Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2009-08-24 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av j2b (Inlägg 3838192)
irrelevant, jag reagerade på vad han skrev och vad som framstod som hans åsikt

Det är nog ungefär lika relevant som din kommentar.

Kwon 2009-08-24 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av j2b (Inlägg 3838192)
irrelevant, jag reagerade på vad han skrev och vad som framstod som hans åsikt



och det rättfärdigar korkade uttalanden?

Så du menar alltså att det inte var vad han sa, utan sättet han formulerade sig på, som du fann korkat och upprörde dig?

j2b 2009-08-24 22:39

jag tycker det va en risig sak att säga

Citat:

Utseendet är såklart mindre viktigt för män. Där är det istället kompetensen som räknas, ett område där kvinnorna inte kan mäta sig - precis som männen inte kan mäta sig i utseendet.
och tolkade det mer som en allmän syn än som en syn på mma, eventuellt läste jag in det mer som hans åsikt än vad det kanske var. Åsikten är väl knappast unik vilket är sorgligt.

Utöver det tycker jag nog Carano är ganska kvalificerad som fighter, att hon är snygg verkar ju också ligga i henne i fatet därför att det uppenbarligen betyder att folk inte kan ta henne på allvar. Men det är klart det säljer att hon är snygg, och det utnyttjats flitigt av elitexc och strikeforce.

Tydligen är man dum i huvudet om man kollar dam-mma i annat än runksyfte, jag tycker att matcherna oftast är jävligt underhållande även om det tekniskt är ett par klasser under herrarna.

Verbatim 2009-08-24 23:12

Hur länge har Fedor varit det namnet som Fedor är idag, när gick det upp för folk hur bra han faktiskt är?

Sitter och tittar igenom hans matcher genom karriären, och även om dom tidiga knappast håller dagens nivå (inte bara i bildkvalité ;)), så är det uppenbart rätt fort att denna killen knappast är dålig.

Mago 2009-08-24 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 3838260)
Hur länge har Fedor varit det namnet som Fedor är idag, när gick det upp för folk hur bra han faktiskt är?

Sitter och tittar igenom hans matcher genom karriären, och även om dom tidiga knappast håller dagens nivå (inte bara i bildkvalité ;)), så är det uppenbart rätt fort att denna killen knappast är dålig.

Efter han spöat Nogueira i början av 2003 skulle jag säga att han tog titeln som världens bästa fighter, och hållit titeln sedan dess.

j2b 2009-08-24 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3838217)
Det är nog ungefär lika relevant som din kommentar.

ok, då svarar jag på din fråga, nej jag tror det finns kvinnor som tittar på män som idrottar för att dom tycker att männen är snygga.

Jag förstår dock inte vad det har med saken att göra? jag reagerade på det Yes skrev, jag inser nu att jag förmodligen läste in mer i det, men jag tyckte att det framstod som plumpt och nedvärderande. Jag tycker inte att nånting är rättfärdigat bara för att verkligheten nu skulle se ut på ett visst sätt, 1800tal eller 2000tal.

men vi kanske kan fortsätta i pm om ni vill innan tråden spårar mer?

Nitrometan 2009-08-28 08:38

Pudzi har skrivit på för att fightas i polska KSW.

http://fightermag.se/news.asp?news_id=6673

Han har sysslat med Kyukushin, boxning, kickboxning tidigare.

Kan nog bli spännande.




...



Brock mot Pudzi så småningom?

Nitrometan 2009-08-28 08:44

Fedor möter Brett Rogers...


Citat:

Ursprungligen postat av Fightermag
MMAjunkie.com rapporterar i dag att Strikeforce tillkännagivit vem Fedor Emilianenko kommer att möta i sin debut för organisationen. Det blir relativt okände men obesegrade Brett Rogers (10-0) som i sin senaste match besegrade Andrei Arlovski på TKO i rond ett. Tid och plats för matchen har ännu inte släppts.

http://fightermag.se/images/nyheter/news_6672.gif

Verbatim 2009-08-28 12:12

Kan bli spännande, kul med ett litet wildcard istället för ännu en avdankad gamling som vägrar lämna i tid.

olwe 2009-08-28 12:16

Oja, Brett är lätt en av de svåraste HW för fedor i världen enligt mig.

Kwon 2009-08-28 12:28

Yay Brett Rogers!

Tonto 2009-08-28 12:32

* Heavyweight bout: Randy Couture vs. Antônio Rodrigo Nogueira(tror på en riktig skitmatch)
* Light Heavyweight bout: Keith Jardine vs. Thiago Silva(fight+KO of the night)
* Middleweight bout: Chris Leben vs. Jake Rosholt (no clue rly)
* Middleweight bout: Nate Marquardt vs. Demian Maia(sub of the night)
* Light Heavyweight bout: Brandon Vera vs. Krzysztof Soszynski

WHO U GOT?

spoon 2009-08-28 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 3838260)
Hur länge har Fedor varit det namnet som Fedor är idag, när gick det upp för folk hur bra han faktiskt är?

Sitter och tittar igenom hans matcher genom karriären, och även om dom tidiga knappast håller dagens nivå (inte bara i bildkvalité ;)), så är det uppenbart rätt fort att denna killen knappast är dålig.

Hur gör man för att hitta dessa gamla matcher? Vilken sida bör man gå till och leta?

Tigerkotten 2009-08-28 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3844289)
* Heavyweight bout: Randy Couture vs. Antônio Rodrigo Nogueira(tror på en riktig skitmatch)
* Light Heavyweight bout: Keith Jardine vs. Thiago Silva(fight+KO of the night)
* Middleweight bout: Chris Leben vs. Jake Rosholt (no clue rly)
* Middleweight bout: Nate Marquardt vs. Demian Maia(sub of the night)
* Light Heavyweight bout: Brandon Vera vs. Krzysztof Soszynski

WHO U GOT?


Couture
Silva
Leben
Nate Marquardt
Vera

Simon. 2009-08-28 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 3844440)
Couture
Silva
Leben
Nate Marquardt
Vera

Nästan rätt, korrekt rad är:

Couture
Silva
Rosholt
Nate Marquardt
Vera

;)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)