Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Matlagning & Recept (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Receptsamling (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=29259)

CrilleAnderss0n 2014-06-28 13:34

Köttfärs- och broccoligratäng

500g nöt-/älgfärs
500g broccoli
400g krossade tomater
1tsk oregano

Stek färsen, tillsätt krossade tomater, rör ihop till en "köttfärssås", krydda med oregano efter eget tycke (snåla inte).
Koka broccolin så den nästan är klar, häll av vattnet i ett durkslag och lägg broccolin i botten på en ugnsfast form.
Töm över "köttfärssåsen" och skjutsa in den i ugnen tills det luktar gott i köket.
KLART!

Pricken över i:et är lite ost över köttfärsen innan den ska in i ugnen, men för att hålla ner kcal så kan man hoppa över det, det blir fantastiskt gott ändå och framför allt väldigt smidigt!

Mvh Crille

karlingen 2014-10-20 16:04

Detta bröd alltså..... det finns inget godare: http://www.kokaihop.se/recept/livvis-mumsfilibabba-brod

Senilstudent 2014-12-28 11:28

Gjorde en liten substitut till pizza igår vid frukosten, smakade fantastiskt och det var väldigt mättande.

200 gram ägg
5 små champinjoner
1 stor tomat
Cheddar
Annan valfri topping
Passerade tomater
Basilika
1 vitlöksklyfta

1. Skär upp champinjonerna, tomaterna och din(a) valfria topping(s)
2. Stek de i rapsolja
3. Vispa ihop dina 200 gram ägg
4. Häll lite rapsolja i en kastrull
5. Hacka upp din vitlök och stek den
6. Häll i passerade tomater
7. Krydda med basilika
8. Sätt ugnen på 225 grader
9. Håll tomatsåsen över omeletten och skiva upp cheddar som du sedan lägger på omeletten
10. Stoppa in stekpannan i ugnen
11. Ta ut och njut *flex*

Olloof 2015-01-03 02:44

Hittade förra våren ett recept på en muffin här bestående av, såvitt jag kommer ihåg, endast vassle, vatten, bakpulver och stevia. Har lyckats glömma receptet. Någon hjälte som vet vad jag menar för muffin och som kan skriva receptet?

R Scarpa27 2015-01-13 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av Olloof (Inlägg 7234182)
Hittade förra våren ett recept på en muffin här bestående av, såvitt jag kommer ihåg, endast vassle, vatten, bakpulver och stevia. Har lyckats glömma receptet. Någon hjälte som vet vad jag menar för muffin och som kan skriva receptet?

vassle, vatten, bakpulver och stevia blir aldrig en muffin en tunnspÄd dryck dock :D haha

tror dock du tÄnker på detta...

saxat @smu
för 10 små muffins, blanda ihop:

3 äggvitor

250 gr lättkesella

2 msk olja

2 tsk bakpulver

1,5 dl proteinpulver

lite sötningsmedel

Vispa ihop alla ingredienser och häll i muffinsformar, in i ugnen (150 grader) i 20 min. Woalaaa!!! Färdigt!

(Nästa gång tillsätter jag nog lite av Dalblads bakepro också för konsistensen blev nästan lite vattnig och då tror jag att det kan hjälpa! )

Jag valde att ha vanilj protein i och krydda med pepparkakskrydda, så nu luktar det jul i hela huset, hihi..! Annars är det nog gott att ha bär i också. Skulle tänka mig att mosad banan kan smaka gott också – bara fantasin som sätter gränser!

Senilstudent 2015-02-16 20:12

Irish hot chocolate:

4 matskedar socker helst rå rörsocker
1 matsked kakao
3 cl whiskey
Grädde och mjölk

Blanda allt i en kastrull sätt på värmen och blanda, kan toppas med grädde.

Hoppas ni gillar det :)

Novaindex 2015-03-03 09:16

https://scontent.cdninstagram.com/hp...34317970_n.jpg

Min dotter ( 13år ) kom hem i lördags o ville göra bananplättar till mig ( banan & ägg. Dubbelt så många ägg som banan ) Riktigt supergod lunch!! .. Hade bara sylt hemma tyvärr men kan tänka mig de vore rätt grymt med bär o lite keso.. Mmm .. Detta blir helt klart fler ggr :D Underbara onge :D

Beemel 2015-04-11 12:58

80g Hackade/mixade djungelvrål
200g Hallon
500g kvarg
Socker/sötningsmedel

\o/

Classy 2015-05-24 21:58

Någon som har ett recept på enkla köttbullar som går snabbt att göra? :)

Mvh

new 2015-07-15 15:06

fiskpinnar och mos
Tidsåtgång: 4 min från start till slut

Du behöver:
Fiskpinnar
Pulvermos
Vattenkokare
Brödrost

Starta vattenkokaren, lägg in x antal fiskpinnar i brödrosten och starta den. Resten kan ni nog lista ut.

R0nin 2015-08-10 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Classy (Inlägg 7355121)
Någon som har ett recept på enkla köttbullar som går snabbt att göra? :)

Mvh

Blanda ströbröd med mjölk, låt det svälla 5 minuter. Riv i en lök i blandningen. Ha i ett gäng ägg beroende på egna preferenser, jag brukar köra ett ägg till 400g färs. Salta och svartpeppra rejält. Blanda smeten och låt den sätta sig i 10 minuter, rulla bullar och stek på medelhög värme. Väldigt standard recept :p

MatildaJ 2016-05-30 17:42

Hmm här e min diet som jag käkat efter träningen var dag i ca 2 månader och ökat 2-3 kilo.

2 burkar tonfisk

en halv burk linser

Fullkorns makaroner

Smaksättning med majs, oliver och lite dressing

Mycket enkel, billig och protein rik mat

Habert 2016-07-01 00:36

Detta är riktigt gott:

ca 1600 gram kyckling
en liten burk lätt creame fraiche
en liten burk vanlig creame fraiche alt. en till burk lätt c.f.
en burk soltorkade tomater (skurna i bitar)
ca 200g riven parmesan ost lr liknande
kycklingfond
soya

Dela kycklingen i småbitar och stek den lite lätt. Riv osten, häl bort oljan från tomaterna och blanda i det med creme fraichen, fonden och soyan. låt stå några minuter.

Habert 2016-07-01 00:51

Citat:

Ursprungligen postat av Habert (Inlägg 7602827)
Detta är riktigt gott:

ca 1600 gram kyckling
en liten burk lätt creame fraiche
en liten burk vanlig creame fraiche alt. en till burk lätt c.f.
en burk soltorkade tomater (skurna i bitar)
ca 200g riven parmesan ost lr liknande
kycklingfond
soya

Dela kycklingen i småbitar och stek den lite lätt. Riv osten, häl bort oljan från tomaterna och blanda i det med creme fraichen, fonden och soyan. låt stå några minuter.

glömde, kycklingkrydda! samt lite salt och peppar..

nissenice 2016-07-01 07:45

då min chiliodling bär frukt som satan nu så kommer jag inom en snar framtid ha massvis med habanero, jalapeño och cayenne :D undrar om någon här sitter på tips med vad jag kan göra med dem förutom att ha dem i den vanliga matlagningen såklart :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)