Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ni som ligger i deff hur går det för er? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144290)

Jånni Balle 2014-05-30 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av anvihl (Inlägg 7018076)
Jag ställer en motfråga, vad är tjusningen med att gå till gymmet och träna för att enbart bli snygg? dåligtsjälvförtroende.se? Ingen bryr sig ju ändå.
.

Jag bryr mig. Och dessutom har jag svårt att få upp byxorna i rätt höjd eftersom kaggen hindrar det.



Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Jånni Balle 2014-05-30 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Jånni Balle (Inlägg 7018081)
Jag bryr mig. Och dessutom har jag svårt att få upp byxorna i rätt höjd eftersom kaggen hindrar det.

Ont: sådär. Inte tränat på två veckor. Knappt ätit något senaste dagarna heller iofs. Idag blir det nya tag.



Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2



Vafan. Skulle editera första inlägget men råkade citera.

Jeml 2014-05-30 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av anvihl (Inlägg 7018076)
Förövrigt är det något med dig Jeml som gör mig förbannad varje gång jag läser dina inlägg (inget personligt påhopp) utan du är så plump på något sätt.

Haha va? :(

Försök sätta fingret på det, för så vill jag ju inte att det ska vara.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Aliaas 2014-05-30 14:37

Jag tränar BARA för utseendet, både för att jag vill bli beundrad och för min egen skull. Vet att massvis med andra också gör det, fattar inte vrf man skulle förneka det.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Mouline 2014-05-30 14:51

Jag tränar för att se ut som leksaksfigurerna jag lekte med när jag var mindre.
Antingen stor och 'bestialisk" som Hulken och Beast/Dr. Mcoy (X-man) eller slick som fan Captain America och Venom (Brook).
Dvs, offseason: Beast, Tävlingsform; Captain America.
En gång i tiden var jag KingPin men börjar ju gå mot mina mål.
http://www.toymania.com/sites/defaul...ca.preview.jpg
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/i...9ShgbIAs2bb_qA
http://acimg.auctivacommerce.com/img...mg/3072192.jpg


Lex Fortitudo 2014-05-30 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av Jeml (Inlägg 7018063)
Hehe +1 på lex

Träna som fan o lägga ner massor med tid på det och ändå gå runt som ett fetto? Nej tack...

Men det kanske är jag som är ytlig.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Skönt att man inte är själv i sina tankar i alla fall :)

Citat:

Ursprungligen postat av anvihl (Inlägg 7018076)
Jag ställer en motfråga, vad är tjusningen med att gå till gymmet och träna för att enbart bli snygg? dåligtsjälvförtroende.se? Ingen bryr sig ju ändå.

Förövrigt är det något med dig Jeml som gör mig förbannad varje gång jag läser dina inlägg (inget personligt påhopp) utan du är så plump på något sätt.

Ja du. En atletiskt/muskulös kroppshydda med lågt BF har nog alltid ansetts utgöra ett ideal gällande manskroppen. I vår samtid utgör det definitivt ett ideal som de flesta ser upp till. Delvis beror nog detta på att det krävs stora uppoffringar för att bygga och volym och sedan minska BF.

Styrkelyftere äter en jävla massa skit imo – och ser ut därefter. En tjockis på stan ser många ner på, men en tjockis som råkar ha en lyftartröja skulle enbart få cred för sina extra sladderkilo? Nej, jag tycker inte det ska vara så. Är man elitlyftare är det en sak, då kanske de extra kilona fett behövs, vad vet jag. Men alla vanliga personer som styrkelyfter på fritiden kan inte skylla sin övervikt på annat än bristande karaktär

----------------------------------------

Nu när jag ändå är inne i tråden. Hur mycket Fun light/pepsi max ocv. dricker ni under deff? Jag dricker nog upp en fun light om dagen ungefär, funderar ibland på om det har en negativ effekt på viktnedgången. :)

Aliaas 2014-05-30 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av Lex Fortitudo (Inlägg 7018128)
Skönt att man inte är själv i sina tankar i alla fall :)



Ja du. En atletiskt/muskulös kroppshydda med lågt BF har nog alltid ansetts utgöra ett ideal gällande manskroppen. I vår samtid utgör det definitivt ett ideal som de flesta ser upp till. Delvis beror nog detta på att det krävs stora uppoffringar för att bygga och volym och sedan minska BF.

Styrkelyftere äter en jävla massa skit imo – och ser ut därefter. En tjockis på stan ser många ner på, men en tjockis som råkar ha en lyftartröja skulle enbart få cred för sina extra sladderkilo? Nej, jag tycker inte det ska vara så. Är man elitlyftare är det en sak, då kanske de extra kilona fett behövs, vad vet jag. Men alla vanliga personer som styrkelyfter på fritiden kan inte skylla sin övervikt på annat än bristande karaktär

----------------------------------------

Nu när jag ändå är inne i tråden. Hur mycket Fun light/pepsi max ocv. dricker ni under deff? Jag dricker nog upp en fun light om dagen ungefär, funderar ibland på om det har en negativ effekt på viktnedgången. :)

Dricker massvis med lightsaft/läsk både deff o bulk, inte märkt ngt negativt hittils bara i plånboken. .

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Sheogorath 2014-05-30 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Lex Fortitudo (Inlägg 7018128)
Skönt att man inte är själv i sina tankar i alla fall :)



Ja du. En atletiskt/muskulös kroppshydda med lågt BF har nog alltid ansetts utgöra ett ideal gällande manskroppen. I vår samtid utgör det definitivt ett ideal som de flesta ser upp till. Delvis beror nog detta på att det krävs stora uppoffringar för att bygga och volym och sedan minska BF.

Styrkelyftere äter en jävla massa skit imo – och ser ut därefter. En tjockis på stan ser många ner på, men en tjockis som råkar ha en lyftartröja skulle enbart få cred för sina extra sladderkilo? Nej, jag tycker inte det ska vara så. Är man elitlyftare är det en sak, då kanske de extra kilona fett behövs, vad vet jag. Men alla vanliga personer som styrkelyfter på fritiden kan inte skylla sin övervikt på annat än bristande karaktär

----------------------------------------

Nu när jag ändå är inne i tråden. Hur mycket Fun light/pepsi max ocv. dricker ni under deff? Jag dricker nog upp en fun light om dagen ungefär, funderar ibland på om det har en negativ effekt på viktnedgången. :)

Fettvikt hjälper styrka även om man inte är på elitnivå :) Om prio bara är styrka gör ett visst antal extrakilon bara nytta. Ingen behöver ursäkta sig inför dig.

maattee10 2014-05-30 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av illiaca (Inlägg 7018020)
Fark. 28cm.. det är fan bra.

tack så mycket

Citat:

Ursprungligen postat av Lex Fortitudo (Inlägg 7018042)
Kul att du är så nöjd med dina resultat!

Jag känner dock att jag måste slänga in lite smolk i glädjebägaren. Jag förstår mig inte på er styrkelyftare. Ni har i regel en sjukt hög BF. Ni hänger på gymmet i flera timmar. Er träning verkar vara slitsam mot kroppen, för alla gamla lyftare som finns på gymmet hasar sig praktiskt taget fram. Det verkar som att varje disk och led är nedsliten. Jag förstår mig verkligen inte på detta. Vad är tjusningen med att lyfta tungt om man är fet?

Som sagt, detta var inte riktat mot dig personligen, utan något jag funderat på länge. Du verkar ha fått grymma resultat så jag kan bara gratulera :)

---------------------------------

För egen del så börjar deffen gå mot sitt slut. Började på 96 kg och är nu nere på 86, har nog aldrig varit så hård som nu :)

jag tränar och lyfter tungt för ja tycker det är det roligaste som finns och ja älskar det. sen försöker ja gå ner i vikt för att må bra. sen vill ja bli en vältränad strongman. mitt mål är ju att få en mage under 100cm för att minska risk för olika sjukdomar samtidigt bli så stark som möjligt.

Edit:- ska även börja tävla i strongman nästa år

Starvation 2014-05-30 17:10

Stått stilla på 80 nu i ngn vecka. Börjat springa och träna mer men hjälper inte. Så det går åt helvete.

Lose 2014-05-30 19:23

Ligger stadigt mellan 79-80 men nu gäller det att skaffa motivation för att krypa neråt mot 76 men det är banne mig inte lätt...

Lipservice 2014-05-30 22:38

86.4 -> 82.1 på 6 veckor, första deffen. Går hur bra som helst fortfarande. Dock inga muskler att skryta med...

Rug 2014-05-30 22:53

74,4. Samma som för 3 veckor sedan. Dags att justera kosten.

Sheogorath 2014-05-31 07:22

Min deff är avslutad sedan några veckor och jag ligger på balans på strax över 4000 kcal (varav 700-800 g kolhydrat). Är blötare jämfört med när jag var i deff och höll högt protein och använde mycket koffein men formen är ändå helt OK fortfarande.

Har tidigare satt en maxgräns för hur mycket vikten får gå upp under bulk men kommer nu kommer jag köra midjemåttet istället: aldrig över 80 cm (mätt över naveln utan att jag sträcker på mig speciellt utan bara står som vanligt). Eftersom jag inte räknar med att lägga på mig en massa centimeter muskler runt midjan bör jag ha ett spelrum uppåt viktmässigt ändå så länge det inte är fläsk jag ökar i. :)

toomas 2014-05-31 09:54

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7018835)
Min deff är avslutad sedan några veckor och jag ligger på balans på strax över 4000 kcal (varav 700-800 g kolhydrat). Är blötare jämfört med när jag var i deff och höll högt protein och använde mycket koffein men formen är ändå helt OK fortfarande.

Har tidigare satt en maxgräns för hur mycket vikten får gå upp under bulk men kommer nu kommer jag köra midjemåttet istället: aldrig över 80 cm (mätt över naveln utan att jag sträcker på mig speciellt utan bara står som vanligt). Eftersom jag inte räknar med att lägga på mig en massa centimeter muskler runt midjan bör jag ha ett spelrum uppåt viktmässigt ändå så länge det inte är fläsk jag ökar i. :)

4000 kcal på balans var inte illa, hur lång är du och vad väger du nu? Antar att du har ganska aktiv vardag med? Själv ligger jag på balans på ca 3000 kcal, dock sitter jag mest stilla.

Har en liten paus från deffen nu då det är har/kommer bli en del festande denna helgen, men det är bara att ta igen sen! :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)