Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Styrkesport (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Allt inom strongman! (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209067)

MackeJuve 2017-09-05 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av ccm (Inlägg 7818158)
Linus har mest massa, Anna har mest grenträning, Kalle har längden och segheten och Alex är ganska genomtränad. Jag tror nog på Kalle, även om jag helst hade sett Anna vinna.

Då tippar jag Linus! Kalle är egentligen lite mer allround plus att han har sysslat lite med strongman-liknande saker förut men Linus är ganska mycket starkare. I de statiska grenarna är Kalle egentligen bara någorlunda stark i marklyft, det glömmer man bort ibland. Nu är det inget statiskt på schemat men ändå :D Tror styrkan fäller avgörandet!

ccm 2017-09-05 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7818163)
Då tippar jag Linus! Kalle är egentligen lite mer allround plus att han har sysslat lite med strongman-liknande saker förut men Linus är ganska mycket starkare. I de statiska grenarna är Kalle egentligen bara någorlunda stark i marklyft, det glömmer man bort ibland. Nu är det inget statiskt på schemat men ändå :D Tror styrkan fäller avgörandet!

Det spelar ingen roll hur stark man är om man inte kan använda styrkan. Om Linus lyckas bemästra grenarna och få den grenförståelse som krävs så kan han absolut vinna. Kalle tränar mycket strongman, och Anna är rutinerad numer. Alex tror jag har sämst chanser att vinna faktiskt.

MackeJuve 2017-09-05 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av ccm (Inlägg 7818177)
Det spelar ingen roll hur stark man är om man inte kan använda styrkan. Om Linus lyckas bemästra grenarna och få den grenförståelse som krävs så kan han absolut vinna. Kalle tränar mycket strongman, och Anna är rutinerad numer. Alex tror jag har sämst chanser att vinna faktiskt.

Absolut. Samtidigt så är det inte kärnfysik, tror de veckor som Linus har fått på sig räcker. Verkade lära sig rätt mycket bara på ett besök i Johannes grotta. Vi får väl se!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

345.5 i bänk 2017-09-05 19:12

Jag tror Eddie kommer satsa vidare. Han är rätt ung och har mer att ge.

rattlesnake61 2017-09-05 19:47

Eddie kommer tävla den 30:e September på Giant's Live i England. Tävlingen är tänkt att vara en slags ''Världens Starkaste Man på en dag''. Zydrunas Savickas kommer va med och Laurence Shahlaei. Tidigare var Brian Shaw med på affischen också men jag vet inte om han hoppade av.

Bjorneman 2017-09-05 20:13

Eddie var på väg ner i vikt och var nere på 178 kg, men nu är han uppe på 186 igen. Jag vet inte vad han tänker göra förutom den där Giants-tävlingen fast han vinner inte WSM igen om det inte är både mark och böj i finalen. Han är bra i det mesta, men inte så bra.

Det vore kul att se honom satsa vidare på stora tävlingar och nya världsrekord fast risken är väl att han kolar om några år då. Å andra sidan är Glenn Ross nästan 50 och väger säkert minst lika mycket fortfarande...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Pudzianovski 2017-09-06 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av ccm (Inlägg 7818177)
Det spelar ingen roll hur stark man är om man inte kan använda styrkan. Om Linus lyckas bemästra grenarna och få den grenförståelse som krävs så kan han absolut vinna. Kalle tränar mycket strongman, och Anna är rutinerad numer. Alex tror jag har sämst chanser att vinna faktiskt.

Jag fattar inte vem ni pratar om? Vem är Linus, Kalle, Alex osv?? Vad pratar ni om?

MackeJuve 2017-09-06 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av Pudzianovski (Inlägg 7818578)
Jag fattar inte vem ni pratar om? Vem är Linus, Kalle, Alex osv?? Vad pratar ni om?

Det ska hållas en välgörenhetstävling under Giants Live i Norrköping. Det är en sorts bonusgrej till själva huvudtävlingen. De tävlande ska göra upp i ett par strongman-grenar.

De som gör upp är Linus Carlén, Kalle Zackari Wahlström, Alex Danielsson och Anna Harjaapä(stavning? Europas starkaste kvinna i vilket fall).

Pudzianovski 2017-09-06 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7818582)
Det ska hållas en välgörenhetstävling under Giants Live i Norrköping. Det är en sorts bonusgrej till själva huvudtävlingen. De tävlande ska göra upp i ett par strongman-grenar.

De som gör upp är Linus Carlén, Kalle Zackari Wahlström, Alex Danielsson och Anna Harjaapä(stavning? Europas starkaste kvinna i vilket fall).

Aha! Då fattar jag! Tack för infon :)

Agitator 2017-09-06 20:58

Så man ska få se "normala" personer hålla på med lite strongman som bonus innan huvudtävlingen?

Lite som att se en normal person springa 100 meter inann usain bolt springer eller någon som simmar 50 meter fjäril?

ccm 2017-09-07 07:22

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7818922)
Så man ska få se "normala" personer hålla på med lite strongman som bonus innan huvudtävlingen?

Lite som att se en normal person springa 100 meter inann usain bolt springer eller någon som simmar 50 meter fjäril?

Det är en välgörenhetstävling som sker i pausen. Sen vet jag inte om man kan kalla Anna Harjapää för "normal människa" när hon har gjort 335 kg i kronlyft, stockpressar 100 kg och lyfter sten som väger 150 - 160 kg.

MackeJuve 2017-09-07 07:28

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7818922)
Så man ska få se "normala" personer hålla på med lite strongman som bonus innan huvudtävlingen?

Lite som att se en normal person springa 100 meter inann usain bolt springer eller någon som simmar 50 meter fjäril?

Ja, visst är det hemskt. Att dom vågar!

Jag tycker att det ska bli kul. Är man där och tycker att det är tradigt är det bara att förflytta sig till baren, valfritt att kolla. Bara ett bonus-inslag som sagt.

MackeJuve 2017-09-07 09:45

Jag har f.ö. gjort en iakttagelse som jag inte har postat här ännu då den är lite mer åt det oseriösa hållet. Jag har dock hyfsat mycket fakta bakom mig: strongmans är sjukt kåta.

Jag ska inte hänga ut någon svensk här då det känns lite för "nära". Men satan vad de kör på Instagram. Merparten har stadigt sällskap men like:ar ändå varenda bild med en lättklädd kvinna, titt som tätt smyger även en halvsnuskig kommentar in. Går man t.ex. in på några av de snyggare brudarna(fitness eller inte fitness) i Sverige så känns det som att det är 50/50 huruvida Big Z har droppat en like eller inte. Jag påstår verkligen inte att det måste betyda något negativt, jag har bara uppmärksammat att det sker. Det skulle nog inte vara jättepopulärt om en vanlig Svensson med fruga gjorde likadant.

Jag tycker att det är lite, med betoning på lite, intressant att man väljer att gilla sådana bilder om anledningen endast är att man tycker att personen är snygg. Jag kollar givetvis massvis av sådana bilder också men ser inte riktigt behovet av att gilla, det ger mig ju ingenting.

Ursäkta om ni tycker att det är tramsigt :D Fullt förståeligt. Det är bara att det är en sak som jag har tänkt på ganska länge. Spenderar uppenbarligen för mycket tid på Instagram.

ccm 2017-09-07 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7819080)
Jag har f.ö. gjort en iakttagelse som jag inte har postat här ännu då den är lite mer åt det oseriösa hållet. Jag har dock hyfsat mycket fakta bakom mig: strongmans är sjukt kåta.

Jag ska inte hänga ut någon svensk här då det känns lite för "nära". Men satan vad de kör på Instagram. Merparten har stadigt sällskap men like:ar ändå varenda bild med en lättklädd kvinna, titt som tätt smyger även en halvsnuskig kommentar in. Går man t.ex. in på några av de snyggare brudarna(fitness eller inte fitness) i Sverige så känns det som att det är 50/50 huruvida Big Z har droppat en like eller inte. Jag påstår verkligen inte att det måste betyda något negativt, jag har bara uppmärksammat att det sker. Det skulle nog inte vara jättepopulärt om en vanlig Svensson med fruga gjorde likadant.

Jag tycker att det är lite, med betoning på lite, intressant att man väljer att gilla sådana bilder om anledningen endast är att man tycker att personen är snygg. Jag kollar givetvis massvis av sådana bilder också men ser inte riktigt behovet av att gilla, det ger mig ju ingenting.

Ursäkta om ni tycker att det är tramsigt :D Fullt förståeligt. Det är bara att det är en sak som jag har tänkt på ganska länge. Spenderar uppenbarligen för mycket tid på Instagram.

:laugh: En analys av rang skulle jag vilja påstå!

Frågenarkomanen 2017-09-07 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7819080)
Jag har f.ö. gjort en iakttagelse som jag inte har postat här ännu då den är lite mer åt det oseriösa hållet. Jag har dock hyfsat mycket fakta bakom mig: strongmans är sjukt kåta.

Jag ska inte hänga ut någon svensk här då det känns lite för "nära". Men satan vad de kör på Instagram. Merparten har stadigt sällskap men like:ar ändå varenda bild med en lättklädd kvinna, titt som tätt smyger även en halvsnuskig kommentar in. Går man t.ex. in på några av de snyggare brudarna(fitness eller inte fitness) i Sverige så känns det som att det är 50/50 huruvida Big Z har droppat en like eller inte. Jag påstår verkligen inte att det måste betyda något negativt, jag har bara uppmärksammat att det sker. Det skulle nog inte vara jättepopulärt om en vanlig Svensson med fruga gjorde likadant.

Jag tycker att det är lite, med betoning på lite, intressant att man väljer att gilla sådana bilder om anledningen endast är att man tycker att personen är snygg. Jag kollar givetvis massvis av sådana bilder också men ser inte riktigt behovet av att gilla, det ger mig ju ingenting.

Ursäkta om ni tycker att det är tramsigt :D Fullt förståeligt. Det är bara att det är en sak som jag har tänkt på ganska länge. Spenderar uppenbarligen för mycket tid på Instagram.

Jag köper analysen om du ger ett par exempel på svenska fitnessbrudar som blivit likeade av Z.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)