Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-12-07 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 6139523)
UFC titelhållare och bälte innan man gått en enda match i UFC *screwy*

De har väl gjort så förut med mästare från andra organisationer i icke existenta viktklasser som de integrerat med UFC. Aldo t.ex. Inte särskilt konstigt.
Vore bara konstigt om viktklassen redan fanns i UFC.

Trouble 2012-12-07 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6139547)
Hon har gått matcher för bältet. De förde ju bara över strikeforcebältet och gjorde ett ufcbälte av det.

Hon har gått matcher för Strikeforcebältet, inte UFC-bälftet. Det är inte samma sak så vad är problemet med att låta henne gå en match i ligan hon ska ha det av först?

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6139553)
De har väl gjort så förut med mästare från andra organisationer i icke existenta viktklasser som de införlivat i UFC. Aldo t.ex. Inte särskilt konstigt.

Det har hänt förut - det var konstigt då med.

Doctor Snuggles 2012-12-07 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av Trouble (Inlägg 6139560)
Hon har gått matcher för Strikeforcebältet, inte UFC-bälftet. Det är inte samma sak så vad är problemet med att låta henne gå en match i ligan hon ska ha det av först?



Det har hänt förut - det var konstigt då med.

Förklara gärna hur det är konstigt. Vad är skillnaden exakt? Den första matchen blir ändå om bältet. Det finns inga motståndare av "UFC kaliber" som hon ska möta för att bevisa sitt värde. Det finns inga existerande motståndare (som gått matcher i UFC) öht.
Hennes matcher i SF var av den högsta kalibern som vid tillfället fanns. På samma sätt som WEC (enligt UFC iaf) var av den högsta kalibern som fanns i de viktklasserna.

Spiffy 2012-12-07 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 6139537)
Är du mad? MVH/Cruz och Aldo

Kan inte påstå att jag bryr mig så speciellt mycket men tycker det är lite löjligt bara. Och det är inte bättre med Cruz och Aldo.

Tediiieee 2012-12-07 21:45

http://i1084.photobucket.com/albums/...horn8/diaz.jpg

Doctor Snuggles 2012-12-07 21:59

War Bastu. Första knocken via footsweep någonsin.

Mazr 2012-12-07 22:01

Henderson - Split decision
Rua - TKO
Penn - Unanimous decision
Swick - TKO

Tediiieee 2012-12-07 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av Mazr (Inlägg 6139624)
Henderson - Split decision
Rua - TKO
Penn - Unanimous decision
Swick - TKO

fak u dolan

Mazr 2012-12-07 22:06

Klart jag hejar på grabben, men detta är min tippning i fightplay´s (Bielkheden) tävling ;)

Tediiieee 2012-12-07 22:07

Nejmen jag förstår hur du tänker, gött att dra ett bet på shogun också. win/win, ifall gus vinner så blir du glad, ifall shogun vinner blir du också glad för du vann bet1.

Mazr 2012-12-07 22:18

Exakt! Man vet ju att Shogun har knockout-power och stooor erfarenhet i ringen. De flesta säger att motivation/ungdomlig blodtörst går före erfarenhet och "visdom", men vafan, jag tror att Shogun flippar och levererar en saftig krok rakt i Gustafsson´s plyte!

Doctor Snuggles 2012-12-07 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Mazr (Inlägg 6139651)
Exakt! Man vet ju att Shogun har knockout-power och stooor erfarenhet i ringen. De flesta säger att motivation/ungdomlig blodtörst går före erfarenhet och "visdom", men vafan, jag tror att Shogun flippar och levererar en saftig krok rakt i Gustafsson´s plyte!

Problemet är att Alex kanske är som bäst mot överaggresiva strikers. Jag ser det faktiskt som rätt osannolikt att Shogun vinner. Skulle en "healthy shogun" med en bra gameplan dyka upp, då kan det blir jämnare, men tror inte han någonsin kommer dyka upp igen.

Bailah 2012-12-07 22:36

Henderson decision
Penn RNC 2' ronden
Alex decision

Och ja jag röstar med hjärtat!

Iskall 2012-12-07 23:40

swick- Brown, TKO
Penn - MacDonald, Decision
Rua - Gustafsson, TKO
Henderson - Diaz, TKO

Mackan58 2012-12-08 00:06

Blir detta event som pwo på söndag!

Gustafsson via decision!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)