Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Nitrometan 2010-05-04 08:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4339296)
På fredag är det dags! Världens starkaste man slåss igen. This time, it's personal. Eller nåt annat trailoraktigt i speakerröst. ;)

Polish Power! :)

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4339296)
Hörde f.ö. att han helt gett upp strongman nu - han insåg väl att det inte är realistiskt att träna både för strongman och mma, om han nu vill bli världsbäst (som han har sagt att han vill bli inom 2 år :D).
Han tränar typ 90% mindre styrka nu sen 8 månader tillbaka, och i princip bara mma och uthållighet men trots det har han svårt att gå ner under 125kg.

Han kanske skulle prova att äta mindre? :D

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4339847)
Läste att det är ngn FW i WEC som har PL-backgrund. Någon som vet vem det är?

Va?

FW?

PL?

backgrund?

Doctor Snuggles 2010-05-04 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4340517)
Polish Power! :)


Han kanske skulle prova att äta mindre? :D


Va?

FW?

PL?

backgrund?

Han behöver ju godis mellan måltiderna har han sagt; för att hålla energin uppe. Inte så lätt då.

Ja, fjädervikt, powerlifting, bakground.

Nitrometan 2010-05-04 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4341075)
Han behöver ju godis mellan måltiderna har han sagt; för att hålla energin uppe. Inte så lätt då.

Aha. Inte så lätt att lägga av med sina vanor.


Då förstår jag. Vet ej.

Doctor Snuggles 2010-05-04 14:38

Dieten/träningen har gått hårt Pudde verkar det som. Ser inte helt fräsch ut. :D
http://img220.imageshack.us/img220/4213/pudz.jpg

EDIT: Hans boxningstränare, som är en bronsmedaljör i olympisk boxning, verkar inte så imponerad av Puddes boxning. Säger att han har svårt för att lära sig tekniken, och utnyttja rätt sorts styrka (antagligen få in höften i slagen samt försvar). Samt att han inte tror att Pudde fått ett ordentligt slag än, och att han inte är van vid att bli slagen på käfta. Han hade tydligen bara tid att träna boxning 2-3 ggr i veckan och tränarn är orolig anser att det kan slå tillbaka på honom, särskilt om Japanen överlever de 2 första minuterna.

Doctor Snuggles 2010-05-04 15:48

Lite mer:

Tydligen så visar han dock prov på talang när det gäller markspelet. Brottningstränarn sade att han efter väldigt kort tid ser ut som han brottats i 5 år. Han råkade tydligen bryta benet på ena av tränarna med en spark (som dock inte märkte det förrän han var hos läkarn så det var väl inget större brott), och har skadat flera sparringpartners med sin brutala manlighet. ;)

nmanradnävna 2010-05-04 15:59

Ska bli jäkligt kul att se han på fredag, hur går man tillväga för att se fighten live? Vilka tider och kanaler gäller? Jag är väldigt rädd för att det kommer bli att man missar eventet och sedan ser resultatet innan man hinner hitta själva fighten

Doctor Snuggles 2010-05-04 16:01

Den kommer sändas via sattelit på polsat vet jag iaf. Ingen riktig aning om hur man får tag på den annars - borde dock finnas några liveströmmar uppe då via sopcast eller justin.tv eller nåt.

nmanradnävna 2010-05-04 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4341431)
Den kommer sändas via sattelit på polsat vet jag iaf. Ingen riktig aning om hur man får tag på den annars - borde dock finnas några liveströmmar uppe då via sopcast eller justin.tv eller nåt.

Okej får hålla korpluggarna öppna på fredag då.

Intressant och rolig info du kommer med om Pudzie! :thumbup:

ahl- 2010-05-04 16:07

Blir inget mellan Forrest och Lil Nog den 29e Maj :/

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/...1411&zoneid=13

CpÅke 2010-05-04 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4341401)
Lite mer:

Tydligen så visar han dock prov på talang när det gäller markspelet. Brottningstränarn sade att han efter väldigt kort tid ser ut som han brottats i 5 år. Han råkade tydligen bryta benet på ena av tränarna med en spark (som dock inte märkte det förrän han var hos läkarn så det var väl inget större brott), och har skadat flera sparringpartners med sin brutala manlighet. ;)


jag gillar han inte just därför,han är verkligen en muscle head, han har gått en match som var om du frågar mej en mismatch, o folk är asimponerad av han?

vad har han gjort för att imponera inom mma? haft fotbolls sparkar och en guard som var nere vid magen? är det nån som faktiskt tror att man slår hårdare med sådär stora armar? Att ha sådär stora muskler är nog mer till din nackdel än fördel, stora explosiva muskler kräver mycket energi och syre.

att han också gör illa folk på sina sparring sessioner är ju rent bs? jjag tycker det reflekterar osäkerhet hos dej själv, han kunde inte slå ett riktigt slag o sen endå insisterar han på att använda sin "brute force" för att lära sej? Du lär dej verkligen inte snabbare på att hålla på med en sån inställning

nee jag hoppas på lille tim ja

Doctor Snuggles 2010-05-04 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4341434)
Okej får hålla korpluggarna öppna på fredag då.

Intressant och rolig info du kommer med om Pudzie! :thumbup:

Thx, lite mer då:
De har svårt att hitta bra renodlade mma-sparringpartners åt pudde, förutom brottare (Polen har en del bra brottare i hans viktklass). Cardion verkar dock vara någorlunda på plats nu, även om han själv sagt att det har varit jobbigt att träna upp den. Han klarar tydligen 3x5 minuter träningsmatcher där man byter in nya motståndare var 1-2 minuter. Matchen kommer vara 2x5 minuter.

Hans huvudtränare tror inte Pudde kommer ha några problem med Japanen förutsatt att han inte får in ngt turslag, och tippar 99% på vinst. Särskilt på marken tror han övertaget kommer finnas då Pudde pga sin styrka ger även proffsbrottare en bra match. Pudde verkar dock vara lite egensinnig och har inte hållit jämnt med tränarn alltid, och tog t.ex. Silvia matchen mot hans rekommendation. Tränarn bävar lite för den matchen pga att han anser Silvia vara på en helt annan nivå än Japanen (bl a pga hans storlek och reach), men han verkar ha blivit lite mer positiv med tiden och tippar nu på 80% vinstchans.

Doctor Snuggles 2010-05-04 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4341453)
jag gillar han inte just därför,han är verkligen en muscle head, han har gått en match som var om du frågar mej en mismatch, o folk är asimponerad av han?

vad har han gjort för att imponera inom mma? haft fotbolls sparkar och en guard som var nere vid magen? är det nån som faktiskt tror att man slår hårdare med sådär stora armar? Att ha sådär stora muskler är nog mer till din nackdel än fördel, stora explosiva muskler kräver mycket energi och syre.

att han också gör illa folk på sina sparring sessioner är ju rent bs? jjag tycker det reflekterar osäkerhet hos dej själv, han kunde inte slå ett riktigt slag o sen endå insisterar han på att använda sin "brute force" för att lära sej? Du lär dej verkligen inte snabbare på att hålla på med en sån inställning

nee jag hoppas på lille tim ja

Han håller snarare tillbaka på träningarna och är inte helt medveten om sin egen styrka alltid, tydligen. Han har tränat mma i typ 8 månader nu, nästan helt sluta träna styrka, och verkar klara av det han behöver som jag skrev i förra posten (förstås är en riktig match snäppet värre, men vi får se).
Dessutom är han känd för att inte vara den "statiskt starkaste" strongman-utövaren - faktum är att han fick en hel del kritik för det av vissa fans - och främst vann pga sin atletiska förmåga, explosivitet och muskeluthållighet (han har t.ex. aldrig placerat särskilt bra på Arnolds, som har väldigt tunga grenar och är mer en styrkelyftliknande tävling).
Visserligen är det inte samma sak som mma, då strongmangrenar bara varar i max 40 sek (om du är på toppnivå), men det verkar onekligen som en riktigt bra bas. Sen har han arbetsmoral och killerinstinkt som heter duga. Det är inte för inte som han har vunnit 42 av 59 strongman events och bara varit nedanför prispallen 6 ggr.

EDIT: Jag förstår för övrigt inte hur man kan heja på Silvia. Maken till mer obekväm fighter har jag aldrig sett. Han ser ut som en lodis eller någon slags förvuxen bäbis, och jag har alltid fått intrycket av att han vunnit pga sin storlek och reach och att HW generellt har varit rätt vekt. Men ngn får gärna motbevisa mig; har inte följt hans karriär så noga. I vilket fall så känns det som hans tid är över, med tanke på hur dålig han såg ut sina sista matcher.

krellik 2010-05-04 16:28

Den stora frågan är ifall boxningstränaren är lite skeptisk till hans haka så kan han få det svårt mot Sylvia, säga vad man vill om Tim men han kan slå hårt och han har hyffsad boxning. Tror det är en onödigt våghalsig matchning personligen.

Doctor Snuggles 2010-05-04 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4341497)
Den stora frågan är ifall boxningstränaren är lite skeptisk till hans haka så kan han få det svårt mot Sylvia, säga vad man vill om Tim men han kan slå hårt och han har hyffsad boxning. Tror det är en onödigt våghalsig matchning personligen.

Hakan är otestad, det är väl mest det. Det verkar dock som i allmänhet folk med stora nackar och med grovhuggna huvuden kan ta ett slag bra. Men vi får väl se.

CpÅke 2010-05-04 16:36

killer instinkt är bara skitsnack om du frågar mej,du måste vara mentalt starkt, men aggressivitet och det där KROSSA DÖDA grejjen är snarare mer grundad på rädsla. Gå in i ringen som Fedor, kall, lugn fokuserad och visa ingen rädsla. Att ta in massa onödiga känslor i ringen hämmar ju dej från att tänka klart och agera på rätt sätt såsom Rädsla och aggressivitet

Men att lyfta en 300 kg sten från marken då får du väl va hur jävla arg som helst om det nu hjälper dej

PS jag är inget stort fan av silva, men han är en fighter som vart där ute många gånger, och det måste ska han ha respekt för, jag har ignen respekt för nån muscle head som går in och beteer sej som han är kungen över mma när han inte ens vet hur man slår ett slag?

Doctor Snuggles 2010-05-04 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4341514)
killer instinkt är bara skitsnack om du frågar mej,du måste vara mentalt starkt, men aggressivitet och det där KROSSA DÖDA grejjen är snarare mer grundad på rädsla. Gå in i ringen som Fedor, kall, lugn fokuserad och visa ingen rädsla. Att ta in massa onödiga känslor i ringen hämmar ju dej från att tänka klart och agera på rätt sätt såsom Rädsla och aggressivitet

Men att lyfta en 300 kg sten från marken då får du väl va hur jävla arg som helst om det nu hjälper dej

Jag talade inte om aggressivitet, utan vinnarinstinkten. Att kunna pressa sig till max och längre ändå med bara psyket. Kolla på lite av Puddes strongman grejer så får du se prov på hans mentala styrka. Att vinna WSM 5 ggr samt placera 2:a (på en hårsmån) 2 ggr är ingen liten bedrift i det avseendet. Han har inte betett sig som kungen av MMA, var har du fått det ifrån? Han har hela tiden sagt att han vet att han tar en risk, att han har mycket kvar att lära osv samtidigt som han har varit självsäker. Man måste nog ha ett ordentligt mått av självsäkerhet för att bli en vinnare i vilket fall.

schmecker 2010-05-04 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4341274)
EDIT: Hans boxningstränare, som är en bronsmedaljör i olympisk boxning, verkar inte så imponerad av Puddes boxning. Säger att han har svårt för att lära sig tekniken, och utnyttja rätt sorts styrka (antagligen få in höften i slagen samt försvar). Samt att han inte tror att Pudde fått ett ordentligt slag än, och att han inte är van vid att bli slagen på käfta. Han hade tydligen bara tid att träna boxning 2-3 ggr i veckan och tränarn är orolig anser att det kan slå tillbaka på honom, särskilt om Japanen överlever de 2 första minuterna.

citat från hans boxningscoach:
"His boxing technique is bad. There a lot of holes in his game. His defense is weak, he didn't have much time to learn. There are holes in every aspect of his boxing technique. His jab is bad, his legs are bad, his defense is bad, his offense is bad. I also don't think Mariusz is ready to take a punch"

var tvungen skratta lite åt det, kul utlåtande att få från coachen.
låter som han är redo för sylvia sen... eller inte

nmanradnävna 2010-05-04 16:54

Vad gäller Silvia så ger han skede av att vara en öldrickande småtjockis men gubben har en hel del power i den kroppen vilket man inte kan tro vid bara anblicken
Hoppas på Pudzie men det blir Silvia som tar hem det

Doctor Snuggles 2010-05-04 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av schmecker (Inlägg 4341552)
citat från hans boxningscoach:
"His boxing technique is bad. There a lot of holes in his game. His defense is weak, he didn't have much time to learn. There are holes in every aspect of his boxing technique. His jab is bad, his legs are bad, his defense is bad, his offense is bad. I also don't think Mariusz is ready to take a punch"

var tvungen skratta lite åt det, kul utlåtande att få från coachen.
låter som han är redo för sylvia sen... eller inte

Man har ju sett klipp på hans boxningsträning, men det var ju 7 månader sen. Lite borde han ju lärt sig, men visst om man jämför med en boxare eller kickboxare är han säkert fortfarande keff tekniskt sett. Men om hans brottning verkar ta sig så bra, så behöver det inte spela någon större roll. Misstänker att han kommer kunna bolla ner Silvia på marken rätt lätt. Dessutom så har Pudde alltid verkat rätt ok på strategi, han vet att uttnyttja sina fördelar så jag tror nog på Pudde.

Potatiskillen 2010-05-04 17:00

Klart att kolozzeum.com hejjar på Pudzianowski ;)

CpÅke 2010-05-04 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4341520)
Jag talade inte om aggressivitet, utan vinnarinstinkten. Att kunna pressa sig till max och längre ändå med bara psyket. Kolla på lite av Puddes strongman grejer så får du se prov på hans mentala styrka. Att vinna WSM 5 ggr samt placera 2:a (på en hårsmån) 2 ggr är ingen liten bedrift i det avseendet. Han har inte betett sig som kungen av MMA, var har du fått det ifrån? Han har hela tiden sagt att han vet att han tar en risk, att han har mycket kvar att lära osv samtidigt som han har varit självsäker. Man måste nog ha ett ordentligt mått av självsäkerhet för att bli en vinnare i vilket fall.


okok jag ger mej, men jag hejjar fortfarande på illa tim:D

krellik 2010-05-04 18:19

Hejjar på Pudz, han är skön och Tim Silvia kan vara fruktat tråkig.

Tror dock att oddsen är ganska goda att Tim tar matchen dock.

Jacksatan 2010-05-04 18:28

Men hur jävla svårt ska det vara att lära sig att han heter Tim SYLVIA, inte Silva, Silvia eller något dylikt.

Hemma Gymmaren 2010-05-04 18:28

Vad väger Pudde?

Jacksatan 2010-05-04 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4341560)
Vad gäller Silvia så ger han skede av att vara en öldrickande småtjockis men gubben har en hel del power i den kroppen vilket man inte kan tro vid bara anblicken
Hoppas på Pudzie men det blir Silvia som tar hem det

Nej, precis. En kille som är 2.03 lång och väger en bit över 130 kg kan man verkligen inte tro har nån power i kroppen :smash:

krellik 2010-05-04 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 4341836)
Men hur jävla svårt ska det vara att lära sig att han heter Tim SYLVIA, inte Silva, Silvia eller något dylikt.

Finns viktigare saker i livet att prioritera än att lära sig stava namnet till den kobenta klumpedunsen satan.

Doctor Snuggles 2010-05-04 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 4341836)
Men hur jävla svårt ska det vara att lära sig att han heter Tim SYLVIA, inte Silva, Silvia eller något dylikt.

Haha, vem fan bryr sig? F.o.m. nu ska jag bara därför kalla honom Salivja.

CpÅke 2010-05-04 19:08

kan vi inte alla börja kalla han Silver? Tim Silver blir lättast så

blir lite pirate feel över det hela

Doctor Snuggles 2010-05-04 19:19

Haha, ja det är lite pirat över honom faktiskt. Man skulle kunna byta ut hans högra ben mot ett träben och det skulle nog inte bli så stor skillnad. :D

krellik 2010-05-04 19:20

http://img.thesun.co.uk/multimedia/a...90_824967a.jpg

Att skriva Tim Salijvas namn korrekt är lite som att säga lord Voldemort, bara massa skit som händer då.

krellik 2010-05-04 19:24

http://1.bp.blogspot.com/_y55ILMm6kS...and%2BDana.jpg

Doctor Snuggles 2010-05-04 19:26

http://mmahumor.files.wordpress.com/...317102827d.jpg

CpÅke 2010-05-04 19:33

Go silver!

http://img697.imageshack.us/img697/3212/silverga.jpg

CpÅke 2010-05-04 19:34

haah krellik good one!

Doctor Snuggles 2010-05-04 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4342078)

Haha, good one. Borde postas på ngt lämpligt mma forum.

nmanradnävna 2010-05-04 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 4341846)
Nej, precis. En kille som är 2.03 lång och väger en bit över 130 kg kan man verkligen inte tro har nån power i kroppen :smash:

Nu drar du helt plötsligt in siffror i bilden. Och nej, jag tror inte många som ser Tim gåendes på stranden i bar överkropp tror att han är så atletisk.

Nu har han dock bättrat på sin fysik betydligt mer än för ett par år sedan

Tigerkotten 2010-05-05 18:52

Citat:

Kanadensaren Jonathan "The Road Warrior" Goulet är närmast aktuell för match mot Marcus Davis vid UFC 113. Inför matchen berättade han något intressant.

"För några veckor sedan så var jag ute och rastade min hund. Jag hade bra kolla på min hund eftersom det var en pitbull i parken och jag ville inte att min hund skulle hamna i slagsmål med en sådan mördare. Han är en skotsk terrier, men han är mer som Napoleon och han ger sig på boxrar och andra stora hundar och jag har blivit biten ett par gånger på grund av honom.

Allting flöt på bra tills en familj med småbarn och deras pudel kom till parken. Barnen var kanske tre fyra år gamla och de sprang runt och hade skoj medan pitbullen började bli lite orolig. Jag blev nervös över att barnen var nära pitbullen, men eftersom det inte är mina barn tyckte jag inte det var min sak att säga något om det.

Helt plötsligt hör jag skrikande och panik och jag ser att pitbullen har blivit ilsk och börjat morra. Jag tittade på den och såg att den hade något i munnen och jag trodde det var ett av barnen. Jag tänkte inte ens utan hoppade på hunden och låste en rear naked choke på den. Jag ställde upp hunden på bakbenen och la all min vikt på den. Först då insåg jag att det var pudeln han hade i munnen, men han vägrade att släppa och det gjorde inte jag heller. Jag ville inte att han skulle bli arg och bita mig i ansiktet eller skada någon så jag fullföljde strypningen och hunden tuppade av. När han hade slocknat så kom pudeln loss och den var skadad och blödde rejält. Även efter att hunden var medvetslös och jag hade släppt strypningen så släppte jag inte honom förrän ägaren tog tag i hans halsband."
http://www.ufc.com/index.cfm?fa=news.detail&gid=81095

stafh 2010-05-05 19:07

Haha, måste sett helt sjukt ut.

Doctor Snuggles 2010-05-05 19:39

Det borde fan vara lag på att man ska få ett hundkörkort eller dyl när det gäller kamphundar eller potentiellt aggressiva hundraser.
Var på väg att själv köra hembakt mma på en hund på tunnelbaneperrongen en gång då han kom in i någon slags manisk lektuggamode och började bita ägarinnan på handen. Som tur var lugnade han ner sig i sista stund.

krellik 2010-05-05 20:28

Hundkörkort, barnkörkort, vara idiotkörkort. Mycket körkort blir det.

http://img64.imageshack.us/img64/8205/hejj.jpg

Passar på att vissa bild på våra livsfarliga kamphundar med. En styck livsfarlig dobberman och en styck livsfarlig pitbull. Bilden visar klart och tydligt upp vilka farliga bestar detta är..;)

Doctor Snuggles 2010-05-05 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4344798)
Passar på att vissa bild på våra livsfarliga kamphundar med. En styck livsfarlig dobberman och en styck livsfarlig pitbull. Bilden visar klart och tydligt upp vilka farliga bestar detta är..;)

För det handlar ju förstås om att alla hundar av raserna är farliga.
Att du inte råkar vara en idiot innebär inte att alla andra inte är det.

krellik 2010-05-05 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4344838)
För det handlar ju förstås om att alla hundar av raserna är farliga.
Att du inte råkar vara en idiot innebär inte att alla andra inte är det.

Fruktat överhypat dock (lolz att gå och oroa sig över 30kg pitbull utan naturlig agresivitet mot människor när man i regel inte kissar på sej när man ser stora schäfrar eller 60kgs rottweilers) och nej jag gillar verkligen inte idioter som väljer "mina" raser, det gör mej ärligt talat jävligt förbannad, dock tycker jag snacket om hundkörkort är rätt töntigt.

Om något ska man se till att stärka möjligheten att snabbare ge hundförbud till olämpliga ägare oavsett ras, det här landet behöver knappast mer byråkrati.

eiri 2010-05-05 20:52

om 2 dar kör pudzian sin andra MMA match ! :)

Jense 2010-05-05 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4344670)
Det borde fan vara lag på att man ska få ett hundkörkort eller dyl när det gäller kamphundar eller potentiellt aggressiva hundraser.
Var på väg att själv köra hembakt mma på en hund på tunnelbaneperrongen en gång då han kom in i någon slags manisk lektuggamode och började bita ägarinnan på handen. Som tur var lugnade han ner sig i sista stund.

Kanske dax att förortskidsen och pundarna tar tag i sina problem istället för att förstöra ras efter ras. Det börja med schäfer, sen dobbermann..

Min hund gör inte som den "pitbullen" gjorde. Min hund gör allt för tt vara mig till lags. hade jag tränat den till att bita alla den ser hade den till sist gjort det antagligen, väldigt tillgänglig och lättränad, och i fel händer en farlig ras. men det gäller en 100 raser till, så det är knappast något rasspecifikt utan snarare vad som just nu är modernt och lättillgängligt. In på blocket och sök på amstaff så får du upp säkert 200 annonser, varav en, eventuellt två är renrasiga.

Lagen borde vara att nollor inte ska avlas på, och då menar jag människor.

Salus 2010-05-05 22:59

Håll hundsnacket till annan tråd ffs.

Doctor Snuggles 2010-05-05 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4344873)
Fruktat överhypat dock (lolz att gå och oroa sig över 30kg pitbull utan naturlig agresivitet mot människor när man i regel inte kissar på sej när man ser stora schäfrar eller 60kgs rottweilers) och nej jag gillar verkligen inte idioter som väljer "mina" raser, det gör mej ärligt talat jävligt förbannad, dock tycker jag snacket om hundkörkort är rätt töntigt.

Om något ska man se till att stärka möjligheten att snabbare ge hundförbud till olämpliga ägare oavsett ras, det här landet behöver knappast mer byråkrati.

Jag minns inte om det var en pitbull - kunde likväl varit en rottweiler. Poängen är att man såg hur tydligt ej lämpad just denna lilla tjej var att hantera en sådan stor hund, och hur hon inte förstod enkel hundpsykologi. Vidare är faktum att kamphundar har blivit framavlade för vad - jo, kamp. Det är inte så märkligt att deras gener har varit selekterade för att maximera deras aggressivitet och kampvilja. Visst är det kanske upphypeat, och det inte sker olyckor så ofta statistiskt sett, men varför skulle man inte reglera något som potentiellt är farligt? Det är väl bättre än att helt sonika förbjuda rasen helt, som man t.ex. gjort på vissa ställen i tyskland?
Eller för att vara ONT, lära folk hund-mma? :D

krellik 2010-05-05 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4345254)
Jag minns inte om det var en pitbull - kunde likväl varit en rottweiler. Poängen är att man såg hur tydligt ej lämpad just denna lilla tjej var att hantera en sådan stor hund, och hur hon inte förstod enkel hundpsykologi. Vidare är faktum att kamphundar har blivit framavlade för vad - jo, kamp. Det är inte så märkligt att deras gener har varit selekterade för att maximera deras aggressivitet och kampvilja. Visst är det kanske upphypeat, och det inte sker olyckor så ofta statistiskt sett, men varför skulle man inte reglera något som potentiellt är farligt? Det är väl bättre än att helt sonika förbjuda rasen helt, som man t.ex. gjort på vissa ställen i tyskland?
Eller för att vara ONT, lära folk hund-mma? :D

Jo visst kan "kamphundar" ha aggresivitet, i 99% av fallen i en sund sådan så är det dock riktat mot hundar och andra djur, de är typiskt inte särskilt farliga mot människor, dåliga vakthundar som tusan av den anledningen.
Att då jämföra med betydligt större vakthundsraser som är avlade att ge sig på människor. Lite som farsans jakt taxar, arga som fan på rådjur och igelkottar och katter, inte särskillt mot människor.
Lite otippat att det ska vara sånt hype om dessa små 15-30kgs hundar som är extremt människovänliga, barnvänliga, etc. Nu menar jag inte att man ska ge sig på vakthundsraserna istället, det var inte min poäng här måste jag poängtera, utan snarare att "kamphunds" hetsen är en mediaprodukt i stil med burkkampshets, dessa hundar gick trots allt runt lösa som bondhundar under lång tid utan dåligt rykte, var den amerikanska nationalhunden och en jävligt populär familjehund, allt detta problemfritt under mycket lång tid.

Eftersom jag får ta-höra båda ofta så känns det som att mma debatterna och kamphundsdebatterna är mer eller mindre identiska, dåligt förankrade i verkligheten, hypade utan substans, allt handlar om något antytt farligt som försvinner så fort man petar i det med lite logik.

Edit: På samma sätt som jag blir arg när jag ser låtsas vatos locos komma gående med en amstaff så blir jag arg när strulputtar som håller på med mma/bjj går och rånar banker. Säger det egentligen något om sporten eller hunden, nej vill jag påstå.

Salus 2010-05-05 23:14

Jag ska nog sätta 100kr på Daley + 100kr på Shogun.

Båda ligger på nästan 3 i odds!

krellik 2010-05-05 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 4345281)
Jag ska nog sätta 100kr på Daley + 100kr på Shogun.

Båda ligger på nästan 3 i odds!

Så bra odds på shogun efter förra matchen??

Doctor Snuggles 2010-05-05 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4345287)
Så bra odds på shogun efter förra matchen??

Folk tror att Machida har tränat till sig ett bättre försvar mot shoguns lowkicks. Iof inte särskilt osannolikt.

krellik 2010-05-05 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4345294)
Folk tror att Machida har tränat till sig ett bättre försvar mot shoguns lowkicks. Iof inte särskilt osannolikt.

Förviso inte osanolikt, frågan är om han kommer att kunna checka lowkicks och ha det fotarbete som han bygger 80% av sin fighting på...

Fuck jag vet inte, så mycket som Machida har dominerat tror jag fortfarande att Shogun är den större talangen av dem...

Doctor Snuggles 2010-05-05 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4345297)
Förviso inte osanolikt, frågan är om han kommer att kunna checka lowkicks och ha det fotarbete som han bygger 80% av sin fighting på...

Fuck jag vet inte, så mycket som Machida har dominerat tror jag fortfarande att Shogun är den större talangen av dem...

Han får göra som Anderson gjorde mot Irvin helt enkelt. :D

dared 2010-05-05 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4345297)
Förviso inte osanolikt, frågan är om han kommer att kunna checka lowkicks och ha det fotarbete som han bygger 80% av sin fighting på...

+1

Det är nog inte helt lätt och bara lära sig checka lowkicks, däremot har han säkert några andra bra counters mot det.

Tror dock på Shogun faktiskt. Han brukar gå snabbt framåt när han är frisk och han har ju fler vapen han med. Shoguns "game" är ju överlag väldigt bra.

Tigerkotten 2010-05-05 23:45

Tror Shogun tar hem det denna gång, lite mera aggressiv så går det nog hem!
Kos kommer köra över Daley

Salus 2010-05-05 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4345287)
Så bra odds på shogun efter förra matchen??

njae, det ligger snarare på 2.6 - det var bara daley man kunde få till 3 nu....


I vilket fall, så tror jag att det kan betala sig bra att slänga in pengar på de två matcherna.

Egentligen tror jag lite mer på Machida än på Shogun, men utgången känns väldigt oviss..

Paul Daley däremot tror jag stenhårt på. Funderar nästan på att slänga in 300 kr på honom istället :)

Tigerkotten 2010-05-05 23:48

promo för Chuck vs Franklin från en av de bättre på göra MMA highlights

krellik 2010-05-05 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4345314)
+1

Det är nog inte helt lätt och bara lära sig checka lowkicks, däremot har han säkert några andra bra counters mot det.

Tror dock på Shogun faktiskt. Han brukar gå snabbt framåt när han är frisk och han har ju fler vapen han med. Shoguns "game" är ju överlag väldigt bra.

Att lära sig tima lowkicks är ju en sak, det är inte så svårt och realistiskt lär Machida kunna detta, man måste ju dock lägga mer tyngd på bakbenet för att göra detta på nåt vettigt sätt och den stora gåtan är att kombinera detta med ett rörligt fotarbete.
För en fighter som Machida som vill ligga precis utanför boxningsrange och som vill gå in med snärtiga attacker som en fäktare nästan alternativt kontrings slå mot överagressiva svingar så kan hårda lowkicks möjligtvis vara lite av en kryptonit iochmed lång räckvidd och att shogun kan skicka dem relativt säkert. Dödar man dessutom hans snabbhet så dör hans game.

Men visst han är gameplanerare av guds mått, jävligt nyffiken på vad han har för svar, kanske något genialt. Jag tror dock hårt på Shogun.

Salus 2010-05-06 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4345335)
Att lära sig tima lowkicks är ju en sak, det är inte så svårt och realistiskt lär Machida kunna detta, man måste ju dock lägga mer tyngd på bakbenet för att göra detta på nåt vettigt sätt och den stora gåtan är att kombinera detta med ett rörligt fotarbete.
För en fighter som Machida som vill ligga precis utanför boxningsrange och som vill gå in med snärtiga attacker som en fäktare nästan alternativt kontrings slå mot överagressiva svingar så kan hårda lowkicks möjligtvis vara lite av en kryptonit iochmed lång räckvidd och att shogun kan skicka dem relativt säkert. Dödar man dessutom hans snabbhet så dör hans game.

Men visst han är gameplanerare av guds mått, jävligt nyffiken på vad han har för svar, kanske något genialt. Jag tror dock hårt på Shogun.

Intressant diskussion.

Jag tror att Shoguns svagaste länk är hans cardio, tror machida kommer göra sitt yttersta för att försöka trötta ut honom, vilket han inte alls lyckades med sist. Men man ska komma ihåg att Machida var ganska illa skadad så gott som hela förra matchen, tror han kommer vara mer rörlig och mer försiktig mot att ta emot sparkar.

Att mer upprepade gånger ta sig in på close-distance, där low kicks inte fungerar kan vara hans melodi, det gäller bara att han tar sig ut fortare än kvickt, innan clinchmonstret Shogun knäar honom tillbaka till sjuksängen :)

krellik 2010-05-06 00:15

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 4345353)
Intressant diskussion.

Jag tror att Shoguns svagaste länk är hans cardio, tror machida kommer göra sitt yttersta för att försöka trötta ut honom, vilket han inte alls lyckades med sist. Men man ska komma ihåg att Machida var ganska illa skadad så gott som hela förra matchen, tror han kommer vara mer rörlig och mer försiktig mot att ta emot sparkar.

Att mer upprepade gånger ta sig in på close-distance, där low kicks inte fungerar kan vara hans melodi, det gäller bara att han tar sig ut fortare än kvickt, innan clinchmonstret Shogun knäar honom tillbaka till sjuksängen :)

Tydligen ska bröderna shogun och ninja ha galna gener för uthållighet då båda deras föräldrar ska ha varit uthålighetsidrottare om jag inte minns fel, tyckte att en tränad skadefri Shogun i förra matchen såg ut som en terminator, hoppningsvis är han ännu bättre tränad nu.

Salus 2010-05-06 00:26

2½ ggr pengarna låter mer och mer som en jävligt bra deal :D

krellik 2010-05-06 00:28

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 4345360)
2½ ggr pengarna låter mer och mer som en jävligt bra deal :D

Skyll inte på mig bara om Shogun får pisk. Finns en anledning varför jag inte bettar på MMA, för jävla mycket som kan hända i den sporten...

Tigerkotten 2010-05-06 00:31

Får hoppas att fighten blir bra bara.. :) Tror Kos fighten blir bra också, om Kos är smart tar han fighten till marken dock.
Mauricio Rua vs. Lyoto Machida
Paul Daley vs. Josh Koscheck
Jeremy Stephens vs. Sam Stout
Matt Mitrione vs. Kimbo Slice
Alan Belcher vs. Patrick Cote
Joe Doerksen vs. Tom Lawlor
Marcus Davis vs. Jonathan Goulet
TJ Grant vs. Johny Hendricks
Tim Hague vs. Joey Beltran
Yoshiyuki Yoshida vs. Mike Guymon
Jason MacDonald vs. John Salter

Väntar mycket på Lesnar vs Carwin också

Tigerkotten 2010-05-06 00:39

Mauricio Rua vs. Lyoto Machida
Paul Daley vs. Josh Koscheck
Jeremy Stephens vs. Sam Stout
Matt Mitrione vs. Kimbo Slice
Alan Belcher vs. Patrick Cote
Joe Doerksen vs. Tom Lawlor
Marcus Davis vs. Jonathan Goulet
TJ Grant vs. Johny Hendricks
Tim Hague vs. Joey Beltran
Yoshiyuki Yoshida vs. Mike Guymon
Jason MacDonald vs. John Salter

Hade jag satsat pengar hade nog kört på Kos som säker, Rua som bra odds och tror på han. Belcher tar det nog med pga Cote har varit borta ett bra tag nu.

Kross 2010-05-06 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 4345328)
njae, det ligger snarare på 2.6 - det var bara daley man kunde få till 3 nu....


Paul Daley däremot tror jag stenhårt på. Funderar nästan på att slänga in 300 kr på honom istället :)

Lade själv 150kr på Daley. Vill verkligen se Kos bli KTFO, kan fan inte med snubben. Machida-Shogun vågade jag verkligen inte lägga pengar på däremot. Känns mer ovisst.

Hank 2010-05-06 01:29

Machidas farsa avslöjar fördelarna med att dricka sitt eget urin. Om förhöjd proteinsyntes ändå vore en av dem...


Doctor Snuggles 2010-05-06 01:39

Som vanligt kan man inte anklaga atleter eller deras coacher för att vara de mest intelligenta varelserna. Lite som power balance (ett armband som ger bättre balans genom magnetism eller ngt annat bullshit) flugan som pågår i surfing just nu. Dricka sitt eget urin är iof gratis åtminstone.

Tricce 2010-05-06 02:17

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4338715)
Vilken stil tränar du?

Goshindo nutid Judo dåtid :)

eternallord 2010-05-06 02:18

Lite legendariska bidrag från Paul Daleys Koscheck-Photoshop-tävling:

http://i177.photobucket.com/albums/w...manblank-1.jpg

http://i43.tinypic.com/1zlyik3.jpg

http://imgur.com/QCSNF.jpg

http://i177.photobucket.com/albums/w...s/venomkos.jpg

http://i179.photobucket.com/albums/w...k/95e5713b.jpg

delta_mats 2010-05-06 10:40

Åter till Mariuz Pudzianowski vs Tim Sylvia. Vad blir det för utgång?
Tycker det är modigt gjort av Mariuz att ta den matchen och det visar hans ambitioner en del. Tim Sylvia är väl inte så bra som han varit, om man nu kan säga att han någonsin varit bra, han har ju dock vunnit över stora namn och gått rätt jämnt med många i toppen.

Tigerkotten 2010-05-06 11:12

Rätt trist avsnitt i TUF.
Sylvia borde ta hem fighten, men Mariuz med sin råstyrka har ju alltid en chans att göra en tjurrusning.

Nitrometan 2010-05-06 12:02

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4345843)
Åter till Mariuz Pudzianowski vs Tim Sylvia. Vad blir det för utgång?

Baserat på erfarenhet (deras) så borde Tim Sylvia ta det.

Men Pudzi är en galen polack så man vet aldrig.

delta_mats 2010-05-06 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4345911)
Rätt trist avsnitt i TUF.
Sylvia borde ta hem fighten, men Mariuz med sin råstyrka har ju alltid en chans att göra en tjurrusning.

Ja han borde ta hem den, frågan är vilka vertyg han har för att klara av Mariuz styrkeövertag. Jag tror faktiskt att Sylvia kommer bli överkörd av tåget i den här matchen.

Ashenshugar777 2010-05-06 13:11

Shoguns cardio tror jag inte man behöver oroa sig över, innan förra matchen hade han en vilopuls på 42 tror jag. mellan ronderna andades han som om det vore lätt sparring. (iofs var det inte allout krig så..)

Nu ska vi få se shoguns första title defense :D

http://www.bloodyelbow.com/2010/5/5/...cio-shogun-rua

Vem vill inte se shogun säga "Imma so very happy! Woo! woo!" när joe intervjuar vinnaren? :D
Jag vet inte om det märks men Shogun är min favoritfighter.

CpÅke 2010-05-06 13:24

Josh Koscheck hoppas jag vinner,fan altså jag gillar inte den där negern(jag visste inte vad han hette och jag orkade inte bläddra upp bland all text

Bite 2010-05-06 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4345843)
Åter till Mariuz Pudzianowski vs Tim Sylvia. Vad blir det för utgång?
Tycker det är modigt gjort av Mariuz att ta den matchen och det visar hans ambitioner en del. Tim Sylvia är väl inte så bra som han varit, om man nu kan säga att han någonsin varit bra, han har ju dock vunnit över stora namn och gått rätt jämnt med många i toppen.

Jag är ute är loopen, när och var går den här fighten?

nmanradnävna 2010-05-06 15:40

Vilken tid är Mariusz Pudzianowski vs Yusuke Kawaguchi ikväll? Har inte hittat någon stream på myp2p än, kanske inte rätt ställe att kolla på heller för den delen.

Var kommer fighten upp först efteråt tror ni? Vilket ställe ska man hugga på liksom?

Tigerkotten 2010-05-06 16:00

www.mma-core.com samt http://mmanytt.se/ är inte fel,
Jag tror enligt en mma tracker att Mariusz fighten går 16:00 imorgon om jag ej tar fel på tiden. Stream kommer nog ej finnas.

Doctor Snuggles 2010-05-06 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4346491)
www.mma-core.com samt http://mmanytt.se/ är inte fel,
Jag tror enligt en mma tracker att Mariusz fighten går 16:00 imorgon om jag ej tar fel på tiden. Stream kommer nog ej finnas.

Nja, polsat sport börjar sända kl 20.30 i morgon. Vanliga polsat sänder 22.00.

krellik 2010-05-06 17:08

Hackleman är fan en idol säger jag bara, så jävla lugn och skön.

Go coach och skön snubbe. Tyckte avsnittet var helt okej får jag säga, länge sen jag var hypad för ett TUF avsnitt dock.

nmanradnävna 2010-05-06 17:09

Trodde det var fredag idag :smash::smash:

Salus 2010-05-06 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4345843)
Åter till Mariuz Pudzianowski vs Tim Sylvia. Vad blir det för utgång?
Tycker det är modigt gjort av Mariuz att ta den matchen och det visar hans ambitioner en del. Tim Sylvia är väl inte så bra som han varit, om man nu kan säga att han någonsin varit bra, han har ju dock vunnit över stora namn och gått rätt jämnt med många i toppen.

Han har väl ändå haft UFC bältet 2 ggr? :)

Sebbe_H 2010-05-06 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Salus (Inlägg 4346637)
Han har väl ändå haft UFC bältet 2 ggr? :)

Det säger ju inte jättemycket, att jämföra sporten då mot nu är som att jämföra natt och dag.

krellik 2010-05-06 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 4346664)
Det säger ju inte jättemycket, att jämföra sporten då mot nu är som att jämföra natt och dag.

Det är inte som att Tim hade bältet när Tank kickade ass direkt, så jävla länge sen är det inte. Däremot hade han bältet när Pride hade snott de bästa tungviktarna.

Att jämföra 2006 och 2010 och påstå att sporten är som dag och natt tycker jag är lite magstarkt.

1996 och 2010 absolut... 1999 och 2010 kanske..

dared 2010-05-06 18:05

Sylvia ser ju sämre ut än vad han är också pga pingvin-benen och att hans kropp och rörelser är lite "obekväma". Däremot om man ser killen brevid andra fighters så ser man hur jävla stor han är, så man förstår ju att han kan vara farligt mot de flesta.

Jämför man teknik med ex Aldo så är det inte speciellt imponerande, men är ju helt andra fysiska egenskaper.

Tror däremot inte han har mycket mer att hämta på toppnivån.

delta_mats 2010-05-06 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4346690)
Det är inte som att Tim hade bältet när Tank kickade ass direkt, så jävla länge sen är det inte. Däremot hade han bältet när Pride hade snott de bästa tungviktarna.

Att jämföra 2006 och 2010 och påstå att sporten är som dag och natt tycker jag är lite magstarkt.

1996 och 2010 absolut... 1999 och 2010 kanske..

Han är ju inte dålig, men knappast ett namn som dyker upp när man pratar om duktiga fighters. Tycker det är angenämt att fundera på hur matchen kommer sluta. Tim Sylvia har helt klart många fördelar mot Pudde, speciellt stående med sin längd och räckvidd. Å andra sidan lär ju inte Mariuz stå och finlira boxning mot Tim. Sylvia är ju bättre på marken, men är han såpass bra så han kan manövrera ut Pudzianowski som är så otroligt stark och väger lika mycket som han själv?
Jag håller på Mariuz, ser hellre hur hans karriär fortskrider med en till vinst i bagaget än att babyface vinner, han är ju inte på toppen av sin karriär direkt.

Tigerkotten 2010-05-06 18:49

Det är dock ej Sylvia Mariuz möter imorgon. Sylvia är om 3veckor har jag för mig, eller var det 2?

Doctor Snuggles 2010-05-06 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 4346664)
Det säger ju inte jättemycket, att jämföra sporten då mot nu är som att jämföra natt och dag.

Plus att mao så har han förlorat bältet 2 ggr. ;)

Citat:

Ursprungligen postat av tigerkotten (Inlägg 4346827)
det är dock ej sylvia mariuz möter imorgon. Sylvia är om 3veckor har jag för mig, eller var det 2?

2.

Doctor Snuggles 2010-05-06 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4346775)
Han är ju inte dålig, men knappast ett namn som dyker upp när man pratar om duktiga fighters. Tycker det är angenämt att fundera på hur matchen kommer sluta. Tim Sylvia har helt klart många fördelar mot Pudde, speciellt stående med sin längd och räckvidd. Å andra sidan lär ju inte Mariuz stå och finlira boxning mot Tim. Sylvia är ju bättre på marken, men är han såpass bra så han kan manövrera ut Pudzianowski som är så otroligt stark och väger lika mycket som han själv?
Jag håller på Mariuz, ser hellre hur hans karriär fortskrider med en till vinst i bagaget än att babyface vinner, han är ju inte på toppen av sin karriär direkt.

Med tanke på att polen har högnivåbrottare som jag har för mig Pudde tränar med, och att brottningscoachen sade att han redan ser ut som han tränat i 5 år, plus att han lyckades bryta revbenen på en sparringpartner och dragit en annans axel ur led, så tror jag han har en bra chans på marken. Men det blir mycket intressant att se i morgon hur mycket han har utvecklats, om nu han inte bullrushar igen och vinner med sin blotta manlighet.

Kabuto 2010-05-06 19:06

Förstår inte hur eller varför du nämner skadade sparringpartners som positivt. Tecken på flera dåliga saker..

delta_mats 2010-05-06 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4346827)
Det är dock ej Sylvia Mariuz möter imorgon. Sylvia är om 3veckor har jag för mig, eller var det 2?

Meh! vem möter han imorgon då?

Tigerkotten 2010-05-06 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4346893)
Meh! vem möter han imorgon då?

http://www.sherdog.com/fighter/Yusuke-Kawaguchi-21975

Doctor Snuggles 2010-05-06 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4346866)
Förstår inte hur eller varför du nämner skadade sparringpartners som positivt. Tecken på flera dåliga saker..

Dåligt hur?

eternallord 2010-05-06 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4347071)
Dåligt hur?

Tecken på dålig teknik och slarvigt utförande.

Doctor Snuggles 2010-05-06 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4347089)
Tecken på dålig teknik och slarvigt utförande.

Snarare ett tecken på styrka och att han inte vet hur stor den är.
Om motståndaren skadas så spelar det ingen roll hur slarvig han är (det är förstås tråkigt för sparringpartners, men i en match).

Kabuto 2010-05-06 20:47

eternallord skrev det. Köper inte det att han inte vet om att han är stark.. Duktiga starka människor har även kontroll.

eternallord 2010-05-06 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4347107)
Snarare ett tecken på styrka och att han inte vet hur stor den är.
Om motståndaren skadas så spelar det ingen roll hur slarvig han är (det är förstås tråkigt för sparringpartners, men i en match).

Har du sysslat med kampsport själv eller? Att bryta ett revben är väldigt enkelt om motståndaren inte är beredd på smällen. Mycket sällan sparrar man så hårt så att man ska behöva vara beredd på att ta attacker av den magnituden. Sparring är en övning i teknisk färdighet och svårigheter att balansera hur hårt man anfaller kommer bara resultera i utmattning när man träder in i ringen.
Pudzi slår knappast hårdare än erfarna strikers bara för att han varit strongman, inte en chans.

En axel ur led säger verkligen ingenting i praktiken, jag tvivlar på att han försökte sig på ett Jiujitsu-axellås, vilket leder mig att tro att sparringpartnern bara landat olyckligt vid en nedtagning. Den sortens skador är ohyggligt vanliga, titta bara på senaste avsnittet av TUF.

nmanradnävna 2010-05-06 20:59

Jo, känns väl mest som att han är ny kampssportsgymmet helt enkelt.

Doctor Snuggles 2010-05-06 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4347140)
eternallord skrev det. Köper inte det att han inte vet om att han är stark.. Duktiga starka människor har även kontroll.

Kontroll och kontroll. Blir man exalterad eller gör rutinsaker så kan man glömma att backa på defaultstyrkan ibland. Det är väl delvis en vanesak, ja, men han har slutat att mecka med bilen av denna anledning har han sagt ...


Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4347144)
Har du sysslat med kampsport själv eller? Att bryta ett revben är väldigt enkelt om motståndaren inte är beredd på smällen. Mycket sällan sparrar man så hårt så att man ska behöva vara beredd på att ta attacker av den magnituden. Sparring är en övning i teknisk färdighet och svårigheter att balansera hur hårt man anfaller kommer bara resultera i utmattning när man träder in i ringen.
Pudzi slår knappast hårdare än erfarna strikers bara för att han varit strongman, inte en chans.

En axel ur led säger verkligen ingenting i praktiken, jag tvivlar på att han försökte sig på ett Jiujitsu-axellås, vilket leder mig att tro att sparringpartnern bara landat olyckligt vid en nedtagning. Den sortens skador är ohyggligt vanliga, titta bara på senaste avsnittet av TUF.

Vad jag förstår så bröts revbenet i clinch eller dyl, d.v.s. att han kramade sönder revbenet, och axeln tror jag drogs ur led när han själv skulle komma ur ett grepp eller försökte sig på ngt judokast. Jag säger inte att det är ett bevis på någonting, vi vet redan att han är hyggligt stark, jag gav bara informationen som kuriosa. Finns ingen poäng med att bli analfixerad - vi får helt enkelt se i morgon och om två veckor vad han har lärt sig.
Ja, jag har tränat kampsport, för en evighet sedan.

Vem pratar om slag för övrigt?

Pudzianovski 2010-05-06 21:12

Gott med ännu än freakmatch! Sjukt spännande! Vad kommer pudz hitta på den här gången? Roidrage kombinerat med fotbollssprak och vulkanutbrottsattack kanske!? Kul att han får möta en motstånade som, vad jag förstått, är av något bättre klass. :thumbup:

eternallord 2010-05-06 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4347184)
jag gav bara informationen som kuriosa.

Njä, du använde hans skadade sparringpartners som argument för att spekulera i hans färdigheter som MMA-utövare, något som jag invände mot. Jag är inte analfixerade... eller, det kanske jag är, men det har inget med kampsport att göra isåfall :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)