Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Nitrometan 2009-07-13 07:53

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3769475)
Vart ursäktar sig hendo?

Kolla en bit ner här: http://blog.ronin5.com/tag/ufc-100-videos/

Nitrometan 2009-07-13 10:23

Ilir Latifi tycker också att Paolo är en dålig kommenatator (eller om det var reklam för Rumble of the Kings i Malmö)



"Välkommen till Malmö!"








Förresten tycker jag att Ian och Omar funkade bra som kommentatorer på TV4 Sport.

-squat- 2009-07-13 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3769500)

Ja nu har funktionärerna koll på att han inte smörjer in ryggen. :D

Kabuto 2009-07-13 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3769575)
Kimbo - Lesnar ?? :laugh:

Nej nej, men för att få in mer tungviktare bara..

Nitrometan 2009-07-13 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av -squat- (Inlägg 3769973)
Ja nu har funktionärerna koll på att han inte smörjer in ryggen. :D

Asch. Han ville bara tafsa på den snygge och svettige GSP... *drool*

snatch914 2009-07-13 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 3769289)
Kanske ingen klockren jämförelse.
Men om du lirar i något topplag i fotboll, så tror jag inte ledningen blir så överlycklig om du samtidigt spelar korpen fotboll på din fritid och sabbar knäet.


Inte bäst jämförelse men jag förstår poängen. Jag tror dom skulle nog ändå kunna komma fram till en kompromiss där Fedor är med i x antal fighter i UFC och x antal tävlingar i Sambo.

Fyfan vad rolig bild på Hendo/Bisping! Ahahhahahaa!

Men att spotta på Hendo för att han hoppade på Bisping med det sista slaget tycker jag är dumt. När dom är i det psyket så tror jag det är lite svårt att hejda sig för att man "tror" att han är KO...


Kimbo sucks! Bra PR med sina brawlfilmer men HE SUCKS! Att lyckas ta in Fedor till UFC är ett alternativ att förstärka tungviktsklassen det andra är som det har sagts innan att få int mer tungviktare till UFC kanske via Ultimate Fighter...

Nitrometan 2009-07-13 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av snatch914 (Inlägg 3770013)
Kimbo sucks! Bra PR med sina brawlfilmer men HE SUCKS! Att lyckas ta in Fedor till UFC är ett alternativ att förstärka tungviktsklassen det andra är som det har sagts innan att få int mer tungviktare till UFC kanske via Ultimate Fighter...

Men Kimbo lär dra publik. Det är ett argument som Zuffa/UFC gillar.

snatch914 2009-07-13 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3770030)
Men Kimbo lär dra publik. Det är ett argument som Zuffa/UFC gillar.


Helt rätt, Kimbo är bra PR

Morris 2009-07-13 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3769475)
Vart ursäktar sig hendo?

Fedor vs Brock - vad tror du Kwon? ;D

Detta är ju en matchnings om dom bara måste fixa... Fedor vs Brock :D

Doctor Snuggles 2009-07-13 14:41

Det är lite Schilt varning över brock nu. En so-so fighter som dock kan använda styrkan/storleken till sin fördel. Kommer bli extremt svårslagen skulle jag tippa. Fedor kanske, fast det kommer nog aldrig att ske. Fjant-Dana.

Jag skulle verkligen vilja se GSP och Silva. Den väloljade maskinen mot den flexibla mmakonstnären. Som jag sagt förut skulle jag betta på Silva. Han är helt enkelt för smart, kan anpassa sig blixtsnabbt, och kan hitta svagheter hos alla. GSP:s styrka är i detta fallet också hans svaghet.

Nitrometan 2009-07-13 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3770115)
Det är lite Schilt varning över brock nu. En so-so fighter som dock kan använda styrkan/storleken till sin fördel. Kommer bli extremt svårslagen skulle jag tippa. Fedor kanske, fast det kommer nog aldrig att ske. Fjant-Dana.

Jag tycker att Brock har utvecklats bra. Inte så länge sen han började och han har blivit bättre i varje match. Han rör sig, letar positioner och slåss. Det är inte bara vikt/storlek/styrka han använder.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3770115)
Jag skulle verkligen vilja se GSP och Silva. Den väloljade maskinen mot den flexibla mmakonstnären. Som jag sagt förut skulle jag betta på Silva. Han är helt enkelt för smart, kan anpassa sig blixtsnabbt, och kan hitta svagheter hos alla. GSP:s styrka är i detta fallet också hans svaghet.

Instämmer! Det hade varit en spännande match. Hmmm, ja, troligen Silva som vinnare då.

Doctor Snuggles 2009-07-13 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3770123)
Jag tycker att Brock har utvecklats bra. Inte så länge sen han började och han har blivit bättre i varje match. Han rör sig, letar positioner och slåss. Det är inte bara vikt/storlek/styrka han använder.

Absolut, jag menar relativt tlll en fighter av mindre storlek. Man måste vara ordentligt mycket skickligare än Brock för att vinna pga hans storlek.
Han var ju inte riktigt imponerande mot Mir tekniskt sett, bara använde sin storlek som sig bör. Skulle Brock vara på samma tekniska nivå också, så skulle nog inte ens Fedor kunna slå honom.

Rahf 2009-07-13 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3770130)
Absolut, jag menar relativt tlll en fighter av mindre storlek. Man måste vara ordentligt mycket skickligare än Brock för att vinna pga hans storlek.
Han var ju inte riktigt imponerande mot Mir tekniskt sett, bara använde sin storlek som sig bör. Skulle Brock vara på samma tekniska nivå också, så skulle nog inte ens Fedor kunna slå honom.

Det blir lite som Hong-Man Choi och i viss mån Semmy Schilt i K-1. Tekniskt sett så är de inte alls så jättebra (Semmy är väl dock hyfsad), men p.g.a. deras fysiska egenskaper så är de helt dominerande mot de flesta motståndare. Det gäller nog för någon att lista ut just vad Brock inte klarar att hantera. Drar man samma jämförelse igen så kan man ta Badr Hari vs. Semmy Schilt. Hari låg på från första sekunden och var oerhört offensiv vilket Schilt inte var redo för. Det slutade med att Schilt var knockad efter en kort stund.

Med andra ord, vad klarar inte Lesnar av om han nu är rätt tekniskt dålig?

jocke12 2009-07-13 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3770130)
Absolut, jag menar relativt tlll en fighter av mindre storlek. Man måste vara ordentligt mycket skickligare än Brock för att vinna pga hans storlek.
Han var ju inte riktigt imponerande mot Mir tekniskt sett, bara använde sin storlek som sig bör. Skulle Brock vara på samma tekniska nivå också, så skulle nog inte ens Fedor kunna slå honom.

På samma tekniska nivå som vem/vad?

Nitrometan 2009-07-13 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av jocke12 (Inlägg 3770150)
På samma tekniska nivå som vem/vad?

Lika teknisk som stor?

fintelligens 2009-07-13 16:18

För lite Don i tråden:

http://www.dailymotion.com/relevance...dator-frye_fun

Doctor Snuggles 2009-07-13 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 3770144)
Det blir lite som Hong-Man Choi och i viss mån Semmy Schilt i K-1. Tekniskt sett så är de inte alls så jättebra (Semmy är väl dock hyfsad), men p.g.a. deras fysiska egenskaper så är de helt dominerande mot de flesta motståndare. Det gäller nog för någon att lista ut just vad Brock inte klarar att hantera. Drar man samma jämförelse igen så kan man ta Badr Hari vs. Semmy Schilt. Hari låg på från första sekunden och var oerhört offensiv vilket Schilt inte var redo för. Det slutade med att Schilt var knockad efter en kort stund.

Med andra ord, vad klarar inte Lesnar av om han nu är rätt tekniskt dålig?

Precis, jämförelsen Choi och Schilt är bra, för att Choi just i princip bara vinner på att han är gigantisk. Vilket också visas på att han faktiskt förlorat en del (en tredjedel av sina matcher, kontra Schilt som ligger på 6:edel).

Brock skulle nog få svårt med en träffsäker standup fighter som kan röra sig ur vägen för Brocks björnkramar och har bra takedown defence. Eller/och någon som är riktigt bra på judo/sambo som kan använda Brocks storlek till sin fördel. Fedor har väl båda.
Svårigheten med Brock är främst att han är så massiv så både om han ligger över eller underst på marken är det enormt svårt att kontrollera honom.

Kabuto 2009-07-13 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av fintelligens (Inlägg 3770232)

Nice, Don is the king :D

Ask Don är ju sjukt roligt också..

j2b 2009-07-14 11:24

storlek+styrka+otrolig brottning

den som kan stå emot länge nog för att träffa bra och hårt har en bra chans, alternativt lyckas sätta en sub från botten vilket troligtvis kommer bli svårare för varje match, frank mir anses ju ha en av de farligaste guarderna i hw, det märktes inte direkt nu när brock lärt sig att neutralisera motståndarens höfter och inte ge utrymme för rörelse

Jense 2009-07-14 14:10

vem kan sprawla och lyckas när Brock satsar på nedtagning? det är inte bara att hoppa undan lite , Brock är snabbare och starkare än någon annan hw. vi får se hur det går när han möter Cain eller Shane Carwin som också brottas, men jag är tveksam om de har samma brutala explosiva go som Brock har.

Tror brock blir svårslagen i hw och jag tror Fedor kommer va den enda som har något att sätta emot om Brock fortsätter utvecklas som han gjort hitintills.

och även om nästa motståndare slår Brock så tror jag han kommer tillbaka för han verkar va riktigt tjurskallig

Lasse Kongo 2009-07-14 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 3771676)
vem kan sprawla och lyckas när Brock satsar på nedtagning? det är inte bara att hoppa undan lite , Brock är snabbare och starkare än någon annan hw. vi får se hur det går när han möter Cain eller Shane Carwin som också brottas, men jag är tveksam om de har samma brutala explosiva go som Brock har.

Tror brock blir svårslagen i hw och jag tror Fedor kommer va den enda som har något att sätta emot om Brock fortsätter utvecklas som han gjort hitintills.

och även om nästa motståndare slår Brock så tror jag han kommer tillbaka för han verkar va riktigt tjurskallig

Va i helvete, Jense... lever du?

Det var länge sedan, vid det här laget måste du nästan fyllt moppe va?

Det var kul att se att du lever och frodas, (trimma inte moppen för hårt nu bara)

mulliy 2009-07-14 14:15

Frågan är vem i ufc som skulle kunna ta brock nu, jag trodde själv att mir var den som skulle göra det. Är det inte väldigt konstigt att brock hade chans på bälte efter han gått 2 eller 3 matcher bara?

Rahf 2009-07-14 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av mulliy (Inlägg 3771686)
Frågan är vem i ufc som skulle kunna ta brock nu, jag trodde själv att mir var den som skulle göra det. Är det inte väldigt konstigt att brock hade chans på bälte efter han gått 2 eller 3 matcher bara?

Egentligen inte. UFC tjänar pengar på Brock, då får han nog bra fördelar också.

Nitrometan 2009-07-14 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av mulliy (Inlägg 3771686)
Är det inte väldigt konstigt att brock hade chans på bälte efter han gått 2 eller 3 matcher bara?

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 3771705)
Egentligen inte. UFC tjänar pengar på Brock, då får han nog bra fördelar också.

Japp.

Och sen har de inte så många tungviktare. Skulle han vara tvungen att möta alla de har bara för att han är ny?

Jense 2009-07-14 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3771711)
Japp.

Och sen har de inte så många tungviktare. Skulle han vara tvungen att möta alla de har bara för att han är ny?

precis, och eftersom han Dominerade rejält i gamet i de andra matcherna så kändes väl en titleshot riktig att ge honom

bear.flowertwig 2009-07-14 15:57

Liet trist bara. Skulle så gärna se någon submitta och/eller så ut honom rejält. Eftersom han verkar tycka att submissionvinster är lite fjolliga så skulle en rear naked chocke tills det svartnar sitta fint.

Doctor Snuggles 2009-07-14 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3771799)
Liet trist bara. Skulle så gärna se någon submitta och/eller så ut honom rejält. Eftersom han verkar tycka att submissionvinster är lite fjolliga så skulle en rear naked chocke tills det svartnar sitta fint.

Svårt, med hans tjurnacke.

Nitrometan 2009-07-14 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3771799)
...så skulle en rear naked chocke tills det svartnar sitta fint.

Ärligt?

Du tycker inte att de ska släppa choken när motståndaren klappar?

bear.flowertwig 2009-07-14 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3771840)
Ärligt?

Du tycker inte att de ska släppa choken när motståndaren klappar?

Ärligt?

Nej, jag tycker man borde få strypa tills motståndaren dör. Kan bli svårt med nyrekryteringen, men va f...

Doctor Snuggles 2009-07-14 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 3771852)
Ärligt?

Nej, jag tycker man borde få strypa tills motståndaren dör. Kan bli svårt med nyrekryteringen, men va f...

Rio Heroes - Deathmatch!

j2b 2009-07-14 17:35

har just startat upp en mmablogg där jag bla funderar lite på tungviktens framtid och vem som ska slå Brock, läs gärna :)

http://din-mma.blogspot.com

hahavaffan 2009-07-14 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3771840)
Ärligt?

Du tycker inte att de ska släppa choken när motståndaren klappar?

Var det inte du som tyckte Hendos final blow var helt och hållet rättfärdigat?

Kabuto 2009-07-14 18:15

Sluta länka in sådant dära Doctor Snuggles, förra mma-tråden blev låst på grund av för liknande :(

Doctor Snuggles 2009-07-14 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3771973)
Sluta länka in sådant dära Doctor Snuggles, förra mma-tråden blev låst på grund av för liknande :(

Intressant, visste jag inte. Rio Heroes är ju tekniskt sett MMA det med, även om många vill att de ska försvinna. Men ok, hade inte planerat att länka in något mer ändå.

tobbo 2009-07-15 10:50

!!!

dared 2009-07-15 16:04

Haha skönt klipp tobbo, det missa jag :)

Nitrometan 2009-07-15 17:31

Hahaha!!! "The buffer 360"! :hbang:

Nitrometan 2009-07-15 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3771960)
Var det inte du som tyckte Hendos final blow var helt och hållet rättfärdigat?

Inte rättfärdigat, men förståeligt.

Det är dumt att snacka skit innan man ska slåss med nån.

hahavaffan 2009-07-15 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3773532)
Inte rättfärdigat, men förståeligt.

Det är dumt att snacka skit innan man ska slåss med nån.

Bättre att slå en liggande, redan avsvimmad människa i ansiktet med full kraft än att choka ut en motståndare? Okeeej.

Nitrometan 2009-07-15 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3773560)
Bättre att slå en liggande, redan avsvimmad människa i ansiktet med full kraft än att choka ut en motståndare? Okeeej.

Beroende på när du släpper choken, ja.


Sen är inget av dem bra givetvis.

olwe 2009-07-15 18:14

Lite småsjukt att 3 av 4 prelims slutade som de gjorde. Tung Gala.

Doctor Snuggles 2009-07-15 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3773560)
Bättre att slå en liggande, redan avsvimmad människa i ansiktet med full kraft än att choka ut en motståndare? Okeeej.

Jag har något vagt minne av att det finns domare i matchen vars ansvar det är att stoppa fighten.
Sen är det inte så farligt som det verkar, att slå till någon vars huvud har stöd av mattan. Det initiella knockande slaget är mycket farligare, det är där hjärnskakningen och eventuell hjärnskada kan ske (hjärnan studsar mot skallbenet).
Inget av alternativen är väl "bra", men that's the name of the game, inte fighterns ansvar att bestämma hur knockad någon är på bråkdelen av en sekund.

Kabuto 2009-07-16 04:49

Han slår ju en person som mest troligt inte tränar kampsport och helt säkert inte är redo på något sätt att bli slagen. Lätt att det händer skador då.

Nitrometan 2009-07-16 08:21

Bob Sapp fick ju kindbenet under ögat sönderslaget. Var det CroCop?

Såg inte så hårt ut, men ansiktet är inte så hållbart.

Rahf 2009-07-16 08:53

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3774407)
Bob Sapp fick ju kindbenet under ögat sönderslaget. Var det CroCop?

Såg inte så hårt ut, men ansiktet är inte så hållbart.

Japp, det var Crocop. Sapp gav upp direkt.

Nitrometan 2009-07-16 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 3774436)
Japp, det var Crocop. Sapp gav upp direkt.

Jo. Benbrott i ansiktet är säkert inte roligt.

Rahf 2009-07-16 09:04

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3774444)
Jo. Benbrott i ansiktet är säkert inte roligt.

Nej det kan jag inte tänka mig att det är. Samtidigt så är Sapp inte den fighter som har störst hjärta heller, så han fick inte mycket cred för att han vek sig.

För övrigt tycker jag att folk kan titta på fighterna från K-1 MAX final 8. Underhållande matcher.

Nitrometan 2009-07-16 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 3774451)
Nej det kan jag inte tänka mig att det är. Samtidigt så är Sapp inte den fighter som har störst hjärta heller, så han fick inte mycket cred för att han vek sig.

Jag kommer ihåg det. Särskilt innan folk visste att han hade fått ansiktet inslaget. ;)

K1 max är bra!

mulliy 2009-07-20 16:54

Är det någon känd mma fighter som har en bra blogg man kan följa? skulle vara kul.

j2b 2009-07-20 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av mulliy (Inlägg 3780149)
Är det någon känd mma fighter som har en bra blogg man kan följa? skulle vara kul.

http://www.fightplay.tv/bloggare/david-bielkheden/


Nån som sett Dream 10?
Underhållande tyckte jag!

Spene 2009-07-22 11:02

Fedor vs Barnett, kanske inte blir av :(
http://www.sherdog.com/news/news/fed...jeopardy-18663

norpx 2009-07-22 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av Spene (Inlägg 3783133)
Fedor vs Barnett, kanske inte blir av :(
http://www.sherdog.com/news/news/fed...jeopardy-18663

OMG om de slänger in Vitor där, viktskillnaden lär ju vara några kg.

Mago 2009-07-22 15:48

Surt. Barnett var en av de i världen som jag helst skulle vilja se Fedor mot.

Angående Dream 10 så tycker jag nästan att det var den minst underhållande Dream-galan än så länge. Inte dåligt, men lite seg på sina ställen.

ManuelIT 2009-07-22 15:53

Ouff, fyfan. Vitor?!?!
Fedor kommer kunna totalkrossa honom om han så hade ögonbindel på sig :/


I andra nyheter, gör om detta om ni kan, biiitches:


Varulven 2009-07-22 16:01

Respekt.

Nitrometan 2009-07-22 17:38

Kimo säger att han lever.

Citat:

Tidigare idag gick UFC-veteranen Kimo Leopoldo in på polisstationen i Orange county, Kalifornien, för att meddela att han faktiskt lever. Anledningen till det något bisarra budskapet, var att ett stort antal siter meddelat att han dött under natten.
http://fightermag.se/news.asp?news_id=6570

Citat:

Kimo Leopoldo som debuterade som fighter redan på UFC 3, är en mer känd och ökänd fighter, än framgångsrik. Men hans namn sitter säkert i historieböckerna som den förste som lyckades rubba en Gracie i buren.
Citat:

Leopoldo som inte fightats sedan 2006, uppgavs ha avlidit i tisdags. Graciemag uppger att allting började på sidan TMZ, en webplats som fick stor uppmärksamhet sedan de var först med att meddela Michael Jacksons död. Därefter vandrade nyheten vidare till communities och forum, och landade till och med i tidningar som New York daily news. Men ryktet var helt grundlöst, vilket Leopoldo själv fick bevisa genom att visa upp sig i levande tillstånd.

thatice 2009-07-22 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3783603)
Ouff, fyfan. Vitor?!?!
Fedor kommer kunna totalkrossa honom om han så hade ögonbindel på sig :/


I andra nyheter, gör om detta om ni kan, biiitches:



Nu är jag lite trög men.
Är det där ett skämt?

Christyle 2009-07-22 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 3783824)
Nu är jag lite trög men.
Är det där ett skämt?

nej det där är verklighetsbaserat

hahavaffan 2009-07-22 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3783603)
Ouff, fyfan. Vitor?!?!
Fedor kommer kunna totalkrossa honom om han så hade ögonbindel på sig :/


I andra nyheter, gör om detta om ni kan, biiitches:

[y1t]eXoqfIU0C6Y[/yt]

Det är fan inte ens en meter djupt.

ManuelIT 2009-07-22 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 3783824)
Nu är jag lite trög men.
Är det där ett skämt?

Varför skulle det vara ett skämt? :)

Det hela börja med att NFL-spelaren Jarron Gilbert la upp en video när han gjorde det, så nu har folk försökt sig på utmaningen :)


tobbo 2009-07-22 18:21

Populärt med jump-out-of-pool klipp, nästan 3 miljoner views så snabbt :/, kanske ska filma när jag hoppar ur badkaret.

thatice 2009-07-22 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3783842)
Varför skulle det vara ett skämt? :)

Därför att jag är en tjockis men nog borde jag kunna hoppa en meter ur vattnet.

Tror jag.

CiCoro 2009-07-22 18:29



only on pay-per-view

Commando1980 2009-07-22 18:34

fy fan vad underbart när henderson knockade bisping.

Christyle 2009-07-22 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av Commando1980 (Inlägg 3783868)
fy fan vad underbart när henderson knockade bisping.

han fick tyst på den dialekten så att säga:D

j2b 2009-07-23 12:00

mycket snurr i mmavärlden för tillfället, vad tror ni?

fedor vs belfort?

ryktet säger att det kan bli santiago mot jake shields isf

NKC 2009-07-23 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av j2b (Inlägg 3785018)
mycket snurr i mmavärlden för tillfället, vad tror ni?

fedor vs belfort?

ryktet säger att det kan bli santiago mot jake shields isf

Vet inte men fedor vs belfort känns hyfsat ointressant även om det alltid är kul när fedor fightas. Skulle dock mycket heller se fedor vs barnett

olwe 2009-07-23 19:01

Jag blir brutalt sur om jag inte får se Fedor fightas. Men mot Belfort? Det är ju bara misshandel. Allt det gör är att de två fighterna jag såg fram emot mest trycks ihop till en dålig. Kul jul.

NKC 2009-07-23 19:05

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 3783854)
Därför att jag är en tjockis men nog borde jag kunna hoppa en meter ur vattnet.

Tror jag.

På internet kan alla allt. Jag är skeptisk.

Simon. 2009-07-23 21:36

Ahl och Dr Snuggles:

Det är ej tillåtet att posta Bare-Knuckle fighter.

Erik__ 2009-07-23 21:37

Tror ni det här är slutet afflictions mmasatsning?

olwe 2009-07-23 21:46

Tja, eftersom det var snack om det redan innan den här nyheten (att det här var afflictions sista gala) så är det ju troligt. Galorna i sig har ju inte varit lönsamma och det blir ju inte bättre nu. Tråkigt eftersom de snappade upp många bra fighters som inte var knutna till UFC. Men men, vi får väll se.

Nitrometan 2009-07-23 22:28

Några brottare från OSU (Ohio State University) leker i en pool och hoppar.


ahl- 2009-07-23 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 3786049)
Ahl och Dr Snuggles:

Det är ej tillåtet att posta Bare-Knuckle fighter.

Det visste jag inte. Var har jag gjort det förresten?

Commando1980 2009-07-24 13:44

gillade helt klart gamla PRIDE mer än UFC.

Doctor Snuggles 2009-07-24 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 3786049)
Ahl och Dr Snuggles:

Det är ej tillåtet att posta Bare-Knuckle fighter.

Ok. Hade inte planerat att göra det igen, men är nyfiken på motivationen bakom vad som är tillåtet och vad som inte är det.

Tekniskt sett är det fighter med skinnhandskar värre, då träffytan är mer jämnt fördelad och det är lättare att knocka någon, d.v.s. risk för hjärnskakning osv. Sedan är ju armbågar tillåtna i t.ex UFC, och vad är den praktiska skillnaden mellan det och "bare-knuckle", förutom att man inte använder armbågarna lika ofta?

Så, hur lyder motivationen?

ahl- 2009-07-24 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av doctor snuggles (Inlägg 3787060)
ok. Hade inte planerat att göra det igen, men är nyfiken på motivationen bakom vad som är tillåtet och vad som inte är det.

Tekniskt sett är det fighter med skinnhandskar värre, då träffytan är mer jämnt fördelad och det är lättare att knocka någon, d.v.s. Risk för hjärnskakning osv. Sedan är ju armbågar tillåtna i t.ex ufc, och vad är den praktiska skillnaden mellan det och "bare-knuckle", förutom att man inte använder armbågarna lika ofta?

Så, hur lyder motivationen?

+ 2.5

olwe 2009-07-24 18:25

"Affliction Cancels ‘Trilogy’" står att läsa på sherdog.

Josh Barnetts F-up sänkte med andra ord hela galan och säkert hela Afflictions satsning på mma-galor.

Skottpengar?

ManuelIT 2009-07-24 18:59

Trist, om det nu är sant, fast det är nog till det bättre.
Barnett vs Fedor var ju i stort sett vad som gjorde galan. Att sätta Vitor som inte nog med att han är smårostig, utan också viktklasser under, mot Fedor är ju ett skämt. O de andra heavyweights känner jag inte till, fast de är ju helt oförberedda och att sätta in dem så här sent kommer bara bli katastrof.

Sedan, om nyheten stämmer, så är det nog spiken i kistan för Affliction, vilket drastiskt ökar chanserna om att vi får se Fedor i UFC, vilket börjar bli dags innan han börjar dala ner från sin "prime time"...

olwe 2009-07-24 19:10

Nä jag håller inte med. även utan Fedor-Barnett så var galan total toppklass. Vitor är ju banne mig het som f*n.

dared 2009-07-24 19:36

V.Belfort vs Santiago och Musasi vs Sobral var ju dunderfighter. Vilket vidrigt fetto Barnett är. Han som hela tiden snackar så högt om hans fighting-spirit och moral i ringen. BS.

Konvex 2009-07-25 02:05

Confirmat nu.
Fan jag som var taggad på mer än en fight... :(

j2b 2009-07-25 10:01

Affliction lägger ner fightverksamheten och börjar sponsra ufc igen.. jag vet minst en blogg där ni kan läsa mer ;)

CVN 2009-07-28 19:48

Behöver hjälp :S Har länge velat prova någon kampsport, dels för att det är bra träning men också dels för att ifall nån kaxxar så kan man slå huvet av han, skämt åsido. Men det jag undrar över är vilken kampsport ni tror passar mig bäst.

Är ute mest efter stående slag och sparkar, inte så mycket grepp eller ground. Dem kampsporterna jag tittat på är MMA och Muay Thai, men vet inte riktigt vad jag ska testa i.

Kabuto 2009-07-28 19:49

MMA inkluderar ju som allt, då blir det mycket grepp och mark. Muay Thai är enbart stående. Jag tycker att Muay Thai är väldigt kul :)

CVN 2009-07-28 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3793169)
MMA inkluderar ju som allt, då blir det mycket grepp och mark. Muay Thai är enbart stående. Jag tycker att Muay Thai är väldigt kul :)

Får väll ta o testa det då :)

Konvex 2009-07-29 00:26

http://latimesblogs.latimes.com/spor...zing-deal.html

Omg?
Jag kommer sitta på helspänn nu tills fredag, hoppas verkligen detta är sant.

Sebbe_H 2009-07-29 00:44

Är det sant så blir det helt galet! Nån som äntligan kan plocka ner Brock från hans lilla piedestal.

- Kreh 2009-07-29 01:03

Jag betalar för att den fighten inte ska ske. Fedor åldras också. Orka se honom förlora mot Lesnar.

Nitrometan 2009-07-29 07:35

Fedor E v Brock L vore en tuff tungviktfight. Klart man vill se den.

CVN 2009-07-29 09:24

Vilken kanal visar dem senaste UFC matcherna? eller finns det någon hemsida man kan titta på?

Kabuto 2009-07-29 09:26

tv4 sport. Nyheten från LA times är tydligen mest påhitt :P

Nitrometan 2009-07-29 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3793909)
Nyheten från LA times är tydligen mest påhitt :P

Bläää. :(

Fast ett roligt påhitt. ;)

Kabuto 2009-07-29 09:31

Användaren j2b har en bra blogg tycker jag.. http://din-mma.blogspot.com/

j2b 2009-07-29 09:42

tack! va glad jag blir!

i ovanstående blogg kan man också läsa senaste om fedorsoppan och se detta uttalandet fråm m-1

http://sportsillustrated.cnn.com/200...gon/index.html

Nitrometan 2009-07-29 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av j2b (Inlägg 3793943)
i ovanstående blogg kan man också läsa senaste om fedorsoppan och se detta uttalandet fråm m-1

http://sportsillustrated.cnn.com/200...gon/index.html

Citat:

He pointed to a press conference Wednesday in Anaheim, Calif., for "important" news on Emelianenko's fate.
Spännande.

Otto P 2009-07-29 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3793774)
Fedor E v Brock L vore en tuff tungviktfight. Klart man vill se den.

Jag får magsår bara av att tänka på det... Fy fasen vad spännande!!
Jag vill inte se Fedor förlora mot Brock. Tycker fortfarande att teknik är roligare än kraft/tygnd i MMA. Dock tog ju Fedor Hong Man Choi relativt enkelt och det är ju en MMA-fighter som helt förlitar sig på sin storlek..

j2b 2009-07-29 11:13

jämförelsen haltar.. HMC är typ 3 meter lång och väger 150 kg, han rör sig som någon som är 3 meter lång och väger 150kg..

Brock är 120kg stark men rör sig som en lättviktare (nästan)

olwe 2009-07-29 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av j2b (Inlägg 3794152)
jämförelsen haltar.. HMC är typ 3 meter lång och väger 150 kg, han rör sig som någon som är 3 meter lång och väger 150kg..

Brock är 120kg stark men rör sig som en lättviktare (nästan)

Helt sant. Dock säger Fedor själv att ha alltid har haft lättare med större motståndare än mindre och snabba. Han kommenterade exempelvis, när det var möjligt att han skulle fightas mot Vitor B., att Vitor hade lika stor chans som Josh B. Visserligen i ett läge när han förståss ville inge spänning inför den möjliga fighten, men endå.

Faktum är att jag tror Brock är en bra fight för Fedor. Det är ju alltid svårt att slåss mot den jätten, men Fedor gillar nog det läget.

j2b 2009-07-29 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 3794216)
Helt sant. Dock säger Fedor själv att ha alltid har haft lättare med större motståndare än mindre och snabba. Han kommenterade exempelvis, när det var möjligt att han skulle fightas mot Vitor B., att Vitor hade lika stor chans som Josh B. Visserligen i ett läge när han förståss ville inge spänning inför den möjliga fighten, men endå.

Faktum är att jag tror Brock är en bra fight för Fedor. Det är ju alltid svårt att slåss mot den jätten, men Fedor gillar nog det läget.

där har du en poäng helt klart


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)