Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2014-04-27 23:28

Vill se Rockhold/Jacare 2. Vinnaren får en titelmatch?

Doctor Snuggles 2014-04-27 23:41

Lol, kollade precis på underground, och UFC har tydligen bett om (på skarpen) att forumet inte tillåter animerade giffar från 172.
År 2000 ringde, och vill ha tlllbaka sin Napster-stämning.

Agitator 2014-04-28 01:03

Angående Jones kliva upp. Knappast ett problem att gå upp en viktklass i dessa sammanhang när man tjänar så mycket pengar. Han kommer ju bara behöva träna lite mer styrka i ett kort sammanhang så är han ju där direkt.

Titta på hollywoodskådisar som ska göra en filmroll, från ingenstans är man jake gyllenhaalbiff i prince of persia på väldigt kort tid. Samma sak sker här.

High1ander 2014-04-28 02:08

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 6973495)
Angående Jones kliva upp. Knappast ett problem att gå upp en viktklass i dessa sammanhang när man tjänar så mycket pengar. Han kommer ju bara behöva träna lite mer styrka i ett kort sammanhang så är han ju där direkt.

Titta på hollywoodskådisar som ska göra en filmroll, från ingenstans är man jake gyllenhaalbiff i prince of persia på väldigt kort tid. Samma sak sker här.

Lite skillnad då i filmer så testas dom aldrig för AAS eller liknande, och de behöver knappast kunna slåss i 25 minuter med sina muskler.

Det är som många säger viss skillnad att hoppa mellan viktklasser där skillnaden bara är 5-7kg och sedan gå upp till en där många väger 30-40 pounds mer.

Som det är nu så borde det ta Jones 2-4 år att ha "rätt" mängd muskler/kardio för heavyweight. Vilket isf. innebär att om han fightas först i början så kommer han vara långt ifrån sin optimala form, även om han även i början skulle kunna vara riktigt bra så är det hela riskabelt (iaf. för hans status att försöka vara GOAT).

olwe 2014-04-28 05:51

Inte för att jag tycker att han borde gå upp till HW atm, men jag tror inte heller att det skulle vara några problem alls. Att ha lite extra fett är ingen big deal i HW, utan kan till och med argumenteras vara en fördel (vikt som inte behöver syresättas lika mycket som om det vore muskelmassa). ISF så borde han ta 1-2 matcher som inte är titelmatcher först så att han kommer in i den nya vikten och känner sig bekväm där innan han ställs mot Cain. Cain is beast.

Rahf 2014-04-28 06:22

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 6973495)
Angående Jones kliva upp. Knappast ett problem att gå upp en viktklass i dessa sammanhang när man tjänar så mycket pengar. Han kommer ju bara behöva träna lite mer styrka i ett kort sammanhang så är han ju där direkt.

Titta på hollywoodskådisar som ska göra en filmroll, från ingenstans är man jake gyllenhaalbiff i prince of persia på väldigt kort tid. Samma sak sker här.

Som High1ander sa: Hollywoodskådisar har inte samma prestationskrav ;). Sen jobbas det mycket med vinklar, smink, och kostymer i filmvärlden.

AronP 2014-04-28 08:26

Jones borde väl ändå vandra omkring på minst 215. Det är 6 månader mellan tävlingar, om han inte begränsar sig så mkt under den tiden så kan han nog lätt väga 230 till nästa tävling utan att vara märkbart tjockare, han skulle även inte behöva cutta något så cardion skulle säkert inte försämras. 240 kan han nog väga utan större ansträning.

cero 2014-04-28 12:36

Citat:

Det är som många säger viss skillnad att hoppa mellan viktklasser där skillnaden bara är 5-7kg och sedan gå upp till en där många väger 30-40 pounds mer.
Som sagt, de enda tungviktarna som kan mäta sig med Jones teknik och atletiska förmåga är Cain och JDS, och de väger 240.

High1ander 2014-04-28 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6973968)
Som sagt, de enda tungviktarna som kan mäta sig med Jones teknik och atletiska förmåga är Cain och JDS, och de väger 240.

Ja, och de är 240 pound som de lever på, och har gjort nu några år. De är liksom inte Roy Nelsons som srpinger runt med massa fett heller, de är ganska så muskliga när de väger in och ser ut att ha ett BF under 10%, iaf JDS, Cain kanske är mer runt 12-14%.

Ren muskelstyrka så kommer Jones vara svagare iaf. första taget, så är det bara. I stående så är det kanske skitsamma vem som sitter på mest styrka, men kommer han ner på mattan så blir det genast svårare att flytta på någon som väger 240 istället för 205, samtidigt som han kommer vara svagare i armar/kroppen för att skydda sig mot diverse BJJ-grejer. Det jag tänker är att just nu så är det Cain som ska spöas, och han gillar att gå in i nära och trycka på med sin styrka, och han har även bra brottning, precis dom två sakerna som skulle vara jobbigt för en "svagare Jones". Däremot så vore kanske inte JDS ett så stort problem då han mest kör som en striker, och där borde muskelstyrka som sagt vara mindre viktigt.

Jones borde ju också kunna få en titelfight på direkten i princip med tanke på att Chael Sonnen fick en titelfight mot Jones, utan att ens ha kört i divisionen och utan att ha varit en champ. Vi alla vet också att just HW inte har så mycket att komma med nu under topp 2, så de flesta där borde nog Jones kunna vinna mot relativt snabbt efter han bestämmer sig för att köra där.

Grejen är inte att Jones inte skulle klara sig, men det är en onödig risk med tanke på vad han vill uppnå, som sagt, väntar han minst 1-2 år och fyller upp sig rätt så kommer han ha mycket bättre odds enligt mig.

cero 2014-04-28 13:22

Cain är närmre 20%. På 12% är man rippad.

Citat:

men kommer han ner på mattan så blir det genast svårare att flytta på någon som väger 240 istället för 205
Finns ingen 205'are som väger 205 förutom typ Machida när han tävlade där. Bonnar, Davis, Glover, Rampage, Bader osv väger 225+ om inte mer. Skulle inte alls förvåna mig om Davis och Glover har mer fettfri massa än Cain, och de är dessutom längre.

JDS däremot är en "riktig" tungviktare. 240 lbs och 12-14% BF. Men som du säger är han en striker. Om Jones lägger på sig lite massa på hans tandpetare till ben så tror jag han kan göra exakt samma sak mot JDS, som han gjorde mot Glover.

cero 2014-04-28 13:43

Vad tror ni om Davis utveckling? Kändes som att han var på rätt väg i matchen mot Machida, men nu verkar det mest som att han har stagnerat totalt. Han kommer liksom ingenstans.

Dana klagade ju innan matchen på att han inte vill möta Jones, men det är ju ganska uppenbart att han behöver mer tid.

High1ander 2014-04-28 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6974048)
Cain är närmre 20%. På 12% är man rippad.



Finns ingen 205'are som väger 205 förutom typ Machida när han tävlade där. Bonnar, Davis, Glover, Rampage, Bader osv väger 225+ om inte mer. Skulle inte alls förvåna mig om Davis och Glover har mer fettfri massa än Cain, och de är dessutom längre.

JDS däremot är en "riktig" tungviktare. 240 lbs och 12-14% BF. Men som du säger är han en striker. Om Jones lägger på sig lite massa på hans tandpetare till ben så tror jag han kan göra exakt samma sak mot JDS, som han gjorde mot Glover.

Ja, frågan är ju inte OM Jones kan köra i HW, utan NÄR, och min poäng är att han kommer inte nå sin peak på direkten (vilket antagligen krävs för att vinna mot just Cain) utan att det kommer nog ta honom nått år, så skulle han ha samma lyx som Chael att få utmana bältet på direkten i en högre klass så skulle det vara jävligt riskabelt, då mina odds på honom skulle isf. bara vara 20-40% mot om att han skulle få 2 år på sig, då skulle jag säga att det är mer 60-80% hans fördel (självfallet inga skador händer, etc.).

Jag är inge fan a Phil Davies, han känns som en svagare Jon Jones, Phil är duktig, men kommer nog inte bli bättre än topp 4 för han har inte samma kvalite som t.ex. Jones har att han kan neutralisera motståndares game plans.

Phil blev ju helt nedstängd senaste matchen och visa inga tecken (iaf. sådana som funka) på att ändra gameplanen och gå för vinst, han blev dominerad alla ronder.

eternallord 2014-04-28 17:29

Tror ni Jones lärde sig axel-låset från Mir? ^^

http://cdn1.sbnation.com/imported_as...zn9_medium.gif

Ajemän 2014-04-28 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6974344)
Tror ni Jones lärde sig axel-låset från Mir? ^^

http://cdn1.sbnation.com/imported_as...zn9_medium.gif

Älskar det låset. Sjukt få som är beredda att defenda mot det, trots att det är sån basic teknik

Ett bra tillägg är att lägga höger hand på vänster nacke, och vänster hand på sin egen biceps

Doctor Snuggles 2014-04-28 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6974344)
Tror ni Jones lärde sig axel-låset från Mir? ^^

http://cdn1.sbnation.com/imported_as...zn9_medium.gif

Enligt honom själv ett vanligt brottningsmove, fast anses vara fult/är ottilåtet inom brottningen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)