Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2010-07-05 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4461587)
dom behandlar sina fighters som skit(shane fick 40k dollar för fighten brock fick 400k).

Kontraktet skrevs långt innan Shane var aktuell för några titelmatcher och han kommer säkerligen få en mångdubblad löneökning när det nya kontraktet skrivs.

Vi kan dessutom vara säkra på att han fått en saftig "locker room bonus".

kaer 2010-07-05 09:28

Låt bli att titta då?
Helt obegripligt att man kan bli så provocerad av något man lätt bara kan ignorera.

Tycker det såg ut som Brock hade betydligt bättre haka än jag trodde han hade. Kan ju komma väl till pass om man inte kan boxas alls.
Att vinna är ju vad som räknas, Shane hade alla möjligheter att avgöra, men kunde inte det. Dessutom borde det inte alls varit omöjligt att skydda sig ifrån den submission han åkte på.

delta_mats 2010-07-05 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 4461602)
Låt bli att titta då?
Helt obegripligt att man kan bli så provocerad av något man lätt bara kan ignorera.

Tycker det såg ut som Brock hade betydligt bättre haka än jag trodde han hade. Kan ju komma väl till pass om man inte kan boxas alls.
Att vinna är ju vad som räknas, Shane hade alla möjligheter att avgöra, men kunde inte det. Dessutom borde det inte alls varit omöjligt att skydda sig ifrån den submission han åkte på.


Han hade nog kunnat skydda sig om han inte varit så trött. Shane gick all-in och satsade på att avgöra i rond 1 när han hade vittring. Om Shane är kyligare nästa gång, och dessutom har förbättrat sin kondition kommer Brock få det svårt.

Doctor Snuggles 2010-07-05 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4461600)
Kontraktet skrevs långt innan Shane var aktuell för några titelmatcher och han kommer säkerligen få en mångdubblad löneökning när det nya kontraktet skrivs.

Vi kan dessutom vara säkra på att han fått en saftig "locker room bonus".

Är det ngn slags gay-slang?

CpÅke 2010-07-05 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 4461602)
Låt bli att titta då?
Helt obegripligt att man kan bli så provocerad av något man lätt bara kan ignorera.

Tycker det såg ut som Brock hade betydligt bättre haka än jag trodde han hade. Kan ju komma väl till pass om man inte kan boxas alls.
Att vinna är ju vad som räknas, Shane hade alla möjligheter att avgöra, men kunde inte det. Dessutom borde det inte alls varit omöjligt att skydda sig ifrån den submission han åkte på.

jag gillar mma, har följt ufc länge. och har fan sett hur det gått ner sej, jag hatar citat som att "vinna är det som räknas", det är fan inge hjärta bakom ett sånt tal utan mer rädsla,

CpÅke 2010-07-05 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4461612)
Är det ngn slags gay-slang?

haha ja tänkte samma sak

Stefan J 2010-07-05 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4461371)
Är det ingen som reagerade på brocks otroligt dåliga standupp game? han är förfan en skam för sporten. hur kan man va uppe på eliten och inte ens kunna boxas?

detta sänker bara mina åsikter angående ufc,"världens HWC" kan inte ens boxas

fyfan jag spyr på ufc

UFC är ju inte bara teknik och skicklighet i enskilda kampsportsdicipliner. Som Brock visar går det att överkomma mindre brister genom att vara fysiskit överlägsen sin motståndare (större, starkare, uthålligare, snabbare). Det är väl inget att bli upprörd över utan det ingår i sporten. Brock är för gammal för att bli en riktigt duktig boxare och får väl helt enkelt kompensera annat som hjälper, såsom fysiken. För det går ju inte att bortse från att styrka, snabbhet och uthållighet faktiskt hjälper även i en idrott där man kan tycka att kampsportsskickligheten borde vara helt avgörande.

CpÅke 2010-07-05 10:21

Citat:

Ursprungligen postat av Stefan J (Inlägg 4461628)
UFC är ju inte bara teknik och skicklighet i enskilda kampsportsdicipliner. Som Brock visar går det att överkomma mindre brister genom att vara fysiskit överlägsen sin motståndare (större, starkare, uthålligare, snabbare). Det är väl inget att bli upprörd över utan det ingår i sporten. Brock är för gammal för att bli en riktigt duktig boxare och får väl helt enkelt kompensera annat som hjälper, såsom fysiken. För det går ju inte att bortse från att styrka, snabbhet och uthållighet faktiskt hjälper även i en idrott där man kan tycka att kampsportsskickligheten borde vara helt avgörande.

nej det finns något som kallas viktklass? då är man inte större o starkare, men eftersom dom har invägningen så långt före matcherna så äter dom upp sej så det blir nog bra ojämnt till matchen.nu var inte brock större o starkare nu fick han möta nån som var jämn o då fick han så otroligt med spö, fattar inte att folk e imponerade av hans gound game, shane bara låg där orka inte göra något. han submitta en docka liksom

ps:sluta kalla det mindre brister man märker att du har en boycrush på brock

Stefan J 2010-07-05 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4461641)
nej det finns något som kallas viktklass? då är man inte större o starkare, men eftersom dom har invägningen så långt före matcherna så äter dom upp sej så det blir nog bra ojämnt till matchen.nu var inte brock större o starkare nu fick han möta nån som var jämn o då fick han så otroligt med spö, fattar inte att folk e imponerade av hans gound game, shane bara låg där orka inte göra något. han submitta en docka liksom

Nä Brock vann på uthållighet denna gång för omväxlings skull, som gammal brottare är han inte bara snabb och stark, han är uthållig också. Som sagt, allt räknas och ingen fysisk egenskap kan bortses om du ska vara på elitnivå. Shane var bättre de första tre minuterna, men förlorade sedan på soppatorsk. Jag är säker på att han tar lärdom av denna svaghet och kommer åtgärda detta till nästa match.

Stefan J 2010-07-05 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4461641)
ps:sluta kalla det mindre brister man märker att du har en boycrush på brock

Ja som kraftidrottare tycker jag det är roligt när en tekniskt ganska oskicklig fighter ändå röner vissa framgångar.

Men det är beside the point. Min poäng är att han trots sin tekniska underlägsenhet ändå lyckas i MMA/UFC. Eller rätta mig, varför vinner han sina matcher? Menar du att han bara möter skitmotståndare?

krellik 2010-07-05 10:35

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4461618)
har följt ufc länge. och har fan sett hur det gått ner sej

Sen när har det gått ner sig?

CpÅke 2010-07-05 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av Stefan J (Inlägg 4461662)
Nä Brock vann på uthållighet denna gång för omväxlings skull, som gammal brottare är han inte bara snabb och stark, han är uthållig också. Som sagt, allt räknas och ingen fysisk egenskap kan bortses om du ska vara på elitnivå. Shane var bättre de första tre minuterna, men förlorade sedan på soppatorsk. Jag är säker på att han tar lärdom av denna svaghet och kommer åtgärda detta till nästa match.

men lol konstigt att brock orkade andra ronden han låg ju på rygg me händerna på huvet hela första?

David R 2010-07-05 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4461587)
DET handlar om att brock inte har varken bra bjj eller stand upp`? han är stor o stark och han vinner på det. han snackar äckligt mkt skit.jag har nu suttit o läst mkt kommentaren på mmanytt som säger mma handlar om att vinnna och han gjorde det som krävdes.

jaha varför inte ta o minska på lite regler då? hade detta vart pride hade shane kunnat stå o sparkat brock i huvet och då lovar jag att han hade tappat,varför inte tillåta knän i huvet? allting e för mkt fördel för "The american wrestler". i ufc klarar du dej på att brottas det gjorde du inte pride

jag blir så jävla irreterad på ufc,deras oändliga hyper om allt,dana's jävla tal är så otroligt dumma."fedor dosen't deserve to fight in the ufc etc" sen så ser man brock? HWC kan varken sparka,slå eller skydda sej stående,
dom favoriserar amerikanska fighters,dom snackar skit of fighters, dom behandlar sina fighters som skit(shane fick 40k dollar för fighten brock fick 400k).dom "ÄR" bäst i världen.och alla småkids som precis börjat kolla försvarar ufc så otroligt barnsligt.

DEssutom så stör jag mej sjukt mycket på att dom drar in militär reklamer under galan som accocieras med UFC,"join the army BE A WARRIOR"jävla propaganda.

UFC är kampsportens macdonalds

UFC är tvungen att anpassa sig efter de regler på de platser de håller galorna. Att sparka/knäa någon som ligger ner går inte riktigt hem vare sig hos de som sanktionerar galorna eller hos den stora allmänheten i Väst. I Asien har man en annan syn på det. Jag undrar dock om det enbart är fördel för brottare pga att de slipper bli utsatta för det med tanke på att brottare som Randleman och Coleman som använde knän mot huvudet i Pride från topposition med full effekt:

http://www.youtube.com/watch?v=1BL4pgndH2M

http://www.youtube.com/watch?v=TStDf5nBoPk

Tänk dig Brock i ett sånt läge, det hade inte vart vackert.

Marines reklamen var osmaklig, men det är i USA de tjänar sina pengar. Vi köper inte pay-per-view i Europa utan kollar gratis på TV4 sport alternativt kollar i efterhand. Nåt säger mig dock att de kanske skippar den reklamen om de gör en ny gala i Abu Dhabi :D

kaer 2010-07-05 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4461689)
men lol konstigt att brock orkade andra ronden han låg ju på rygg me händerna på huvet hela första?

Ska det räknas som en bra taktik ifrån Brock menar du?

Brock vann, en av hans bättre segrar tycker jag eftersom han faktiskt fick ta emot rejält med stryk och kom tillbaka. Tror nog det var ganska nära att domaren bröt.

Om/när de möts igen tror jag nog Carwin tar det.

CpÅke 2010-07-05 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av David R (Inlägg 4461724)
UFC är tvungen att anpassa sig efter de regler på de platser de håller galorna. Att sparka/knäa någon som ligger ner går inte riktigt hem vare sig hos de som sanktionerar galorna eller hos den stora allmänheten i Väst. I Asien har man en annan syn på det. Jag undrar dock om det enbart är fördel för brottare pga att de slipper bli utsatta för det med tanke på att brottare som Randleman och Coleman som använde knän mot huvudet i Pride från topposition med full effekt:

http://www.youtube.com/watch?v=1BL4pgndH2M

http://www.youtube.com/watch?v=TStDf5nBoPk

Tänk dig Brock i ett sånt läge, det hade inte vart vackert.

Marines reklamen var osmaklig, men det är i USA de tjänar sina pengar. Vi köper inte pay-per-view i Europa utan kollar gratis på TV4 sport alternativt kollar i efterhand. Nåt säger mig dock att de kanske skippar den reklamen om de gör en ny gala i Abu Dhabi :D

det jag menar är att i ufc får du poäng för en takedown,men inte för att blocka en? när man misslyckades med en takedown i pride så kunde du förlora matchen i ufc så är det bara försöka igen,igen,igen om du misslyckas så tryck bara vidare till buren. buren är perfekt för brottare,dom misslyckas med en takedown,pushar vidare till buren,stannar och kan 1 trycka upp sej själv,eller fortsätta trycka på motståndaren rashad style


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)