Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

j2b 2009-09-03 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3850068)
Enligt mig skulle Rampage åka på stryk av både Rashad och Thiago. Men som du säger så har de både åkt på stryk av Lyoto i antingen sin senaste match eller matchen innan det.


btw

Vad för hemsidor kan man spela på UFC? Fotboll känns ut tjatat och hästar vet jag inget om även om jag bor 150meter från solvalla så drar jag mig aldrig dit. Tänkte testa MMA

jag brukar spela på unibet, men dom flesta svenska spelbolagen erbjuder mmaspel, skillnaden i odds brukar vara marginell..

young_george 2009-09-03 15:34

www.bestfightodds.com Där kan du jämföra

dared 2009-09-03 16:55

Pinnaclesports brukar generellt ha bäst, dock fett drygt med alla inscanningar man måste göra hela jävla tiden. (arg för att min scanner har pajjat och jag inte får ut cashen atm :) ) Verkar som man måste skicka in alla doc både vid ut och inbetalningar.

hangatyr 2009-09-03 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Pontus H (Inlägg 3854255)
lånar tråden lite.. :)

tänkte testa mma för första gången i mitt liv.. bor i örebro, finns det någon bra mma klubb här? är det bara att droppa in vid ett träningstillfälle eller hur funkar det? :o


http://www.fullcontactfighter.nu/index.php

de verkar tillhöra yamasaki, vilket borde borga för kvalitet. mejla och fråga hur mang år till väga.

Tonto 2009-09-03 20:40

Är stort huvud och stor näsa ett problem om man vill träna mma?

Kabuto 2009-09-03 21:28

Haha, nej. :D

Nitrometan 2009-09-03 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3854903)
Är stort huvud och stor näsa ett problem om man vill träna mma?

Nej. Titta på Tito Ortiz och Rampage Jackson.

Ser ut som Bobbleheds bägge två.

krellik 2009-09-03 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av hangatyr (Inlägg 3854047)
genom att göra den korrekt: titta i taket istället för nedåt och lägg motståndaren åt sidan istället för rakt bakåt.

+1, att man klistrar huvudet tight mot kroppen gör det också svårare att få in giljotinen, och gör man en bra double så använder man huvudet lite som hävstång och då blir det tight. Inte så lätt att få in en arm då.

Sen handlar det om driv i dubblen också, skjuter du in och stannar upp vid benen klart du blir giljotinad då, men har du driv i det och timar det bra så är det mindre risk.

Lite off topic men var enda jävla mma kille som ger ut en mma instruktions video lär ut "blast" dubblen där man går in och skallar solarplexus typ samtidigt som man drar undan benen och så säger de att den är så bra för mma eftersom man inte fastnar i giljotiner. Men sen i mma matcher ser man alldrig double legs av den typen, inte ens av de som lär ut dem på sina band...

way 2009-09-03 23:37

Tack för tipsen, hangatyr & krellik.

Nitrometan 2009-09-04 08:10

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 3855088)
Lite off topic men var enda jävla mma kille som ger ut en mma instruktions video lär ut "blast" dubblen där man går in och skallar solarplexus typ samtidigt som man drar undan benen och så säger de att den är så bra för mma eftersom man inte fastnar i giljotiner. Men sen i mma matcher ser man alldrig double legs av den typen, inte ens av de som lär ut dem på sina band...

Tror timingen är för svår att få till i en match.

Dyker du lite för långsamt eller vid fel tillfälle så får du hälsa på ett knä. ;)

Jacksatan 2009-09-04 09:25

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3855383)
Tror timingen är för svår att få till i en match.

Dyker du lite för långsamt eller vid fel tillfälle så får du hälsa på ett knä. ;)

Det handlar ju om att komma väldigt tight också. Försöker man sätta skallen i solar plexus på en som har bra sprawl kommer du ju vara chanslös på att lyckas med en nedtagning just för att du inte är så tight mot hans kropp.

krellik 2009-09-04 11:03

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3855383)
Tror timingen är för svår att få till i en match.

Dyker du lite för långsamt eller vid fel tillfälle så får du hälsa på ett knä. ;)

Jep till dej och Jacksatan... Jag tror det handlar om att det är en teknik som nog funkar bra att leka med på "70% sparring" på träning att leka med och att de som köper mma instruktions videos till största del vill ha de för att prestera bättre på sina träningspass i sparring och inte för att de satsar på mma på hög nivå. Så de förstår väll helt enkelt sin marknad...;)

hultman 2009-09-04 11:46

Någon som har några erfarenheter av Perrys Gym i Uppsala?

NKC 2009-09-04 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av hultman (Inlägg 3855653)
Någon som har några erfarenheter av Perrys Gym i Uppsala?

Ja, tyckte det var sådär. Vill du bli bra på thaiboxning skulle jag rekommendera Uppsala Muay Thai istället. Lite som SATS vs en skitig styrkelyftarklubb, beror på vad du är ute efter.

Mina erfarenheter är iofs några år gamla.

Tonto 2009-09-05 11:10

http://media1.break.com/dnet/media/2...ing%20Down.jpg
heeeheee


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)