Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tricklev 2008-12-12 03:25

Citat:

Ursprungligen postat av kräket (Inlägg 3367478)
tyckte dom kommenterade ganska bra på mmabloggen.se. Håller med dem i mycket. Särskilt osmakligt tyckte jag det var när cantwell pratar om hur länge han längtad efter att bryta en motståndares arm. Personligen tycker jag att våldsammare sporter kräver mognare och mer civiliserade utövare. Annars får jag iallafall avsmak.

+1

Simon. 2008-12-12 10:26

Ja, det blir ju lite dubbelmoral, först visar dom svårt skadade soldater och vill att man ska donera pengar, sen kör dom en gala som blir historiens mest skadedrabbade UFC-gala, där armar och ben bryts sönder och folk bärs ut på bår, jag älskar UFC men tycker det inte passar ihop med krig och politik.

dared 2008-12-12 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av rAjj (Inlägg 3367510)
Den domaren har jag aldrig sett förut. Han påverkades säkerligen av publikens buande när de counta/neutraliserade varandra.
Politiken vill jag inte gå in på. Eventet i sig var en bra bit över mina förväntningar!

Jo det tror jag säkert också.

Lite kul hur UFC lägger upp en galan där dessa soldater om och om igen kallas hjältar och folk blir uppmuntrade att skicka pengar till dem, ja de får allt serverat och gratis. Sedan börjar de bua direkt när två fighters clinchar. Hur fan tänker man då?

Galan är för deras skull, de som fightar stödjer direkt och indirekt armén och där i kring (dessutom var endel själva "veteraner"). Publiken tackar genom att bua så fort de som fightar inte står och svingar som galningar.

Vilka jubelidioter, det var en sak jag störde mig på mycket under galan.

hangatyr 2008-12-12 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3367478)
Sen störde jag mig återigen på domaren i sista matchen. Håller MMA sakta men säkert på att förvandlas till boxning? I två fall nu har domare inte förstått positionerna som matchen befunnit sig i, och börjat hetsa/stressa fighterna.

Galan får ett stort nja från mig iallafall.

Frågan man borde ställa sig är om UFC håller på att förvandlas till boxning. Kolla på dream till exempel, där har vi ett mycket större fokus på markkampen.

hoikka poika 2008-12-12 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3367688)
Jo det tror jag säkert också.

Lite kul hur UFC lägger upp en galan där dessa soldater om och om igen kallas hjältar och folk blir uppmuntrade att skicka pengar till dem, ja de får allt serverat och gratis. Sedan börjar de bua direkt när två fighters clinchar. Hur fan tänker man då?

Galan är för deras skull, de som fightar stödjer direkt och indirekt armén och där i kring (dessutom var endel själva "veteraner"). Publiken tackar genom att bua så fort de som fightar inte står och svingar som galningar.

Vilka jubelidioter, det var en sak jag störde mig på mycket under galan.

Publiken är en stor orsak till att jag föredrar asiatiska galor. Jag kollade på UFC ett tag men när Pride FC körde igång slutade jag titta på UFC. Men det är ju inte det enda som skiljer t ex var reglerna bättre i Pride (imho) de uppmuntrade till mer dynamisk markkamp än UFC:s regelsystem som gör markkampen till G'n'P.

Dream har jag inte sett så mycket från, samma regler som i Pride verkar det som?

Kräket 2008-12-12 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av hoikka poika (Inlägg 3368353)
Publiken är en stor orsak till att jag föredrar asiatiska galor. Jag kollade på UFC ett tag men när Pride FC körde igång slutade jag titta på UFC. Men det är ju inte det enda som skiljer t ex var reglerna bättre i Pride (imho) de uppmuntrade till mer dynamisk markkamp än UFC:s regelsystem som gör markkampen till G'n'P.

Dream har jag inte sett så mycket från, samma regler som i Pride verkar det som?

På vilka punkter skiljde sig reglerna när det gällde markkampen i Pride jämfört med UFC?

rife 2008-12-12 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3368464)
På vilka punkter skiljde sig reglerna när det gällde markkampen i Pride jämfört med UFC?

En av dom största skillnaderna är ju armbågarna som är tillåtna i UFC men inte i PRIDE

Ajin 2008-12-12 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av rife (Inlägg 3368471)
En av dom största skillnaderna är ju armbågarna som är tillåtna i UFC men inte i PRIDE

I pride vad (i dream är) det OK. att knäa motståndaren oavsett position, dvs. liggandes, på knän eller ståendes.

bear.flowertwig 2008-12-12 21:30

UFC-publiken är sjukt irriterande. Okunniga respektlösa red necks.

pony 2008-12-12 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3368667)
UFC-publiken är sjukt irriterande. Okunniga respektlösa red necks.

Min mycket begränsade erfarenhet tvingar mig att hålla med. Men det där är väl mer eller mindre ofrånkomligt när ett fenomen rör sig mot det mainstreama.

Mago 2008-12-12 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 3368477)
I pride vad (i dream är) det OK. att knäa motståndaren oavsett position, dvs. liggandes, på knän eller ståendes.

Det var även OK att sparka en liggande motståndare i huvudet. (Hm, vad våldsamt det lät helt plötsligt)

Jacksatan 2008-12-13 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av pony (Inlägg 3368729)
Min mycket begränsade erfarenhet tvingar mig att hålla med. Men det där är väl mer eller mindre ofrånkomligt när ett fenomen rör sig mot det mainstreama.

jag tror väl iofs knappast att det var bättre när de första UFC sändes.

Mago 2008-12-13 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 3368895)
jag tror väl iofs knappast att det var bättre när de första UFC sändes.

Då var de iofs. ganska extatiska även när de bara låg och inte gjorde ett skit. Jag tycker publiken var som sämst för typ 2 år sen.

Jacksatan 2008-12-13 00:15

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3368906)
Då var de iofs. ganska extatiska även när de bara låg och inte gjorde ett skit. Jag tycker publiken var som sämst för typ 2 år sen.

"Okunniga respektlösa red necks.". Var väl exakt vad det var då? Det var ju inte ens en sport så det var ju enbart folk som ville se våld dess vildaste form.

Jacksatan 2008-12-13 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av SimonP (Inlägg 3367687)
Ja, det blir ju lite dubbelmoral, först visar dom svårt skadade soldater och vill att man ska donera pengar, sen kör dom en gala som blir historiens mest skadedrabbade UFC-gala, där armar och ben bryts sönder och folk bärs ut på bår, jag älskar UFC men tycker det inte passar ihop med krig och politik.

jag tyckte domarna kunde brutit tidigare i nåra matcher. Fan Ben Saunders höll ju på att knäa ihjäl killen. När han vände ryggen till nåra ggr borde domaren brutit. Samma med killen vars arm blev bruten, fan man så ju tidigt vartåt det barkade.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)