Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   VLCD för styrketränande, typ som Ola Wallengren i Body Radio? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629)

B0dybuilder1994 2012-05-27 14:52

VLCD för styrketränande, typ som Ola Wallengren i Body Radio?
 
Tjenixen! Ny här!! :thumbup:

Lyssnade nyss på Body Radio med Ola Wallengren och han snackade bl.a. om hur han hade lyckats köra väldigt låg nivå av energi samtidigt som han behöll muskelmassan. Detta genom att vara mycket noga med Eaa-intag och proteinpulver-intag.

Han pratade om cirka 700 kcal i programmet tror jag.. hur hade ni lagt upp det om ni hade behövt begränsa er till 700 kcal och vilka produkter hade ni använt till det? Alltså med produkt menar jag typ EAA, whey, BCAA o s v... Med "hur" menar jag när ni hade tagit det, hur mycket och så vidare

Hur hade ni gjort? *flex*


mvh!! :)

Fishtank 2012-05-27 15:09

Det är aminosyror och kasein Ola har kört på+Vitamin och mineraltillskott som jag förstått det.
Ska väl komma i nästa nummer av body som Ola skrivit.

Avvaktar på att Ola eller Vicarious kommer in och förklarar lite bättre.

Ola Wallengren 2012-05-27 15:29

Nästa nummer är det 30kgs bulken som jag beskriver. Låg-kalorideffen dröjer några nummer.
Med tanke på det hade jag tänkt sprida alla detaljerna, men resultaten blev bra, så bra att jag gjorde ett dopingtest på egen begäran för att visa att jag är ren.

B0dybuilder1994 2012-05-27 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Ola Wallengren (Inlägg 5793460)
Nästa nummer är det 30kgs bulken som jag beskriver. Låg-kalorideffen dröjer några nummer.
Med tanke på det hade jag tänkt sprida alla detaljerna, men resultaten blev bra, så bra att jag gjorde ett dopingtest på egen begäran för att visa att jag är ren.

Okej haha då fattar jag att du ej kan beskriva exakt hur man gör i denna tråd..

Men har du några generella småtips utöver de du tog upp i programmet du kan dela med dig av?! Vore verkligen GULD värt! *cupid*

vicarious 2012-05-27 18:56

Jag antar att du har lyssnat på radioavsnittet? Nu var det ett tag sedan jag lyssnade på det men det förklarades väl ganska bra där. 10g aminosyror och en stund senare en kaseindrink. Repetera X antal gånger under dagens lopp, avsluta med en dos kasein innan läggdags.

exevision 2012-05-27 19:43

Sänks inte ämnesomsättningen ordentligt efter en sådan deff?

Niwah 2012-05-27 19:56

Länk till radioprogrammet?

Hur länge deffade han så? Hur stort underskott? Bara EAA och kasein hela dagarna? :D

Låter jäkligt intressant med tanke på resultaten han verkar ha fått.

vicarious 2012-05-27 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av exevision (Inlägg 5793842)
Sänks inte ämnesomsättningen ordentligt efter en sådan deff?

Lite kanske men "ordentligt" tror jag inte.

Citat:

Ursprungligen postat av Niwah (Inlägg 5793880)
Länk till radioprogrammet?

Hur länge deffade han så? Hur stort underskott? Bara EAA och kasein hela dagarna? :D

Låter jäkligt intressant med tanke på resultaten han verkar ha fått.

Kolla Bodys hemsida.

mpjby 2012-05-27 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av vicarious (Inlägg 5793796)
Jag antar att du har lyssnat på radioavsnittet? Nu var det ett tag sedan jag lyssnade på det men det förklarades väl ganska bra där. 10g aminosyror och en stund senare en kaseindrink. Repetera X antal gånger under dagens lopp, avsluta med en dos kasein innan läggdags.

Låter som en väldigt kostsamt deff. Ingenting man bör ge sig på som fattig student, hur lockande det än låter.

I vilket fall som helst ska det bli intressant att läsa om! :thumbup:

vicarious 2012-05-27 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av mpjby (Inlägg 5794528)
Låter som en väldigt kostsamt deff. Ingenting man bör ge sig på som fattig student, hur lockande det än låter.

I vilket fall som helst ska det bli intressant att läsa om! :thumbup:

Det är ju knappast dyrare än att äta "normala" mängder energi. Behöver ju inte köpa de dyraste märkena :)

Bjern 2012-05-28 05:52

Citat:

Ursprungligen postat av exevision (Inlägg 5793842)
Sänks inte ämnesomsättningen ordentligt efter en sådan deff?

Är inte det lite av själva grejen att den inte hinner göra det på ca 2 veckor? Kommer ihåg att Torbjörn Åkerfeldt nämner det i sin förklaring om den korta fasen av deff i ABCDE-dieten.

exevision 2012-05-28 09:55

Citat:

Ursprungligen postat av Ola Wallengren (Inlägg 5793460)
Nästa nummer är det 30kgs bulken som jag beskriver.

Låter spännande. Måste nog köpa nästa nummer.

clavain 2012-05-28 10:16

Vore intressant att pröva. Hur lägger man upp träningen under en sån extremperiod?

Under normal deff tränar jag varannan dag är det tillräckligt eller bör man köra frekventare än så?

Spartansk 2012-05-28 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av vicarious (Inlägg 5794335)
Kolla Bodys hemsida.

Hittar inget. Länka.

krubkungen 2012-05-28 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av Ola Wallengren (Inlägg 5793460)
Nästa nummer är det 30kgs bulken som jag beskriver. Låg-kalorideffen dröjer några nummer.
Med tanke på det hade jag tänkt sprida alla detaljerna, men resultaten blev bra, så bra att jag gjorde ett dopingtest på egen begäran för att visa att jag är ren.

30kgs bulken? hmm låter intressant.

Är det detta nummer som är ute nu eller det som kommer juni månad?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)