Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

newbeginning 2008-01-23 20:16

Är det bara jag som stör mig så in i helvete på Joe Rogan? Har kollat mycket på pride innan där allt känns lite mer seriöst. Man märker ju med en gång vem Rogan favoriserar. En komentator ska vara opartisk!
Vet inte men tycker ufc förstörs mycket pga han.

Nitrometan 2008-01-23 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av newbeginning (Inlägg 2778347)
En komentator ska vara opartisk!

Varför?

Elwyndaz 2008-01-23 20:30

Oj, det var länge sedan jag sist såg på ufc och pride. det var nånting med ufc 50 eller 60 och pride kommer jag inte ihåg.

Är Silva & Fedor lika dominerande? Hur går det för Crocop, har han dödat någon med sin vänsterspark än?
Har Chuck lidell fortfarande bältet?
Vad hände med Bj penns comeback?
Finns det något nytt stjärnskott?

Jay-Z 2008-01-23 20:35

Hur går det för Crocop, har han dödat någon med sin vänsterspark än?
Nej, men han blev nästan dödad av Gonzagas högerspark.

Har Chuck lidell fortfarande bältet?
Nej.

Vad hände med Bj penns comeback?
Han vann över Joe Stevenson i senaste galan och är nu lättviktsmästare.

Finns det något nytt stjärnskott?
George St. Pierre kanske.

dared 2008-01-23 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Elwyndaz (Inlägg 2778380)
Oj, det var länge sedan jag sist såg på ufc och pride. det var nånting med ufc 50 eller 60 och pride kommer jag inte ihåg.

Är Silva & Fedor lika dominerande?
Nej, Silva har precis gjort UFC-debut men torska mot Lidell. Fedor kör k-1 mot 3 meters koreaner.(MMA k-1) Fedor är dock fortfarande obesegrad (om man bortser från det där cutstoppet för länge sen) Pride finns inte kvar. (iaf inte i den form det varit)

Hur går det för Crocop, har han dödat någon med sin vänsterspark än?

Cro-cop körde lite UFC med mediokra resultat, tror han har lagt ned.

Har Chuck lidell fortfarande bältet?
Nej torska två matcher på raken för att sen lyckat vinna över Silva genom dec.

Vad hände med Bj penns comeback?
Kör LW och vann i senaste galan.

Finns det något nytt stjärnskott?

Flera st!! Iom the ultimate fighter har de kommit måånga

bear.flowertwig 2008-01-23 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av newbeginning (Inlägg 2778347)
Är det bara jag som stör mig så in i helvete på Joe Rogan? Har kollat mycket på pride innan där allt känns lite mer seriöst. Man märker ju med en gång vem Rogan favoriserar. En komentator ska vara opartisk!
Vet inte men tycker ufc förstörs mycket pga han.

Stör du dig på Rogan men inte Goldberg(som är fullständigt okunnig)?

newbeginning 2008-01-23 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 2778584)
Stör du dig på Rogan men inte Goldberg(som är fullständigt okunnig)?

Äh goldberg har ju lite av den här typiska "kommentatorspiriten" ja gillar, så det är lugnt.

Ska inte en ufc kommentator vara opartisk? Det är ju som att en allsvänska-kommentator sitter och hejjar på ett av lagen?

Tycker iof hela ufc börjar gå mot det mer kommersiella hållet. Joe Rogan, anser jag bara förstärker det hela.
När jag snackar kommersiellt så menar jag typ sånna saker som att dom klämmer in reklam varenda liten sekund dom får chansen (vilket varken pride eller tex proffsboxning gör).
Sen är matcherna liiite väl schemalagda åt pengahållet. Då tänker jag på tex Forest som ska möta Quinton, tycker inte han förtjänar titelmatch än...
Bisping som bara får lätta matcher för att få upp intresset i England...
Fedor, den bästa fightern genom historien, som inte får vara med pga att han har som tradition att tävla i ryska sambo mästerskapen (Alltså bara en ursäkt från Dana, han vet att Fedor hade sopat mattan med alla i heavywheigt)...
Alla från såpan som får matcher hela tiden bara för att dom e populära, finns mycket bättre fighters att få tag på...
OSV OSV..

jontahontas 2008-01-23 23:32

Jag hade gärna sett en lite mer schematisk ranking inom UFC som ger en klarare bild över exakt vem som är närmast en titelfight osv. Å andra sidan är det väldigt svårt. Ska även sägas att Forrest faktiskt vann över Shogun. Och hade Shogun vunnit hade han nog varit uppe för titelfight mot Quinton på samma sätt som quinton fick titelmatch mot Chuck efter segern över Eastman.

Som sportevent föredrar jag PRIDE över UFC, mest för att UFC är amerikanskt och där borta älskar dom drama. Å andra sidan är såpor som sunset beach underhållande att kolla på. UFC är numera nr1 när det kommer till MMA rent sportsligt, att dom sen bjuder på drama á la Dallas får man ta eftersom det är en amerikansk organisation. Vilket pladder, och knappt en poäng har jag gjort. Hehe

Kwon 2008-01-24 01:35

Citat:

Ursprungligen postat av newbeginning (Inlägg 2778655)
Ska inte en ufc kommentator vara opartisk? Det är ju som att en allsvänska-kommentator sitter och hejjar på ett av lagen?

Tycker iof hela ufc börjar gå mot det mer kommersiella hållet. Joe Rogan, anser jag bara förstärker det hela.

BÖRJAR??!?!? :D

Tigerkotten 2008-01-24 02:56

Citat:

Ursprungligen postat av newbeginning (Inlägg 2778655)
Sen är matcherna liiite väl schemalagda åt pengahållet. Då tänker jag på tex Forest som ska möta Quinton, tycker inte han förtjänar titelmatch än...

Bisping som bara får lätta matcher för att få upp intresset i England..


Vem skulle istället få fighten mot Quinton? Som sagt Shogun förlorade, Machida är inte tillräckligt "känd" ännu. Men vinner han mot Tito(om han nu accepterar) hoppas jag att han står på tur.

Jardine förlorade nyss mot Houston Alexander.


Bisping "förlorade" mot Hamill, han förlorade även mot Rashad.
Konstigt om de nu är så lätta att han inte vinner de.


Snart börjar UFN, ang den som frågade vart man registerar sig så vet jag inte.
Men ladda ner mirc på www.mirc.com

Välj en efnet server o gå in i kanalen #mma-tv tror det e kanal namnet.

newbeginning 2008-01-24 04:12

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 2779017)
Vem skulle istället få fighten mot Quinton? .

Ja det beror ju på. Om man går efter flest vinster i rad så är självklart Machida eller Evans näst på tur.

Går man mer på "känsla" är väl Liddell ganska självklar då han tog SILVA!

Okej Forrest vann över Shogun. Även om det var en av de lättaste matcher han nånsin fått. Har man följt Shogun vet man att nånting var fel den matchen. Han var helt ur form. Det många inte verkar veta är att han hade opererat knät bara nån månad eller två innan den matchen: http://www.ufcdaily.com/2007/10/05/s...nee-operation/
... Inte konstigt att Forrest vann...



Bisping vann ju matchen mot Hamill av just den anledningen. Sen att han mötte Rashad var väl ingen tillfällighet heller. Nån gång måste dom ju ge honom en match som är värd nåt.


En annan lite "spännande och intressant" sak jag tänkte på. Ufc har ju alltid velat bevisa att deras fighters är bäst i världen. Lite roligt Quinton skulle försvara ufc mot Handerson, när han bara gått en match i ufc (innan var han i pride). UFC VS PRIDE: who will counquer the world title... hehehe.

Tigerkotten 2008-01-24 05:11

Hur kul hade det varit att se Chuck som en match innan Silva hade förlorat mot Jardine? Samt har Quiton redan besegrat Chuck 2ggr nu.

Visst Shogun var ej bra den kvällen, men Forrest vann och det är det som betyder något. Att du anser Rashad ska få fighten tycker är skumt. Vem i toppen har han besegrat?

newbeginning 2008-01-24 06:27

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 2779028)
Hur kul hade det varit att se Chuck som en match innan Silva hade förlorat mot Jardine? Samt har Quiton redan besegrat Chuck 2ggr nu.

Visst Shogun var ej bra den kvällen, men Forrest vann och det är det som betyder något. Att du anser Rashad ska få fighten tycker är skumt. Vem i toppen har han besegrat?

Är det inte kul att se en tredje match mellan rivalerna Liddell och Quinton!? Men klart att det inte kommer ske eftersom Dana vet att det är stor chans att Liddell förlorar.

Varför skulle inte Evans få chans till titeln om nu Forrest är värdig? Vilka i toppen har Forrest besegrat, förutom Shogun som ändå inte räknas?

Att jag är lite grinig beror nog främst på att ufc köpt upp pride. Vilket är synd då pride var en jäkla massa bättre på alla plan.

:(

Kwon 2008-01-24 09:03

The Cold War between US and Mother Russia, well Ukraine actually
http://i1.tinypic.com/6xvo5sm.jpg
http://i10.tinypic.com/6o2e5bm.jpg
http://i8.tinypic.com/8b420xv.jpg
http://i14.tinypic.com/82ust4o.jpg

---
http://i15.tinypic.com/6to4mdw.gif

Jacksatan 2008-01-24 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 2778584)
Stör du dig på Rogan men inte Goldberg(som är fullständigt okunnig)?

Men det är ju Goldbergs roll att vara "okunnig". Han ska ställa halvdumma frågor så att de tittare som inte har full koll får höra svaren.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)