Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

-squat- 2009-09-20 12:58

Crocop bör nog gå ner en viktklass.

Yes 2009-09-20 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3883481)
Ganska tråkig gala :/

Mmm, och det var riktigt tråkigt att se Cro Cop så dålig. Han ser bara gammal och trött ut nu, han har ju inte ens kvar sin badass staredown...

Fight Night galan som gick tidigare var dock desto bättre. Där snackar vi bra matcher.

Nitrometan 2009-09-21 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3883222)
kan folk fatta att PAOLO INTE KOMMENTERAR OCH HAR INTE GJORT DET DE SENASTE 4 EVENTEN.

Nej. Folk kommer aldrig att fatta.

Du kan skrika "snitta han då, Paolo!" som i Stockholmsnatt - folk kommer ändå inte att fatta.

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3883227)
Paolo håller väl på med matprogrammet Prima Paolo eller liknande.

Primadonna Paolo heter det väl?



Vitor kunde tydligen fortfarande.

Yes 2009-09-21 13:32

Verkar som Crocop tänker lägga vantarna på hyllan nu. Inte så förvånande kanske, med tanke på hur han sett ut den senaste tiden. Från MMAmania:

"Maybe the ones who have said that I’m done are right. Obviously, I can’t break my mental block in the Octagon. Besides, I’ve been training like a spartan for 20 years now — my body is worn out. The years caught up to me, I’ve been worn out…. [Junior dos Santos] won that fight and would have won it by decision. Simply put, he is younger, more hungry, more aggressive. He wanted to win a lot more…. The mat was slippery like glass. I almost fell down trying to do the left high kick. But I’m not looking for an alibi. This was not the performance the public would pay for. I don’t feel the hunger anymore. I started playing it safe, I’m not ready to take risks. I would like to thank everybody that supported me and stood by me and everyone who helped me to prepare for this fight. I’ve been living a military life for 20 years now. Getting up at 6 a.m. and having physically challenging task up to 8 p.m. I want a normal life. I’m entering a cage and thinking about fishing in Privlaka. You can’t win that way. Maybe I should’ve quit after I won the open weight grand prix.”


spoon 2009-09-21 15:31

Hylla dom som hyllas bör! Snygg post Yes :thumbup:

Pirko 2009-09-21 15:38

Fan vad jag älskar Cro Cop. Han har alltid varit en favorit i mina ögon. Nu tycker jag dock han kan lägga ner. Finns inget värre än när en legend börjar tappa och vägrar ge upp.

Big up for Cro Cop!

sz0 2009-09-21 18:26

Tycker dock han är coolare som gjorde ett sista försök, hellre det än att bara ha slutat faktiskt.

Kwon 2009-09-21 18:52

CC will always be a legend!

Yes 2009-09-21 19:03

Jag bryr mig inte om vissa väljer att fortsätta efter sin prime, när de börjar bli gamla etc. Det är deras val och de gör det förhoppningsvis för att det själva vill, inte för vad andra ska tycka om saken. Har man däremot tröttnat och inte vill fortsätta längre är det ju en bra idé att lägga av, istället för att gå upp i ringen och bli misshandlad varje match.

Så, Crocop gör rätt i att sluta. Han har dessutom en rätt jäkla bra karriär bakom sig, och att han går i pension gör inte Mr. Left-high-kick mindre grym.

krellik 2009-09-21 19:52

Att Ali var en slagpåse ett antal år i slutet av hans karriär gör inte hans insatser i sin "prime" mindre värda. Alla atleter måste naturligtvis bedömas efter de insatser de gjorde när de var på sin topp.

Kryss 2009-09-21 19:52

Lite sorgligt känns det ändå att se en sådan stor människa bli nedplockad på det viset, matchen mot overeem var dock snäppet värre.

Men fin post Yes, jag håller absolut med :)

Kwon 2009-09-21 20:03

Det var riktigt Heartbreaking att se CC mot Junior, så även mot Overeem, Kongo och vid Gonzaga-knocken slet jag nästan mitt hår, men CC kommer alltid vara en legend för mig.

dared 2009-09-21 20:15

Håller med i mångt och mycket, CC är en gammal favorit.

Dock så känns det trist att han går ut och kör en match där han knappt försöker. Hade varit en sak om han gled ut gav det mesta han hade kvar, bara att motståndarn var yngre/snabbare/bättre. Nu gjorde han ju ingenting, och sluta matchen på verbal submission dessutom. Dessutom lite trist att efter XX-år? MMA bara ha left high-kick och vänsterslag utan combo som vapen. Skulle gärna sett lite mer utveckling.

Men men, inget snack om att han är en legend!

Kwon 2009-09-21 20:23

Men vafan, han har ju slagserier o combos när skallen är rätt, men känner man sig gammal, vill inte, cannot committ, tycker golvet är för halt för att göra något, backtrackar utan att göra något, tänker på fiske i buren så går det inte.

dared 2009-09-21 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3886026)
Men vafan, han har ju slagserier o combos när skallen är rätt, men känner man sig gammal, vill inte, cannot committ, tycker golvet är för halt för att göra något, backtrackar utan att göra något, tänker på fiske i buren så går det inte.

Absolut, jag står fortfarande fast vid min poäng dock.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:03.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)