Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

wesaft 2017-11-05 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7846266)
:d

Ja, får äta upp den förhandstippningen nu :D
Efter första ronden såg det ut som Bisping skulle vinna resten på bättre kondition, men fina sparkar av GSP och sen vänstern då så klart.

Många roliga matcher :)

eternallord 2017-11-05 20:04

Ja dra åt helvete vilken bra gala.

Danne 2017-11-05 20:12

GSP sa att han blev förvånad över hur hårt Bisping slog.
En knogmacka från Whittaker lär ju ha mer tryck.
Eller gå ner en viktklass och möt Woodley.

svenbanan 2017-11-05 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Danne (Inlägg 7846423)
GSP sa att han blev förvånad över hur hårt Bisping slog.
En knogmacka från Whittaker lär ju ha mer tryck.
Eller gå ner en viktklass och möt Woodley.

Ja, fyfan. Han sitter verkligen i en trång sits. :D

Men jag tror att han mycket väl kan gå ner några kilo och ändå vara gångbar i mellanvikt. Då borde han kunna ha lite bättre ork också. Det kanske kunde vara nåt inför en match mot Whittaker.

Egentligen borde han ju gå ner ännu mer och slåss i weltervikt. Men Woodley känns ju som att han skulle sopa mattan med GSP.

Spiffy 2017-11-05 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7846437)
Egentligen borde han ju gå ner ännu mer och slåss i weltervikt. Men Woodley känns ju som att han skulle sopa mattan med GSP.

Rory slog ju honom, så varför skulle inte GSP kunna göra det?

Agitator 2017-11-05 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7846437)
Ja, fyfan. Han sitter verkligen i en trång sits. :D

Men jag tror att han mycket väl kan gå ner några kilo och ändå vara gångbar i mellanvikt. Då borde han kunna ha lite bättre ork också. Det kanske kunde vara nåt inför en match mot Whittaker.

Egentligen borde han ju gå ner ännu mer och slåss i weltervikt. Men Woodley känns ju som att han skulle sopa mattan med GSP.

Nja, hans fightingstil mot GSP blir nog liknande mot Maia. Det finns en stor risk att Woodleys stil blir upplåst av GSP stil.

Så sopa mattan tror jag inte, däremot så blir det nog en välplanerad fight från GSP som hans sista fights varit. När folk börja bua ut han. För det var så tråkigt :)

xan 2017-11-05 21:45

Hur bra är Whittaker från ryggen? Minns inte när han var där senast. Hur som helst är han sjukt svår att ta ned som vi såg mot Romero.

eternallord 2017-11-05 22:03

Om nu GSP verkligen vill fortsätta fightas så borde han hoppa på bantningståget och hoppa ner, inte till welterweight, utan lightweight. Han hintade om det tidigare i sin karriär och har sagt flera gånger att han hade klarat det. Han är den enda i UFCs historia som jag kan föreställa mig rimligen skulle ha en chans på ett tredje bälte, och det vore den största prestationen man hade kunnat föreställa sig.

xan 2017-11-05 22:23

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7846483)
Om nu GSP verkligen vill fortsätta fightas så borde han hoppa på bantningståget och hoppa ner, inte till welterweight, utan lightweight. Han hintade om det tidigare i sin karriär och har sagt flera gånger att han hade klarat det. Han är den enda i UFCs historia som jag kan föreställa mig rimligen skulle ha en chans på ett tredje bälte, och det vore den största prestationen man hade kunnat föreställa sig.

Det där sade han nog främst för att han inte ville möta Anderson. GSP vägde 185 under tävling när han var som bäst, så han kommer behöva banta bort en hel del muskelmassa för att nå lättvikt.

eternallord 2017-11-05 22:31

Detta har varit på tapeten så nyligen som förra året: https://www.google.de/amp/s/www.mmaf...tweight-in-ufc

Att han skulle behova få ner i vikt råder det inget tvivel om, men jag tror inte det hade varit särskilt svårt för honom.

Cooks 2017-11-05 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7846308)
Vänta va, tursmäll? Vilken match pratar du om? Du kan omöjligen mena GSP som golvade Bisping 2 gånger och sedan avslutade med submission.

EDIT: 1 golvning och 1 supermanslag som vobblade honom rejält.

Timingen och allt annat runtomkring när det hände. Han har slut på soppa, blöder från pannan och näsan, kan knappt se något och Bisping är på g att ta över hela skiten och avsluta honom förmodligen i nästa rond. Boom fet smäll och Bispings ben blir till spaghetti, det är väl lite av charmen med sporten. Tråkigt, nu får man inte se Romero äta Bisping till frukost

Agitator 2017-11-05 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7846505)
Timingen och allt annat runtomkring när det hände. Han har slut på soppa, blöder från pannan och näsan, kan knappt se något och Bisping är på g att ta över hela skiten och avsluta honom förmodligen i nästa rond. Boom fet smäll och Bispings ben blir till spaghetti, det är väl lite av charmen med sporten. Tråkigt, nu får man inte se Romero äta Bisping till frukost

Jag hoppas GSP tar timeout och deffar ner sig till 155 för en titelfight, för att sedan gå upp till 170 igen och slåss om sitt gamla bälte.

155 för gsp är nog inga problem alls att nå på invägningsdagen. Bara krävs en del dicplin för det, vilket killen har.

xan 2017-11-05 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7846505)
Timingen och allt annat runtomkring när det hände. Han har slut på soppa, blöder från pannan och näsan, kan knappt se något och Bisping är på g att ta över hela skiten och avsluta honom förmodligen i nästa rond. Boom fet smäll och Bispings ben blir till spaghetti, det är väl lite av charmen med sporten. Tråkigt, nu får man inte se Romero äta Bisping till frukost

https://i.imgur.com/QsrS1La.gif

xan 2017-11-05 23:46

217 sålde över 1M enligt Dana.

GSP-hatare på suicide watch just nu. :laugh:

xan 2017-11-06 16:16

NY har nu infört instant replay, men:

"Under NYSAC policy now, the in-ring referee is permitted to view the sequence that ended a fight to determine the correct outcome. Such a review only can occur in the time between the fight being stopped and the final decision being announced. The in-ring referee may consult with the alternate referee, but authorization to make the final call rests solely with the in-ring referee.

No fight can resume after the instant replay review."

Wtf?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)