bra att deffa på så länge du får i dig ditt protein, fett och vitaminer/mineraler.

Rockinrebel 2014-06-15 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7036232)
Sämre aptit under deff alltså? Varför inte slänga in lite mer lättätna grejor då, som typ godis, flingor, glass etc? Går bra att deffa på så länge du får i dig ditt protein, fett och vitaminer/mineraler.

Godis är något jag behöver hålla mig ifrån:D men jag har lagt till mer pasta, ris, en skinksmörgås och en banan än så länge. Ska äta en bit hemmagjord pizza utöver min middag och försöka käka lite räkor som snacks i kväll. Kanske sno lite majskrokar av dottern också:)

Hoppas energin kommer tillbaka.

Frantic 2014-06-15 15:17

Årets deff är nu i princip färdig eftersom jag kommer att resa bort om en vecka och det har väl gått åt helvete kan man säga. Jag nådde helt enkelt inte målet som var att bli lika hård som förra året och dit har jag väl 2-3kg kvar. Förra året tappade jag dock en hel del styrka vilket jag inte direkt gjort i år på grund av att jag helt enkelt har fuskat för mycket. Dels för att jag tydligen har ett psyke av papp men även för att motivationen inte har funnits där. Jag tycker stundtals att det är helt idiotiskt att deffa och jag mår dessutom bättre när jag tillåter mig själv att äta glass och större mängder mat. Jag gillar att äta mer än vad jag tidigare trott. Jag längtar tills jag "får" äta pasta och ost och lassa på med mer havregrynsgröt igen.

Mitt stora styrkemål var att ta dubbla KV i bänkpress. Nuvarande KV är 72kg. Jag har ett PB på 145 sen förra hösten men det var under en kort period där bänkpressen gick väldigt bra. Mitt normala max ligger snarare på 140 eller strax därunder och där ligger jag kvar idag.
Jag gjorde 5*5 på +45kg förra chinspasset och avslutade med en 1a på +70kg. Det är jag nöjd med även om det är lite "fusk" att ha chins som en värdemätare iom att man blir lättare under deffen. I vilket fall har jag aldrig klarat dess vikter tidigare.

Jag har en helt ok strandform men är ändå sjukt besviken över att jag inte lyckades ta mig i den formen jag ville. Röv.

xanton 2014-06-15 15:42

Har som ovanstående talare Snubben & Armed Dingo, fast 4kg kvar. Det börjar arta sig nu och mycket lättare att gå ner då man fick sommarjobb som parkarbetare på 3mån! :) gött kan få in ett mål med goa kolhydrater till kvällsmålet eftersom min förbränning ökade nu.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)