Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

davve 2010-04-14 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300591)
Nej, det står honom fritt att slåss precis hur han vill så länge det inte finns klausuler mot något slags förfarande i ringen. Primärt handlar det endast om att vinna, inte om man gör det med sitt "bästa" eller inte. Sekundärt handlar det om att vinna med underhållningsvärde. Det skulle dock inte förvåna mig om Dana inför sina egna klausuler som bötar fighters för "osportsmannamässigt beteende" i ringen.

Rent juridiskt kanske det är så enkelt - det vet jag inte.
Vad du väljer att kalla primärt och sekundärt är din personliga åsikt och lika lite en sanning som det jag skrev.

Dessutom känns det som att ifall en fighter inte är "tvungen" att göra sitt bästa skulle det kunna inbjuda till en hel del "oseriösa beteenden", i bästa fall i nivå med Silva och i värsta fall läggmatcher.

Jagärsvag 2010-04-14 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300417)
Men varför skulle han gå in och byta slag eller kramas på marken om han känner att det skulle innebära en risk? Han vinner ju som han gör, även om det kan vara tråkigt att se. Det är fortfarande en sport, även om det finns ett underhållningsmoment. Personligen så tycker jag det är för mycket boxningspromotion över det hela, där organisationen bestämmer vem som skall fightas. Då är K-1 bättre där man kör turneringar.

Senaste matcher förresten - matchen mot Griffin var tråkig?

Men lilla vännen vad är det du inte förstår?
Jag tycker han är tråkig att se på när han springer iväg och gömmer sig bakom och domaren och sedan skriker fula saker under matchen.
Jag skriver ju t.om att jag inte tycker att det ska vara otillåtet att spela allan i ringen men jag tycker matchen kan bli tråkig, som vi såg sist. Och då ser jag hellre att han åker på däng.

Jag håller med dig att varför ska han gå in i närkamp när han vinner men det ändrar inte min åsikt om att matchen kan bli tråkig.

Bailah 2010-04-14 19:43

Silva for king.

Orkar inte skriva en lång uppsats varför, men hans beteende har med Dana å Silvas motsåndare å göra. Han får skräp hela tiden, ge han en riktig challenge. Han har själv sagt att han kan tillåmed ge upp bältet för å gå upp osv. Men no!
Hade klart velat se ett avslut i matchen men aja.. Återkommet med bättre svar när jag inte är semi full. Tjo !

davve 2010-04-14 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 4300787)
Orkar inte skriva en lång uppsats varför, men hans beteende har med Dana å Silvas motsåndare å göra. Han får skräp hela tiden, ge han en riktig challenge. Han har själv sagt att han kan tillåmed ge upp bältet för å gå upp osv. Men no!
Hade klart velat se ett avslut i matchen men aja.. Återkommet med bättre svar när jag inte är semi full. Tjo !

Fast den förklaringen är väldigt väldigt tunn alltså. ;)

Ut och drick bärs med dej nu. :)

Doctor Snuggles 2010-04-14 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Jagärsvag (Inlägg 4300764)
Men lilla vännen vad är det du inte förstår?
Jag tycker han är tråkig att se på när han springer iväg och gömmer sig bakom och domaren och sedan skriker fula saker under matchen.
Jag skriver ju t.om att jag inte tycker att det ska vara otillåtet att spela allan i ringen men jag tycker matchen kan bli tråkig, som vi såg sist. Och då ser jag hellre att han åker på däng.

Jag håller med dig att varför ska han gå in i närkamp när han vinner men det ändrar inte min åsikt om att matchen kan bli tråkig.

Vaknat på fel sida av hanteln?

cero 2010-04-15 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300591)
Nej, det står honom fritt att slåss precis hur han vill så länge det inte finns klausuler mot något slags förfarande i ringen. Primärt handlar det endast om att vinna, inte om man gör det med sitt "bästa" eller inte. Sekundärt handlar det om att vinna med underhållningsvärde. Det skulle dock inte förvåna mig om Dana inför sina egna klausuler som bötar fighters för "osportsmannamässigt beteende" i ringen.

Även om det är en sport som är till för att vinnas, så måste du komma ihåg att folk betalar ganska stora summor igentligen för att se detta (PPV). Underhållningsvärdet blir alltså ganska viktigt. Och visst, ingen kan klaga över någon som utför en taktisk fight där prio kanske inte är underhållning, och vinner - men du måste ju se skillnaden på detta och springa runt som en idiot i fem ronder.

Ge Silva riktigt motstånd = problem solved. Vad förväntade sig Dana när han lät honom möta Maia?

Verbatim 2010-04-15 14:28

Gamla ufc är ju helt underbara, hur kommer det sig att varenda latinsk kille har 200-0 i Bare knuckle fights och ändå sänks hälften av dom på det första slaget som träffar dom?

Vågar jag ana att UFC inte var helt kritiska emot de påstådda bedrifterna ibörjan.

Doctor Snuggles 2010-04-15 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4301814)
Även om det är en sport som är till för att vinnas, så måste du komma ihåg att folk betalar ganska stora summor igentligen för att se detta (PPV). Underhållningsvärdet blir alltså ganska viktigt. Och visst, ingen kan klaga över någon som utför en taktisk fight där prio kanske inte är underhållning, och vinner - men du måste ju se skillnaden på detta och springa runt som en idiot i fem ronder.

Ge Silva riktigt motstånd = problem solved. Vad förväntade sig Dana när han lät honom möta Maia?

Jo, jag vet, men det är väl den risken man tar när folk verkligen slåss på riktigt. Det är också därför det blir lätt problematiskt när man inte har något ordentligt rankingssystem alternativt turneringar där man istället matchar och haussar upp fighter som publiken vill se. Lever då fighten inte upp till folks förväntningar så blir det lätt en backlash istället - folk vill bli underhållna a la WWE.

Det verkar onekligen som Silva måste bli pressad för att göra sitt bästa, som sagt.

Kabuto 2010-04-15 15:02

Nästa fight för A. Silva verkar bli Chael Sonnen i alla fall..

krellik 2010-04-15 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4302207)
Gamla ufc är ju helt underbara, hur kommer det sig att varenda latinsk kille har 200-0 i Bare knuckle fights och ändå sänks hälften av dom på det första slaget som träffar dom?

Vågar jag ana att UFC inte var helt kritiska emot de påstådda bedrifterna ibörjan.

De hittade på mycket själva... Tank som väll visserligen är en av de som faktiskt har en jävla massa streetfight knockar (rövhål med järnävar som han är) fick namnet "tank" från UFC gänget taget från nu fightas vi filmen med Clintan (han fightades mot nån tjock elaking som hette Tank) och att han utövade stilen "pitfighting" hämtade de från ett tv spel... För att ta ett exempel som jag har i huvudet...;)

Nitrometan 2010-04-16 09:04

"The Zone FC" ikväll kl. 21:30 på TV4 Sport.

http://www.fightermag.se/images/nyhe..._7538_maxi.gif

Matcher:
Citat:

MATCH 1 (-84 kg)
Dennis Rau (Tyskland) – Tommy Blom

MATCH 2 (-77 kg)
Sean Farrell (Spanien) - Christoffer Svensson

MATCH 3 (-84 kg)
Andrei Kaeshov (Lettland) - Victor Cheng

MATCH 4 (-77 kg)
Joao Neves (Portugal) - Besam Yousef

MATCH 5 (-66 kg)
Fernando Vieira (Brasilien) - Martin Svensson

MATCH 6 (-69 kg)
Ali Ameziane - Christopher Wassberg

MATCH 7 (-70 kg)
Sebastian Cepeda - Peter Engdahl

ahl- 2010-04-16 09:42

Alistair har slutat kura..

































































Jag bara skojja
http://i41.tinypic.com/2v0bau1.jpghttp://i42.tinypic.com/vpug3q.jpg

ManuelIT 2010-04-16 10:22

vilket monster

Hank 2010-04-16 10:51

Han äter sjukt mycket biff. Då bygger man muskler.

Pdaddy 2010-04-16 11:06

woow, såg precis första avsnittet av TUF 11, hehe de gav verkligen allt i utagningen ;)

Shit vilken mosad näsa en snubbe fick !!!

Pd


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)