Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ni som ligger i deff hur går det för er? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144290)

flingan 2014-06-02 11:08

Med start 2 september visade vågen: 117,6 kg
Vid vägning idag visade vågen: 88,1 kg.

MentalogisT 2014-06-02 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av flingan (Inlägg 7020867)
Med start 2 september visade vågen: 117,6 kg
Vid vägning idag visade vågen: 88,1 kg.

Grymt! Bild?

cAase 2014-06-02 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av TomasB (Inlägg 7020792)
Så jävla bra jobbat cAase!!

Själv fastnar jag på 11-12% och min kropp vill verkligen inte gå ner mer. Måste öka träningen tror jag (är lat) :)

Tack min vän! *hug *

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

WizKid 2014-06-02 14:42

Stört bra. - 10 cm midjemått på fyra veckor. Nästan för bra.

cazar 2014-06-02 15:31

Hej!

Jag håller på att gå ner i vikt, och tanken är att jag ska lägga mig på min lägre gräns på intervallet för min setpoint.

Jag håller på att göra detta genom att äta tillräckligt kalorifattig mat. Jag går i princip aldrig runt och är hungrig. Äter typ enligt PF. Styrkan bibehållen.

Jag har gått ner under under en längre period (7-8 månader), och jag undrar om vad ni tror att detta kan ha för påverkan på mitt psyke och kropp?

Jag har på senare tid känt mig fysiskt trött samt även ganska nedstämd och apatisk. Vaknar upp tidigt på morgonen eller sent på natten utan att vara utvilad.

Det finns andra möjliga underliggande anledningar men jag försöker lista ut om viktnedgången kan ha något med saken att göra.


Vad tror ni?


Tar jättegärna råd från Sheo (Jag läser alltid dina inlägg noggrant och är väldigt tacksam för att du delar med dig av din kunskap)

cazar 2014-06-02 18:17

Läste nu nyss om att självaste vägen ner till låg fett% kan vara bov till många biverkningar.


Men iochmed att jag i princip äter mig mätt (Om än lite torftigt - så skulle jag nog kunna äta den här mängden mat livet ut... ca 2000 kcal), så undrar jag om detta är ett tecken på att symptomen jag upplever orsakas av annat än kcalunderskottet?

utor 2014-06-02 18:32

Efter snart ett år med matvägande,räknande och himla massa träning så går jag in i en ny fas av en deff.
Började i Juni förra året på 106kg, nere på 85 i December och sedan pendlat +/-2kg.
Så nu är planen att kapa några kg till och kanske känna på 80-gränsen. Får hoppas det går lika lätt som senast :D

Frantic 2014-06-02 19:15

Jag gillar inte att ta bilder innan jag är färdig med deffen (och jag tycker ännu sämre om att posta dem :D) men nu gör jag ett undantag. Jag har hållit på sen slutet av mars och har nog fuskat minst 3 dar i veckan med glass, pizza och annat gott. I lördag blev det en enorm buffé som avslutades med 2 tallrikar pannkakor och 8 kulor glass. Jag ska köra på ett litet tag till och hade gärna droppat 2kg till men om 3v drar jag till Thailand så då kommer nog allt gå åt helvete ändå :D

Har tappat närmare 10kg och har behållit styrkan bättre än jag räknat med. I chinsen är jag starkare (kanske inte så konstigt) och har lyckats lära mig göra en långsam muscleup. I bänkpressen har jag tappat lite men inte så farligt. /världens längsta bortförklaring.
Med det sagt är jag ändå nöjd med hur det ser ut för någon som är Sveriges största gottegris med sjukt dålig karaktär även om jag är långt ifrån så hård som jag brukar vara vid den här tiden. Går jag ner nåt kilo till kommer det kanske nya bilder.

http://oi58.tinypic.com/6r7ae9.jpg

Timme 2014-06-02 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av cAase (Inlägg 7020473)
Tackar! Har suttit och beundrat dina bilder i smyg sen jag reggade mig på forumet, så fick en glädjetår när du kommenterade. :') *hug*

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Du är mer än värd våra lovpris! Oerhört bra byggt och deffat. Vad mäter the guns på efter bilden?

vad har du för styrkestats?

cAase 2014-06-02 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Timme (Inlägg 7021522)
Du är mer än värd våra lovpris! Oerhört bra byggt och deffat. Vad mäter the guns på efter bilden?

vad har du för styrkestats?

Tack så hjärtligt! *cupid*

Mätte dem idag och de ligger på 44 cm kalla, låg på runt 47 vid dietstart.

Har inga 1RM-stats. Knäböj har jag inte kört på mer än ett år (börjar på torsdag med knäböj igen) så har inga vettiga stats på den.

Bänkpress 5x135
Militärpress 5x100
Dips 5x55
Chins 5x42.5
Marklyft har jag inte kört på några månader då mina tår inte kan låta bli att krampa. Men då körde jag på runt 5x195. Som mest körde jag 5x220 på vikten 99 kg.
Benpress 5x240

Återkommer när jag kommit igång med knäböj igen. *popcorn*

DieErste 2014-06-02 20:02

fuskat mkt det senaste, blir att man hamnar på rätt ok intag och sen slutar dagen med hetsätning....

2kg sedan 22 april är en aning dåligt kan jag tycka iaf

försöker hamna på 2200kcal men någon som kan säga vad som borde vara lagom energibalans för en 22 årig kille på 180cm @ 77,5kg ca15%BF som tränar 5 dagar i veckan?

räknar man på det så blir det runt 3000kcal vilket borde göra 2200kcal rätt lagom känns det som men har ändå gått rätt segt fast kan ju bero på att man fuskat några kvällar det senaste. kan tilläggas att när jag fuskat har jag inte gått över 3000kcal iaf

Timme 2014-06-02 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av cAase (Inlägg 7021578)
Tack så hjärtligt! *cupid*

Mätte dem idag och de ligger på 44 cm kalla, låg på runt 47 vid dietstart.

Har inga 1RM-stats. Knäböj har jag inte kört på mer än ett år (börjar på torsdag med knäböj igen) så har inga vettiga stats på den.

Bänkpress 5x135
Militärpress 5x100
Dips 5x55
Chins 5x42.5
Marklyft har jag inte kört på några månader då mina tår inte kan låta bli att krampa. Men då körde jag på runt 5x195. Som mest körde jag 5x220 på vikten 99 kg.
Benpress 5x240

Återkommer när jag kommit igång med knäböj igen. *popcorn*

mannen, bänken och framförallt militärpressen är sjuk! 5x100kg är sick. Robert berg är grym i militärpress och bänkar 180+ raw men inte ens han gör 5x100 i militär. Riktigt imponerande styrka

Frantic 2014-06-02 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Timme (Inlägg 7021674)
mannen, bänken och framförallt militärpressen är sjuk! 5x100kg är sick. Robert berg är grym i militärpress och bänkar 180+ raw men inte ens han gör 5x100 i militär. Riktigt imponerande styrka

+1. Riktigt bra militärpress. Militärpress är för övrigt coolare än bänkpress.

Sheogorath 2014-06-02 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av Frantic (Inlägg 7021514)
Jag gillar inte att ta bilder innan jag är färdig med deffen (och jag tycker ännu sämre om att posta dem :D) men nu gör jag ett undantag. Jag har hållit på sen slutet av mars och har nog fuskat minst 3 dar i veckan med glass, pizza och annat gott. I lördag blev det en enorm buffé som avslutades med 2 tallrikar pannkakor och 8 kulor glass. Jag ska köra på ett litet tag till och hade gärna droppat 2kg till men om 3v drar jag till Thailand så då kommer nog allt gå åt helvete ändå :D

Har tappat närmare 10kg och har behållit styrkan bättre än jag räknat med. I chinsen är jag starkare (kanske inte så konstigt) och har lyckats lära mig göra en långsam muscleup. I bänkpressen har jag tappat lite men inte så farligt. /världens längsta bortförklaring.
Med det sagt är jag ändå nöjd med hur det ser ut för någon som är Sveriges största gottegris med sjukt dålig karaktär även om jag är långt ifrån så hård som jag brukar vara vid den här tiden. Går jag ner nåt kilo till kommer det kanske nya bilder.

http://oi58.tinypic.com/6r7ae9.jpg

Så jävla vackert, Frantic. Har du föräldrar i livet så ring upp dom och tacka för de där linjerna nu på momangen!

Frantic 2014-06-02 21:23

Haha, tack Sheo! Men jag är snarare förbannad på att jag har mindre vader än en liten flicka och helt värdelösa fästen för biceps och triceps.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)