Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Leopold Stotch 2012-11-26 02:11

Let me bang maaan!!!!!

cero 2012-11-26 11:11

"Let me bang your kid bro"

cero 2012-11-26 18:51

GSP kommenterar ev match mot Silva.

Citat:

On top of that, he weighs 234 pounds; I weigh 188. So there’s a big weight difference. I’ve fought guys who were bigger — I’m not scared of him — it’s just that I will take this fight when it makes sense for me.
Lol.

Doctor Snuggles 2012-11-26 20:10

Jag förstår om typ "let me bang" killen skulle ha så dålig koll, men GSP? Pinsamt.

Kinbote 2012-11-27 01:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6118804)
Jag förstår om typ "let me bang" killen skulle ha så dålig koll, men GSP? Pinsamt.

Varför menar du att han har dålig koll? Jag gissar att han syftar på någon form av walk around weight.

nitz 2012-11-27 01:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kinbote (Inlägg 6119461)
Varför menar du att han har dålig koll? Jag gissar att han syftar på någon form av walk around weight.

Fast walkaround weight off season är ju egentligen ointressant

Kinbote 2012-11-27 01:54

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6119464)
Fast walkaround weight off season är ju egentligen ointressant

Ja, det kan man rimligtvis tycka, men nu undrade jag bara vad han menade med att GSP inte har koll.

Det är ju allmänt känt att Anderson ofta ligger runt 220-230 pounds off season.

eternallord 2012-11-27 02:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kinbote (Inlägg 6119466)
Ja, det kan man rimligtvis tycka, men nu undrade jag bara vad han menade med att GSP inte har koll.

Det är ju allmänt känt att Anderson ofta ligger runt 220-230 pounds off season.

skillnaden på 225 och 234 (vart nu den siffran kom ifrån) är markant. Det är dessutom ett korkat uttalande, eftersom GSP jämför sin egen fight night-vikt med Andersons walk around-vikt, vilket ju är en helt orättvis jämförelse med tanke på att Anderson i större utsträckning lägger på sig mysfett off season. Fight night så är Anderson inte i närheten av 225, utan ligger snarare rimligen kring 200-205 (när han fightas MW), 30 pounds under GSPs siffra.

Kinbote 2012-11-27 02:19

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6119467)
skillnaden på 225 och 234 (vart nu den siffran kom ifrån) är markant. Det är dessutom ett korkat uttalande, eftersom GSP jämför sin egen fight night-vikt med Andersons walk around-vikt, vilket ju är en helt orättvis jämförelse med tanke på att Anderson i större utsträckning lägger på sig mysfett off season. Fight night så är Anderson inte i närheten av 225, utan ligger snarare rimligen kring 200-205 (när han fightas MW), 30 pounds under GSPs siffra.

Skillnaden på 230 och 234 är ju inte helt off. GSP har vis flera tillfällen legat under 190 pounds off season så jämförelsen kan mycket väl röra hans egen walk around-vikt.

Med det sagt, håller jag med om att jämförelsen är ointressant och kan ses som en dålig bortförklaring. Men nu var det inte det jag syftade på. :)

eternallord 2012-11-27 02:27

Du missade poängen. 188 är GSPs vikt numera fight night enligt eget utsago. Det är ungefär där han ligger säsongen runt och ganska exakt där han ligger fight night, enligt eget utsago samt hans tränare (som intressant nog nämnde att GSP gått ner 4 pounds sen sin senaste fight). Men att jämföra detta med walk around-vikten på någon som lägger på sig fett (dvs inte muskler för en hårdare weight cut) är helt orimligt. Att Anderson tjockar till sig off season är helt ointressant. Han hade kunnat bli Rumble-fet off season om han hade velat, det ger honom noll fördelar fight night, tvärtom. Det enda som är väsentligt är vilken vikt han cuttar ifrån och vad han slutligen väger fight night, vilket som sagt är oooerhört mycket lägre än 234.

Kinbote 2012-11-27 03:51

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6119470)
Du missade poängen. 188 är GSPs vikt numera fight night enligt eget utsago. Det är ungefär där han ligger säsongen runt och ganska exakt där han ligger fight night, enligt eget utsago samt hans tränare (som intressant nog nämnde att GSP gått ner 4 pounds sen sin senaste fight). Men att jämföra detta med walk around-vikten på någon som lägger på sig fett (dvs inte muskler för en hårdare weight cut) är helt orimligt. Att Anderson tjockar till sig off season är helt ointressant. Han hade kunnat bli Rumble-fet off season om han hade velat, det ger honom noll fördelar fight night, tvärtom. Det enda som är väsentligt är vilken vikt han cuttar ifrån och vad han slutligen väger fight night, vilket som sagt är oooerhört mycket lägre än 234.

Du verkar missa min poäng, jag vet att GSP håller formen/vikten året runt, jag anser också att jämförelsen är helt irrelevant som jag redan skrivit.

Jag var bara nyfiken på om Snuggles menade att GSP var helt ute och cyklade angående Andersons off-vikt, varken mer eller mindre.

olwe 2012-11-27 07:49

Tror nog det är något han hävde ur sig i en situation där han inte tänkte efter.

Doctor Snuggles 2012-11-27 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kinbote (Inlägg 6119481)
Du verkar missa min poäng, jag vet att GSP håller formen/vikten året runt, jag anser också att jämförelsen är helt irrelevant som jag redan skrivit.

Jag var bara nyfiken på om Snuggles menade att GSP var helt ute och cyklade angående Andersons off-vikt, varken mer eller mindre.

Nej, jag menade det som andra har sagt. Andersons match-vikt, d.v.s. det han går in i ringen på som MW, är ca 198 lbs - enligt en intervju av hans tränare inför Bonnar. Det är det enda som är intressant och relevant.
I en intervju från april 2011 säger Firas att GSP går in i ringen på ca 192-193 lbs.
D.v.s. det är ca 5 lbs skillnad fastän de slåss i två olika viktklasser.

Kinbote 2012-11-27 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6120598)
Nej, jag menade det som andra har sagt. Andersons match-vikt, d.v.s. det han går in i ringen på som MW, är ca 198 lbs - enligt en intervju av hans tränare inför Bonnar. Det är det enda som är intressant och relevant.
I en intervju från april 2011 säger Firas att GSP går in i ringen på ca 192-193 lbs.
D.v.s. det är ca 5 lbs skillnad fastän de slåss i två olika viktklasser.

Precis, och du tror alltså att GSP inte har koll på att Andersons matchvikt ligger runt 200 och inte 234? Eller har han inte koll på att jämförelsen med walk around-vikt kontra matchvikt är irrelevant? :)
Det är väl snarare så att han själv leker lite med siffrorna för att kanske få lite enkla sympatipoäng hos de som inte är så insatta.

Han låter ju inte så sugen på fighten i nuläget, men det här kan ju också vara ett sätt för honom att sätta press på Andersson att gå med på en catch-weight så nära ww som möjligt.
Firas lät ju inte helt avvisande på mma-hour härom veckan, men det låter ju som att de inte vill gå över 175 pounds.

Doctor Snuggles 2012-11-27 20:20

Har inte fått intrycket av att han är en skitsnackare, men i vilket fall så är det löjligt och får bara honom att se skraj ut.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)